Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:17

@smurffie dat is niet niks, zo snel al naar een tweede adres. Hopelijk vindt ze snel haar draai en heb je er geen blijvende problemen van.
Zag toevallig vandaag ook een mix Mechelaar x Hollander, jonge pup. Eigenaar 1 na de fokker wilde hem laten inslapen, eigenaar 2 bleek de hond niet met de bestaande hond te kunnen en nu ter overname voor een minimaal bedrag in de hoop dat ie nu ergens mocht blijven. Best pittig voor zo'n jong dier!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:18

Hier ook morgen! Zo veel zin in! Teef is er ook echt aan toe volgens fokster. Ze is er duidelijk klaar mee.

Waarom eerder Warboel?

Smurfie, wij hebben dat ook gehad met onze vorige hond. Soortgelijk verhaal, hij sprong ook nog op de katten, liet de andere honden niet meer rust en trok aan de oren van kat en hond etc.
Maar die pup leek er geen moeite mee te hebben gelukkig!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:33

Omdat zij vindt dat ze er mentaal aan toe zijn, ze zijn de afgelopen dagen echt hard vooruit gegaan dus ze vond dat ze er aan toe zijn om nu 100% persoonlijke aandacht te krijgen qua training enzo :D en om me blij te maken. Ik ken de fokker, ze weet dat ik er al zo lang naar uitkijk en de pups zijn eraan toe, dus waarom niet? :) ze zijn tenslotte ook al 9,5 week nu, dus helemaal geen gekke leeftijd om weg te gaan.
En de moeder is er een beetje klaar mee :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:52

biggirl schreef:
Waaw jeanine heel mooi geworden :)

Gaaf zeg die logo !

KimD in stein bij de vagebond

Voor agility zou ik dan verder zoeken.

Dat is levensgevaarlijk bij hun. Ze hebben namelijk geen flauw idee waar ze mee bezig zijn, niet actief in de sport zelf en de toestellen die zij gebruiken zijn echt gevaarlijk voor de hond!

Iets met een klok en een klepel...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:57

Warboel schreef:
Omdat zij vindt dat ze er mentaal aan toe zijn, ze zijn de afgelopen dagen echt hard vooruit gegaan dus ze vond dat ze er aan toe zijn om nu 100% persoonlijke aandacht te krijgen qua training enzo :D en om me blij te maken. Ik ken de fokker, ze weet dat ik er al zo lang naar uitkijk en de pups zijn eraan toe, dus waarom niet? :) ze zijn tenslotte ook al 9,5 week nu, dus helemaal geen gekke leeftijd om weg te gaan.

Nou helemaal prima! 9,5 week.. kan me voorstellen dat de teef er klaar mee is.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:22

[url][/url]
KimD schreef:
biggirl schreef:
Waaw jeanine heel mooi geworden :)

Gaaf zeg die logo !

KimD in stein bij de vagebond

Voor agility zou ik dan verder zoeken.

Dat is levensgevaarlijk bij hun. Ze hebben namelijk geen flauw idee waar ze mee bezig zijn, niet actief in de sport zelf en de toestellen die zij gebruiken zijn echt gevaarlijk voor de hond!

Iets met een klok en een klepel...

Oh jeejtje goed dat je me dit van te voren zegt ! Bedankt. Kan jij me misschien advies geven waar ik voor agility wel veilig aan de slag kan ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:31

Ik ga je een PB sturen, als die er morgenavond nog niet is geef me dan even een seintje!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:41

IMJ schreef:
Warboel schreef:

Nou helemaal prima! 9,5 week.. kan me voorstellen dat de teef er klaar mee is.

