Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:20

Leuk filmpje, handig ook dat de kattenloop lekker laag kan.
Wat is de reden dat je je hond al bij het begin van de afloop laat wachten?
Ik zou trouwens ook niet belonen op het gaan zitten onderaan het raakvlak, maar heel duidelijk een staande 2 on 2 off trainen en belonen.
Zelf zou ik die positie helemaal loskoppelen van het nemen van het toestel, en gaan clickeren op het opzoeken van het raakvlak en de juiste positie, eerst vanaf de grond, backchaining dus.
Als je hond weet dat de bedoeling is dat hij met 2 poten in het gras en 2 poten op het vlak moet staan, kun je het toestel weer toevoegen, of eventueel eerst alleen de afloop en daarna het hele toestel.

Maar wie weet heb je een hele goede reden om het te trainen zoals je doet hoor, dat kan ook. Ik ken deze methode alleen niet zelf, vandaar dat ik naar de reden ervan vroeg. ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:54

Ik denk dat je het tegen mij hebt.

De eerste blijf bij de knik is om de snelheid er uit te halen. De bedoeling is om die straks helemaal weg te laten.
Dat hij zit heb ik niet veel aandacht aanbesteed. Staan is idd beter.

Giater tijdens de training stond hij wel steeds :j

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:58

Ik denk ook dat ik het tegen jou heb, gezien het feit dat je een filmpje plaatste met een kattenloop die je traint. ;)
Zo enorm snel gaat hij toch niet? En waarom dan niet pas meer naar beneden de snelheid eruit halen als je toch een commando gebruikt om hem te laten wachten?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:53

Er was al een heel gesprek gaande over een wedstrijd-weekend ;)

Nee, die snelheid heb ik door die 1e blijf er uit gekregen. Had dit al enkele keren gedaan en toen pas gefilmd ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:33

Ik zou ook nooit de snelheid eruit halen.
Ik zou trainen op een goede 2on2off. Csiva kan overal een 2on2off op. Ik doe dat bv ook op de trap. Als ik vlakje zeg gaat ze gewoon met dr achterpootjes hoog staan. Nu is haar raakvlak nog steeds niet 100% betrouwbaar maar ze snapt het principe opzich wel.

Ik ben eerst gaan trainen op enkel het vlak. Toen ze dat kon met 1 plank op de grond. Ik ben mee gaan rennen en door rennen, links wisselen, rechts wisselen, dansjes gemaakt en weet ik het, als ze maar bleef staan. Toen dat ging een lage kat en pas toen het daarop goed ging een hoge kat. En nog denkt ze soms dat staan blijven niet nodig is :+

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:08

Goeie tips die ik zelf ook even meeneem :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:39

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:21

Wat houd eigenlijk die open klasse in?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:24

Open is alles wat hoger loopt dan A

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:27

aahh oke. snap ik dat nu ook. Dank je.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:07

Ga toch maar kamperen bij het agility festival. Kan vast ergens tentje lenen en anders slaap ik gewoon in de quechua tent die we hebben als ik alleen ben. Of moeten dan echt een binnenrent in zitten?
Even zeiltje eronder kopen.
Met zijn 2en wordt dat wat lastiger.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:12

De Quechua is wel handig met binnentent met kamperen, anders kan hij best fris zijn 's nachts. Ik heb er vorig jaar tijdens het IABC in geslapen, had mijn 2 Quechua's tegen elkaar gezet en in het slaapgedeelte de binnentent gehangen. Misschien dat je er eentje kunt lenen of tweedehands kunt aanschaffen? Volgens mij waren ze toen ik hem gekocht heb niet echt duur, wie weet zijn ze nog te koop?
Zeiltje is sowieso wel handig inderdaad, misschien heb je geluk en is het gewoon prachtig warm weer, dan zal het wel gewoon zonder binnentent kunnen.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:13

mandje schreef:
Wat houd eigenlijk die open klasse in?

