Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:49

MOO kan inderdaad helemaal genezen, en met de besmettelijkheid valt het wel mee. Het kan besmettelijk zijn, zoals alle ontstekingen, maar omdat bij MOO alles dieper in het oor zit valt dat risico wel mee. Wanneer je geen pus buiten of in het oortje ziet is er niet veel aan de hand. Ik laat ratjes hier meestal gewoon lekker in de kooi tussen hun vriendjes, stress van het apart zitten doet ze namelijk ook helemaal geen goed.

Ik zou overigens niet zelf gaan dokteren en alvast beginnen met AB als je nog niet zeker weet wat het is en welke (combi van) medicatie de DA gaat voorschrijven, en in welke dosering. Het kan elkaar dan ook juist gaan tegenwerken waardoor het allemaal nog langer gaat duren.

Succes bij de DA! :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:49

Mag ik mij hier melden!

Ik ben helemaal gek op ratten en heb er zelf ook een aantal. Ik heb 2 volwassen mannen zitten, waarvan 1 zijn einde bijna heeft bereikt helaas. Daarnaast heb ik nog een nest rittens van 3 weken oud met een moeder. Ik heb dit nest niet zelf gefokt maar overgenomen vanwege beëindiging van hobby van iemand.

Ik zal zo eens kijken of ik foto's kan plaatsen! Het lijkt me leuk om hier mee te kletsen en misschien hebben jullie nog informatieve tips over rittens.

Groetjes,

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:39

welkom Dribbel :)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:18

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:22

Welkom!!
Ze zien er leuk uit zeg <3

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:43

goddamnit, ik weet niet wat voor vloek ik hier heb maar een van Iduna's boventanden viel er net gewoon uit. Vanaf de wortel, helemaal eruit. Dat wordt nog een ramp met eten dus dat moet ik dan maar weer met het spuitje doen.. in de hoop dat de rattengod nu even iemand anders lastig wil gaan vallen zeg .. :=
Iemand nog tips wat ik het beste kan geven? Iets van brinta misschien?

edit: tweede tand viel er net ook uit... ik word hier dus zo wanhopig van he. Ze lijkt in elk geval geen pijn te hebben

edit2: even logisch nagedacht; ze zal nu wel niks meer kunnen kauwen he, met alleen ondertanden? wat is dan het meest verstandige om te voeren zodat ze wel de stoffen binnen krijgt maar niet meteen heel dik wordt?
Laatst bijgewerkt door ThinkAgain op 19-03-12 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:47

Dribbel: jeetje wat groeien die hard zeg! Dan zie je maar weer hoe snel de tijd gaat! Peacehorses: klinkt apart! zou je niet naar de dierenarts gaan, of is er meer met je ratje aan de hand waar ik over heen gelezen hebben? Heb er iniedergeval geen ervaring mee, dus geen tips, sorry!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:50

ik bel de dierenarts morgen wel even voor advies, maar zij zal ook die tanden niet terug kunnen lijmen lijkt me. Ik weet ook niet wat het is hoor, er ligt echt zo'n vloek hier op het huis ofzo.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:25

NEe maar misschien zit er een infectie in haar mond en dat daarom de tanden eruit vallen.. Ze zal dan vast ab moeten hebben en misschien ook pijnstilling. Ratten kunnen pijn goed verbergen dus of ze er last van heeft kan je nooit zeker weten. Als ik jou was zou k vandaag toch ff de DA bellen want ik vind dit wel wat vreemd. Bij een gezonde rat zouden niet zomaar 2 tanden uitvallen..

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:27

En er rust geen vloek op je huis haha, sommige ratten hebben gewoon wat meer dierenarts bezoekjes nodig ;) hoop dat het snel opgelost is, sterkte!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:52

Chihiro schreef:
Anneert schreef:
Ik zou ook naar de dierenarts gaan Chihiro, misschien heeft ie nu nog geen pijn, maar dat kan nog komen.

Wij zijn vanmiddag ook geweest. Ons ratje heeft een tumor in zijn mondje.. kan geopereerd worden, maar omdat ie al oud is is het risico van de operatie enorm. Hij heeft er last van met eten, maar zacht voedsel krijgt hij goed weg. Hij drinkt nog goed en oogt alert (aldus DA). We hebben nu ontstekingsremmers gekregen en pijnstillers, maar als het erger wordt gaan we toch maar terug om hem in te laten slapen.

Heel veel sterkte ermee :(:) ik hoop dat hij opknapt.

Late reactie, maar dankje. Het gaat wel met hem, pijnstilling doet hem goed. We moeten hem wel veel bijvoeren, omdat hij zo mager is.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:16

Joehoe, hier ook een rattengek *\o/* . Heb tien rattenmannen wonend in een splinternieuwe Furet Tower. Ben sinds begin 2008 besmet geraakt met het rattenvirus :j . Ik fok zelf niet maar gewoon voor m'n plezier, die beesten zijn zo gaaf. Mijn begin ratjes kwamen uit de dierenwinkel (intratuin) en ben zo na de vijfde overgestapt op rattery ratjes (sinds 2010). De oudste rattery mannetjes worden 19 april alweer 2 jaar, -O- wat gaat de tijd toch snel. Maar ze zien er nog prima uit, goed op gewicht enz.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:47

Welkom :D Van welke rattery komen jouw ratjes?