Ja toch :j
Ze wil gewoon het beste voor de hondjes, en in dit geval is het het beste voor de moeder als de pups iétsje eerder weggaan. Mocht d'r ook gewoon zaterdag komen halen maar ik zit toch de dagen af te tellen en het is voor alle partijen beter :D Dus morgenochtend eerst eventjes twee uurtjes werken en dan onze baby ophalen <3 :+:

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:45

Skippy01 schreef:
@smurffie dat is niet niks, zo snel al naar een tweede adres. Hopelijk vindt ze snel haar draai en heb je er geen blijvende problemen van.
Zag toevallig vandaag ook een mix Mechelaar x Hollander, jonge pup. Eigenaar 1 na de fokker wilde hem laten inslapen, eigenaar 2 bleek de hond niet met de bestaande hond te kunnen en nu ter overname voor een minimaal bedrag in de hoop dat ie nu ergens mocht blijven. Best pittig voor zo'n jong dier!

Blijft toch bijzonder dat mensen voor moeilijke rassen kiezen. Zo'n mix moet je toch wel redelijk wat ervaring hebben om aan te beginnen mijn inziens. En voldoende uitdaging bieden.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:53

Warboel en IMJ heel veel plezier vandaag, we zien de fotospams wel voorbij komen <3 Ik weet nog de dag dat ik Mulan op mocht halen, zielsgelukkig was ik en nog steeds! Heerlijk genieten van jullie pups!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:54

smurffie schreef:
Skippy01 schreef:

Blijft toch bijzonder dat mensen voor moeilijke rassen kiezen. Zo'n mix moet je toch wel redelijk wat ervaring hebben om aan te beginnen mijn inziens. En voldoende uitdaging bieden.

Lijkt mij ook. Anderzijds 'een ras is moeilijk als het je niet past'. Bij de juiste persoon zal zo'n kruising makkelijker zijn dan een labrador voor die persoon zou zijn. Het past dan als een handschoen. Maar dat was hier duidelijk niet het geval.

@warboel en @imj veel plezier vandaag *\o/* Bring on the pictures! :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:24

smurffie schreef:
Skippy01 schreef:

Tja heel veel mensen hebben gewoon geen idee. Vinden een herder wel stoer maar weten helemaal niet wat ze in huis halen. :=

Hier gaat alles goed, Popo was erg blij om gisteren weer bij de werkroedel te zijn. Vanavond hebben we weer agility les, echt zin in!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:27

@simoonzel ik krijg sowieso de kriebels van mensen die een ras willen omwille van een stoere reputatie. Of omwille van de reputatie als 'handtasjeshond' aan het andere uiterste van het spectrum ;)
Iets past je, of het past je niet. Je kunt niet samenleven met een 'reputatie', je woont samen met de hond. Zo sneu, want uiteindelijk is de hond de dupe - en als je pech heb nog wat onschuldige omstanders, mocht de hond agressief worden van zijn status als 'reputatie-accessoire'.

Ow, nice! Veel plezier met de les!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:55

Oeww wat leuk aftellen voor de pups en zeker als je dan eerder mag halen!
Toch ben ik blij dat die tijd voor mij voorbij is en dat ik weet wat ik in huis heb en wat we aan elkaar hebben.
Ondanks dat ik 100% achter mn keus stond zag ik enorm op tegen de puppy tijd.

Ik had afgelopen maandag weer les na een stop van 9 weken.
Moet zeggen we hebben ook niet echt getraind ja buiten met de andere 2 erbij maar niet meer 1 op 1 want het was hier in huis gewoon ontzettend druk en rumoerig.
Wij hebben dus een lesje dom kijken gedaan :')
Echt ik wist niet dat guapa zo dom kon kijken haha
We hadden dit keer 35min les en maar met zn 3en maar ze had gewoon weer even moeite met alles op te pakken.
Zelfs de lig wat ze normaal wel altijd doet was steeds een smokkel.
Maarik ben toch trots op haar <3

Enige wat weer een dingetje is de riem.
Dat wisselt steeds met goed en slecht gaan maar uiteindelijk komen we er wel.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:05

