[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:34

Fijn dat dat mogelijk was Iris! :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:53

'Zucht...' mijn lamp doet t al een aantal weken niet goed. Gaat niet aan bij aanzetten, ik moet dan enkele minuten wachten en daarna op de lamp tikken wilt ie erna aan gaan. Dan blijft hij wel aan hoor! Maar elke dag t zelfde.

Dus Suusie denkt slim 't zal aan de lamp liggen'. Ik een lamp vandaag gekocht nog best prijzig 9,-(vind ik :'))

Doe ik m erin.... ook niet!!

Nu ligt het waarschijnlijk aan de starterr en kan ik zo terug een nieuw dingetje halen. Maar leukse is, die 'kappote lamp' heb ik bij de gamma gedumd ! Zonde! :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:30

Oh dat is echt zonde..

Wil er trouwens nog iemand een konijn? Of 2? Of 7? :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:59

DiscoDipp schreef:
Oh dat is echt zonde..

Wil er trouwens nog iemand een konijn? Of 2? Of 7? :')

Maar ik heb geluk... was weer terug geweest en nieuwe starters gehaald, in de lampen afval bak gespiekt en kon die van mij nog herkennen! Dus weer mee genomen en met deze lamp doet hij t weer perfect.

Morgen de nieuwe lamp dus terug brengen.

Ben erg blij hoe me bakje eruit ziet. Vissen doen t ook super
Afbeelding

Haha heb je een nestje? Leuk baby nijntjes!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:55

He das nou handig! :D

Nouu 12 weken geleden al. Ze zijn van 7 april. Maar ik raak ze echt niet kwijt, en school scheept me er dus gewoon mee op, terwijl het hun project was..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:57

Wat zonde zeg... en de kinderboerderij?

Kan ze hier niet kwijt. We zijn binnenkort helaasvan onze kippen af (tegen mijn wil in) zodat we meer ruimte in de tuin krijgen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:09

8 weken trouwens, my bad..

Kinderboerderij al gebeld..
echt zo zonde dit, zijn echt leuke aanhankelijke diertjes. Heb nou vader en zoon thuis zitten en vader is zo vreselijk lief! Maar ik kan t niet echt niet houden ivm roofvee..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:11

Kan iemand mij wat tips geven?

We hebben 1 visje waarvan een zijvin niet goed werkt (helemaal niet zelfs). We hebben dus een echte nemo. Kunnnen we hier wat aan doen? Ze zit al in n apart bakje, omdat ze telkens tsgen het filter aangetrokken werd en niet weg leek te komen....

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:23

Als ze echt niet kan zwemmen dan zou ik er een einde aan maken persoonlijk gezien. Ik had ook een garra met een vin die niet mee groeide, maar die kon wel nog alles..

Ik heb trouwens 5 otocincluses gekocht.. ja ik weet het slecht slecht haha.
Heb echt alle alternatieven gehad maar t is of te groot en ploegt mijn planten om of het doet zijn werk niet..

Ook een nieuwe bodem gekocht voor mijn 60cm bak. Weer een ADA bodem, en weer de amazonia, ben er zo tevreden over :D

Ga mijn bak toch omgooien, de filter trekt alleen maar zand op, heb er nu zelfs 2 filters inhangen..

Dusss binnekort weer verbouwen :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:26

DiscoDipp schreef:
Als ze echt niet kan zwemmen dan zou ik er een einde aan maken persoonlijk gezien. Ik had ook een garra met een vin die niet mee groeide, maar die kon wel nog alles..

Nouja, ze zwemt wel, alleen heeft ze moeite om bij het filter vandaan te komen. Ik heb haar vanaf maandag en het is pas sinds vandaag.
Het zag er meer uit alsof er een hapje uit is, maar ze beweegt m ook amper eigenlijk....

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:34

DiscoDipp schreef:

Ik heb trouwens 5 otocincluses gekocht.. ja ik weet het slecht slecht haha.
Heb echt alle alternatieven gehad maar t is of te groot en ploegt mijn planten om of het doet zijn werk niet..

Ook een nieuwe bodem gekocht voor mijn 60cm bak. Weer een ADA bodem, en weer de amazonia, ben er zo tevreden over :D

Ga mijn bak toch omgooien, de filter trekt alleen maar zand op, heb er nu zelfs 2 filters inhangen..

Dusss binnekort weer verbouwen :D

Wat betaal jij voor zo'n zak? Hoeveel heb je nodig op 60 liter? Mijn garnalen zijn bijna niks meer van over en ik wil de bak grondig onderhanden nemen (ook 60l) dus ben best benieuwd. Ik zie op internet zakken variërend van €14.00 tot bijna €17.00 voor een zak van 3l namelijk.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:59

Misschien groeit t weer aan?
Weet het antwoord helaas ook niet..

