Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:02

Nee helaas niet. Maar ze vinden het lekker en ze zijn het waard dus als ik ze alleen kan verkrijgen door ze te kopen, dan geen probleem <3

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:24

Van die kleine stokjes? Doen ze hier helemaal niks mee :\
De gevlochten tunnel dan weer wel en helaas ook de randen van het hok en de huisjes :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:20

Nientsje schreef:
Nee helaas niet. Maar ze vinden het lekker en ze zijn het waard dus als ik ze alleen kan verkrijgen door ze te kopen, dan geen probleem <3

Dat is wel weer jammer. Maar als ze het zo lekker vinden dan maakt de kosten niks uit :o. Hier willen ze alleen maar verse takken de verwende krengen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:30

amy_leftover schreef:
Van die kleine stokjes? Doen ze hier helemaal niks mee :
De gevlochten tunnel dan weer wel en helaas ook de randen van het hok en de huisjes :+

Hier heeft de oude tunnel/wilgenrol dakraampjes zag ik vd week. :')
En Meadow knaagt idd ook aan de brug en het houten huisje, de houten hooiruif laat ze gelukkig nog met rust.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:34

amy_leftover schreef:
Van die kleine stokjes? Doen ze hier helemaal niks mee :

Ja die stokjes!

Vanmorgen in de kooi gelegd en Ecky smeerde hem meteen met een stokje haha. Ze wil dirigent te worden, zat er lekker mee te zwaaien. Ze wilde hem meenemen onder de handdoek, maar dat lukte niet dus dan maar voor de handdoek kaalknagen :))

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:48

Veel fruitboomtakken mogen ook! Misschien kun je daar wel aan komen? Ik geloof dat je wel altijd goed uit moet kijken of het niet bespoten is.

Ik heb Utah vanmiddag opgehaald, het is een super leuk beestje <3 Rosie is nu nog een beetje de baas aan het spelen, maar ik denk dat dat wel over zal gaan. Ze is niet heel gemeen, maar Utah piept nogal en dat moedigt die dames altijd aan om nog net even een keer extra te happen := Wikkie en Zip zitten nu weer samen, dat gaat altijd prima.

Afbeelding
Afbeelding

Ze hebben matchende kontjes :+
Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 21:51

:knuffel: Ooooooooh die billetjes!!!! Te schattig gewoon

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:00

Wat passen ze leuk bij elkaar!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:17

Die kontjes te lief <3

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 02:48

Die kontjes zijn echt té leuk! <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:53

Grappig he! Ik zag dat in de auto pas, toevallig wilde ik haar dus toch al bij Rosie zetten. Nu passen ze extra goed bij elkaar :+

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 09:00

Kies jij eigenlijk bewust voor de wit / creme / zwart of choco dieren? Je hebt er bijna geen rood tussen zitten :-)

Ik heb trouwens gister voor het eerst een bestelling geplaatst bij beestenplein voor kruiden, omdat ik had gelezen dat jij hun kent en dan zal het wel goed zijn, dacht ik :-).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:10

@melody: wat een leuke dame :)

Hier heb ik gisteravond het buitenspul -wat binnen zat- weer naar buiten gedaan. Het zou vandaag niet zó warm worden en ik wil de verwarming verven :)
Dan kan het binnenspul even in de grote doos in de slaapkamer, want ik vrees dat het stinkverf is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:47

Ja klopt! In mijn lijn zit choco, zwart, crème, buff en wit. Utah wil ik graag begin volgend jaar bij Alfie zetten, dus dan kies ik ook die kleuren <3 Izzy was de enige met rood in plaats van crème of buff.

In de opvang zit nu ook een heel leuk rood-zwart-wit Teddy zeugje. Die zou ik er nog wel bij willen, maar dat vinden ze thuis niet goed :+

Wat leuk! Mijn cavia's zijn er helemaal weg van :D Ik werk nu ook met haar samen. www.caviabox.nl is van mij. Mijn cavia's mogen alles eerst keuren, dat bevalt ze goed :))

Verflucht lijkt mij inderdaad ook beter van niet. Het buitenspul is vast blij met de buitenlucht!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:48

Wat een knappie weer Melody!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:29

Hebben jullie ook zeugjes die op beren springen? :+

Merry bespringt Menthus steeds :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:30

Dan is ze berig... gebeurd hier wekelijks :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:43

Wat een prachtige nieuwe dame Melody <3
Ik heb zelf ook 2 US teddy's in choco crème/buff wit, vind het de mooiste kleuren :)
Ik zie dat ik wel weer eens nieuwe fotos mag maken, het zijn inmiddels echt flinke beren geworden :D En op de foto's zijn ze nog een stuk jonger.

