gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:42

Ik zou dat niet aandurven nee..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:13

Dan gaat het net er sowieso snachts overheen. Overdag is er eigenlijk altijd wel iemand thuis dus kunnen ze prima in de gaten gehouden worden. :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:53

Tarzan, :(:) wel fijn dat de DA er positief over is, geeft wat meer hoop. Ik ga duimen voor Pepper!
Leuke vlaam eoweyn!

Spency heeft nog steeds een snotneus en niest ook nog. Ze eet al wel weer iets. En als je denkt dat het niet erger kan met ze gaat het nu erg slecht met Binky. Ze ligt veel, eet niet, komt niet meer op je af.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:23

Ivy, dat lijkt mij inderdaad ook de beste oplossing en dan savonds of als jullie weg zijn overdekken!
Ik ben echt mega blij met m'n hoge en overdekte ren, zou nooit meer met een net erover willen hihi :)

Spooky, wat vervelend zeg! Hier ook allemaal aansluitend ziek dus ik snap je gevoel :(:) toch even met Binky naar de DA?

Pepper doet het goed met de pijnstilling! Ze is vanaf vanmorgen uit haar schulpje gekropen en huppelt weer rond, wat is het toch een heerlijk dier! <3
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:34

Ik zou ook graag zo'n hoge overdekte ren hebben haha! Maar is nu nog even niet mogelijk :)

Fijn dat ze ze zich weer lekker lijkt te voelen!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:49

Nee dat snap ik maar is echt ideaal, kan het iedereen aanraden :P Het is even een investering (en een handige vriend :D ) maar dan heb je ook wat!

Afbeelding
Hihi <3
Sorry voor de fotospam maar ik ben blij haar zo goed te zien! :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:40

Hoe gaat het nu Tarzan?

Ugh. Ik baal heel erg.
De groep ging heel goed. Op heel enkel eens een plukje, of eens jagen na.
Sta ik net voor het keuken raam, jaagt Sharon achter Rauzer aan.
Dus ik snel naar buiten, heeft ze hem al gepakt, hij schreeuwde er van!

Hen ze nu gescheiden. En dat hou ik nu ook zo. Ben er zat van steeds dat geklier in de groep. Dan maar 2 koppels.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:26

Aah balen marije! Ligt het in de lucht ofzo? Ik heb inmiddels 6 en 4, wacht nog even af maar ga denk ik nog een keer switchen. Twee zijn super gek met elkaar, denk dat die twee samen en overige 4 bij elkaar misschien wat zinvoller is. Ging 3 maanden zoooo goed en binnen 2 dagen helemaal mis :/

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:52

Ilsemarie schreef:
Aah balen marije! Ligt het in de lucht ofzo? Ik heb inmiddels 6 en 4, wacht nog even af maar ga denk ik nog een keer switchen. Twee zijn super gek met elkaar, denk dat die twee samen en overige 4 bij elkaar misschien wat zinvoller is. Ging 3 maanden zoooo goed en binnen 2 dagen helemaal mis :/

Wat oliebol :(

Wij gaan volgende maand verhuizen, dus voor nu hou ik ze gescheiden. Maak bij het nieuwe huis wel 2 rennen.
Ben er een beetje zat van -O-

Dan maar 2 aan 2, dan is Rauzer ook het gelukkigst verwacht ik.

Nu nog bedenken hoe en wat ik als nieuwe ren moet gaan maken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:03

Oh wat vervelend marije! Wel fijn dat je nieuwe rennen kunt maken, hopelijk geeft het rust!

Met Pepper gaat het z'n gangetje, is wat gestrest door het vele oppakken maar is helaas niet anders :(

Ilse bij jou ook al je groep uit elkaar, wat vervelend allemaal! Hopen dat jullie allemaal snel een oplossing hebben!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:27

Hoi! Ik kwam jullie topic tegen en het leek me wel leuk zo afentoe eens mee te praten :D

Ik ben Vera, 18 jaar en heb momenteel 3 konijnen.
Ik had er altijd 2, dit waren zusjes van elkaar. Heb ze samen gekocht en ze hebben altijd samen gezeten. Wel eens mot gehad maar nooit zo extreem dat ze uit elkaar moesten. Inmiddels 2/3 maand geleden heeft 1 van de zusjes, Pip, haar linkerachterpoot gebroken. Voor het herstel hiervan moest zij 3-6 weken hokrust hebben. Om dit het makkelijkst te maken hebben we toen de zusjes gescheiden.

