Het windhonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor soort windhond heb je?

Galgo
20 (21%)
Barzoi
3 (3%)
Saluki
3 (3%)
Afghaan
7 (7%)
Azawakh
2 (2%)
Whippet
24 (25%)
Greyhound
3 (3%)
Ierse wolfshond
8 (8%)
Podenco
21 (22%)
Sloughi
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 93

annebe

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:27

Oooh wat een knapperds!! Die pups <3 en Uma is een erg mooie hond.
Ik zou zo graag weer een barzo willen, mis mijn blue vreselijk en ook Nolah heeft geen windhond meer te spelen.
Nu even geen opvang, misschien later weer.

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:47

Sita is vooral heel erg voorzichtig en kan een onzeker blafje geven bij grotere honden.
Voorheen was dit totaal niet het geval, echter na 2 aanvaringen met grote honden heeft ze het daar niet meer zo op.
Zodra die hond haar rustig benadert wilt ze best even snuffelen maar is dan al snel weer klaar ermee.

Met haar vaste 'vriendjes' is het echter altijd dolle pret als ze die tegenkomt tijdens een wandeling :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:11

Nike wordt erg onrustig. Zoals net, komt er een vrouw met een RR(denk ik. of een viszla,kon t niet goed zien op afstand).
Als hij het spot:gelijk groot maken,staren...
Ik steek dan over. Want ik weet dat als we elkaar moeten passeren het gepaard gaat met veel bombarie hier.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:56

Grappig Cleo heeft het ook niet op de RR

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:52

eloy heeft het niet op zwarte labradors :P, blond of bruin is prima, maar zwart is een no go voor hem

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:53

ohooo racistisch :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:10

Ik heb daar gelukkig helemaal geen last van, mijn honden vinden andere honden prima.
Mijn reu houdt er niet van als andere honden op hem af stormen als hij aangelijnd is, maar ook dan is er eigenlijk niets aan de hand. Hij laat merken dat hij het niet leuk vindt door te borstelen en een diepe grom te geven en dat is het.

Uma is verlegen, die wordt nogal snel opgejaagd omdat ze denkt dat rennen ze wel af lost. Dat is alleen maar een leuk spelletje voor de pestkop natuurlijk *\o/* Gelukkig is er dan mijn reu die zo'n pestkop al snel genoeg blokt en niet meer bij haar laat.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:25

Gelukkig rent ze de pestkop ook wel erg makkelijk voorbij :o

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:31

PinkPrincess schreef:
Gelukkig rent ze de pestkop ook wel erg makkelijk voorbij :o

Haha ja! Maar ze is niet zo slim, als je een groot rondje rent maak je niet meer kans hem af te schudden, ze snijden dan namelijk gewoon af :+

Edit: deze Galgo rende er in volle vaart achteraan en ze vond het duidelijk niet leuk. Daarna begon hij een andere teef te beuken en tegenop te springen waar je de spanning bij op zag lopen. Dan komt mijnheer even ingrijpen want als je in zíjn buurt loopt moet je je gedragen já?! >;)
Een mooie blok, met afgewende blik. Galgo dimt gelijk in zoals je ziet. Hij krijgt gelijk een bemoeial richting het kruis :Y)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 02-12-15 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:35

Ik heb ooit een aanvaring gehad met Cleo op de hei..
4 RR rende achter haar aan. Ze raakte in paniek en ze viel. De eerste keer dat ze dus niet meer weg kon komen. Ik ben over haar heen gaan staan en een van de honden was nog zo brutaal om door te willen duwen ook. {:)-:(

Gelukkig liep ze na dit avontuur alleen een beetje mank, denk haar schouder belast door de val.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:15

RR? Rigdebacks?
Die whippets, greys en galgo's zijn zo fragiel! voor je het weet breek er wat.
Nolah heeft dit voor elkaar gekregen bij een lieve opvang grey, hele vervelende fractuur doordat mevrouw tank er tegen aan denderde.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:30

ja Ridgebacks, Annebe

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:51

Sprokkel had vorige week aan aanvaring met een ander slagschip, een Boerboel die hem semi speels tegen het hek aan walste. Gelukkig niets aan over gehouden maar dat soort honden icm windhonden is toch opletten. Niet omdat ze niet lief zijn maar wel omdat ze idd nogal lomp en zwaar zijn ;).