De open klasse bestaat uit de 2e en 3e graadlopers, dus de B(1 en 2) en C.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:42

Blijf het jammer vinden dat die wedstrijd vaak zo ver weg zijn. Woon gewoon in de verkeerde hoek van nederland :\ . We zijn wel al af en toe op wedstrijdjes te kijken samen met Boco om hem wat te laten wennen. Maar dit zijn helaas geen wedstrijden die we zelf mee kunnen doen. Vind het ook zowat om direct licentie aan te vragen := . Waar kijken jullie eigenlijk allemaal op om wedstrijden te vinden?

Nog een filmpje van training afgelopen maandag eerst behendigheid gedaan toen flyball. Hij was een beetje afgeleid onder het behendigheid door de hekjes van flyball maar verder ging het goed.
http://youtu.be/h5b5b0YWlS8

edit link veranderd. Had verkeerde filmpje geupload. :o
Laatst bijgewerkt door mandje op 28-02-15 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:48

Ik zie ze eigenlijk altijd op Fb voorbij komen bij agility Nederland

Kan het filmpje niet zien, krijg foutmelding

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:54

Link heb ik veranderd ;) Hij is nog wel aan het verwerken.

edit hij doet het nu geloof ik wel ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:20

Leuk filmpje. Flyball vindt ie ook leuk hé?

Vandaag weer raakvlak training gedaan. Ging weer erg goed. Alleen de palen gingen ineens bar slecht. Als ik zelf aan de rechterkant loop ging het goed en de andere kant kwam die er steeds bij de 10e uit. Uit eindelijk wel positief geeindig maar vond t zo raar.. maargoed... leren we ook weer van ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:27

Leuk filmpje, Zie hem nu inderdaad!

Ja daarom leer je weer van :D.
Wij moesten vorige keer schuin weglopen van de paaltjes, 1e keer dachten alle honden huh, wat ga je doen en kwamen eruit. 2e keer ging al beter

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:31

Flyball vind hij geweldig. Hij hoeft de bak maar te zien en hij wil erheen en hij blijft gefocust erop. Hij heeft soms nog wat moeite met het vangen van de bal. Waarschijnlijk wil hij gewoon te snel. Iemand daar tips voor?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:38

Kwestie van oefenen en denk ook positie van de bak? Beetje scheef, tegen het licht? Zeg het maar.

Jinn is de heenweg heel snel en terug hobbelt ie een beetje. Hij vindt het voor de afwisseling ook leuk.

Als ik de flyball in het zelfde veld zet als behendigheid, gaat ie behendigheid doen. Doe ik natuurlijk niet maar dit denk ik :=

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:07

Als wij ze in hetzelfde veld hebben kiest boco echt flyball :p. De flyball baan staat er geregeld een keer. Maar de bak moet er echt niet staan dan is Boco daar. Hij komt wel terug naar de behendigheid en is er ook wel weer bij maar flyball vind hij te gek. Voor de afwisseling vind ik het wel leuk maar ik zelf vind behendigheid veel leuker omdat ik dan ook actief moet zijn.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:02

Helemaal mee eens!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:03

Gisteren met Csiv ff fijn gewerkt buiten. We hebben op 55 cm gesprongen, en dan in uitjes, om haar iets bewuster te maker van de sprong en het goed kijken. 55 cm springen is voor Csiva niet lastig qua hoogte, maar ze moet er duidelijk iets meer over nadenken ;) Ze vond het wel een erg leuk spelletje zo :)

https://www.youtube.com/watch?v=jmBuXPmJ7fw

https://www.youtube.com/watch?v=kSpacTJPOso

Verder nog weer even de schutting getraind en nu zonder buizen voor de afstand en ze had er 9 van de 10. Fijn dat eindelijk de schutting niet meer echt een groot ding is.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:13

Leuk die slowmotion!
Hoe groot is hier de afstand er tussen?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:35

geen idee. Ik had het eerst op 45 cm staan en dan moet het een stuk ruimer. Ben er mee gaan spelen tot ze ze als in uitjes nam. Denk om 3 tot 3.5 meter hier.
Ik vind slomo's altijd mooi, dan is pas goed te zien wat ze doet. Al heb ik die helaas niet van de zijkant. Van de zijkant is goed te zien dat ze dr achterpoten goed snel weer intrekt om gelijk weer door te springen, zou ze alles strekken, kan ze niet zo makkelijk weer de kracht krijgen om omhoog te komen, denk ik :D