Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:44

@punjab: Cody lag ook graag in de bench. Ik heb toen de bench weg gedaan en op die plek een lekker kussen gelegd, vond die nog lekkerder haha

@Xelle, de puppytijd gaat zo snel voorbij! :)

Cody was vandaag lekker dramatisch aan het doen met zijn verband poot. Hij loopt, speelt en rent gewoon maar als hij iemand van de buren zag liep die ineens op 3 poten en gooide die zich dramatisch om :') Hij kon ook heel zielig zijn in zijn mandje :+
Afbeelding

Normaal gaat hij op zaterdag mee naar stal. Nu moest die thuis blijven en daar was die het blijkbaar niet mee eens. Ik vond het verband in stukjes door de hele woonkamer :') Het verband mocht er vandaag al wel af dus dat scheelt. Wond ziet er al goed uit. Stukken beter dan gisteren al :)
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:47

xLaraaj
Ja dat geloof ik idd wel dat het toch wat verminderd met meer honden erbij. Dat je dan toch met bepaalde spullen van de een wat doorschuift naar de ander, etc haha.

Limoen
Jaa lijkt me ook echt niet te doen anders haha! Maar soms is het wel even lekker om te ‘splurgen’ hihi.

Cupcakes
Ja Jipperd doet het zo knap! Denk dat het idd echt een goede keus voor hem is geweest zo. Kijk ‘m zitten daar, prinsje haha!

punjab
Haha ja hier krijgen de dieren ook veel beter voer als dat ik voor mezelf regel. Al moet ik dat laatste wel ook echt veranderen, ik verdien net zo goed beter/gezonder eten haha. Maar alles voor de furbabies in ieder geval he?! hihi.

xelle
Leuk om even een update te zien! Wat is Kiwi een leukerd zeg! Wat een heerlijk snoetje zit erop!

EDIT
Kiimm
Fijn dat de wond al goed uitziet nu na een dag, dat is heel mooi! Met het verband eraf zal dat nu wel nog beter kunnen helen, als ie er vanaf blijft :j Op zo'n plek had ik daar met Arya denk ik wel een uitdaging aan gehad haha. Een flinke jaap is het wel zeg, jeetje. Hopelijk zit het snel goed dicht maar zal vast goedkomen.

--

Wij hebben een doggy date gehad met Detroit hier van bokt en haar oudduitse herder Morax.
Morax en Arya waren wel goed aan elkaar gewaagd en toen de eerste energiebom eruit was nadat ze los waren, hebben ze heel leuk gewandeld samen. Af en toe lekker rennen, uitdagen - en Arya heeft 'm 1x van afstand opgewacht en gehapt en gebotst toen ze bij 'm kwam, d'r hele gewicht in de strijd gooiend, de trut haha - maar vooral gewoon relaxed lopen/scharrelen en snuffelen. Was leuk/gezellig en voor herhaling vatbaar! Arya had echt de pijp leeg erna - zelfs foto's maken vergde al te veel van d'r :') - dus daar heb ik geen kindje meer aan vandaag hihi.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-09-21 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-21 19:54

Oh jeetje dat is toch wel een nare plek! Maar ziet er inderdaad goed uit. Arme vent!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 19:59

Het is alleen een uitdaging om hem er niet aan te laten likken. Elke keer als ik denk dat hij ergens op aan het kauwen is of lekker ligt te slapen is die stiekemerd weer aan het likken |o Voor de nachten heb ik maar een sok kapot geknipt die ik er omheen kan doen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:10

Oh, dat is een mooi plekje hoor, Kiimm! Je kan altijd even lasertherapie overwegen. Kost niet zoveel en met zo'n twee sessies ben je er wel denk ik.

Leuk CB! Ook grappig om te zien hoe anders ze zijn ondanks dat het (bijna?) hetzelfde ras is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:32

Kim, hopelijk een geslaagde dekking, zal voor jullie duimen.
Hopelijk herstelt de wond van Cody snel, kan die weer lekker zijn ding doen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:32

Kiimm
Is idd wel een rotte plek ja als ze er eenmaal aan gaan en willen likken.
Denk dat de sok wel werkt, niet? Hebben wij gebruikt toen Arya's tenen/poot 'kapot' was een tijdje terug. Ik heb tegenwoordig ook een bootie liggen van Medical Pet Shirt, die vrij hoog gaat, dus mocht ik ooit nog eens een poot moeten beschermen, kan die nog om bv. Maar hier werkte voor de poot een sok en flexverband om op de plek te houden ook al heel goed. Succes!

