Vanillia, zitten ze buiten? Anders toch maar de eitjes weghalen idd. Je kunt eventueel de inrichting veranderen. Dat zorgt er soms ook voor dat ze uit de broedmodus gaan. Voer je toevallig eiwitrijk voer? Dat kan ook tot broedsheid aanzetten.
nienke555
Geplaatst: 05-11-20 19:16
Benfan schreef:
Komt morgen iemand een vogel brengen. Een pionus Maximiliani!!!
[ [url=m/Hceipv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wauw wat een mooi dier! Hoe zijn deze qua gedrag/karakter?
Kende zelf de Pionus wel, maar wist dus niet wat hun nederlandse naam is.. Magrietje! hoe leuk is dat! maximiliani-magrietje... is 1 woord trouwens, maar vind dat niet te lezen. Vandaar het streepje. Wel leuk voor scrabble!
ilaan
Geplaatst: 06-11-20 12:17
Ik kruip ook maar weer eens onder mijn steen vandaan... Lees wel mee maar helaas niet de tijd om actief te reageren en daarnaast doen de vogeltjes gewoon hun dingetje en gebeurd er eigenlijk weinig haha
Wil wel Benfan even complimenten geven hoeveel verbetering er te zien is! Super leuk om te volgen!
En cayenne, ik blijf jouw volière prachtig vinden! Vogels hebben zo ontzettend veel ruimte.
Hier hebben we gisteren spullen gehaald voor de binnenvolière. In het voorjaar komt er nog een aluminium buitenvolière aan de andere kant van de wand maar dat heeft nu natuurlijk nog geen zin. Omdat ze nu natuurlijk niet direct in de koude schuur kunnen (temp rond de 10 graden) maar deze wel vast zit aan het huis trekken de we de cv door zodat deze ruimte hetzelfde verwarmt wordt als binnen in huis. Dan kunnen ze toch al wel samen in de volière, ivm een kleintje op komst is 6 in huis toch wel erg veel Ze krijgen nu alvast een binnen gedeelte van 2,5x1,0x2,0. Ze kunnen dan nog steeds het huis in naar ons maar het zal in stof en praatjes nogal schelen. Als ze met zijn zessen hun dagelijkse vergadering houden is dat voor ons niet zo erg, voor een baby natuurlijk wel
Leuk om te delen... Een van onze poppen heeft bedacht een nest te bouwen
Spoiler: Die frutsels heeft mevrouw vakkundig zelf in dat gaatje gestopt. De veer is inmiddels toegevoegd aan haar bouwsel
Hier is hij dan! Pieuwtie! de Pionus Maximiliani. En wat een SCHAT! De vorige eigenaar kon er niet meer voor zorgen ivm allergie en stond hem daarom af. Kreeg zelfs extra kooien erbij. Pieuw moet wel even wennen, vind het vreemd dat de hele kamer een klimparadijs is.
Nu even zijn kooi goed schoonmaken (als ik een drolletje zie, dan MOET IE SCHOON!. Daarom mijn aandelen in multifunctionele doekjes) en opnieuw inrichten (zaten standaard stokken in, die gaan er bij mij altijd direct uit) En dan hem lekker de tijd geven om te wennen.
Toch leuk als mensen zeggen dat ze de volle vertrouwen erin hebben. Ze mogen hier gewoon de kamer in, kijken, even met de vogel die ze afstaan rustig afscheid nemen. Dan voelt het voor mij ook goed, goeie afsluiting is immers erg belangrijk. Bij 3 vogels moet ik af en toe foto's sturen, en vertellen hoe het met ze is. Erg leuk om te doen!
Je hebt de vogels door elkaar los in de woonkamer? Als ze genoeg ruimte hebben, hebben ze ook wel snel genoeg in de gaten bij wie ze uit de buurt moeten blijven.
Ja, ze vliegen hier gewoon door elkaar heen en dat gaat prima! iedereen heeft een beetje zijn eigen plek en ding die ze doen. De kakariki's zitten voornamelijk op de grond de boel te verstieren, planten uitgraven en grappen uithalen. De rest vliegt wat rond, de halsbanden zitten vaak even bij me voor een knuffel, Kirby de bonte boer zit graag de hele avond om mijn schouder. Kira zit haar doos te slopen op haar kooi, en checkie en Koda klimmen wat rond en houden de boel goed in de gaten.
Ik vind halsbanden superleuk! Wel echt terroristjes idd! Net als moustache parkieten (ik ben de Nederlandse naam even kwijt ). Sabine, ik kan de foto niet zien, maar Bokt is over de rel.
Halsbanden zijn zo leuk, samen met de Kakariki's de grootste relschoppers. Zag trouwens net dat Kira in haar doos bovenop haar kooi sliep. Ontzettend schattig! Wat het nu is met grijsstaarten en dozen? misschien zijn ze nauw verwant aan katten? zou best kunnen.
Pieuwtie de Pionus doet het super. Vond ik gisteren toch een mooie grote kooi bij het goed! meegenomen en GOED schoongemaakt.. jezus, wat laten mensen die kooien vies worden. Hij leek schoon, totdat je beter ging kijken. Komt bij rokers vandaan.. dus teer-aanslag op sommige plekken. Pieuw is nu lekker een beetje aan het klauteren, en.. jeetje.. wat ruikt ie lekker. Naar musk en vogel Hebben jullie dat ook? dat je soms een snuif neemt van je vogel? of ben ik daar alleen in?
Olaf en snowy nemen het ervan Al meerdere keren het hok vernieuwd.. Maar snowy blijft eieren leggen. Gisteren toch maar een blok erin gehangen en vandaag het eerste eitje