Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:30

dan zsm laten castreren en na een week of 2 laten wennen aan het naar buiten gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:49

Hij is al vrij fors , daar zit ik niet mee in principe. En hij is gechipt , als hij maar niet gejat word.. Lola kan wel helpen met de buurt verkennen , denk dat het ook rust in huis brengt

Dan maak ik zsm de afspraak. .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:52

Als je bang bent dat 'ie gejat wordt moet je hem binnenhouden.
Je weet dat als je je kat buiten laat dat er een kans is dat 'ie gejat/aangereden/vergiftigd/doodgebeten/etc wordt.
Of dat je boze buren op je dak krijgt omdat je kat overlast veroorzaakt.
Wil je die risico's niet dan is het een kwestie van binnen houden en evt je tuin afzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:52

Zet eerst balkonnetje wel af , beetje wennen en kan de katten kamer gewoon luchten. Je hebt zeker gelijk , buren hebben er geen probleem mee als ik de zooi opruim als hun het aantreffen. Woon naast jongerenwoningen en lopen enorm veel katten hier

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:59

Ik laat onze poes niet helpen zolang ze niet naar buiten gaat :)

Het topic gaat wel snel hihi!

Sterkte voor alle beestjes die ziek zijn!

En er zijn ook poezen gedekt, leuk hoor <3

Met Bhodi gaat alles goed, ze is bijna 14 weken oud. Vorige week was ze wat in de diarree en van achter heel vies. Ik vermoed dat het door het blikvoer kwam dus ben daar mee gestopt en nu gaat het goed. Ik voer Felix junior brokken, maar weet niet goed wanneer ik over moet gaan op ander voer. Ook eet ze heel veel, als ik zou blijven vullen (doe ik niet) eet ze zo 3 bakjes leeg per dag..
Afbeelding

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:42

Wat een lieve foto's!

Ik laat gizmo eind maart steriliseren is ze 6,5 maand

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:36

Sammie is met 6 maand gecastreerd en komt niet buiten de tuin.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:13

Ikke is nu 6 maanden en probeert te sproeien. Komt gelukkig nog niks uit, maar zal niet lang duren.
Hij komt vanaf kleins af aan al los buiten, maar daar leent de omgeving wel naar.

wat is Bodhi een hummeltje, mooi die foto's zwart wit.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:48

<3
Afbeelding

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:35

Leuke foto's weer!

Voor het laten helpen houd ik eigenlijk altijd 6 maanden aan voor zowel kater als poes. Of er moeten uitzonderingen zijn waardoor ze eerder of later gaan.

Ik bel morgen toch de DA, ze is weer net zo beroerd als de vorige keer. En ik trof net bloed aan in m'n bed, god mag weten waar dat vandaan komt. Blegh, ze is normaal zo'n lekker fit wijffie en nu is het een zielig hoopje die alles onder kotst en bij niemand in de buurt wil zijn. -O-

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 07:42

Wat een leuke foto's komen er weer voorbij! Wat een vervelend nieuws Froukje!

Op aanraden van DA en dierenwinkel voer ik altijd blikvoer bij. Smilla of bozita. Eerst ging dit schoon op, later werd het steeds langzamer en nu laten ze het ze goed als helemaal staan. Brokjes eten ze wel goed (zo'n 100/120 gram per dag met z'n 2en). Hoe belangrijk is het dat ze dat blikvoer binnen krijgen?

Hebben jullie nog aanranders om de smaak te testen bij ze? (Voorkeur voor dezelfde prijsklasse ongeveer)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:22

Ah Froukje wat sneu! :(:) Hopelijk weet de dierenarts iets waardoor ze zich snel weer goed gaat voelen. Beterschap voor haar!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:39

Blikvoer wordt aangeraden voor het vocht die er in zit omdat heel veel katten te weinig drinken. Als ze gewoon om de zoveel tijd even bij de waterbak staan zou ik het blikvoer mooi laten voor wat het is, want veel meer dan water zit er niet in.
Ze hebben hier trouwens ook wel periodes dat ze geen zin hebben in blikvoer en een week later eten ze het gewoon weer.

