gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:33

Nienke, jij ook sterkte met Nijntje! Peterselie wil nog wel helpen om ze aan het eten te krijgen!

Of iets wat ze heel erg lekker vind voorschotelen, zo vind Pepper wortelloof heel lekker en heeft ze dit ook al goed gegeten.

Spooky, jij ook sterkte met spency, vervelend dat hij steeds stopt met eten :(

Pepper zit buiten, daar voelt ze zich het prettigst.. maar is dat verstandig met een open wond? := er zitten hier niet echt veel vliegen, slechts enkele .. Anders dan zet ik haar savonds buiten en overdag binnen als het te riskant is .. Moeilijk!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:17

Jeetje allemaal zieke konijntjes hier! Beterschap voor allemaal!
Tarzan, misschien kun je haar inderdaad overdag binnen houden. Alhoewel zitten er hier ook heel weinig vliegen overdag dus misschien dat het geen kwaad kan als je het goed in de gaten houd?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:35

Ik heb besloten haar overdag binnen te zetten (ook even overlegd met de opvang) ik ben gewoon te lang weg om het goed in de gaten te kunnen houden, ik ben minimaal 12 uur van huis elke dag ..

Ze huppelt wel lekker rond buiten, wast zich heel veel en heeft een goede eetlust :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 04:39

Klinkt alsof ze het naar omstandigheden goed doet; Tarzan.

Ahh ik heb zo'n leuke voedster gezien. Klaar op 4 Oktober.. (de dag dat ik Whakatane ophaal).

Nu is Whakatane 2,5 maand als ik 'm ophaal.. en heb ik van verschillende dierenartsen verschillende leeftijden gehoord wanneer je kan castreren.
(eentje zegt vanaf 12 weken.. de ander zegt vanaf 4 maanden)..

Hij moet dus of een tijdje gescheiden blijven als ik t vrouwtje erbij haal (wat kan) en zo kunnen ze wel al bonden? en dan kan hij 'n week later gecastreerd worden (op 12 weken)..
Of hij moet 1.5 maand alleen blijven tot castratie en dan een voedster erbij.

Voedster waar ik het over heb <3 : https://scontent-syd1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=583F0C14

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 06:09

Even om verder te gaan op m'n oude post.

Had contact gehad met de fokker die de voedster verkoopt.

Zij geeft aan dat na castratie je konijn nog 6 weken lang kan dekken (?) met resultaat.. dus er 6 weken nog geen voedster bij kan.

Vervolgens zegt ze dit:

fokker schreef:
Once the Buck is fully desexed and wait time is done. Then look for similar age bunny
That's used to having company. Girls are funny. Once they get separated they stay that way.
Only like a male if he has the goods. If he doesn't she will attack him.
So my advise for you now. As your getting a boy. You will need to wait it out.
Pity since you wanted 2 bunnies. Better off going with 2 females like siblings or 2 girls same ages. Then you could have desexed same time. All would be merry.
Boys are happy to live alone. As they bond with us.
Girls like to be with another all the way through not leaving the company of another female. Or they will prefer to be left alone and that's the way they will stay.
Girls are totally different to the boys.

Just don't make mistake of buying 2 boys. They will fight to death once reaching maturity. Pity you didn't just get sisters. Then all would be sound.

Yes once she leaves mum. She will know after few days she is alone.
She will be that way forever after that.

Wat echt compleeeeeet andere informatie is die ik zover heb gehad of heb gelezen.

De fokker waar ik mijn huidige bun-bun krijgt zei zelfs dat bonding met een gecastreerde ram en een voedster over het algemeen goed gaat.

Wat is jullie mening?

Sorry voor het niet vertalen.. laat even weten mocht het nodig zijn.
(Buck = ram, doe = voedster).

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:27

Na 2 weken zijn ze veilig. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:38

Mijn Engels is vrij slecht maar zover ik het kan lezen staat er volledige onzin!

2 dames gaan echt niet goed samen en een mannetje houd er echt niet van om alleen te leven!

Als ik jou was zou ik je mannetje met 12 weken laten castreren en dan bij een andere fokker een vrouwtje halen! 2 weken na de castratie zijn ze niet meer vruchtbaar en na 6 weken zijn de hormonen uit het lijf ;)

Pepper lijkt het inderdaad naar omstandigheden goed te doen maargoed het abces moet natuurlijk wel weggaan! Maar ik ben al blij dat ze het zo goed doet! Mijn kleine mupje <3

Afbeelding
Aan het ontbijt met Billy <3
(Ik heb wel het idee dat Billy wat afstand van haar neemt maar dat kan natuurlijk zijn omdat ze ziek is .. Ze zijn niet zo close als voor de operatie)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:36

Die fokker praat echt complete onzin helaas. Jammer hoor! Wie weet hoeveel konijnen er al alleen zitten door de verkeerde informatie van deze fokker :n

Je doet het goed hoor!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:05

Ja, geloof me.. na dit gezwam kwam ik er niet meer vanaf ze bleef maar doorgaan...

Gelukkig komt die van mij niet bij haar vandaan. Ik dacht namelijk ook dat het onzin was.
Zal 'm inderdaad met tussen de 12 en 16 weken laten castreren en dan voor 'n voedster erbij zoeken. :)

Goed te horen dat Pepper het goed lijkt te doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:59

Sterkte aan alle zieken bunnys

Wat een bullshit :x , enige wat deugt is man x man is dodelijk.
Voedster en voedster helaas ook niet handig altijd ,beste de buck castreren en dan 2 a 3 weken wachten (al ben ik wel fan van een maand ) en dan koppelen .

Pepper ziet er happy uit!