Zo gisteravond schrok ik me echt dood zeg.. mijn 2 jongste ratjes zijn nou 5 maanden. En weer in zo'n periode dat ze op hun plek worden gezet (heb in het begin veel bloed met ze meegemaakt echt zielig al lokten ze het zelf allemaal uit )
maar gister weer raak, ik ging de kooi schoonmaken en ik zag bloed liggen dus ik denk neeee!!! allemaal eruit bekijken ik zag eerst niets en toen dacht ik weer aan hun oren (de kleintjes zijn daar in het begin vaak geraakt) Kimo had onder haar oor een heel gat ofzo, geen haar meer en zelfs een stuk vel was eraf.. gelukkig was ze heel actief verder niet suf en ze ging gewoon eten dus verder maakte ik me er niet druk om en vanochtend was het weer dicht..
pff hoop dat dit nou eindleijk de laatste keer is kimo is echt nog een kleintje. heb gelijk de sputnik er maar uitgelaten aangezien dat zo'n kleine ruimte is waar ze elkaar sneller kunnen verwonden en ik gok dat het daar ook sig ebeurd.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:05

Dank je :D . Ik heb vier ratten van Rattery Ratcity uit Huizen en vijf jonge ratjes van nog geen jaar oud bij Joli Rats uit Helmond en Rumboontje komt bij de MaxiZoo uit Turnhout vandaan, zat zo zielig in z'n upje dat ik dacht "neem mee" :D . Hem heb ik van m'n vriendin gekregen als kerstkadootje.
Tot nu toe is het altijd nog goed gegaan met jong spul introduceren en gelukkig nog geen echte gevechten meegemaakt, wil ik graag zo houden ;) .
Ja soms is er effe eentje, de nu oudste, die het cluppie wel in bedwang moet houden maar daar blijft het nog bij.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:27

Ojaa Ratcity is een goede en joli rats ken ik wel van naam..
Ja snap ik :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:30

Schopje! Hoe is t met de ratjes?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:20

Hier gaat het lekker hoor *\o/*
Alleen het gevoel dat Kimo niet echt groeit :') Kitana is toch een stuk groter..

Daar ook alles goed :D ??

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:12

Mijn ratje word op het moment geopereerd, ene castratie. Vind het zo spannend!
:o

Wacht met smart op het telefoontje dat ik hem mag ophalen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:23

Hier zijn twee dagen terug twee nieuwe ratjes aangekomen: Bris en Brooklyn van het B nest van Topolino. Gaat allemaal hartstikke goed, ook wel zo fijn voor Iduna :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:29

ik heb nu geen ratten meer, heb er wel gehad, het begon met eentje die ik over genomen had. Er een nieuwe bij gekocht omdat ik hoorde dat ze toch echt samen moeten. Helaas was die ander al te oud en accepteerde de nieuwe echt totaal niet. Nieuwe kooi gekocht. Achteraf bleek dat de nieuwe zwanger was en heb ik 5 jongen gekregen, de 2 mannetjes zijn naar een goed huisje gegaan en de dames heb ik gehouden, zodoende heb ik er dus 5 gehad.

Ik vind het geweldige dieren maar ivm dat ons huis al redelijk vol is met dieren, wacht ik even eer ik weer begin aan ratten (maar ze komen zeker wel weer terug in mijn huis)

bij deze meld ik me dan toch :D

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:56

@Dribbel is het allemaal goed gegaan??
@peacehorses zo leuk he kleintjes, ben je je ook aan het verbazen hoe klein ze wel niet zijn vergeleken je andere ratten? :')

@alexandra, gezellig :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:02

ze zijn al wel bijna een jaar oud hoor ^^ het b nest is van vorig jaar augustus, anders is er zo'n groot verschil met Iduna in leeftijd. Maar ik verbaas me wel over hoe ontzettend druk ze zijn, haha! Zijn schatten van beesten, ben er heel blij mee :)

dit zijn de nieuwe dames (links Bianchi en rechts Beltaine)
Afbeelding

en nog even twee foto's van Iduna:
Afbeelding
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:50

Wat is er met je vorige ratje gebeurd?

Merk je verschil in karakter met gefokte ratjes nu? Ze zijn snoepig!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:55

De Garpjes hebben nu een supergiantgrote kooi en ze zijn echt supertam geworden, heerlijk <3

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:13

Hoe lang zouden jullie een castreerde man alleen laten voordat je hem bij de vrouwen zet?
Mijn dierenarts zei dat ik het beste 6 weken kon wachten. Maar op internet varieert het van 3 tot 4 weken.

Momenteel zit hij dus alleen en zou hem natuurlijk het liefst zo snel mogelijk weer met vriendjes zetten.