Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:21

KimD schreef:
Af en blijf is een oefening die makkelijk te versterken is!

Vraag de af, beloon deze en beloon vervolgens het blijven liggen zonder weg te lopen; 21.... 22.... belonen, 21.... 22.... belonen, yeeeey spelen.

Dat een paar keer doen en dan ok Mulan heen lopen als ze blijft liggen, af vragen en dan naast haar een stapje naar voren en naar achteren. Belonen, paar keer herhalen en dan stoppen.

Dag daarop begin je bij de laatste oefening en dan stap je vóór haar een stap weg. Herhalen en belonen en stoppen.

Dag daarna kun je al makkelijk 1,5 tot 2 meter afstand houden.

Af en blijf is echt een oefening die je heel makkelijk heel snel kunt uitbouwen.

Mocht ze toch opstaan als je bijvoorbeeld wegloopt loop je terug naar de plek zonder iets te zeggen, vraagt een af en zegt alleen 'goed zo' geen snoepje en weer verder.

Voor mijn eigen makkelijkheid leg ik altijd een target op de plek waar ik de af vraag, het is namelijk wel belangrijk dat de hond geen meters 'wint' als deze opstaat. :D

Zo deden wij het op de cursus ook inderdaad.
Overigens vond Toby het 'blijf' niet zo erg. Maar liggen met zijn buik in vochtig en koud gras... NOPE. Hij mocht dus op een kleedje (midden in de winter, hij heeft een weinig behaarde buik), en daar bleef hij wel liggen. Zonder kleedje deed hij pas in het voorjaar haha, toen was het niet meer koud aan zijn buik :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:47

Skippy01 schreef:
KimD schreef:
Af en blijf is een oefening die makkelijk te versterken is!

Vraag de af, beloon deze en beloon vervolgens het blijven liggen zonder weg te lopen; 21.... 22.... belonen, 21.... 22.... belonen, yeeeey spelen.

Dat een paar keer doen en dan ok Mulan heen lopen als ze blijft liggen, af vragen en dan naast haar een stapje naar voren en naar achteren. Belonen, paar keer herhalen en dan stoppen.

Dag daarop begin je bij de laatste oefening en dan stap je vóór haar een stap weg. Herhalen en belonen en stoppen.

Dag daarna kun je al makkelijk 1,5 tot 2 meter afstand houden.

Af en blijf is echt een oefening die je heel makkelijk heel snel kunt uitbouwen.

Mocht ze toch opstaan als je bijvoorbeeld wegloopt loop je terug naar de plek zonder iets te zeggen, vraagt een af en zegt alleen 'goed zo' geen snoepje en weer verder.

Voor mijn eigen makkelijkheid leg ik altijd een target op de plek waar ik de af vraag, het is namelijk wel belangrijk dat de hond geen meters 'wint' als deze opstaat. :D

Zo deden wij het op de cursus ook inderdaad.
Overigens vond Toby het 'blijf' niet zo erg. Maar liggen met zijn buik in vochtig en koud gras... NOPE. Hij mocht dus op een kleedje (midden in de winter, hij heeft een weinig behaarde buik), en daar bleef hij wel liggen. Zonder kleedje deed hij pas in het voorjaar haha, toen was het niet meer koud aan zijn buik :')

Hahaha ja, Dana gaat nog steeds niet zomaar in nat gras liggen of zitten. Zeker niet als ik het vraag, hoe durf ik zoiets in mijn hoofd te halen zeg?! Moet de prinses met haar kale billen in nat en koud! -O-

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:50

Ik geef Toby en Dana wel gelijk! Ik ga ook alleen in de zomer in het gras zitten, laat staan liggen... :Y)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:05

Hahahaha ja herkenbaar, maar wij moeten sowieso ook kleedjes meenemen (trainen op verharde grond) dus die mazzel heeft Mulan alvast xD Gaan er gewoon lekker mee aan de slag en dan gaat het ongetwijfeld snel beter!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:32

Wij hebben net ons examen geoefend, het blijf ging thuis juist heel goed maar daar had ze ineens een momentje van 'hee daar ligt iets'. Gelijk terug gelegd en afgemaakt, 2e keer ging wel een stuk beter. Eigenlijk alle examen onderdelen doet ze netjes.

Enige nadeel is dat ze momenten heeft dat ze bij de 'zit' in een 'af' ploft, echt letterlijk ploft.
Dus die moet ik opvangen en de sta nog wat meer opvangen en uitbreiden. En tsja .. betasten :') Hoe in vredesnaam ga ik dat oefenen ….. (ik moet de hond in sta zetten en iemand anders moet er naar toe komen om haar te aaien op een normale manier, maar andere mensen = blijheid .. helaas)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:33

Ohja, de stukjes worst gingen nu veel beter kimD, had ze dikker gesneden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:47

xDenies schreef:
Wij hebben net ons examen geoefend, het blijf ging thuis juist heel goed maar daar had ze ineens een momentje van 'hee daar ligt iets'. Gelijk terug gelegd en afgemaakt, 2e keer ging wel een stuk beter. Eigenlijk alle examen onderdelen doet ze netjes.

Enige nadeel is dat ze momenten heeft dat ze bij de 'zit' in een 'af' ploft, echt letterlijk ploft.
Dus die moet ik opvangen en de sta nog wat meer opvangen en uitbreiden. En tsja .. betasten :') Hoe in vredesnaam ga ik dat oefenen ….. (ik moet de hond in sta zetten en iemand anders moet er naar toe komen om haar te aaien op een normale manier, maar andere mensen = blijheid .. helaas)

Die weet ik :D dat is hier een van de eerste oefeningen ivm show. Met 1 hand halsband lichtjes vast houden en snoep voor de neus terwijl vreemden betasten. Dit zo vaak mogelijk. Als ze dna niet meer op of om kijkt ga je halsband lossen en blijf zeggen. Als dat goed gaat gaat snoep per paar seconden telkens langer weg :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:57

Heerlijke foto’s zeg norwayfjord lekker vies

Hier ga ik vrijdag op een prive les van een honden school. Candy reageert nog altijd heavy op onverwachte geluiden/ dingen buiten. En is erna ook niet meer rustig te krijgen tijdens de wandeling. Even kijken of we er uit kunnen komen met goede begeleiding. En in de toekomst als dat opgelost is ga ik daar agility lessen nemen met Candy

Hier flink warm in zuid limburg. Net met een waterpistool gespeeld met Candy heerlijk vind ze het water. Gister ook samen met me nichtje in het zwembadje gespeeld.

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 15:58

Chick weigert ook om op koude of natte grond te gaan zitten of liggen _O-
Staan en betasten is indd wel pittig maar ringtraining heeft daar heel erg bij geholpen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:24

Jaaaaaa ik ben blij :D

Afbeelding
Afbeelding

*\o/*

Ohja ik heb er 2 :z
Ook 1 voor onder de overkapping waar we druk mee zijn begonnen gisteravond!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:04

Die is leuk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:22

Chique! Heel leuk!

Heb een “logo” voor Otje gemaakt, je moet wat toch _O-
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:51

@jeanine die is leuk! Chique ook!

@warboel cool!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:03

Zoe_97 schreef:
Die weet ik :D dat is hier een van de eerste oefeningen ivm show. Met 1 hand halsband lichtjes vast houden en snoep voor de neus terwijl vreemden betasten. Dit zo vaak mogelijk. Als ze dna niet meer op of om kijkt ga je halsband lossen en blijf zeggen. Als dat goed gaat gaat snoep per paar seconden telkens langer weg :D

Dankjewel! Nu nog iemand vinden die kan 'betasten'.

Tof Warboel, zou willen dat mijn creativiteit zo zijn best deed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 18:03

die is leuk!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:11

biggirl schreef:
Heerlijke foto’s zeg norwayfjord lekker vies

Hier ga ik vrijdag op een prive les van een honden school. Candy reageert nog altijd heavy op onverwachte geluiden/ dingen buiten. En is erna ook niet meer rustig te krijgen tijdens de wandeling. Even kijken of we er uit kunnen komen met goede begeleiding. En in de toekomst als dat opgelost is ga ik daar agility lessen nemen met Candy

Hier flink warm in zuid limburg. Net met een waterpistool gespeeld met Candy heerlijk vind ze het water. Gister ook samen met me nichtje in het zwembadje gespeeld.

[ [url=m/Ae57Qq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uL3dja.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar ga je?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:12

Biggirl heerlijk zeg, het weer is er ook echt top voor!

Jeanine gaaf <3

Ohh Warboel wat cool! Super leuk :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:00

Waaw jeanine heel mooi geworden :)

Gaaf zeg die logo !

KimD in stein bij de vagebond

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:06

Waaaah ik werd net gebeld door de fokker of we Otje eerder willen komen halen, dus morgen afgesproken! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* <3 <3 <3 <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 20:15

OEEHHH VEEL PLEZIER :D :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:34

@warboel owyeahhhh *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:47

Yeezuuyy! *\o/*
Waarom vraagt de fokker dit?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:59

Ooohhh super leuk Warboel!!
Mooi logo ook!!

Dank jullie wel :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:01

Ymor schreef:
Er is een of twee pagina’s terug een gesprek geweest over badjassen. Staan veel tips in. Wat leuk dat je vriend naar cursus gaat! Hoe oud is ze?

Die had ik gezien, ik vond vooral die van ruff n tumble mooi. Verder weinig merken ertussen gezien maar ik denk dat ik naar die ga kijken.

Ze is 14 weken. We hebben haar nu bijna 5 weken. Ze is eerst in een ander gezin geplaatst geweest maar een super drukke pup en kindjes van 3 en 5 in een huis zonder dat de kids naar school of opvang gingen ging niet.
Ze heeft dus in hele korte tijd aan 2 nieuwe huisjes moeten wennen.
Het ras is al heel eenkennig en dit deed haar geen goed, maar ze doet het heel knap tot nu toe!

@warboel wat leuk! Vannacht nog wel goed slapen he!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:13

Oh spannend warboel. En leuk logo.

Smurffie das sneu al zo jong 2e baasje.