Mijn diva word goed verwend :+
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:20

Haha diva is een echte diva :P

Pepper vind het wel gezellig zo, alleen mag ik niet stoppen met kriebelen, dan duwt ze tegen m'n handen :') <3
Afbeelding

Heb haar even binnen gehaald vanwege de regen en onweer :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:00

Wat lief Tarzan :)

Ik heb Lotje gisteren in laten slapen. Aangezien ze de afgelopen 2 weken behoorlijk agressief gedrag vertoonde en gisteren ook mij aanviel, ging ik voor een check naar de DA. Haar ene oog draaide ook steeds weg (hersentumor?) en ze zag er zo ongelukkig uit.. Dat zei de DA direct en die ziet haar niet eens iedere dag.

Goed, er was zo op het eerste zicht niets te zien. Een foto maken was niet mogelijk omdat ze flink uithaalde en we wilden haar die stress niet aan doen.

En wat doe je dan? Ze kon niet meer bij de rest.. Alleen kan ze ook niet, dan verveelt ze zich vreselijk en wordt ze ook niet gelukkig...
We hebben de opvang nog gebeld en die zag het eerlijk gezegd ook niet zitten.. Ze heeft haar handen al vol aan Bella.

De dierenarts snapte mijn gedachte om haar in te laten slapen en ze stond hier ook achter. Een ongelukkig, niet plaatsbaar konijn laten leven, is gewoon niet eerlijk. Als leven lijden wordt.

En toen het moment. Een op het eerste gezicht gezond, jong konijn (1,5 jaar) in laten slapen.. Een vreselijke beslissing en ik verwachtte echt een doodsstrijd. Erbij zijn wilde ik eigenlijk niet maar ze hing vreselijk aan me dus weggaan doe je dan niet.

De DA waarschuwde nog, een narcoseprik is erg pijnlijk dus ze vliegt wellicht door het plafond. Niets was minder waar. Mijn lieve, dappere meisje bleef rustig zitten, haar koppie onder mijn hand verscholen.
Kort daarna begon ze te wankelen, wilde wegkomen maar legde toch haar kopje weer op mijn hand. Ze had er vrede mee, leek het wel.

De dierenarts gaf haar het euthanasiemiddel en binnen nog geen kwartier was het gebeurd...

Ik heb haar mee naar huis genomen, de rest afscheid laten nemen en haar begraven.
Ik voel me verschrikkelijk, kan ieder moment wel in janken uitbarsten terwijl ik tegelijkertijd ook wel weet dat dit de enige, de beste oplossing was. Het had alleen zo niet moeten zijn... :(

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:18

AWh jemig wat sneu.. :( -O-
Maar het klinkt als de juiste (zware) beslissing.

Sterkte! Y;(

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:35

Ahh wat verdrietig :(:)

Veel sterkte! Y;(

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:41

Eoweyn, heel veel sterkte met dit verlies. Volgens mij heb je de juiste beslissing genomen. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:50

Eoweyn de juiste dappere beslissing in belang van het dier , heel veel sterkte Y;(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:18

Heel dapper Eoweyn, veel sterkte :(:)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:56

Eoweyn, ik had in je topic ook al gereageerd maar ook hier wil ik je nog sterkte wensen. Dikke knuffel! :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:58

Ach jeetje Eoweyn, wat een vreselijk nare maar dappere beslissing heb jij gemaakt!
Veel sterkte :(:)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:59

Ik had vandaag wat tijd om aan het hok te knutselen aangezien ik nog wat materiaal overhad dacht ik een testversie te maken voordat ik hout (plywood) ervoor koop.

Het moeilijkste vind ik de overgang van ene naar andere verdieping. De bruggetjes zeg maar.

Afbeelding
Dit zou alleen bodem verdieping zijn.

Afbeelding

Het idee van verdiepingen.
Heb een grote kartonnen doos die als huis/tunnel en verdieping geld rechts onder.

Iemand tips? Qua hoogte? Of denk je dat een lange verdieping van links naar rechts een beter idee is ipv 2 korte.

Edit: er zit een aangesloten ren aan.. van waar ik de foto umheb genomen.

Edit: voor het idee foto erbij. Ren is vandaag bezorgd wuhu.
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:11

:\ diva had een gat in het aanhangernet geknaagd blijkbaar en hoorde ineens een hoop gerommel en de honden reageerden. Was ze door het gat óp het net gekomen, helemaal in paniek. Snel eraf gehaald en nagekeken maar op een kapot nageltje na lijkt ze niets te hebben. Nageltje bloedde dus houd het even in de gaten de komende dagen.
Ook maar even wat op dat net gaan verzinnen denk ik.. ideeën?

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:02

Ivy,is kippengaas geen idee? Redelijk te buigen volgens mij en ze knagen er niet zo snel doorheen

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:09

Probleem is dat dat gaas a. Duur is en b. Ik kan in de muren niets bevestigen om dat gaas aan vast te maken (huurhuis, ga niet in de muren boren oid..)
Heb wel gaas, maar het is zo moeilijk te bewerken, zo stug en het werkt absoluut niet mee..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:10

Dankjewel allemaal voor de sterktewensen :)

Ik zou geen kippengaas nemen.. Daar zijn konijnen en ook roofdieren zo doorheen.
Kun je geen panelen maken van het gaas? Met hout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:12

Stel panelenhekjes op de kop tikken , wat latjes en wat ijzerwaar en dan een frame ermee maken? . Ik legde vaak van die hekjes op de ren als ik doerakken had die eruit gingen vanaf boven (behalve Kerst , die duwde tegen alle panelen aan de ren rond ,bij het zwakste punt ging hij net zolang klooien tot die het begaf en dan propte hij zich er doorheen :+ )

Is dan een kwestie van de zijkanten waar normaal de stokjes door kunnen eraf knippen met een izjertangetje