Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 20:05

Wat leuk Tigress <3 echt heerlijke foto's zo!
Wij krijgen na onze vakantie ook een oppasCorgi, maar dan qua leeftijd de andere kant op. Mevrouw is al 14 :+:
Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn, de dames kennen elkaar al goed, maar nooit meerdere dagen samen geleefd.

Heel veel sterkte met Jip... Heftig hoor voor jullie :(:)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 20:17

Ik heb zo met jullie te doen CupCakes_
Heel veel sterkte voor Jip, hopelijk komt hij er bovenop. :knuffel:

Wat een heerlijke foto's Tigress :+:

Hier zijn bijna alle pups uitgevlogen. Als het goed is gaat zaterdag de laatste.
Nouja, de laatste. De laatste blijft bij ons.
Knap meisje
The Fudge Factory Caramel Cone - 'Ginger'
Vernoemd naar haar betovergrootmoeder (Fields of Gold Caramel Cone), die gisteren op 16 jarige leeftijd is overleden.
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:08

Wat klopte met Jip. Ik hoop dat ze echt snel achterhalen hoe dit steeds komt.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:18

Heel veel sterkte voor jou en Jip!
Helemaal niet fijn als je hond niet fit is maar nog vervelender als je de oorzaak niet weet.

Leuk alle nieuwe puppy's!
Hier zijn de pups al beide jarig geweest en beginnen langzaam (zeker Tommy) rustiger te worden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:35

Shaya_ schreef:
Helemaal niet fijn als je hond niet fit is maar nog vervelender als je de oorzaak niet weet.

Hier zijn de pups al beide jarig geweest en beginnen langzaam (zeker Tommy) rustiger te worden.

Ben je nog op zoek naar een nieuw huis voor Tommy, of is dat van de baan?

CupCakes_ schreef:
Wat een heerlijke foto's van dat stel Tigress. Daar past er nog makkelijk eentje extra bij :Y)

Hier is het weer even hond-loos in huis. Jip is terug opgenomen voor een bloedtransfusie gezien hij een gevaarlijk lage hematocriet waarde had. Daarnaast hebben ze vandaag ook een beenmerg biopt genomen en zijn urine op kweek gezet om te zien of daar eventueel een oorzaak kan liggen van die lage anemie.

Het arme schaap loopt nu rond met kale plekken op alle vier zijn poten, kale plek in zijn nek, kale buik en nu ook een kale heup. _O-

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, mijn duimen maken overuren voor jullie! <3

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:34

KimD schreef:
Shaya_ schreef:

Ben je nog op zoek naar een nieuw huis voor Tommy, of is dat van de baan?

Nee hij blijft. We kunnen hem simpel weg niet wegdoen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:49

Ah, wat fijn voor hem en voor jullie!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:05

Ach jeetje van Jip, hopelijk knapt hij goed op van de bloedtransfusie en wordt de oorzaak gevonden (en verholpen).

Vandaag hebben we binnen de bebouwing gewandeld en bij puur toeval kwamen we Jules, 1 van de andere pups uit het nest tegen. De herkenning had even nodig, maar toen waren ze helemaal gelukkig om elkaar te zien. Ze konden daar jammer genoeg niet los, want vlak langs een drukke weg, maar het was toch erg leuk. Het gaat heel goed met haar.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:48

Jeetje cupcakes, wat pittig zo! Veel sterkte!

Wat leuk Mizora om een andere pup tegen te komen :) En wat fijn dat het goed gaat.

Onze pup hebben we gisteren opgehaald. Het gaat goed. De grootste uitdaging zit hem in het contact tussen onze andere hond en de pup. Ik vind het lastig waar ik hun hun gang kan laten gaan en waar ik moet ingrijpen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:10

KimD schreef:
Ah, wat fijn voor hem en voor jullie!

Ja uiteindelijk wel.
Geloof niet dat ze het slecht hebben. Maar je gunt ze meer dan je kunt bieden alleen is de vraag of ze dat zelf ook daadwerkelijk nodig hebben.

Met Nero mis ik wel oprecht het trainen. Dat is zo een fijne hond om mee te trainen naar helaas werkt het Nederlandse weer en een buiten trainingsveld niet mee. Is overmacht. En helaas zijn binnen praktisch geen plekjes op een goede hondenschool te krijgen.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:13

Ook hier draaien de duimen overuren voor onze vriend Jipperd :knuffel:

xSanne
Heel mooi die bench wat jullie hebben aangeschaft, daar gaan jullie vast veel plezier mee hebben. En leuk een oppasCorgi binnenkort!

