Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en om me blij te maken. Ik ken de fokker, ze weet dat ik er al zo lang naar uitkijk en de pups zijn eraan toe, dus waarom niet?
ze zijn tenslotte ook al 9,5 week nu, dus helemaal geen gekke leeftijd om weg te gaan.
biggirl schreef:Waaw jeanine heel mooi geworden![]()
Gaaf zeg die logo !
KimD in stein bij de vagebond
Warboel schreef:Omdat zij vindt dat ze er mentaal aan toe zijn, ze zijn de afgelopen dagen echt hard vooruit gegaan dus ze vond dat ze er aan toe zijn om nu 100% persoonlijke aandacht te krijgen qua training enzoen om me blij te maken. Ik ken de fokker, ze weet dat ik er al zo lang naar uitkijk en de pups zijn eraan toe, dus waarom niet?
ze zijn tenslotte ook al 9,5 week nu, dus helemaal geen gekke leeftijd om weg te gaan.
En de moeder is er een beetje klaar mee
KimD schreef:biggirl schreef:Waaw jeanine heel mooi geworden![]()
Gaaf zeg die logo !
KimD in stein bij de vagebond
Voor agility zou ik dan verder zoeken.
Dat is levensgevaarlijk bij hun. Ze hebben namelijk geen flauw idee waar ze mee bezig zijn, niet actief in de sport zelf en de toestellen die zij gebruiken zijn echt gevaarlijk voor de hond!
Iets met een klok en een klepel...
IMJ schreef:Warboel schreef:Omdat zij vindt dat ze er mentaal aan toe zijn, ze zijn de afgelopen dagen echt hard vooruit gegaan dus ze vond dat ze er aan toe zijn om nu 100% persoonlijke aandacht te krijgen qua training enzoen om me blij te maken. Ik ken de fokker, ze weet dat ik er al zo lang naar uitkijk en de pups zijn eraan toe, dus waarom niet?
En de moeder is er een beetje klaar mee
Nou helemaal prima! 9,5 week.. kan me voorstellen dat de teef er klaar mee is.

Dus morgenochtend eerst eventjes twee uurtjes werken en dan onze baby ophalen
Skippy01 schreef:@smurffie dat is niet niks, zo snel al naar een tweede adres. Hopelijk vindt ze snel haar draai en heb je er geen blijvende problemen van.
Zag toevallig vandaag ook een mix Mechelaar x Hollander, jonge pup. Eigenaar 1 na de fokker wilde hem laten inslapen, eigenaar 2 bleek de hond niet met de bestaande hond te kunnen en nu ter overname voor een minimaal bedrag in de hoop dat ie nu ergens mocht blijven. Best pittig voor zo'n jong dier!
smurffie schreef:Skippy01 schreef:@smurffie dat is niet niks, zo snel al naar een tweede adres. Hopelijk vindt ze snel haar draai en heb je er geen blijvende problemen van.
Zag toevallig vandaag ook een mix Mechelaar x Hollander, jonge pup. Eigenaar 1 na de fokker wilde hem laten inslapen, eigenaar 2 bleek de hond niet met de bestaande hond te kunnen en nu ter overname voor een minimaal bedrag in de hoop dat ie nu ergens mocht blijven. Best pittig voor zo'n jong dier!
Blijft toch bijzonder dat mensen voor moeilijke rassen kiezen. Zo'n mix moet je toch wel redelijk wat ervaring hebben om aan te beginnen mijn inziens. En voldoende uitdaging bieden.
Bring on the pictures!
smurffie schreef:Skippy01 schreef:@smurffie dat is niet niks, zo snel al naar een tweede adres. Hopelijk vindt ze snel haar draai en heb je er geen blijvende problemen van.
Blijft toch bijzonder dat mensen voor moeilijke rassen kiezen. Zo'n mix moet je toch wel redelijk wat ervaring hebben om aan te beginnen mijn inziens. En voldoende uitdaging bieden.