Vandaag mijn Sprokkel eens op de foto gezet (doe ik wel vaker maar dit keer voor het eerst in de studio ;))

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:38

Heerlijke foto's.
Onze kerel is toch wat angstiger geworden voor een grote groep na de aanvaring een maand terug.
(gebeten in spel, moest onder narcose gehecht).

Vandaag weer lekker in t bos gespeeld, ook zó lomp als hij kan doen...was met een kleiner terrier achtig hondje, waar ie dan half overheen sprong...Hondje speelde echt met de poten maar die windhonden gaan vooral rennen en gek doen.
Hebben die van jullie de jasjes ook (alweer)aan?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:00

Hij stond vandaag zelfs al met jasje aan te rillen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:01

Dikker jasje? Haha.
Ik had ook de jas aan vandaag. Toch drie uur buiten geweest...(mee naar stal,bekapper kwam).

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 01:06

Hier ook al een winterjas aan :j Ze is net zo'n koukleum als ik.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:29

prachtige foto's Altos! Mijn boerboel en cleo kunnen ook niet spelen, hij plet haar ''altijd''. Dus moet er altijd op letten buiten of hij niet te wild doet tegen haar.

mijn winter jasje is in de maak hihi.

Wie van jullie heeft al kerstfoto's gemaakt!!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:49

Hele gave foto's van Sprokkel! :)

Ik heb een waterdicht jasje en een fleece dekentje (Equitheme), de waterdichte gebruik ik alleen als het vriest en ze in de sneeuw wil spelen bijv. Verder heeft ze het niet nodig, loopt ze maar wat harder ;) En het fleece dekje gebruik ik na een training bij koud weer of bij een koude wedstrijd ochtend als ze in de tent moet wachten.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:21

Het dekentje waar Sprokkel onder rilt is al de waterdichte gevoerde (van eppeljeck), haha. Maar met wandelen doe ik die niet op hoor. Dat is al ik naar stal ga en hij mag los in de rijbak terwijl ik bezig ben. Als hij het dan beu is en stil gaat staan krijgt hij het snel koud ;).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:41

Ik wil me hier ook even melden als dat mag.
Ik ben Roos en naast 3 paarden hebben we nu ook een hondje uit Spanje geadopteerd.

http://www.animalinneed.com/adoptie/zoe ... ch/results

Ik ga nu eerst dit topic even doorlezen en als ik vragen heb zal ik jullie ermee lastig vallen ;)
Het wordt onze eerste windhond. Thuis haden we altijd onherleidbaar bastaard zoals ze dat zo mooi zeggen.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:05

:wave: Hey Roos!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:12

Hier ook in de jas
Mijne galgo meisje is ook zo waaks als een herder en blaffen joh :roll:
Denk je niet waaks weinig blaffend ras te kopen...
Alleen...zij gaat/ging altijd als enige hond mee naar stal, nu zijn er twee nieuwe alletwee met een kleine zwarte spaniël
Heel maf maar dat gaat dus echt niet :(
Met de Deense dog gaat het super, daar is ze helemaal verliefd op ( en hij op haar) maar die kleintjes pakt ze dus
Ik vind dat echt super vervelend, ik kan haar nu niet meer loslaten als die er zijn
Iemand een tip hiervoor?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:04

Vervelend Quibje, ik zou geen oplossing weten. Lopen de zwarte hondjes ook vast als jou hond vast zit?

Even vraagje over de dekentjes, met wat voor temperatuur krijgen ze ongeveer een dekje op en misschien een nog moeilijkere vraag, wat voor maat deken moet ik hebben voor een pup van ca. 3,5 maand?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:58

Quibje: een korfje om dan maar? Dan jan ze iig los.

Roos; zodra hij het koud krijgt en dat laat hij wel zien (dus met de temperaturen van nu bv weer niet). Met wandelen (dus als hij in beweging is) stel ik het zo lang mogelijk uit. Maat is lastig. Kan je ze niet vragen die alvast op te meten?