Fem
Ze is echt een dropje en mooi eerbetoon voor haar betovergrootmoeder zo ja! Dat roze tuig is echt fantastisch ook haha!

Shaya_
Fijn dat ze wat rustiger worden en Tommy kan blijven!

Majabeestje
Kan ik me voorstellen ja, ik zou dat ook lastig vinden denk ik met ‘wanneer’ zelf in te grijpen. Komt vanzelf wel goed ook, het is nog allemaal zo nieuw/vers, dat heeft even nodig om te ‘settelen’.

Ik heb alleen even van de laatste pagina wat dingen gepakt, het gaat even wat hard voor me om allemaal bij te houden met bij lees posts, sorry.

Wij hebben net een 4,5km in Vijlen gelopen met onze vriendjes <3

Afbeelding
Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:02

Ohh ik kan ook niet wachten om met beide honden op pad te gaan de natuur in <3 Prachtige foto's!

Novi is sinds woensdag bij ons, we nemen haar komende zondag voor het eerst even mee naar het park/bos hier vlakbij. We doen het nu zo dat een van ons met de oudste hond op pad gaat en de ander met Novi thuis blijft. Zondag mag ze lekker even mee, op de arm en als ze wil ook even de benen strekken daar.

As we speak zit ik met beide honden in de puppyren :+ Novi wil niet alleen liggen en ik wil haar leren dat dit een fijn plekje is. Verder slaapt ze vooral nog op schoot.

Missen jullie de 'kleine pup'-tijd? Of ging het te snel voorbij? Ben wel benieuwd :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:23

Ik kon niet wachten tot de puppytijd voorbij was en ik mis het ook echt niet. Teun wordt in september drie en hoe ouder hij wordt hoe leuker ik het vind. :j

Maar ik vind het wel leuk om jullie puppyverhalen te lezen. :D

Veel plezier alvast in het park/bos zondag!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:05

Sem_ schreef:
Ik kon niet wachten tot de puppytijd voorbij was en ik mis het ook echt niet. Teun wordt in september drie en hoe ouder hij wordt hoe leuker ik het vind. :j

Maar ik vind het wel leuk om jullie puppyverhalen te lezen. :D

Veel plezier alvast in het park/bos zondag!

Ik vind mijn puppy's nu pas echt leuk, ze zijn bijna een half jaar oud. := Daarvoor is echt janken, je kunt er niks mee.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:19

Haha ik vind onze pup wel heel leuk (13 weken vandaag) maar ik denk ook heel vaak 'kan niet wachten tot je wat ouder bent'. :D Vooral als 'ie aan het slopen is en 80x in mijn voeten bijt. Vind puppytandjes niet zo leuk. En inderdaad heb ook wel zin om wat langer te kunnen wandelen dan 10/15 min.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:30

Shaya; lastig dat het niet helemaal lekker liep! Maar fijn dat hij blijft :+: het is wel een heel knap duo zo hoor!

cursebreaker; heeerlijk zo'n groepswandeling! Ziet we goed uit!

Ahhh ik mis de puppytijd soms wel hoor <3
Het echte opvoeden en babytrainen...
De slapeloze nachten en voorzichtigheid qua wandel/beweegtijd mis ik niet haha.
Ik wil er al wel eentje bij :P Maar praktisch gezien is dat natuurlijk wel weer een stap haha.

Wij gaan zaterdag op vakantie dus het hele huis ligt vol met zooi haha. Evi heeft d'r wormenkuur van de DA gehad dus die is nu ook helemaal ready om te gaan *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 09:51

Ik voel de pups nu ook als een soort handicap, had het er gisteren nog over met Melissa. Deze twee zijn niet geschikt om in een wagentje rond te rijden. := Nu kunnen ze gelukkig wel al ons kleine normale rondje van 40/45 minuten meehobbelen en één keer per week mogen ze rond een uurtje meewandelen. Maar als ik echt langer wil gaan wandelen dan laat ik vanalles thuis en ga ik maar met een aantal op pad. We komen nu ook op een punt dat de senioren des huizes binnenkort ook niet meer altijd mee willen gaan.

Wij gaan deze zomer naar Denemarken en ik had verwacht daar ook vanalles voor te moeten regelen qua ontwormen enzo, maar helemaal niks. :Y)

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:02

CupCakes_: Jullie krijgen het wel voor de kiezen zeg... hoe gaat het met jullie?

