Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karina schreef:Ik heb ook mooie veren van mijn kippies gespaard met het idee er ooit eens wat dromenvangers mee te gaan maken.
Hier zijn ze ineens een beetje van het groenvoer af, normaal verslinden ze het. Nu kan ik ze met wat komkommer nog wel overhalen, en maiskolven ook, maar verder qua vers echt weinig. Er legt er maar eentje nu, dat is een baardkuifhoen, rest is sabelpoot en wel door de rui maar nog niet weer begonnen.
Ze houden wel van yoghurt en dat geef ik dan af en toe met wat vitaminespul doorheen. Ze zullen ook wel minder vocht nodig hebben als ze niet leggen en bij deze temperaturen.
petitparis schreef:iemand een idee waarom mijn kippen van tussen de 2 en 5 jaar opeens mini eitjes (formaat duivenei) leggen? Ik had eerder een kleine winterstop verwacht. Het betreft zowel de legkippen (herplaatsertjes uit de industrie) als amrocks van een hobbyfokker.
Ceetje_bokt schreef:Heb jij ook isa Browns? In de volksmond Barnevelders? Die van ons leggen ook bijna elke dag een ei, zijn nooit broeds en nauwelijks in de rui.
Annienke schreef:Ja hier helaas
Dagelijks insmeren met een antischimmelzalf met miconazol als werkzame stof. Bij mijn kipje werd het het veroorzaakt door mijten. Zonder behandeling van de mijt ging de schimmel niet weg dus probeer te achterhalen waardoor de poederkam is ontstaan.
En lange adem hebben, behandeling heeft hier maanden geduurd, rotzooi