Ik heb slecht nieuws, maar ik ga er het beste van maken. Ik heb ondertussen 7 caafjes. Twee castraten en vijf zeugjes. Ze zitten allemaal gezellig samen in de grote stal. Twee van mijn zeugjes zijn helaas twee sukkeltjes uit een dierenwinkel, kon ze niet laten zitten. Nu blijkt helaas na een aantal weken dat Morticia zwanger is. Ze is zelf zo'n vier maanden oud en is zo'n zeven weken zwanger. Ik heb haar meteen naar een fokster gebracht die ik ken, omdat ik zelf geen ervaring genoeg heb om caafjes te helpen bij de bevalling. Morticia blijft bij de fokster tot na de bevalling en komt dan met de (hopelijk gezonde) baby's terug naar huis. Ze draagt drie caafjes in haar buik. Tot nu toe gaat alles goed met haar en ze wordt goed opgevolgd. Ik wens geen commentaar te krijgen op t feit dat twee zeugjes van een dierenwinkel komen. Ik weet zelf ook dat het heel stom was van me maar ik kon ze gewoon niet laten zitten. Hierbij enkele foto's
Ik zal nog een volgtopic openen, zodat ik hopelijk andere mensen kan waarschuwen voor het kopen van dieren in een dierenwinkel.
De jonkies zijn hier meer dan welkom, ik heb er plaats voor en ze zullen alles krijgen wat ze nodig hebben qua huisvesting, voer en dierenarts.
Wat sneu! Ik snap wel dat je overstag gaat als je zo'n sneu hoopje ziet zitten hoor. Ik vind het ook altijd moeilijk om ze te laten zitten, ondanks dat het slecht is.
Hoe weet je dat er 3 in zitten, heb je een foto laten maken? Ik duim mee dat alles goed gaat!
De fokster waar ze nu bij is heeft veel ervaring ermee en ze meent er drie te voelen. Eerst dacht ze aan twee maar nu neigt ze toch meer naar drie knarsetandende mondjes .
@Noblesse_: ik zou denken 'leuk uitbreiding '. Natuurlijk is ze aan de jonge kant, maar caafjes kunnen meer hebben dan je denkt en zolang het er meer is dan 1 zijn ze ook niet te groot om moeilijkheden met de geboorte te geven. 3 is een mooi getal voor een eerste nestje.
Mijn cavia malibu heb ik ook perongeluk drachtig uit de dierenwinkel gekocht. Zij heeft met haar veel te jonge leeftijd ook geen moeite gehad met bevallen, misschien stelt je dat gerust!
Ik hoop maar dat alles goed komt! De uitbreiding is inderdaad wel leuk, maar ik had het liever gezien bij een iets ouder caafje, die gepland drachtig was.
Jep. We hebben ook verschillende effen kleurtjes en fleecekleedjes.
melody7
Geplaatst: 12-11-16 14:47
Ik heb ook heel veel kleuren maar vind het leuk om van alles te gebruiken. Voor Instagram heb ik elke dag 1-2 foto's nodig dus ik probeer gewoon van alles uit, is een leuke oefening
Gelinkt aan het satijn-gen zit agressieve botontkalking. Dus de cavia's gaan na 6 maanden tot 2 jaar dood aan osteoporose. Niets aan te doen en niet te stoppen.