Wij hebben 2 koppels samen zitten en nu ze dames hebben zijn de mannen duidelijk gelukkiger dus ik zou een huisje zoeken die een vrouwtje voor hem heeft
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

SinneJ schreef:Bedankt allemaal! Ik heb een oproepje in een facebookgroep gegooid. Hopelijk krijgt ons 'Pieteke' (zo noemen we hem nu, hij fluit wel eens terug als je er een gesprek mee voert) snel een nieuw huisje.

)

Vanillia schreef:Wauw wat een toffe vogel Benfan!
Hard gewerkt Cayenne! Heb je een soort van schoonmaak-routine voor je voliere?
Nu zit er extra zeoliet in, dus bij de volgende schoonmaakbeurt kan ik de ontlasting eruit halen zonder dat ik er weer nieuwe bedekking bij hoef te gooien 
Heb 2 koppels die het grootste deel van het jaar op het nest hebben gezeten bij de vrouw waar ik ze van heb gekocht, dus die moeten echt tot minimaal dit voorjaar wachten voordat ze weer aan de gang mogen 
Zodra de vinken van hun eieren af zijn komt hier een nieuw dak op de voliere en van het voorjaar wil ik de bodem dan betegelen. Er ligt nu zand op de bodem en dat is echt zo lastig schoon te houden. Zou veel liever zoiets hebben als jij, gewoon een harde gladde bodem met bodembedekking erop. Zeoliet hou ik in mijn achterhoofd