Puppy erbij 2019

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 08:56

krijgen de pups ook een stamboom Melia?

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:00

Ouders een stamboom en pups niet is bijna altijd meer aan de hand. Zoveel kost een stamboom niet om aan te vragen....

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 09:04

Nee de kosten voor de stamboom zijn de moeite niet.

Afbeelding

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:10

Haha Kim :')

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 09:15

gribaldi schreef:
Haha Kim :')

Ja dit was van mijn nest in februari. Dus best betaalbaar. T is dus ongeveer 115,- per pup om een stamboom, chip, dna profiel met ouderschapsverificatie te krijgen.. Dat is prima te doen..

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:25

Ja alhoewel ik denk dat bepaalde fokkers het wel prijzig vinden, maar goed waarom fok je dan?
Sowieso chi's altijd voorzichtig zijn, maar ik vertrouw sowieso weinig mensen op woord. Zoek altijd alles uit en wil een goed gevoel hebben haha.

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 09:37

gribaldi schreef:
Ja alhoewel ik denk dat bepaalde fokkers het wel prijzig vinden, maar goed waarom fok je dan?
Sowieso chi's altijd voorzichtig zijn, maar ik vertrouw sowieso weinig mensen op woord. Zoek altijd alles uit en wil een goed gevoel hebben haha.

Het is ook prijzig. De pups zijn allemaal getitert voor 37,50 ps. dus dat is al 225,- Maarja dit was je aan enten ook kwijt geweest..
De paspoortjes zijn ook 10,- ps dus dat maakt weer 60,-
Dekgeld bij ons voor een beetje fatsoenlijke reu is tussen de 500 en 1000,-
Teefje testen : HD, ED, PL, L2-HGA, HC + Check van de fysio was ook ruim 500,-
Voer voor de pups, speeltjes, pupppads/trainers, vetbedden etc..

Fokken is gewoon duur...

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:59

passpoorrt en chip die kosten heb je ook met een nest zonder stamboom. en is dan nog duurder dan als je het ineens in nederland met de stambomen met de pups mee laat doen :p hier in belgie is chippen en passpoort sowieso los van sint)hubertus. Hier is het voor de stamboom inclusief dna analyse 82.50 per pup.

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 10:04

Zoe_97 schreef:
passpoorrt en chip die kosten heb je ook met een nest zonder stamboom. en is dan nog duurder dan als je het ineens in nederland met de stambomen met de pups mee laat doen :p hier in belgie is chippen en passpoort sowieso los van sint)hubertus. Hier is het voor de stamboom inclusief dna analyse 82.50 per pup.

Jullie chippen dus gewoon bij de DA? Paspoort is hier ook los van de stambomen. die moet je met enten bij de DA kopen

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:07

jup, hier wordt er gewoon bij de dierenarts gechipt, die dan ook het DNA afnemmt van elke pup en op een formulier kleeft welk staal bij welke chipnummer hoort. dat wordt naar het labo opgestuurd dat met sint-hubertus samenwerkt

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:11

Ah dat is een instantie :') ik vroeg mij na jouw vorige post al af, met welke typfout je op de patroonheilige van de jacht komt :=

kiwiwitje

Berichten: 20167
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 10:11

Oh dat gaat hier heel anders. Hier komt er iemand van de RvB langs die Chipt en DNA afneemt en dat opstuurt naar VHL Genetics.
Dan krijg je ongeveer 4 tot 6 weken na afname en chippen de stamboom en DNA certificaat thuis gestuurd. En toen heb ik de aanvraag registratiebewijzen ook terug gestuurd


hahahhaa christina

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:23

Hahahahah sint Hubertus is wat bij jullie RvB is :p

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:37

Ik zou ook heel goed opletten, zeker bij de chihuahua's. Daar zit behoorlijk veel ellende in. En zeker als je dan verteld dat de ouders stamboom hebben (en pups niet??) zou ik me toch eens achter de oren krabben, vaak zit daar een verhaal achter.

Mijn advies zou zijn om een ras waar zoveel ellende in zit alleen via de rasvereniging en met stamboom aan te schaffen al geeft dat je ook nooit de garantie op een gezonde hond!

Elin had afgelopen weekend haar eerste "wedstrijdje". Blije gup deed echt heel erg haar best en had het zo naar haar zin!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:54

Ik vind het raar dat een instantie zo heet := maar goed, 'raad van beheer' is ook niet erg origineel en eenduidig (al hebben ze daarom waarschijnlijk de toevoeging 'houden van honden').

Whieeehh vliegende Elin!