Kaus
Dankje! En ja je ziet echt heel duidelijk dat ze uit heel andere lijnen komen haha. Qua bouw zijn ze net wat anders en er zijn verder sowieso ook nog best wat verschillende kleuren te vinden binnen ons 'ras' en dat zie je in Arya en Morax ook weer terug inderdaad. In Arya's nestje waren alle 6 honden ook anders bv qua kleuren/aftekeningen - qua bouw zitten ze aardig gelijk omdat de fokster een reu heeft gekozen die de mama echt heel goed aanvulde hierin en dat is mooi terug te zien in de honden. En Arya heeft ook wel een echte teven kop, waardoor het verschil met zeker een reu zoals Morax nu al sneller op valt ook denk ik - al valt het op deze foto's wel mee, daarin zie je met name gewoon andere kleuren. Er zijn zo ook lijnen binnen het 'ras' waar ook de teven ook een wat meer grovere kop hebben qua bouw en minder spits tov Arya bv. - t is maar net welke combi je ook maakt met vader x moeder natuurlijk. Toen ze een jonge hond was heb ik bij Arya wel een paar x de vraag gehad of ze een Tervuerense was... := Maar moet zeggen dat ik haar spitsere tevenkop zelf wel prima vind passen zo, maar ben bevooroordeeld denk ik haha. Bij Arya zie je dan duidelijk echt hoe de combi mama x papa heeft uitgepakt. Mama was wel ietsjes grover qua kop, maar papa heeft dan weer een spitsere kop en dat doorgegeven in Arya's geval. In het nestje van Arya zie je dus ook echt heel duidelijk welke hond qua bouw meer van mams of paps weg heeft, zo grappig.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:35

@cursebreaker. Vanmorgen trof ik hem aan zonder sok, de sok ook in een heleboel stukjes :') Het is zo'n lastige plek ook om af te dekken. Ik ga nu toch maar een zooi verband halen en het elke keer maar stevig verbinden..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:54

Pas op met sokjes ja. Toen Dexter dat gedoe had met z'n verwijderde duim werd me dat ook afgeraden omdat je daarna vaak een operatie kan uitvoeren om de sok uit de maag te verwijderen :roll: Je hebt wel speciale sokjes ook voor dit soort wonden:
https://www.medpets.nl/trixie-beschermk ... &var=18421

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 14:37

Dank voor de tip Kaus. Ik ga er 1 aanschaffen aangezien we laatst ook al wat aan zijn teen hadden, altijd handig om te hebben :D Voor deze wond gaat die niet passen, wond zit er net boven.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:01

Cody had vandaag zijn broer op ziekenbezoek :+
Afbeelding

Afbeelding

Pretletter Cody
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:05

Ziet er uit alsof Cody het goed naar zn zin had :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:57

Ik kom mij ook gezellig meekletsen hier :)

Karin, 34 jaar uit Schipluiden
Heb een Middenslag poedel van bijna 10, Levi.

Vandaag voor de 2e keer bij de fokker geweest. Als het allemaal goed gaat, wordt er over 1 a 2 weekjes een dwerg poedeltje geboren die bij ons komt wonen <3

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:27

Wat leuk!!!! Welkom Karin :D
Mocht je een voorkeur voor geslacht aangeven?
Ik ‘ken’ Levi van verschillende topics, prachtige hond. Waarom niet weer een grote poedel, als ik vragen mag? :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:29

We hebben de voorkeur aangegeven voor een teefje, maar als dat er niet bij zit wordt het waarschijnlijk toch weer een reu hihi..
Geen voorkeur voor kleur

Vind de dwerg een net wat handzamer formaatje hihi dus dat vond ik wel leuk voor erbij.
De bedoeling is ook wel om er weer Agility mee te gaan doen

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:19

Welkom Karin, voor jou dus ook spannende tijden.
Cody heeft weer lekker lol gehad zo te zien.
Curse, leuk , je ziet gelijkenissen, maar toch ook zo anders.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 11:57

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:35

KarinW86 schreef:
We hebben de voorkeur aangegeven voor een teefje, maar als dat er niet bij zit wordt het waarschijnlijk toch weer een reu hihi..
Geen voorkeur voor kleur

Vind de dwerg een net wat handzamer formaatje hihi dus dat vond ik wel leuk voor erbij.
De bedoeling is ook wel om er weer Agility mee te gaan doen

Wat leuk! Welkom! <3

--

Heb een filmpje gemaakt van onze roadtrip van 3uur & 20 minuten in 2,5 minuut. _O-

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:44

Hihi leuk filmpje zo

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:02

Leuk filmpje

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:08

Kiimm_ schreef:
Welkom Karin. Spannend hoor, leuk vooruitzicht :o

Iemand bekend met de Hoorneboegse heide? Als er geen zwemgelegenheid is wil ik daar deze week heen gaan met Cody

https://www.doggydating.com/hondenloslo ... -hilversum

Ben er een meerdere keren geweest maar ik ben geen zwemgelegenheid tegen gekomen. Maar ik ben niet de hele heide over gelopen omdat Zhiva te jong was om ver te lopen. :)

Welkom Karin!