Dankjewel Mandy! Als het het zelfde is als de vorige keer is het snel opgelost met 2 prikjes, binnen een uur is ze dan weer helemaal zichzelf. Wonder spul :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:40

Moet ze zich daarna wel goed blijven voelen. :(:)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:15

Dat is idd wel de bedoeling..
En nu heb ik een afspraak voor 14.45, is ze naar buiten gevlucht. Het weiland in. := Straks als ze binnen is maar even opsluiten, anders krijg ik d'r nooit weer als ik weg moet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:19

Oei zal je altijd zien he! Succes straks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:31

Awh Bodhi , wat lief !

Mandy <3 zo snoezig

Froukje altijd zo :+

Ik wacht nog een maand dan is hij 6 maanden , mooie leeftijd om een eind achter zijn ballen te zetten :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:04

Nou, 69€ lichter met het vooruitzicht dit nog wel vaker mee te gaan maken. Want blijkbaar is ze gevoelig voor buikpijn.

Hele buik vol gas en maag en darmen weer flink opgezet. Levert dus flinke buikpijn en misselijkheid op.

DA zei al; bewaar de medicijnen die je mee krijgt maar goed, ze moet nog 15 jaar mee en zal ze nog wel vaker kunnen gebruiken.
Wel fijn, dat ze gewoon wat meegeven zodat als het meevalt ik mezelf kan redden en niet elke keer hoef te komen, scheelt heel wat geld zo.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:09

Heeft het wel weer geholpen? Vervelend inderdaad dat dit iets is wat vaker voor gaat komen. Mooi dat de DA dan met je meedenkt! Hopelijk houdt ze zich nu even goed! :(:)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:15

Ze is al weer wat fitter, maar het werkt vandaag niet zo snel als de vorige keer. We zullen het zien wat het doet.

Heb ook wat vlees mee gekregen wat locht verteerbaar is, want ze hebben al een paar dagen weinig tot niet gegeten, dus straks maar even kijken wat ze daar van vind.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:11

Jeetje dat is wel vervelend. Hopelijk heft ze er toch niet heel vaak last van in de toekomst. :(:)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:00

Beterschap voor je dametje, Froukje :(:)

Skye is krols :') en hóé. Ik heb nog nooit een krolse kat meegemaakt maar ik kan je zeggen dat ik vannacht geen oog dicht heb gedaan _O- Volgens mij doet ze het wel een beetje Oosters Korthaarstyle, overdreven luidruchtig :') hoelang gaat dit duren is jullie ervaring?

Gelukkig wordt ze 4 februari geneutraliseerd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:06

Ginger heb ik nog nooit echt krols meegemaakt dus ik heb geen idee :') Sterkte :))

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:46

_Karlijn schreef:
Beterschap voor je dametje, Froukje :(:)

Skye is krols :') en hóé. Ik heb nog nooit een krolse kat meegemaakt maar ik kan je zeggen dat ik vannacht geen oog dicht heb gedaan _O- Volgens mij doet ze het wel een beetje Oosters Korthaarstyle, overdreven luidruchtig :') hoelang gaat dit duren is jullie ervaring?

Gelukkig wordt ze 4 februari geneutraliseerd.

Zo, hier ook pff. Hier stonden de buurkatten al voor de deur te wachten :') Ze is nu 6,5 maand en sinds zondagavond is ze aan het schreeuwen, afgelopen nacht ook geen oog dicht gedaan. Vandaag een afspraak gemaakt voor de sterilisatie. Alleen wel meteen een dilemma, de assistente adviseerde om pas te steriliseren als ze een jaar is omdat het beter is voor de groei. Als alternatief noemde ze de poezenpil maar daar ben ik niet zo enthousiast over vanwege de bijwerkingen..

Haar favoriete houding momenteel :+
Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:03

reken maar op een week :D