@cinniz ik snap dat zó goed! Puppy's zijn schattig en fluffy en aaibaar en oh-zo-lief. En toch is het héél fijn als ze gewoon uit die tijd zijn en 2 jaar oud zijn en niet meer overal plassen, je huis slopen, afgeleid zijn, tegen de muren omhoog stuiteren.... :)
Hoe lastig het soms ook kan zijn dat Toby al 7 maanden was toen hij kwam en hij dus echt wel wat dingetjes heeft die zich niet zo makkelijk laten veranderen meer, zo fijn vond ik het dat hij kwam met volledige blaascontrole, een gebit dat zo'n beetje af was, en het vermogen zélf te bepalen wanneer het tijd was om te slapen. (Hoewel ik wel moet zeggen dat Lewis daar ook echt niet lastig in was, in al die dingen. Het was vooral onze spaniel die in die dingen moeilijk was. En de beagle van mijn tante, die ook.)

Lesje dom kijken is óók heel leuk! Weet je hoeveel die filmhonden betaald krijgen om dom te kijken voor een rol ;)

Riemen zijn ook gewoon stom. Dat vindt Toby ook. Die loopt er braaf aan mee hoor. Maar hij kan soms tijdens het wandelen ineens zijn kop optillen en naar de riem kijken van 'what the h*ll ben jij en wat doe je aan mijn lijf?!'

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:19

Nou fluffy hebben we niet maar de rest kan ik me in vinden :)
Al moet ik zeggen dat bij guap het slopen alleen haar eigen speelgoed (En soms iets van de kinderen)was maar goed wat niet is kan nog komen :roll:

De riem is echt wel een dingetje hier en ze gaat hem gewoon niet leuk vinden.
Ga je mee is stuiteren maar als je haar tuigje en riem wilt vast doen dan uit dat zich in laag en onderdanig en het ene moment valt het reuze mee om het volgende moment nog net niet je plasje van de zenuwen te laten lopen.
Aan de flexi heeft ze het sws veel minder als aan de gewone lijn en een halsband is vanaf dat 1 al een ramp,waar het vandaan komt? Ik dacht door haar heftige reactie op de enting maar haar broertje schijnt ook zo’n meutje te zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:25

Haha ik zie er ergens ook wel tegenop hoor, het is toch een hoop extra kopzorgen! Maar ook fantastisch om een keer meegemaakt te hebben, je eigen pupseltje <3
Tweedehands Windsprites zijn er ook niet zoveel... vorig jaar kreeg ik er een aangeboden en er serieus over nagedacht (3 jarige reu) maar toch besloten voor een pup te gaan. Komt vast goed!

@IMJ jij ook heeeeel veel plezier vandaag! <3

M’n moeder denkt nog steeds dat we haar zaterdag halen := morgen komt ze hier langs om nog even te helpen wat dingetjes opruimen. Denkt ze. Stiekem heb ik dat allang gedaan en ontmoet ze dr kleinkind morgen al :D denk dat ze dat wel een leuke verrassing vindt <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:26

@cinniz wat sneu als ze daar zo heftig op reageert zeg!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 09:37

cinniz123 schreef:
Nou fluffy hebben we niet maar de rest kan ik me in vinden :)
Al moet ik zeggen dat bij guap het slopen alleen haar eigen speelgoed (En soms iets van de kinderen)was maar goed wat niet is kan nog komen :roll:

De riem is echt wel een dingetje hier en ze gaat hem gewoon niet leuk vinden.
Ga je mee is stuiteren maar als je haar tuigje en riem wilt vast doen dan uit dat zich in laag en onderdanig en het ene moment valt het reuze mee om het volgende moment nog net niet je plasje van de zenuwen te laten lopen.
Aan de flexi heeft ze het sws veel minder als aan de gewone lijn en een halsband is vanaf dat 1 al een ramp,waar het vandaan komt? Ik dacht door haar heftige reactie op de enting maar haar broertje schijnt ook zo’n meutje te zijn.