morgen komt ze hier langs om nog even te helpen wat dingetjes opruimen. Denkt ze. Stiekem heb ik dat allang gedaan en ontmoet ze dr kleinkind morgen al
denk dat ze dat wel een leuke verrassing vindt
cinniz123 schreef:Nou fluffy hebben we niet maar de rest kan ik me in vinden![]()
Al moet ik zeggen dat bij guap het slopen alleen haar eigen speelgoed (En soms iets van de kinderen)was maar goed wat niet is kan nog komen![]()
De riem is echt wel een dingetje hier en ze gaat hem gewoon niet leuk vinden.
Ga je mee is stuiteren maar als je haar tuigje en riem wilt vast doen dan uit dat zich in laag en onderdanig en het ene moment valt het reuze mee om het volgende moment nog net niet je plasje van de zenuwen te laten lopen.
Aan de flexi heeft ze het sws veel minder als aan de gewone lijn en een halsband is vanaf dat 1 al een ramp,waar het vandaan komt? Ik dacht door haar heftige reactie op de enting maar haar broertje schijnt ook zo’n meutje te zijn.
das niet zo gek..
Rond de 8 weken lijkt het me echt heel lastig als fokker zijnde om elke pup de aandacht te geven nog die ze dan al nodig hebben - afhankelijk van het nest ook wel; een nest van 2 pups of 6 pups is ook wel een verschil natuurlijk. Maar zelfs dan ja, want het zijn toch kleine druktemakertjes hihi.
Mocht je toevallig eens in de buurt van het losloop gebied hier op de heide zijn, geef maar een seintje. Misschien leuk om de hondjes eens samen te laten spelen!
Denk dat heel veel mensen voor het gemak idd zulke dingen vergeten; dat ze scherpe tanden hebben en alles met hun mond ontdekken (zal de een ook weer meer doen als de ander natuurlijk) en veelal communiceren in het begin (Milan heeft wel een paar keer staan huilen hoor omdat Arya 'm in de kuiten hing of in de handen hapte
. Je moet een kind of meerdere kids ook begeleiden in het hebben van een pup (als ik zie dan hoe die Rhodesian Ridgeback aan de overkant met 4 kids woont en dan nu met 10 maanden Nog steeds heel erg bijt naar ook de eigenaars toe, houd ik m'n hart vast brr) en dat vraagt ook nog wel wat van je energie bovenop het hebben van die schattige pup hihi) alsook idd soms niet makkelijk zindelijk te krijgen zijn en dingen kunnen gaan slopen etc. Die komen van een koude kermis thuis ja als ze niet daarop voorbereid zijn
Voor zover je je erop kunt voorbereiden natuurlijk haha. Vooral als Arya mee naar school ging vergaten mensen dat al snel dat ze nog niet opgevoed is nee met 10 weken oud. I.D.I.O.T.S.
Maar als pupsel zijnde zien die herdertjes natuurlijk ook mega schattig uit. En als je dan waarschuwt, deed ik elke keer, dat ze nog wel eens kan likken/springen en ik geen 100 ogen in m'n rug heb en mensen op hun eigen blagen moeten letten, en Arya dan alsnog eentje likt en die begint te schreeuwen alsof ze vermoordt wordt...Sukkels zijn het af en toe, die mensen
Ondertussen als ze nog eens mee gaat naar school (of het gros van de kleine honden bezitters in de wijk zelf) zit ze wel gewoon heel netjes naast me als ze nog mee gaat naar school en worden we meestal wel genegeerd want ondertussen is ze geen schattige kleine pup meer haha, en ook hier in de wijk waar zo ongeveer alle kleine hondjes d'r vrijwel allemaal standaard uit blaffen.
Fijn dat de rest van de les wel goed is gegaan

herder x Bouvier was ook pas echt op 3 jaar volwassen. Wat een wervelwind! Hij sloopte verder zeer weinig hoor!
Ze is zo leuk!