Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:00

Daar mag ze dan zelf voor gaan zorgen. Ik heb besloten ze terug te brengen. Ik ga niet akkoord met binnen 2 dagen zo'n jong diertje onder de abcessen, daar heb ik ze niet voor genomen en belooft waarschijnlijk ook niet veel goeds voor de toekomst.
Kijk dan wel rustig verder voor andere rittens, van een andere rattery.

En rustig maar hoor, je maakt mij ook heus niet wijs dat van een verkoudheidsvirusje je uit het niks abcessen krijgt. Ik zeg alleen maar wat zij gezegd heeft.
En mijn vookeur heeft uiteraard ook naar de dierenarts ermee, maar ik ga geen 50 tot 100 of misschien zelfs nog wel meer euro aan een dierenarts betalen voor een ratje wat terug gaat.. Dat begrijpen jullie toch hopelijk ook wel..

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:13

Yinthee: nee sorry ik begrijp het niet. Abces bij de dierenarts laten schoonmaken en je hebt een gezond ratje. Zielig voor de rat om op deze leeftijd steeds te moeten verhuizen. Als hier een rat komt, blijft die hier tot zijn dood en gaat ook uiteraard naar de dierenarts wanneer dat nodig is. Maar ieder zijn keuze! Hopelijk vind je een nieuw leuk vriendje.

Ik heb even niet meegelezen en er zijn opeens allemaal nieuwe ratjes erbij, wat een schatjes allemaal!

Heeft iemand hier ervaring met een hond bij de ratten? Ik wil graag een hond. Maar weet eigenlijk niet hoe ratten en honden met elkaar overweg gaan. Over de hond moet nog goed nagedacht worden, het mag namelijk absoluut niet tenkosten van de ratten gaan.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:24

vevina schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een hond bij de ratten? Ik wil graag een hond. Maar weet eigenlijk niet hoe ratten en honden met elkaar overweg gaan. Over de hond moet nog goed nagedacht worden, het mag namelijk absoluut niet tenkosten van de ratten gaan.

Wij hadden al ratten toen de honden erbij kwamen en ze reageren allemaal anders. Eentje vind ze maar eng en wil er liever niets van af weten. De andere wil ze het liefst heel de dag likken en met ze spelen en de grootste ziet ze meer als een jachtspeeltje. Veel ligt gewoon aan de opvoeding van je hond hoor ;) bij ons lopen de ratten nooit los, dus hebben er bij de grootste ook niet op getraind om dat eruit te krijgen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:32

Bijzonder dat jij zo kunt beoordelen of ik wel of niet naar een dierenarts ga als dat nodig is en hoe ik voor/met m'n dieren ben. Mijn dieren krijgen alle zorg die ze nodig hebben en ik sta zodra ik maar denk dat het nodig is bij de dierenarts. En dat is altijd een keer te veel en nog nooit een keer te weinig geweest. Durf geheel oprecht te zeggen dat er maar weinig betere baasjes zijn, ik heb alles voor mn beestjes over en doe ook alles voor ze, vaak ook ten koste van mezelf. Daarbij heb ik nog nooit iets teruggebracht of weggedaan. Maar ik koop ook geen diertje om er elke maand mee bij de dierenarts te zitten. Dat zo'n beestje op 5/6 weken oud en na 2 dagen bij mij al onder de abcessen zit dat hoort gewoon niet. Dus dat is geen kwestie meer van abcessen schoonmaken en het dier is gezond! En als ik dat nu al weet en nog de keuze heb om daar voor te passen en ze terug te brengen naar de fokker, tja jammer maar helaas maar dan kies ik in dit geval toch echt eens een keertje voor mezelf! Heb al genoeg ellende en kosten achter de rug met de diertjes. En dat geeft niet en zijn ze waard maar ik ga niet nog meer ellende opzoeken als dat niet hoeft.

Maar goed, (ver)oordelen jullie maar lekker vanachter je schermpje, makkelijk is dat altijd he ;)

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 01:10

Mijn hond is een drama met ratten. Hij zit als een gek te gillen als ik lief tegen zn praat. Als ze op de bank mogen en hij moet op de gang dan gilt ie ook. Als we hem niet op de gang houden moet je hem met man en macht tegen houden anders doet ie ze iets (geen idee of ie wil snuffelen of eten, gaan we niet uitproberen :Y) )

Oh ja, hij staart de godganse dag naar de kooi, bij elk piep geluidje staat ie weer voor de kooi te kwijlen. De kooi is ondertussen afgeschermd met een ren en doeken maar niks houdt hem tegen.

Dus ja... oordeel zelf. Gaat hier om een Cattle dog, heeft er ook zeker wel mee te maken.