Na 6 weken heb ik Pip weer rustig wat laten lopen en conditie op laten bouwen. De poot is overigens goed genezen, hij staat alleen iets scheef en ze kan er niet meer alles mee wat zou moeten kunnen, maar ze kan er heel goed mee overweg. Goed, na 8 weken hebben we geprobeerd Flip, het andere zusje, weer samen te zetten met Pip. Dit eindigde in een hels gevecht waarbij Pip een aantal keer over dr rug heen is gerold. Dit wilde ik haar echt niet aandoen na al het gedoe met het pootje dus we hebben ze weer uit elkaar gehaald. We hebben het nog een week geprobeerd maar het werd duidelijk dat het tussen deze 2 konijntjes niks meer werd. Toen hebben we besloten Flip in het buitenverblijf te laten wonen en Pip dan maar binnen te houden, gezien zij door haar poot veel minder beweegt. Omdat Flip toch wel een beetje sipjes werd in haar eentje buiten hebben we een maatje voor haar uit de opvang gehaald, Nelson. Het was een lastige koppeling maar het lijkt nu allemaal vrij goed te gaan. Dit weekend maken we een nieuwe ren voor hun 2 zodat ze dag en nacht buiten kunnen zitten :). Dan hebben we alle konijntjes weer gelukkig! Pip vertoond overigens geen problemen nu ze alleen zit. Zij is best mensgericht dus die lijkt het allemaal niet zo erg te vinden. Helaas is het voor haar niet anders...

Ik zal nog wat foto's van de dames en heer plaatsen :)

Nelson (bruin) en Flip
Afbeelding

Pip
Afbeelding

Dit is het beste wat ik op m'n telefoon heb op dit moment :')

Zoo.. Dat was een lang verhaal :=
Weet niet of jullie er doorheen gekomen zijn maar anders geeft het niet hoor :+ ik banketstaaf wel lekker door :')

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:49

Hoi hoi,

Even een ervaringsvraag ik heb een teddydwerg ram die over een maand gecastreerd wordt. Sinds n week heb ik er een dwerg hangoor meisje bij en zij zit nog appart. Het meisje is al geënt voor rhd de rhd 2 staat op de wachtlijst mijn ram is volledig geënt. Het valt mij op dat het meisje veel eet en drinkt, ze is ook aan de stevige kant waardoor ik haar een handje brok per dag voer en verder onbeperkt hooi. Ze heeft gisteren avond schoon flesje water van 320 ml gekregen vanochtend was deze leeg heb ik hem weer gevuld en nu was hij weer leeg. Toiletje was zeiknat (vanochtend verschoond).
Vergeleken met mijn teddy eet en drinkt ze vreselijk veel verder is ze wel gezond moet ik mij zorgen maken?
Oja ze zitten binnen in 2 rennen

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:50

Tarzan, zou jij me een pb willen sturen waar jij die panelen voor de ren gekocht hebt en wat het ongeveer gekost heeft?

Wil namelijk straks een hoge ren. Ivm dat ik een trimsalon aan huis krijg en geen honden in mn ren wil haha.

Welkom Vera!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:56

.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 23-09-16 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:13

Waar de fiets heb jij het over? :oo

Geen flauw idee, maar dit is compleet nieuw voor mij.

Anders bel mij even, geef ik m'n nummer wel. Houd er njet van zwart gemaakt te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:22

Fijn dat ze het goed doet Tarzan!

Vera wat een snoesjes!

Lees hier beetje mee , mijn laatste weken als konijnenvrouwtje . Mest om de dag Nyn haar hokje uit , en Nyn ach die is helemaal thuis :P . Van de week kwam neefje aan met wortel (meneer is 3 jaar :P ) , en zij hem netjes aanpakken uit zijn handje :P . Is alsof ik Utopia zie , Utopia was een kreng tegen volwassenen maar zo enorm kindvriendelijk en dat heeft Nynke nu ook dat trekje <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:23

Laat het even duidelijk zijn dat die mailtjes zeker niet van mij afkomstig zijn, heb in dit topic met een half oog meegelezen de laatste tijd. Aangezien ik afgelopen week verhuist ben en ik het enorm druk heb. Tevens vallen de konijnen niet meer onder mijn zorg dus heb ik hier weinig te zoeken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:24

Ik snap er sowieso niks van Marlinde :') , het is wat leeg haar bericht

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:27

Er is iemand die hele nare dingen gemaild heeft, wat ze gelezen heeft op bokt en toevallig ook Marlinde heet. En dat is niet een heel bekende naam. Maar heb nog niks terug van Eoweyn dus ik ben benieuwd. Ben ook net pas thuis.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:37

Ik kan het hier wel plaatsen nu. Dit kreeg ik dus doorgestuurd van de opvang waar een paar konijnen vandaan komen, en waar ik vrijwillig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik meld me voorlopig even af hier. Blijkbaar is er iemand die het nodig vindt om mij constant zwart te maken, en nu gaat men wel erg ver.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 23-09-16 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:38

Laat nogmaals duidelijk zijn dat ik op marktplaats dus "meijer" heet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:40

%) :roll: Raar zeg

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:42

Waar bemoeit ze zich mee vraag ik me af..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:44

Jeetje wat bizar.. Je hebt geen idee wie dit zou kunnen zijn?

Edit; ik zie nu ook dat diegene 1 dag actief op marktplaats is. Zouden ze Marlinde haar naam express gebruikt hebben om te laten denken dat het MarlindeRooz is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:47

Leest ze nou hier mee :?

Apart idd ook het 1 dag op MP