Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:30

Ik gok dat die Amerikaans of Russisch blauw zijn (weet zo even niet welke welke is). De rest zijn muisjes?

Ik heb momenteel een champagne Japanner. Helemaal verliefd <3

Verder een hele saaie maar oh zo lieve zwarte jappaners en een kaal wordende Siamese? Ik weet niet meer hoe de Fokker het noemde maar iets met Rex of Fuzz ofzo. Iemand die dat weet?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:31

Haha jaa, het gaat om de eerste twee fotootjes. Ik ga gelijk even googlen, misschien herken ik het dan en zeg ik JA!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:57

eclair98 schreef:
haha ik ook, bij Sap en Sok had ik een papier met informatie over de ouders enzo, en bij de andere weet ik dat het een albino was, maar voor de rest? Ook Lilly vind ik lastig, alles is net een beetje anders :+[ [url=m/rvgYo4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Das gewoon geel :j :))

Zijn jullie ratjes ook zo heerlijk brutaal? Gisteren had ik Frummel meegenomen naar een vriendin van me. Ik ga daar binnenkort wonen en ze heeft een kat dus we dachten even kijken hoe het tussen hun gaat. Frummel was alleen maar heel erg nieuwsgierig, de kat doodsbang _O-
En vandaag was ik strootjes tussen de tralies aan het opzuigen met de stofzuiger en Muis die zat er gewoon in te bijten :+ Terwijl m'n katten bijvoorbeeld altijd heel bang zijn voor de stofzuiger :')

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:02

Eclair, de eerste is een husky zo te zien, tweede kan ik niet zo goed zien aan alleen zijn kopje maar lijkt ook een husky.. Is Lilly egaal die kleur? Zou zeggen argente dan, of inderdaad geel. Ook lastig te zeggen aan alleen een hoofdje :P

Kaus, ratjes die kaal worden als ze ouder worden zijn meestal Rex inderdaad. Heeft (of had) hij krulletjes?

Haha Smee, Rakni van mij wil ook altijd 'snuffelen' aan de stofzuiger, als ik hem dan voor zijn neusje houd dan steekt hij zo zijn snoet erin, zuig ik zo zijn neus leeg :+ Grapje hoor, uiteraard zet ik hem dan op de laatste stand en niet volgas :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:04

Ik ga betere fotos maken en zoeken!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:10

Ben benieuwd!

De nieuwe ukjes zitten nu trouwens beneden in de RS en mijn oudere heren boven. Hoor ze steeds flink fanatiek snuiven en rommelen door het trapje wat de 2 delen van elkaar scheidt :') Alleen Toby durft te gaan kijken voor zover ik gezien heb tot nu toe, Otis blijft veilig op afstand.
Hoop echt dat het koppelen over een poosje (als beide kleintjes groot genoeg zijn) goed gaat en ze straks gewoon lekker alle 4 bij elkaar kunnen :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:44

Hopelijk gaat t koppelen voorspoedig!

Ik heb net geïnformeerd naar 2 mannetjes en een RS. Ze zitten in dezelfde woonplaats als waar m'n ouders wonen dus zou ze mooi dit weekend al mee kunnen nemen eventueel :))

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:18

Ik krijg er morgenmiddag 2 mannen bij :D

Muis wordt ook zo mooi donker trouwens! Toen ik hem kreeg was ie haast helemaal wit.
Afbeelding

Hij krijgt zelfs een brilletje :))
Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:44

Afbeelding
Mijn nieuwe mannen zijn gearriveerd! Ze heetten Binky (voor) en Rico (achter) maar ik weet nog niet of ik die namen hou. Wegens omstandigheden werd er een nieuw baasje voor gezocht en ik vond ze te leuk om ze te laten schieten <3

Afbeelding
Ook hun kooi erbij gekocht, voor 40 euro :oo Frummel en Muis zitten nu onderin en ze kunnen nog niet bij elkaar. Weet ook niet of ik dat nog ga proberen want het zijn 4 volwassen mannen.. Maar zo kan het ook prima! Iedereen is in diepe slaap nu <3

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:34

Omg 40 euro!!! Die mensen hadden vast niet door wat ze er voor kunnen vragen :+
Wat een leukerds!!
Ik heb hier ook 2 0,5 jarige met een 1 jarige gekoppeld en dat ging prima, paar daagjes spannend en 'gevechten' maar nu is het continue een hoopje rat <3

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:41

Jawel, maar ze had hem zelf ook al tweedehands en er zitten bijv flinke knaaggaten in de bodemplaten/plateaus en hij is vrij verroest. Hij kan ook niet meer helemaal uit elkaar omdat die schroeven echt helemaal vastgeroest zitten. Het was bijna niet gelukt om hem door het trapgat te krijgen :')

Ja ik ga het sowieso wel proberen hoor! Maar ik hou het wel in m'n achterhoofd aangezien Binky/Rico bijna 2 zijn en Frummel/Muis bijna 1. Maar voor nu mag iedereen lekker bijkomen, ze zijn doodop allemaal van de nieuwigheid/stress :(:)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 17:55

Aaahh.. kijk dat is niet te zien vanaf hier hihi :))
Ja inderdaad, lekker bijkomen nu. Fijn dat je ze hebt opgevangen!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:20

Wat leuk Smee! Fijn dat je ze wilde opvangen! En een koopje inderdaad voor een RS. Heerlijke, ideale kooi he?! :D