CB; bril is bedoeld voor wandelen, zodat er geen troep in haar ogen komt. Zowel op strand als in bos. En bijkomend iets is de katten. Ze kan met de katten maar de katten willen nog wel eens de klauwen uitgooien. Dus wil ze eigenlijk straks meer ruimte geven samen als Zhiva de bril een beetje op wil. :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 20:57

@Nayomie, thanks. Ga ik het vrijdag gewoon verkennen. Cody blijft altijd bij me lopen dus als ik beter oplet dan hij zou ik op tijd moeten zijn als er iets te zwemmen valt :')

Ik ben blij dat Cody geen last heeft van zijn poot en we in mijn vrije week gewoon lekker op pad kunnen. Vandaag een heerlijke wandeling van 7km gemaakt in heuvelachtig gebied. Bij het water was meneer wel gefrustreerd dat die er niet in mocht :+

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:13

Ik heb problemen met mijn dagopvang.. Ik werd al vaker onvriendelijk aangesproken maar Cody ging er met onwijs veel plezier naartoe waardoor ik dat voor lief nam. Ik was ook afhankelijk van ze omdat ze de enige in de buurt zijn die tot 21u open zijn. Met mijn onregelmatige werktijden had ik dit nodig. 1,5 week geleden had ik ruzie met ze omdat ik het paspoort van Cody niet meer terug kreeg. Zij hadden besloten dit paspoort te houden en dat ik hem 1x per jaar voor zijn entingen terug kon krijgen. Hen duidelijk gemaakt dat als ik mijn hond haal ik het paspoort ook wil hebben maar hier zijn ze niet mee akkoord gegaan. Ik was toen al op zoek naar een andere oplossing voor Cody tijdens mijn dagdiensten. Nadat ik Cody afgelopen vrijdag met die wond heb aangetroffen waarop de dierenarts aangaf dat de wond al enkele uren oud is heb ik hun benaderd waarop ik weer onvriendelijk te woord ben gestaan en ze de telefoon er op hebben gegooid. Ongelukjes kunnen gebeuren, dat begrijp ik echt en maakt me ook niet uit. Maar dat ze het niet hebben opgemerkt en ik niet ben geïnformeerd vind ik wel kwalijk. Nu achteraf hoor ik dat ze doordeweeks maar 1 persoon hebben staan op het pension, de dagopvang en het trimmen. Ze hebben het altijd veel mooier doen voorkomen dan het werkelijk is. Besloten dat Cody hier absoluut niet meer heen gaat.

Een oproepje op Facebook gedaan voor gouden tips en daarbij kwam iemand uit mijn straat die ook een hond heeft. Haar hond is het beste vriendinnetje van Cody. Zij zat bij een andere opvang en is ook op zoek naar iets anders. Uiteindelijk met elkaar gekeken en blijkt dat we elkaar super kunnen helpen. Ik pas af en toe op haar hond en zij af en toe op die van mij :o Daarnaast nog een oud collega achter de hand die pas voor zichzelf is begonnen en Cody wilt uitlaten op het tijdstip dat ik graag zou willen :) Wat Facebook toch wel niet kan doen :D Dit geeft toch zoveel rust

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:19

Super dat je zo’n oplossing hebt gevonden. Hoe belachelijk is dat nu dat je maar 1x je boekje per jaar krijgt. Dat is van jou! Wat met vakanties, shows, spoedopnames etc?! Ik kan zelf niet verwoorden hoe ik dit vind 8)7

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:21

xLaraaj schreef:
Super dat je zo’n oplossing hebt gevonden. Hoe belachelijk is dat nu dat je maar 1x je boekje per jaar krijgt. Dat is van jou! Wat met vakanties, shows, spoedopnames etc?! Ik kan zelf niet verwoorden hoe ik dit vind 8)7

Hier sluit ik mij bij aan. Ik vond het persoonlijk al heel raar dat ze je niet hadden geïnformeerd over die wond bij Cody toen je het vertelde. Het is geen onopvallend wondje. Dat zou voor mij al een directe reden zijn om daar weg te gaan. En idem dito dus voor het paspoort. Bizar!

Fijn dat je nu een mooie oplossing hebt gevonden. Geeft denk ik ook wat meer rust voor je? :)