Boellie was vanaf dat ie hier kwam ook drama met een halsband. Inmiddels accepteert ie t. Maar daar is t wel een beetje mee gezegd..

Hier hebben ze eigenlijk geen van allen echt gesloopt. Af en toe een speeltje. Dat doet Djessey als ze te weinig kan kauwen. en soms als er 2 staffies aan een knuffel hangen. Maarja.. :') das niet zo gek..

Oeh das een leuke verrassing Warboel!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:45

Wat leuk warboel!! Veel plezier alvast.

Hier wordt er momenteel veel gesloopt. Voornamelijk schoenen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:10

Ik spring ff snel in hihi

IMJ en Warboel
Wauw wat is het snel gegaan ineens. Heel veel plezierrrrr alvast met het ophalen van jullie lieverdjes <3

Warboel
Kan me voorstellen dat de mama met 9,5 week nu wel klaar is ermee ja :') Rond de 8 weken lijkt het me echt heel lastig als fokker zijnde om elke pup de aandacht te geven nog die ze dan al nodig hebben - afhankelijk van het nest ook wel; een nest van 2 pups of 6 pups is ook wel een verschil natuurlijk. Maar zelfs dan ja, want het zijn toch kleine druktemakertjes hihi.

biggirl
Leuk om jullie weer voorbij te zien komen! Wat is Candy toch een knapperd <3 Mocht je toevallig eens in de buurt van het losloop gebied hier op de heide zijn, geef maar een seintje. Misschien leuk om de hondjes eens samen te laten spelen!

smurffie
Jeetje wat jammer voor zo'n pup om dan idd al zo snel naar een nieuw huisje te moeten gaan - voor de pup dan idd wel beter denk ik. In een gezin met jonge kids, katten, waar iedereen gestresst is... dat gaat dan idd niet werken. Zo is een van Arya's broertjes pas veel later weggegaan en dat merk je echt heel goed aan 'm. Dan denk ik wel dat het goed is dat ze er al zo snel voor besloten hebben om afstand van 'm te doen zodat een nieuwe eigenaar er sneller mee aan de slag kan.

Mensen die puppy's ook alleen maar zooo schattig vinden.. Nou, Arya was net een 'landhaai' zoals ze het wel eens noemen hahaha. Ik noemde haar altijd 'velociraptor' :') Denk dat heel veel mensen voor het gemak idd zulke dingen vergeten; dat ze scherpe tanden hebben en alles met hun mond ontdekken (zal de een ook weer meer doen als de ander natuurlijk) en veelal communiceren in het begin (Milan heeft wel een paar keer staan huilen hoor omdat Arya 'm in de kuiten hing of in de handen hapte :'). Je moet een kind of meerdere kids ook begeleiden in het hebben van een pup (als ik zie dan hoe die Rhodesian Ridgeback aan de overkant met 4 kids woont en dan nu met 10 maanden Nog steeds heel erg bijt naar ook de eigenaars toe, houd ik m'n hart vast brr) en dat vraagt ook nog wel wat van je energie bovenop het hebben van die schattige pup hihi) alsook idd soms niet makkelijk zindelijk te krijgen zijn en dingen kunnen gaan slopen etc. Die komen van een koude kermis thuis ja als ze niet daarop voorbereid zijn :') Voor zover je je erop kunt voorbereiden natuurlijk haha. Vooral als Arya mee naar school ging vergaten mensen dat al snel dat ze nog niet opgevoed is nee met 10 weken oud. I.D.I.O.T.S. :') Maar als pupsel zijnde zien die herdertjes natuurlijk ook mega schattig uit. En als je dan waarschuwt, deed ik elke keer, dat ze nog wel eens kan likken/springen en ik geen 100 ogen in m'n rug heb en mensen op hun eigen blagen moeten letten, en Arya dan alsnog eentje likt en die begint te schreeuwen alsof ze vermoordt wordt...Sukkels zijn het af en toe, die mensen :') Ondertussen als ze nog eens mee gaat naar school (of het gros van de kleine honden bezitters in de wijk zelf) zit ze wel gewoon heel netjes naast me als ze nog mee gaat naar school en worden we meestal wel genegeerd want ondertussen is ze geen schattige kleine pup meer haha, en ook hier in de wijk waar zo ongeveer alle kleine hondjes d'r vrijwel allemaal standaard uit blaffen.

