Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:27

Maartje_M schreef:
Ik wil ook zo graag met de hond(en) op vakantie, maar wij zijn met 5, gaan met een tent en willen geen aanhanger meenemen, dus voor onze Ridgeback is gewoonweg geen plek in de auto := Misschien in de toekomst ooit met Tommy, dat is toch een wat handzamer maatje, die kan nog aan de voeten liggen :')

Haha wat herkenbaar, wij hebben ook een ridgeback en ze pikt gewoon de hele auto in waardoor we met twee auto's moeten gaan.

Ik ben inmiddels klaar met mijn eerste gehoorzaamheidscursus en wauw, ik ben echt verbaasd over hoe goed het gegaan is. Ze doet de oefeningen perfect, maar alleen enthousiasme ontbreekt een beetje. Ik ben nog steeds opzoek naar een voertje waar ze alles voor doet. Ze is alleen ontzettend waaks en vliegt echt op het raam af als er een andere hond of mensen langslopen. Afstraffen werkt niet, afleiden met voertje werkt ook niet, ik weet echt niet meer hoe ik dit moet aanpakken. Tips zijn heel erg welkom.

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:33

Wat is Novi cute! Het plassen in de mand heeft Evi aan het begin ook gedaan. Zorg dat je het goed wast én insprayt met anti urine, anders blijft de geur er inzitten. Persoonlijk ben ik geen fan van puppyplasmatjes binnen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb geen tips hoe je het beste het kan aanpakken met je andere hond, daar heb ik geen ervaring mee.

Fantastisch uitzicht Pippa! Wat heeerlijk! Geniet ervan!

Maartje_M schreef:
Misschien in de toekomst ooit met Tommy, dat is toch een wat handzamer maatje, die kan nog aan de voeten liggen :')

Houdt er rekening mee dat dit niet in alle landen mag! Zoals in engeland moet de hond in een bench óf aan een gordel. Volgens mij in Duitsland en Frankrijk ook soortgelijke regels.

Voor Evi was een hondenhotdog (te koop bij o.a. Albert heijn) hét beste afleidingsmiddel haha.

Wij zijn gister aangekomen in Schotland <3 nachtboot was ruig :')
Maar overleefd (Evi deed het denk ik het beste van ons drieën, hahahhaha)
Gister al lekker Edinburgh verkend. Hier blijven we 2 dagen en dan trekken we de natuur in en gaan we lekker ontdekken en wandelen.

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:39

Het ligt idd net aan je gezin/vakantie samenstelling qua personen, en welke auto je hebt ook, etc. Wij zijn met 2 volwassenen, 1 kind en een aardig formaat herder en konden prima met 1 auto op vakantie toen we maar 1 auto hadden. We maakten gebruik van een dakkoffer en de hond zit achterin een bench, wat ik wel een must vind persoonlijk maar daar hebben we toen die auto ook op uitgezocht, dat die bench erin paste (toen in een Skoda Octavia station). Ondertussen hebben we een tweede auto, een aparte honden auto, de Arya Mobile zoals ik ‘m noem haha (Volkswagen Caddy), dus moeten we wel telkens met 2 auto’s rijden omdat de bench niet in onze huidige gezin auto past (Nissan Qashqai). Maar daar is wel bewust voor gekozen, dus prima. Zo kan er ook makkelijker spullen mee. Heeft ook z’n nadelen natuurlijk; niet meer kunnen afwisselen met rijden (vangen we op door een hotel overnachting te doen tussendoor) en dubbele benzine (Caddy rijd enorm zuinig wel dus dat scheelt en de qashqai is mild hybride en op eco stand rijd die ook redelijk zuinig). Ik vind het echt Heerlijk om Arya mee te nemen op vakantie inderdaad dus ben blij dat het kan ja :j

Wij gaan dit jaar wat korter bij huis; een weekje Eifel en een midweek Noord-Limburg (beiden Max 2u rijden). Volgend jaar is het plan om weer naar Zuid-Frankrijk te gaan (zoals we eerder al een paar x gedaan hebben) of hopelijk Noord-Italië als we een geschikte accomodatie vinden - ben ik nu al druk mee bezig met uitzoeken _O-