1 van mijn teddy's heeft ook precies zo'n vlekje op het kontje maar dan een andere kleur :D
Hier even een babyfoto waarop je dat vlekje goed ziet <3

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:02

Hier zie ik de zeugjes nooit op de castraat, in de groep wel op elkaar :+ Inderdaad altijd als ze berig waren.

Die kontvlekjes zijn zo leuk! Heb je ook een foto van de voorkant? Het zijn ook mijn favoriete kleuren <3 De fokker waar ik gisteren was had deze kleuren en ook rood driekleur, ze waren allemaal zoooo mooi! Echt leuk om te zien, zoveel knappe teddy's.

Otter, California en Agouti vind ik trouwens ook heel mooi, maar dan als losse erbij zegmaar. Om te fokken vind ik driekleur het leukst omdat ze dan allemaal een beetje anders zijn door de aftekeningen. Het liefst met stukjes Magpie strepen op de gladharen :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:20

Mooie nieuwe aanwinst Melody. <3

Temeraire schreef:
Wat een prachtige nieuwe dame Melody <3
Ik heb zelf ook 2 US teddy's in choco crème/buff wit, vind het de mooiste kleuren :)
Ik zie dat ik wel weer eens nieuwe fotos mag maken, het zijn inmiddels echt flinke beren geworden :D En op de foto's zijn ze nog een stuk jonger.

1 van mijn teddy's heeft ook precies zo'n vlekje op het kontje maar dan een andere kleur :D
Hier even een babyfoto waarop je dat vlekje goed ziet <3

[ [url=m/stLWnK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets heb ik als puber gehad in borstel met langhaarbillen. :D
Volgens mij was het bruin nog wat grijziger maar het lijkt er verder sprekend op.

Zelf heb ik rode Hollanders, al is de tekening niet correct en ik wil er tzt nog een gladhaar Rus/California, een borstel driekleur liefst in choco-'blond'-wit, een zwarte American crested, zwarte Hollander/bonte en een cuy bij.
En zoiets qua kleur staat ook nog op de verlanglijst:
Afbeelding
bron: caviastal Caroline
Nu is mijn max 5-6 cavia's en je zult altijd zien dat ik verliefd word op iets totaal anders dus het kan alsnog jaaaren duren voor ik alle wensen heb (gehad). :')
Enige waar ik strak aan vasthou is dat de vacht niet heel bewerkelijk moet zijn en liefst geen nakies, wat me beperkt tot rex, teddy, gladhaar en borstel geloof ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:40

Ik heb ondertussen alle kleuren wel een beetje gehad denk ik, op de Californian na.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:47

De mooiste kleur cavia die ik gehad heb is toch wel mijn lieve Herman <3

Prachtig, intact, Slate beertje :~
Afbeelding
Ik mis hem nog steeds :(:)

Maar Meeko en Nyko vind ik persoonlijk qua kleur ook heel prachtig en uniek :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 12:49

Kan nog komen, volgens mij heb jij inmiddels weer ruimte :-) (Dubbeldun)

Hebben jullie ook dat je een kleur bij het ene ras wel mooi vindt en bij de ander niet? Bij borstels vind ik eenkleurig het mooiste, eventueel Cali. Bij rex/Teddy zag ik pas een crème en vond die combi erg mooi. En Cuys vind ik eigenlijk vooral mooi in agouti, omdat die dieren een meer natuurlijke bouw hebben en daar past dat beter bij :-)

Ik ben benieuwd met de kruiden. Lees steeds vaker dat brokjes niet zo nodig zijn. Weet alleen niet of mijn cavia's dat ook vinden :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:07

@beert: ik heb nog steeds niet de behoefte om er weer meer te nemen. Dit mag hier oud worden en misschien stop ik er dan wel mee. Het gras achter wordt er ook niet beter op en ik moet steeds meer onkruid/mos verwijderen en mesten en bijzaaien om nog íets te eten te houden voor ze.
De appelboom wordt ook steeds groter en nu kon ik ze met die hitte niet eens in de grote schuur houden omdat je dan russische roulette krijgt.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:08

Nientsje schreef:
Hebben jullie ook zeugjes die op beren springen? :+

Merry bespringt Menthus steeds :+

Oliver is diegene die Apollo met regelmaat bespringt :') (Apollo moet soms in bad omdat ie dan weer een kwakje op zijn billen heeft)

Heb niet echt een favoriete kleur bij mijn cavias. Als ik moet kiezen dan mijn mooie zilvervos mannetje Malibu. Maar ben net zo dol op de mooie buff kleur en krullen van Pepper. En Cisko weet niet eens wat voor kleur hij precies is maar dat zwarte koppie met stipjes is zo schattig

Als baby
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 15-08-20 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt