gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:13

Ja dat zou ik zeker kunnen doen, maar het probleem is dan dat ik aan de muren van het huis niets kan maken waar die panelen op rusten. Tenzij ik rondom helemaal panelen moet maken waar ze op rusten, maar dan ben ik echt onwijs veel geld aan hout en gaas kwijt wat ik momenteel gewoon even niet heb...
En vind het een beetje nutteloos om extra delen ren te maken tegen de muren waar ze sowieso niet weg kunnen.

Had trouwens in de vorige ren van die panelen tegen het ontsnappen.. Maar dat is hier gewoon iets lastiger te realiseren.

spookyskippy

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:25

Jeetje eoweyn... heel veel sterkte :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:15

Nagini, ik zou of 1 grote verdieping maken of geen, en als je de kartonnen doos wilt laten verbinden met de verdieping ben ik bang dat na een week geen doos meer staat :') Er bestaan van die houten huisjes voor konijnen, is dat geen idee om daar neer te zetten? En dan de doos in de ren erbij.

Wanneer komt je konijntje?

Ivy, oef dat is balen zeg! Kun je geen frame met hout maken en daar gaas tussen doen of panelen en die erbovenop leggen?

Hier gaat het niet zo goed, ik heb de hoop een beetje verloren voor Pepper, de vreugde en wil om te leven is eruit .. Eten doet ze nog maar niet echt van harte .. Ik weet echt niet wat te doen ;(
Van de ene kant, dit is het laatste wat we kunnen proberen en heeft tijd nodig om aan te slaan .. Van de andere kant wil ik haar ook echt niet laten lijden .. Wat is wijsheid? ;(

(Ik ga sowieso komende week nog even langs de DA om te kijken hoe hij haar kansen nog inschat..)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:52

Komt dat misschien omdat ze alleen zit? Anders zou ik Billy erbij zetten.
Ik persoonlijk zou haar deze kans wel geven.

Trouwens, smeer je de wond ook ergens mee in? Ik heb superresultaten gezien en meegemaakt dankzij Vetramil

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:38

Nee ze zit buiten bij Billy maar zo'n 23 uur op dezelfde plaats als hoopje ellende .. Nadat ik dit schreef huppelde ze opeens weer rond .. :+

Ik heb de dierenarts gebeld hierover en ik hoefde niks aan de wond te doen, alleen mocht het nodig zijn met badedas wassen .. Maar gezien de plek durf ik het niet goed omdat het nogal stressvol moet zijn als ik ga wassen.

Ja het is natuurlijk maar 1 kans die we hebben en het kan ook lang duren, 1,5 maand spuiten is natuurlijk lang! Zo moeilijk he! Ze is zo'n lief meisje <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:08

Ik hoefde ook niets te smeren bij Lotje, wel gedaan en daar ben ik erg blij om.. Ik zou het zeker overwegen, dan pak je het aan met de AB en met de Vetramil.

Kan ook zijn dat ze last van de AB heeft. Konijnen kunnen behoorlijke last van hun darmen krijgen als ze AB krijgen, zeker als dit 3 maanden lang is.
Ik gaf Iloon destijds met haar kattenbeet en de AB dus probiotica van VermX. Naar mijn idee hielp dat wel. Het ondersteunt de darmen.

Beterschap! Zo vervelend als ze wat mankeren..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:47

Maar het abces is alleen open, zit nog pus in (wat niet uit te spoelen is) is vetramil dan ook goed? Want in dat geval ga ik mij even een potje bestellen!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:50

Sterkte Eoweyn en Tarzan :(:)

Mijn kleine meid wordt steeds tammer, denk dat ik ze over 2 weken ga koppelen. Binky is iig niet bij nora weg te slaan <3
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:09

_Tarzan schreef:
Maar het abces is alleen open, zit nog pus in (wat niet uit te spoelen is) is vetramil dan ook goed? Want in dat geval ga ik mij even een potje bestellen!

Juist dan!
Ik reageer straks op je pb ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:55

Oké thnx! :)

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:50

.
Laatst bijgewerkt door MissFloorx op 07-05-20 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:53

Ziet er vooral wat geïrriteerd uit. Hoe is het oogwit? Zit er geen wimper in het oog?

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:54

Zover ik kan zien niet nee.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:36

Afbeelding
<3 mijn mooie lieve meisje

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:05

<3 kom op Pepper!

Ik mag het misschien niet zeggen, en het gevoel/idee is heel dubbel, maar wat een rust hier, sinds Lotje er niet meer is... Ik mis haar natuurlijk vreselijk en ik vind het nog steeds heel rot dat niets gewerkt heeft. De enige troostende gedachte is dat ik alles geprobeerd heb, en dat dit haar nu ook rust geeft.

Ik heb het hopelijk nieuwe maatje voor in de groep ook opgehaald. Dat stond me even tegen, het was te snel, maar ik vond het beter om haar even naast beide groepen te hebben om te wennen, voordat ik ga koppelen. Ook liggen Lolo en Bob elkaar niet echt nu er maar 1 voedster is, dus dit leek de beste optie. Mocht het niet blijken te klikken, kan ze natuurlijk gewoon terug ;)

In principe zou Lotje namelijk herplaatst worden, ik had al een superplekje voor haar, maar dat leek achteraf niet zo verstandig meer... Nala had ik eerder al gereserveerd,vlamen zijn altijd zo weg..

Dit is Nala, een Vlaamse dame, uit de opvang. Van april dit jaar. Heel rustig, neutraal, sociaal konijn. Een echte kroelkont hoewel ze bang zou zijn, volgens de vorige eigenaren.

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:26

Oh Eoweyn, wat fijn dat er weer rust is, niet alleen fijn voor de konijnen, maar ook voor jou! :)

Wat is je nieuwe dame mooi <3 ik hou wel van zo'n grote konijnen!

Ik ben benieuwd hoe je koppeling gaat verlopen, ga je ze weer met 8 proberen?

Peppertje maakt het spannend, het ene moment denk ik nee nu is het genoeg, het andere moment denk ik het gaat weer de goede kant op, heel dubbel dus!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:32

Bluuh! ik vrees dat m'n groep misschien alsnog mis gaat na 3 maand... gister/eergister hoorde ik ookal wat lawaai maar zag niet direct iets maar net hadden de twee witte broertjes duidelijk mot en wat algemene onrust in de groep ;( tot nu toe alleen wat rennen en haar plukken maar bah... ik vind dit helemaal niks! hopelijk waait het weer over.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 02:15

Fijn om te horen Eoweyn.. ook al is het wellicht een beetje dubbel voor jouw gevoel.
Mooie vlaamse reus!

Tarzan.. da's moeilijk. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.

Ilsemarie: Oei, dat klinkt niet goed. Hoop inderdaad voor je dat het overwaait.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:40

Ilse, wat jammer zeg! wat is de samenstelling van je groepje?

Pepper is weer terug van de DA, hij vond haar goed uitzien en het abces ook, ookal kan hij nu natuurlijk nog niet zeggen dat de penicilline is aangeslagen maar hij was positief gelukkig :)
Wel heb ik pijnstilling meegekregen omdat ze toch aardig last heeft van het abces (gezien haar pootje) .. Ik heb dus weer goede hoop :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:10

Fijn Tarzan!
Hier hebben ze weer verder aan het net lopen knagen, er moet dus echt zsm een oplossing komen. Ze knagen ook maar aan 1 kant steeds..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:44

Ik ga dit weekend de konijntjes koppelen. Nu hebben ze elke dag al contact door de ren heen, soms snuffelen ze eens of liggen ze dicht bij elkaar. Maar Binky wil Nora ook wel eens 'aanvallen'. Als hij dit tijdens het koppelen ook doet moet ik dan gelijk ingrijpen of pas als het echt mis gaat?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:50

Naar mijn idee pas ingrijpen als het echt mis gaat. Wat "jagen" en rondvliegende plukken moet nog wel acceptabel zijn. Maar kijk haar erna wel even goed na, want ik had bij Dotje dus wel een (lichte) verwonding terwijl dat toch ook alleen maar jagen en plukken haar was.
Je hebt neem ik aan een neutraal terrein waar je ze gaat koppelen? :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:06

Ilsemarie schreef:
Bluuh! ik vrees dat m'n groep misschien alsnog mis gaat na 3 maand... gister/eergister hoorde ik ookal wat lawaai maar zag niet direct iets maar net hadden de twee witte broertjes duidelijk mot en wat algemene onrust in de groep ;( tot nu toe alleen wat rennen en haar plukken maar bah... ik vind dit helemaal niks! hopelijk waait het weer over.

Zijn alle konijnen nog gezond? Het kan zijn dat er een wat zwakker is waardoor er onrust ontstaat..

Fijn om te horen Tarzan!

Niets meer van Dotje gehoord of gezien, Ivy?

Jagen, rijden, vlinderen en wat plukken vacht zijn normaal bij een koppeling. Echt vechten niet, dan zou ik ze uit elkaar halen. Zodra het goed gaat wel samen houden, niet steeds uit elkaar halen :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:14

Nee Eoweyn, helemaal niets meer vernomen of gehoord helaas :(

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:26

Ik heb trouwens een oplossing gevonden wat betreft het net en het ontsnappen maar wil graag jullie mening.
Ik wil de ren panelen verhogen zodat ze daar niet meer uit kunnen springen en het is veel handiger zonder net om ze dan te verzorgen, verschonen e.d.
Maar dan zitten ze open en bloot, nu is het zo dat we midden in een woonwijk zitten en er nooit katten in de tuin komen vanwege de honden. Ook vogels zitten hier niet veel.
Uiteraard kunnen ze gewoon schuilen in het hok.
ik durf het zelf nog niet helemaal aan, daarom graag jullie meningen :)