Frankrijk vorig jaar (&2021) <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edit:
En idd, met rijden naar bepaalde landen gelden regels omtrent Hoe je hond mee moet reizen, dus even aan de voeten leggen mag officieel gewoon niet in veel landen (al is het de vraag Hoe veel er gecontroleerd word, ik ben nog nooit aan de kant gezet voor een controle maar ja). Maar ik ben vooral van mening dat je zelf als eigenaar ook altijd Vooral aan de veiligheid van je hond moet denken gewoon al vanwege je hond zelf en de risico’s Mocht er een ongeluk gebeuren - ik zou het mezelf nooit vergeven in ieder geval als zoiets m’n hond het leven zou kosten, waar ze met een verankering of bench wel veilig zouden zijn geweest. Zeker wanneer je zulke lange stukken rijd := Maar goed, ik vind auo/reis veiligheid omtrent honden ook wel persoonlijk een belangrijk iets maar dat is ieder voor zich en elke situatie is anders ook natuurlijk - Ik heb haar als pup ook voorin op de grond gehad de eerste weken met wennen met auto rijden en erna een jaar los in de kofferbak met rekje, wat ook niet ideaal is met kreukelzone maar dat was toen helaas ook niet anders met de auto’s welke we toen hadden. Ik zat altijd veel op de weg met Arya, nu wat minder met ziek zijn, dus wil dat ze veilig zit en we hebben daar ook zsm de volgende auto’s op uitgezocht bv.

Echt genieten Pippa daar in Noorwegen, wat is het toch prachtig! Wil er ook echt eens naartoe in de toekomst. En zo fijn hoe Vidar het doet. En ja vanaf 3 jaar begin je dat toch wel te merken, die ommekeer + de ervaring van het meegaan al vanaf de hij jong is natuurlijk. Prachtige foto’s weer, blijf vooral lekker spammen :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-06-24 11:08, in het totaal 5 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:42

xSannee schreef:
Wat is Novi cute! Het plassen in de mand heeft Evi aan het begin ook gedaan. Zorg dat je het goed wast én insprayt met anti urine, anders blijft de geur er inzitten. Persoonlijk ben ik geen fan van puppyplasmatjes binnen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb geen tips hoe je het beste het kan aanpakken met je andere hond, daar heb ik geen ervaring mee.

Fantastisch uitzicht Pippa! Wat heeerlijk! Geniet ervan!

Maartje_M schreef:
Misschien in de toekomst ooit met Tommy, dat is toch een wat handzamer maatje, die kan nog aan de voeten liggen :')

Houdt er rekening mee dat dit niet in alle landen mag! Zoals in engeland moet de hond in een bench óf aan een gordel. Volgens mij in Duitsland en Frankrijk ook soortgelijke regels.

Voor Evi was een hondenhotdog (te koop bij o.a. Albert heijn) hét beste afleidingsmiddel haha.

Wij zijn gister aangekomen in Schotland <3 nachtboot was ruig :')
Maar overleefd (Evi deed het denk ik het beste van ons drieën, hahahhaha)
Gister al lekker Edinburgh verkend. Hier blijven we 2 dagen en dan trekken we de natuur in en gaan we lekker ontdekken en wandelen.

[ [url=m/bZQTS0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0RAyQh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jullie zijn er! Fantastisch! Heeeel veel plezier gewenst en ook lekker foto’s spammen tussendoor he wanneer het lukt <3 Gelukkig zit die heen reis met de boot er iig nu op en is terug tzt wat rustiger :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:55

xSannee schreef:

Oh echt? Dan houdt het op, want achterbank zit vol met kids en achterbak met de tent. En met 2 auto's naar zuid-Frankrijk wordt hem ook niet :+ Scheelt wel dat we ivm de paarden altijd oppas aan huis hebben, dus de honden zijn gewoon in hun eigen vertrouwde omgeving.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:59

Ik zou nooit zonder hond op vakantie kunnen! Hij is echt onderdeel van ons gezin en ik zou hem niet kunnen missen. We passen inderdaad onze auto en camper op hem aan. Hij heeft een vaste bench in de auto en camper. Dit is tijdens het rijden ook verplicht in de landen waar we naartoe/doorheen gaan. In de winter nemen we Vidar ook mee in de auto naar Noorwegen en dan hebben we een dakkoffer voor extra ruimte. Echter nemen we elk jaar minder spullen mee, en merken we dat we niet eens zoveel ruimte nodig hebben.

@Xsanne, ja die nachtboten zijn soms even wennen! Wij hebben tot vorige week alleen maar ruige overtochten gehad met de nachtboot. Vorige week was de 7e keer met nachtboot en het was een verademing om een keertje rustig te varen. Tip: 2 Suprimal pilletjes nemen voor je gaat varen doet wonderen! We zijn nog nooit zeeziek geweest.
Fijne vakantie in Schtoland, Evi ziet er happy uit!

@cursebreaker, de Eifel is prachtig, daar kun je echt eindeloos mooie wandelingen maken. Jullie ook fijne vakantie!

@coalizione, je kunt beter een commando geven die de hond kent. Dus ombuigen naar een oefening die je pup al wel weet. Zodra je merkt dat er spanning opbouwt kun je zit of plaats commando geven. Vaak zal je pup alleen maar heftiger reageren bij een correctie. En is er een optie om vitrage voor de ramen te doen? Vaak helpt het al om de prikkels te verminderen.