Ik baal behoorlijk.. Gisteren met Otis aan het kroelen, zie ik een bobbel op zijn keeltje.. En één kant van zijn neusje opgezwollen.. Hij lijkt het ook benauwd te hebben. Twijfel heel erg wat ik er mee aan moet... Vind ze super leuk natuurlijk, maar heb ook geen nieuwe rittens gekocht om na 2 dagen al met problemen (en eventueel dierenartskosten) te zitten.. Vind het wel erg snel dat 'ie wat mankeert..
Volgens de fokster is het een verkoudheidsvirusje met daardoor een keelabces en gezwollen snoetje en kan het niet zoveel kwaad, zou vanzelf over moeten gaan.. Maar ik vind het erg moeilijk..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:21

Jaaa echt hoor! De kooi waar ik Frummel en Muis in had had alleen kleine deurtjes.. Zo'n gedoe ook iedere keer met inrichten na het schoonmaken :')

Heb alle vier de mannen net even bij me gehad op de bank! Zo machtig mooi om te zien dat macho gedrag :') Maar er is niet gevochten! Rico was wel flink aan het egelen maar schurkte vooral langs de rugleuning van de bank :)) En uiteindelijk zaten ze gezellig met z'n allen bij me op schoot dus ik heb goede hoop dat het koppelen wel gaat lukken :j

Pff dat is mooi k*t Yinthee.. Kun je niet een dierenarts bellen voor advies ofzo? Ik geef altijd wat tijmthee als er één verkouden is en dat lijkt wel te helpen. Maar goed je weet ook niet zeker of het wel en verkoudheid is.. Lastig zeg!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 02:13

Fijn dat het op schoot in ieder geval goed leek te gaan met elkaar :)

Ja dat zou kunnen maar een dierenarts zegt dan toch gelijk kom maar even langs.. Geef nu idd wel voor de zekerheid wat door het water tegen verkoudheid. En ze mogen eventueel terug.. Ik kijk het nog wel even paar dagen aan maar vind het een lastige hoor..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:51

Snap ik.. Vooral ook met die bult onder zn keel, dat hebben ze hier nog nooit gehad als ze wat verkouden waren.. Toby heeft verder nergens last van? Hopelijk knapt Otis snel op!

Ik werd hier net voor gek verklaard door m'n huisgenoot. Stond voer en fruit klaar te maken en ze krijgen hier wat knoflookpoeder over het voer enzo dus er stonden allemaal bakjes en zakjes om me heen. Kreeg te horen "dat ik die beesten nog beter te eten geef dan mezelf joh" :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:30

Yinthee schreef:
Fijn dat het op schoot in ieder geval goed leek te gaan met elkaar :)

Ja dat zou kunnen maar een dierenarts zegt dan toch gelijk kom maar even langs.. Geef nu idd wel voor de zekerheid wat door het water tegen verkoudheid. En ze mogen eventueel terug.. Ik kijk het nog wel even paar dagen aan maar vind het een lastige hoor..

Zo'n dierenarts zou dan groot gelijk hebben. Het gaat wel om een zieke 'baby', dat kan heel gauw fout gaan. Wat jij beschrijft klinkt heel menens. De bult kan een abces of opgezette klier zijn door bv. een virus, maar het is hoe dan ook niet iets wat een simpele en onschuldige verkoudheid hoort. Ik zou je echt willen aanraden er vandaag nog een dierenarts naar te laten kijken. Hij is zo te lezen ook te jong verhuisd (mag vanaf minimaal 6 weken, liefst wat ouder) en zal daarmee ook niet van de meest serieuze fokker komen helaas. Hij zal geen goede basis en geen goede weerstand hebben. Dan kan zo'n ukje niet veel aan, dus ik zou dit heel serieus nemen en niet zomaar even aankijken.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:32

Beterschap met de baby's! Ik ga vd week een paar mannen van ong 6 maanden ophalen. Zijn terug bij de fokker door tijdgebrek. Ze zijn wel goed tam en lief. <3

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:03

Ze komen van een goed bekend staande rattery vandaan. ;)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:25

Oh dat ie zó jong was had ik niet begrepen. Dan zou ik toch even naar de dierenarts gaan voor de zekerheid, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die kleintjes :(:)

Wat leuk Simoonzel! Veel nieuwe ratjes hier te laatste tijd :))

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:11

Ik zou ook naar de DA gaan, ik zou het risico niet willen nemen!

Ik zocht voor mijn BuJo de papieren van Sap en Sok op, blijkt Sap al weer 2 jaar te zijn! Ik dacht ergens deze maand, maar het was 13 september al! :(:) Gelukkig heeft ze al veel speeltjes gehad afgelopen maanden :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:05

Gaat snel dan he! Wilde zeggen een lekkere oude sok dus, maar de ander heet Sok.. Lekkere oude sap :)) Leuke namen trouwens :D

Frummel en Muis zijn van december 2016 dus bijna 1. En Bink en Rico zijn van januari 2016 dus alweer bijna 2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:48

Yinthee schreef:
Ze komen van een goed bekend staande rattery vandaan. ;)

Ja, zo ken ik er wel meer... Met 5 weken uitplaatsen en zo'n ziek ritten afdoen met een 'verkoudheidje' valt bij mij niet onder goed en verantwoord. Maar hoe dan ook, het beestje is ziek en heeft zeer waarschijnlijk medische zorg nodig.

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:49

Beterschap met Otis. Hopelijk valt het mee :(:)

Kaus ik heb ook een rex velveteen ratje van bijna 2 die ook kaal begint te worden. Op dit moment lijkt hij een beetje op een zebra omdat hij strepen haar heeft en strepen kaal is :') wel heel schattig :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:54

Één van m'n nieuwe ratten is ook rex velveteen en bijna 2 maar die heeft nog helemaal geen kale plekken gelukkig. Hoewel ik m ook niet minder leuk zou vinden als ie ze wel had :))