Ik gok dat ik inderdaad een dubbel Rex ratje heb. Hij is nu nog jong, zo'n 4 maanden, maar al redelijk dun in de vacht. Ben benieuwd wat de toekomst brengt :') Ben overigens wel bang dat ie praktisch blind is. Hij zekert de hele tijd, is heel voorzichtig in dingen uit je handen pakken en pakt dan nog vaak mis en natuurlijke rode oogjes (siamees). Erg sneu om te zien :(:) Maar het is zo'n lief ratje met bewegelijke oortjes <3

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:44

Yinthee ik geef je groot gelijk. Heb zelf 2 jaar geleden mijn eerste ratjes uit de opvang gehaald. Ook rittens. Gelijk na thuiskomst merkte ik al dat er één ziek was. De volgende dag ben ik terug gegaan en heb het zieke ratje omgeruild voor een andere. Tja. Ga geen dierenarts kosten maken voor een ratje dat al ziek was toen ik hem kocht. Een band heb je er nog niet echt mee als je ze nog geen 12 uur hebt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:40

Mijn hond vind de ratten interessant, en wil de hele tijd spelen. Maar stiekem vind ze ze van dicht bij eng :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:41

eclair98 schreef:
Mijn hond vind de ratten interessant, en wil de hele tijd spelen. Maar stiekem vind ze ze van dicht bij eng :')

Schijtluis _O-

Mijn andere hond vindt ze doodeng. Als die zag dat ik met mijn rattentrui aan beneden kwam schoot ie weg. Dan moest ik me eerst weer omkleden voordat ie dichterbij kwam.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:39

Wij hebben ze allemaal gehad.. doodsbange honden, honden die alleen maar wilde zorgen voor de ratjes maar ook honden die beginnen te happen..
Maar het fijne is dat de ratten wel van zich af bijten, met name bij neuzen tegen de tralies :+
Ik zou zelf nooit al te veel risico nemen. Het kan onbedoeld ook heel fout gaan door lompheid van de hond.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:40

Ik laat ze ook NOOIT samen, hooguit mag de hond snuffelen als ik de ratten op schoot heb. Ze is laatst wel gebeten in haar tong, daar heeft ze wel van geleerd :')

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:40

Neusjes van Rakni en Flynn <3
Afbeelding
Afbeelding

En samen aan het hangen; "Heb je iets lekkers?!" :+
Afbeelding

Ze slapen echt mega veel ineens := Kan goed merken dat ze het jaar gepasseerd zijn, luilakkies. (Ze zijn bijna 1,5)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:42

Lief!!!! <3 Freek is nu ook iets ouder dan een jaar en dat is al te zien aan zijn warrige vacht haha. Hij blijft nu ook liever wachten tot ik het voer naar hem toe breng :+

Moos en Beer doen het geweldig!! Kan ze gewoon oppakken en ben ze licht aan het trainen. Beer leert mega snel, Moos is nog ietsje wantrouwend. Ze zijn ZO leuk geworden!!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:55

Haha en juist nadat ik dat stuurde, rennen ze al de hele avond door het hok heen _O-
Die van mij zien er verder echt nog top uit, zie je niks aan nog. Alleen Rakni is wat dikker geworden omdat hij nu zo lui is :P
Heb wel het idee dat het overlijden van Jax er ook mee te maken heeft, daarna is het eigenlijk ineens gekomen. :j
Binnenkort als het goed is 2 of 3 andere rittens erbij, wie weet leven ze dan ook weer een klein beetje op (als het koppelen lukt).

Super fijn dat het met Moos en Beer zo goed gaat!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:57

Hier hebben m'n opa's (1jr 10 mnd) ineens weer een hele opleving, zijn continu aan het spelen :))

Hoe is het afgelopen met dat zieke kleintje?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:02

Weet ik niet, heb ze allebei teruggebracht en niks meer van gehoord verder.
Ben inmiddels wel bij een andere rattery wezen kijken & daar gereserveerd, maar moet nog even paar weekjes geduld hebben want die zijn nog te jong om te verhuizen. :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:59

Mijn opa wordt echt oud. 1 november mocht hij z'n 2e kaarsje uitblazen. Helaas zit ie nog steeds alleen, Hij maakt ruzie met de rittens.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:37

Ik heb over een paar weken weer 2 ratjes; ben een aantal jaar ratloos geweest, maar nu begon het weer te kriebelen. Woensdag bij een rattery langs om te kijken ^_^

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:44

Leuk! Ik ga morgen weer knuffelen en waarschijnlijk kiezen <3

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:27

Waar ga jij ze halen Yinthee?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:35

Ook bij een rattery :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:42

Nu ik alleen in het weekend thuis ben mis ik de ratjes enorm doordeweeks! Gelukkig zijn mijn ouders er die voor ze zorgen :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:58

Ons Oma Mulan krijg nu sinds een weekje convalescence support bij, omdat ze toch wel heel snel oud werd. Nu klimt ze weer de hele kooi door :wow: Bizar hoeveel dat beetje extra kan schelen.

Leuk rittens :D Die hummeltjes blijven altijd zo schattig!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:19

Oké ik kon het niet weerstaan. Twijfelde nog of ik er 2 of 3 bij zou nemen; Over 2 weken komen er 3 lieve ukjes bij <3

Fijn dat het haar zo goed ondersteunt Eelmo!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:05

Wat leuk al die baby's erbij! Ik wil het graag ook weer, maar ik denk pas als ik verhuisd ben. Ik heb nu nog 1 dame met 2 castraatmannen en de mannen zijn onafscheidelijk maar zij heeft niet zo veel aansluiting. Dus ik laat haar maar z.v.m. met mij chillen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:29

Ze hebben bij de Zeeman kinderkrukjes die je heel leuk als huisjes kan gebruiken!
En bij de Action glazen bollen (heel stevig) voor vogels die je kan gebruiken om bijvoorbeeld voer in te leggen :D