Ik weet bij Mabel nog dat ik het eerste jaar echt niet altijd leuk vond, die eerste weken waren wel oké, tot mevrouw begon te puberen :Y) Toen woonde ik nog thuis en konden we met het gezin opvoeden en af en toe even iemand anders het 'probleem' laten oplossen. Tegenwoordig woon ik alleen en moet ik het dus zelf gaan doen, daar zie ik soms nog wel een beetje tegenop moet ik eerlijk zeggen, zeker omdat ik daarnaast Ollie ook nog heb.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 14:20

Ik vind deze pup heerlijk in dit stadium. Hij is nog klein genoeg om in de draagzak mee te kunnen en hij kan ook een uurtje alleen blijven terwijl Obi en ik hardlopen <3 Als ik alleen was zou ik het wel heel pittig vinden. En als hij iets ouder is kan hij niet meer in de draagzak dus dan moeten we even kijken met boswandelingen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:59

Lumoz is een super makkelijke pup. Zoals hij kan ik er wel 10 hebben. Al kan ik niet wachten tot ie gewoon n uurtje mee kan wandelen. Want dat vind ik echt het meeste een gedoe.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:13

Sterkte met Jip Cupcakes :(:)

s1993 schreef:
Ik vind deze pup heerlijk in dit stadium. Hij is nog klein genoeg om in de draagzak mee te kunnen en hij kan ook een uurtje alleen blijven terwijl Obi en ik hardlopen <3 Als ik alleen was zou ik het wel heel pittig vinden. En als hij iets ouder is kan hij niet meer in de draagzak dus dan moeten we even kijken met boswandelingen.

Haha ja zo’n draag zak is echt ideaal hè! Helaas kan Ro er al wat kilo’s niet meer in :)). Meneer tikt al de 20kg aan, het gaat zo snel, gister was ie er nog 8 voor m’n gevoel!

Hebben jullie trouwens tips voor waar je mooie halsbanden kan kopen? Wel iets wat stevig genoeg is om in a pinch de riem eraan te doen (normaal heeft hij z’n tuigje). Ro begint uit z’n puppy bandje te groeien dus wil iets moois voor m halen :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:20

s1993 schreef:

Wat voor draagzak heb je? Lijkt mij ook ideaal voor de kleine smurf!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:09

Novi is nu 5 dagen bij ons. Ze doet het hartstikke goed <3
Ze slaapt met een van ons op de bank, haar puppyren vindt ze nog steeds erg stom. We hebben het deurtje steeds open en we voeren haar daar. Verder geen druk erop.
Ze doet af en toe plasjes in haar mandje, dat is wel vervelend. Terwijl ze verder wel haar plasjes op een puppymatje of buiten doet. Gek dat ze het ook in haar mandje doet en vervelend ook want zo heeft geen slaapplekje die ze zelf op kan zoeken.
Met onze andere hond gaat het goed. Ze spelen ook wel samen. De oudste is dan wel wat ruig, best spannend voor Novi. Als ze samen op de bank liggen en Novi beweegt, gromt en grauwt de oudste flink naar haar.
Zouden jullie dat zo laten of corrigeren?

Puppybuik <3

Afbeelding

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:01

Wij zitten inmiddels een week in Noorwegen *\o/* . Vidar doet het maga goed. Ik heb van de week gehoord dat 3 de magische leeftijd is haha. Hij gaat al mee naar Noorwegen sinds hij net 1 is. Vidar is net 3 en we merken een groot verschil met vorig jaar. Hij is veel rustiger in de camper, niet meer zo waaks. (oké behalve tegen grote mannen in wapperende badjassen _O- ). Ook andere honden kan hij veel beter negeren.
We staan afwisselend off grid en op campings. Beide gaat heel goed. En na zo vaak varen met de nachtboot en andere veerboten, draait hij daar ook z'n poot niet meer voor om. :j
Hieronder vast een kleine impressie:

Afbeelding
Haukelifjel

Afbeelding
Model staan

Afbeelding
Chef bbq

Afbeelding
Wakker worden met dit uitzicht!

Afbeelding
Pannenkoeken bakken

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:16

Wat heerlijk Pippa!

Ik wil ook zo graag met de hond(en) op vakantie, maar wij zijn met 5, gaan met een tent en willen geen aanhanger meenemen, dus voor onze Ridgeback is gewoonweg geen plek in de auto := Misschien in de toekomst ooit met Tommy, dat is toch een wat handzamer maatje, die kan nog aan de voeten liggen :')