Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nu hopen dat hij snel weer de oude is
Maartje_M schreef:[ [url=m/jAbZs6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand nog de tip om dit monster te leren dat je beter niet VOOR een kruiwagen kan gaan lopen?Ik word soms echt helemaal gek van hem
Dit heeft tijd en training nodig.
Maartje_M schreef:[ [url=m/jAbZs6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand nog de tip om dit monster te leren dat je beter niet VOOR een kruiwagen kan gaan lopen?Ik word soms echt helemaal gek van hem
) maar hem daadwerkelijk raken, boeit hem niet genoeg om het de volgende keer te laten... Hij ligt eigenlijk altijd aan de lijn als ik ga voeren, want ik durf hem niet los tussen de paarden te hebben en hij loopt overal achter me aan als hij niet vast ligt. Maar dan is de lijn net te lang om er langs te kunnen zonder dat hij er bij kan. Dus ik pak hem nu of kort naast me dat hij mee moet lopen ipv de kruiwagen 'aanvallen' of ik leg hem heel kort zodat hij er niet bij kan. Maar het zijn beide weer extra handelingen waar ik 's ochtends om 6:15 gewoon geen zin in heb
KimD schreef:Maartje_M schreef:[ [url=m/jAbZs6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een iets andere tactiek dan Curse, ik rijd ze aan (met beleid). Beter opletten en me niet in de weg lopen.
Ach, verder is het een heel leuk monster hoor, dus ik zucht nog wel een paar keer 

lor1_1984 schreef:Hier zijn ze allemaal weleens (zacht) aangereden door de hondenbuggy.
Werkt zo goed dat ik het voorwiel maar naar ze toe hoef te draaien en ze direct naast de buggy of mij komen lopen ipv ervoor en dan heen en weer.
Ik gebruik de buggy ook als buffer en drijfmiddel, als ze ervoor willen gaan lopen duw ik hem wat meer naar voren en dan hun richting in, zo blok ik ze ook af van andere honden bijvoorbeeld.
aan een heup gordel is op zich wel een idee alleen heb ik nu niet zo’n zin hem door de modder mee te nemen
Hij is iets langer bij de fokker gebleven ivm vakantie en werk. In de ren en de bench pakt hij super goed zijn rust, daarbuiten vindt hij het moeilijk om Obi met rust te laten. Die durft daar zelf niks van te zeggen dus daar moet ik wel bij helpen de pup grenzen te geven.