Hier worden slippers soms alleen nog niet genegeerd. Dat is dan op momenten dat ze wil knagen en haar nylabone niet kan vinden en als we dan slippers/crocs laten slingeren... dat is een soort 'catnip' voor haar als hond zijnde haha.

En wat jij zegt idd skippy; het karakter van een hond past je of past je niet.

cinniz
Ah gossie dat is idd wel sneu die heftige reactie :( Fijn dat de rest van de les wel goed is gegaan :j

KimD
Zoals al gezegd hihi; De site ziet er echt mooi uit <3 :j

Sorry als ik niet op iedereen reageer, het zijn vooral de dingen van de laatste pagina en/of wat me nog even te binnen schoot haha. Ben veel te inactief geweest met bij lees posts dus daar is nu geen beginnen aan :')

---

Hier gaat het z'n gangetje verder. Ik probeer het wandelen weer wat op te pakken, maar merk toch dat ik er nog steeds niet bovenop ben - hierdoor ook besloten om dus nog even niet verder te gaan met de gehoorzaamheid cursus, dat komt dan wel weer. Bij een wat langere wandeling waarin we ook hoogteverschillen hebben, heb ik later op de dag toch weer benauwdheid en hoesten. Gelukkig kan ik wel gewoon op rustige plekken wandelen en hoop ik dus toch door te kunnen blijven gaan met conditie opbouwen weer. Alleen nu dan meer rust dagen tussendoor ipv elke dag zoals we eerder wel gewoon waren. De afgelopen 2 dagen naar losloop gebied geweest en gister een 3km wandeling gedaan op een plek waar we vaker lopen de laatste tijd en het altijd rustig is samen met een vriendin, dus vandaag even rustig aan. Ondertussen is mevrouw met nu bijna 11 maanden nog niet loops geweest, dus ik ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. Vind het zelf wel fijner dat het wat langer op zich laat wachten (in vergelijking met wat ik om me heen zie bij andere ODH teefjes die al rond de 8 maanden loops werden) want dan komt het beter uit met wanneer ik haar het liefst wil laten 'helpen' straks.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn die van jullie ook zo vreselijk in de rui momenteel? Niiiiiiet normaal meer hier, pfft. Maar goed, als dit zo'n 2x per jaar zou zijn overleven we dat ook wel weer haha. We wisten wel waar we aan begonnen natuurlijk maar toch :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:57

Oh ja, ik weet het nog zo goed, ik kon hem ook wel volwassen kijken :D herder x Bouvier was ook pas echt op 3 jaar volwassen. Wat een wervelwind! Hij sloopte verder zeer weinig hoor!

Prachtige foto's curse breaker!!

Veel plezier Warboel!

Wij gaan pas aan het einde van de middag de hond halen, zijn nu nog aan het werk.. ik heb er helemaal over gedroomd, het was een gigantische hond geworden :+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:39

Ik ben ook wel blij dat de puppy tijd achter ons ligt hoor. Het is schattig, maar ook heel intensief en ik vind het heerlijk om nu actief met hem bezig te zijn.
Doe rustig aan CB! Die van mij is niet in de rui... gek hè hihi. :+

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:59

Ohh Warboel, veel plezier met ophalen <3 Ze is zo leuk! <3 <3
En IMJ ook! <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:13

Oh vandaag puppyspam van de nieuwe pups thuis. <3

Mooie foto's weer van Arya. :)

Zou zelf ook niet meer in de puppy tijd willen zitten. Senna sloop gelukkig enkel der eigen speelgoed. :+