Wij gaan een paar dagen uit logeren, Django en ik. De rest blijft thuis. Spannend! Ik neem alleen de pop-up bench mee, eens kijken hoe dat gaat en anders heb ik denk ik een natte wekker (en een verstoorde nachtrust?) :')

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:58

Officieel noemt de instantie “koninklijke maatschappijen sint-Hubertus” dat si het fok gedeelte. En het sport gedeelde is kkush (koninklijke kynologische unie sint-Hubertus).
Komt van dat de originele honden die hier als eerst met stamboom gefokt werden door jagers gefokt werden om zo generaties het goede jachtinstinct vast te leggen.

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:02

Zo is het dan wel weer logisch en best leuk bedacht. Maar alleen bij het sport gedeelte is door "kynologische" duidelijk dat het om honden gaat.

KimD

Berichten: 20544
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:54

XxDiandraxX schreef:
Ik zou ook heel goed opletten, zeker bij de chihuahua's. Daar zit behoorlijk veel ellende in. En zeker als je dan verteld dat de ouders stamboom hebben (en pups niet??) zou ik me toch eens achter de oren krabben, vaak zit daar een verhaal achter.

Mijn advies zou zijn om een ras waar zoveel ellende in zit alleen via de rasvereniging en met stamboom aan te schaffen al geeft dat je ook nooit de garantie op een gezonde hond!

Elin had afgelopen weekend haar eerste "wedstrijdje". Blije gup deed echt heel erg haar best en had het zo naar haar zin!!

[ [url=m/di1kJr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o8lcMs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dWERnD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l3gTmc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GbNTaF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FwB2UD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/x2LcPI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gebukt is genomen, je hebt geen sheltie, dus geen reden om te bukken! :D

Makkelijk af te leren overigens, iedere keer bukken is €0.50 in het snackpotje van de honden of club <<)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:09

Oh vreselijk hè dat bukken _O- Ik kom er ook niet zo goed vanaf en honden raken er ook door verward.

Diandra, welke leeftijd ben je begon en met Elin? Ze is nu 16 maanden toch?

Melia, ik zou ook bij deze fokker weg blijven. Als de ouders een stamboom hebben, waarom de pups dan niet?

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:26

Meliaforever schreef:
Die ik volgende week ga zien hebben de ouders een stamboom en ziet er verder goed verzorgd uit zo op het eerste gezicht. Ook ervaringen van andere gelezen.

Ze zegt toch nergens dat de pups geen stamboom hebben?

KimD

Berichten: 20544
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:12

_Christina schreef:
Meliaforever schreef:
Die ik volgende week ga zien hebben de ouders een stamboom en ziet er verder goed verzorgd uit zo op het eerste gezicht. Ook ervaringen van andere gelezen.

Ze zegt toch nergens dat de pups geen stamboom hebben?


Zo lees ik het ook.

"De ouders hebben stamboom" wordt vaak gezegd als ontwijkend antwoord op de vraag.

Maar zoals Zoë(?) aanhaalde, als de pups geen stamboom krijgen is er stront aan de knikker.


Kaus schreef:
Oh vreselijk hè dat bukken _O- Ik kom er ook niet zo goed vanaf en honden raken er ook door verward.


Kay kan dat ook heel goed met zijn twee meter, die hebben we al een bezem in zijn broek gestopt om het af te leren. :D

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:25

Ik krijg over dat bukken ook steeds op m'n kop, maar Zig is gewoon vrij klein en raakt sneller in de war als ik het niet doe. Dus ik blijf het in sommige gevallen gewoon doen :j.

Leuk van Elin! Ik ga binnenkort ook met agility beginnen met AJ, atm alleen nog hoopers omdat hij vrij groot/lomp is en ik wilde hem nog wat laten uitgroeien.

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:36

Ja dat bukken heb ik overgehouden aan mijn jack russel die ik altijd iets voor zn neus moest houden ter motivatie.. Super irritant..

Kaus, Elin is van 26-1-18 en dus deze maand 17 maanden. We zijn begonnen toen ze 6maanden was.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 13-06-19 15:39, in het totaal 2 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20544
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:37

ZoZenn schreef:
Ik krijg over dat bukken ook steeds op m'n kop, maar Zig is gewoon vrij klein en raakt sneller in de war als ik het niet doe. Dus ik blijf het in sommige gevallen gewoon doen :j.

Leuk van Elin! Ik ga binnenkort ook met agility beginnen met AJ, atm alleen nog hoopers omdat hij vrij groot/lomp is en ik wilde hem nog wat laten uitgroeien.


Wat doet hij dan als je bukt?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:51

Hier raken ze juist enorm verward als ik buk omdat ik dan veel te dicht op de sprong kom en ze dan vinden dat ze geen ruimte meer hebben :')

Ik lees het inderdaad hetzelfde als KimD. Maar vind chihuahuas sowieso wel een lastig ras met fokkers.