KimD schreef:Sinds vandaag is ook onze website online.Nog niet helemaal af en ook nog niet volledig gecontroleerd op fouten en rare zinnen, maar hij is online! https://www.vihaanaditi.nl/
Nette site! Leuk!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Sinds vandaag is ook onze website online.Nog niet helemaal af en ook nog niet volledig gecontroleerd op fouten en rare zinnen, maar hij is online! https://www.vihaanaditi.nl/
smurffie schreef:Heeft iemand tips voor een badjas? Onze pup is nu al 2 keer onder de douche geweest omdat ze overtuigd is dat eendenpoep goed is voor haar vacht.
Mijn vriend heeft zich opgegeven voor puppytraining en als het daar bevalt wil hij erna ook de basistraining gaan doen. Gezien ik wisseldiensten werk en over het algemeen iets beter ben in opvoeden vind ik het erg fijn dat hij dit met haar oppakt. Ze is al heel knap en braaf, maar focus als r andere honden zijn is lastig en daar is het perfect voor!
Skippy01 schreef:Ziet er netjes uit!
Is er ook getest wat dat doet op een mobiele telefoon / Ipad, dat verschuivende scherm? (Geen kritiek hoor, mijn vader maakte veel websites, ik weet dat dat soms op Ipad/ mobiel echt een uitdaging kan geven)
punjab schreef:Skippy01 schreef:Ziet er netjes uit!
Is er ook getest wat dat doet op een mobiele telefoon / Ipad, dat verschuivende scherm? (Geen kritiek hoor, mijn vader maakte veel websites, ik weet dat dat soms op Ipad/ mobiel echt een uitdaging kan geven)
Leuke site. Zit op bokt eigenlijk altijd met telefoon en heb de site op telefoon gekeken. Zag er netjes en duidelijk uit.
Skippy01 schreef:Ziet er netjes uit!
KimD schreef:Dacht al 'welk verschuivend scherm'?Er hoort niks te schuiven.
Skippy01 schreef:KimD schreef:Dacht al 'welk verschuivend scherm'?Er hoort niks te schuiven.
Als ik op mijn laptop het hoofdscherm open en naar beneden ga, blijft de foto op dezelfde plek en de tekst schuift daarvoor/daaroverheen zeg maar. Een beetje '3D'. Dus geen 'platte' tekst met afbeeldingen. Maar heb het even gecheckt op mijn telefoon en is ook daar inderdaad niet storend.Top!
Skippy01 schreef:@warboel als je het goed begeleidt, leren ze vaak wel spelen. Onze doodle en mijn podengo spelen ook héél andere spelletjes. Toby wil rennen, rennen en meer rennen. En dingen vangen. En afpakken.
Lewis wil 'gewoon' met zijn knuffels door de tuin rollen en af en toe rennen. In het begin was dat dráma en moesten ze elkaar echt niet (we hebben we echt uit elkaar moeten houden een tijd), maar inmiddels snappen ze elkaars spelletjes, slapen ze regelmatig naast elkaar etc.
Wel begeleiden in het begin dus, zodat het voor beiden leuk blijft. (De verhalen van honden die elkaars spel niet begrijpen en daardoor écht oorlog krijgen, zijn er genoeg, en dat wil je niet, zéker met een pup).
NorwayFjord schreef:Ja het was ook echt genieten! Heb Mulan nog nooit zo leuk zien spelen, echt super. Ze waren idd echt goor, Mulan kwam zo thuis (hal en lift waren net gedweild, oepsie):
[ [url=m/IF3axw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wel grappig want Mulan is dus ook normaal van het rennen en ze vindt stoeien niet leuk, maar Soju is duidelijk erg leuk want ze hebben heerlijk samen gestoeidIk hoop dat als ze dit eenmaal een beetje door heeft ze het met andere honden ook leuk vindt
KimD schreef:Af en blijf is een oefening die makkelijk te versterken is!
Vraag de af, beloon deze en beloon vervolgens het blijven liggen zonder weg te lopen; 21.... 22.... belonen, 21.... 22.... belonen, yeeeey spelen.
Dat een paar keer doen en dan ok Mulan heen lopen als ze blijft liggen, af vragen en dan naast haar een stapje naar voren en naar achteren. Belonen, paar keer herhalen en dan stoppen.
Dag daarop begin je bij de laatste oefening en dan stap je vóór haar een stap weg. Herhalen en belonen en stoppen.
Dag daarna kun je al makkelijk 1,5 tot 2 meter afstand houden.
Af en blijf is echt een oefening die je heel makkelijk heel snel kunt uitbouwen.
Mocht ze toch opstaan als je bijvoorbeeld wegloopt loop je terug naar de plek zonder iets te zeggen, vraagt een af en zegt alleen 'goed zo' geen snoepje en weer verder.
Voor mijn eigen makkelijkheid leg ik altijd een target op de plek waar ik de af vraag, het is namelijk wel belangrijk dat de hond geen meters 'wint' als deze opstaat.