Bo_Y

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:59

Afbeelding

Wij zijn terug van een weekje wandelen Luxemburg. Pfff wat een kou. 11 graden en vorst in de nacht. Maar goed wel lekker 7 dagen weggeweest met de honden. En 62km gewandeld. Hondjes deden het super!

Senna werd alleen na 4,5mnd weer loops op de terugweg. Ze is 13,5 mnd en dit zou de 2e keer al zijn. Dus heb voor zo een afspraak bij de dierenarts. Eens even laten kijken en overleggen of steriliseren geen goede optie is.

Hoop dat er geen gekke dingen uitkomen, want we willen volgende week nog ergens in Duitsland een paar dagen wandelen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:09

Wat komen er heerlijke vakanties voorbij! Dat is echt onwijs genieten, dus spam maar door met alle vakantie foto's <3

Wij hebben een nare update over Jip. Er is uit het beenmerg biopt naar voren gekomen dat de hoofdoorzaak leukemie is..
Door de kliniek is er al contact gezocht met een oncoloog om te bespreken wat Jip zijn opties gaan zijn. ;(

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:12

Verdomme Cupcakes, wat een vreselijk, afschuwelijk bericht.... ;(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:12

Heb er geen woorden voor. M’n hart breekt voor en met je mee |( Y;(

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:17

CupCakes_ schreef:
Wat komen er heerlijke vakanties voorbij! Dat is echt onwijs genieten, dus spam maar door met alle vakantie foto's <3

Wij hebben een nare update over Jip. Er is uit het beenmerg biopt naar voren gekomen dat de hoofdoorzaak leukemie is..
Door de kliniek is er al contact gezocht met een oncoloog om te bespreken wat Jip zijn opties gaan zijn. ;(

Las het het al op facebook. Wat een K nieuws! Heel veel sterkte

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:46

Majabeestje schreef:
s1993 schreef:
Ik vind deze pup heerlijk in dit stadium. Hij is nog klein genoeg om in de draagzak mee te kunnen en hij kan ook een uurtje alleen blijven terwijl Obi en ik hardlopen <3 Als ik alleen was zou ik het wel heel pittig vinden. En als hij iets ouder is kan hij niet meer in de draagzak dus dan moeten we even kijken met boswandelingen.

Wat voor draagzak heb je? Lijkt mij ook ideaal voor de kleine smurf!

Ik leen hem van een vriendin, deze is van 4lazylegs. Officieel tot 15kg maar ik vind het zelf vanaf 8kg wel echt zwaar worden voor mijn schouder/nek.

Echt fijn dat Vidar het zo goed doet nu op vakantie <3 Ik merk met Obi dat hij vanaf een jaar of 2 al makkelijker is geworden, hij deed afgelopen vakantie ook fantastisch :D

Fijn dat jullie zijn aangekomen en Evi het zo goed heeft gedaan! Bij ons was de terugweg in elk geval een stuk fijner dan de heenweg, hopelijk bij jullie ook. Hoe is het om in Edinburgh te zijn met hond? Wij hebben steden vooral overgeslagen want vind het ook onhandig als hond niet mee mag naar dingen. In de natuur kan de hond gewoon lekker overal mee natuurlijk.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:47

Oh oliebol ik lees net de update over Jip, wat een rotnieuws.....

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:47

Sterkte cupcakes_ wat een rot nieuws om te krijgen Y;(

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:57

Wat een heftig nieuws over jip. Heel veel sterkte!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:15

Aah nee wat een poedersuiker Cupcakes :knuffel:

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:26

Pfffff wat een _-:( nieuws… heel veel sterkte en hopelijk zijn er nog behandelopties

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:26

Oh nee leukemie, wat verschikkelijk Cupcakes! Ongelooflijk wat heftig, onwijs veel sterkte gewenst. Die Jipperd |(

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:47

Wat een vreselijke uitslag voor Jip en jou... Dikke knuffel en veel sterkte Y;(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:21

Sterkte voor en met Jip :knuffel:

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:32

CupCakes_ schreef:

Ik lees eigenlijk alleen nog mee maar ik wil hier toch even op reageren. Wat een ontzettend naar nieuws. Wat moet dat zwaar zijn om te horen, heel veel sterkte :(:)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:34

CupCakes_ schreef:

Wat ontzettend waardeloos :(
Veel sterkte!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:38

Ik lees straks verder bij maar... Jemig Cupcakes... Wat een vreselijk nieuws :(:)
Heel veel sterkte voor jullie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:39

Wat ontzettend poedersuiker cupcakes. :knuffel:
Ik ga duimen dat het goed te behandelen is en de behandeling ook goed aanslaat. +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:16

Ik lees ook vooral mee, maar die arme Jip... Heel veel sterkte en beterschap :(:)