Umh ik heb nu 17 voor 3L betaald. Inderdaad veel geld maar echt, het is het zooo waard.

De vorige keer had ik voor de helft van mijn 1,20 en dan ong 5cm dik 9L nodig.
En ik g nu mijn 60 hetzelfde inrichten met half zand half ADA, dus ik kan t pas zeggen als ik hem heb.. wat je er echt voor nodig hebt.

Als ik het haal om de hele bak te doen doe ik dat natuurlijk maar anders maak ik dus vooraan wel zand, puur voor t oog en voor de corydoras.

Deze bodem is trouwens perfect voor garnalen! Daar is ie voor gemaakt samen met de planten voeding:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:07

:wave: leuk deze verhaaltjes te lezen en al jullie mooie aquariums te zien! Ik heb gisteren mijn eerste aquarium aangeschaft. Is niets vergeleken met die van jullie maar ik vind hem leuk :') komen garnalen in (crystal red denk ik) en eventueel een betta vis... maar dat laatste is nog niet zeker, ik vind ze enorm gaaf om te zien maar vind garnalen leuker en als die ze op eet is dat zonde... Wil er alleen niet veel vissen in omdat mijn aquarium zo klein is en deze moet alleen dus vandaar. maar eerst mijn bakkie eens vis klaar maken.

Afbeelding

Het is trouwens een 30 liter nano aquarium. Vriend heeft een 60 cm aquarium, net weer vissen erin na helemaal opnieuw te zijn begonnen. Zitten nu 5 roodneuszalmen in en komen neon tetra's bij dacht ik.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:25

Leuk Leuk!!
Ik heb ook garnaaltjes verschillende soorten in verschillende aquariums :D
Maar ik zou er geen betta in doen, zijn echt roof vissen en ben bang dat ze je garnaaltjes en dan vooral de kleintjes wel gaan op eten

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:07

Wat een leuk bakje!

Beta's zijn echt rovers ja..
Maar misschien rasbora's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:10

Klopt, maar je leest op internet ook best veel verhalen dat het ook wel goed gaat, en ik vind ze zo mooi :') maar weet het daarom ook nog niet zeker.. hebben jullie misschien nog tips voor een paar visjes die ik daarin zou kunnen houden? Anders word het toch alleen de garnalen want die zijn ook super leuk, dan is er ook best veel leven. Alleen wel meer op de bodem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:13

DiscoDipp schreef:
Wat een leuk bakje!

Oh die is ook leuk! Ga ik eens meer over zoeken :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:46

__Marloes schreef:
:wave: leuk deze verhaaltjes te lezen en al jullie mooie aquariums te zien! Ik heb gisteren mijn eerste aquarium aangeschaft. Is niets vergeleken met die van jullie maar ik vind hem leuk :') komen garnalen in (crystal red denk ik) en eventueel een betta vis... maar dat laatste is nog niet zeker, ik vind ze enorm gaaf om te zien maar vind garnalen leuker en als die ze op eet is dat zonde... Wil er alleen niet veel vissen in omdat mijn aquarium zo klein is en deze moet alleen dus vandaar. maar eerst mijn bakkie eens vis klaar maken.

[ [url=m/onjX6N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is trouwens een 30 liter nano aquarium. Vriend heeft een 60 cm aquarium, net weer vissen erin na helemaal opnieuw te zijn begonnen. Zitten nu 5 roodneuszalmen in en komen neon tetra's bij dacht ik.

Ik vind dit een prettige site!
http://www.aquariumfans.nl/betta-splend ... -aquarium/
Veel info. Word afgeraden om met vuurgarnalen te houden. Ook is jouw aquqrium wat te klein voor deze vis.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:04

__Marloes schreef:
DiscoDipp schreef:
Wat een leuk bakje!

Oh die is ook leuk! Ga ik eens meer over zoeken :)

Heb je echt in mega veel kleurtjes en anders moetje even op nano visjes zoeken ofs. Is tegenwoordig veel van te krijgen :)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:22

Afbeelding

Ik heb vandaag mijn bak even opgelapt! Mijn witte bodem eruit en gekozen voor een zwarte bodem. Ik heb ook twee slokjes gekocht; eentje doet het, maar de andere ligt vrij stil... ik vermoed dat de verkoper de verkeerde heeft gevist..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:27

Prachtig je bak!! Onwijs mooi moet de zwarte bodem en groene planten.

Hoeveel liter is hij?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:41

Mooie bakken komen hier voorbij! :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 00:14

Al lang niet meer gereageerd. Maar rasbora galaxy heb ik in een 80 cm zitten en ik raad niet aan om kleiner te pakken. De mannetjes vechten namelijk wel vaak meestal loop dat af met een sisser maar als ze te weinig ruimte hebben kunnen ze ook niet echt weg van mekaar. Of je moet alleen vrouwen pakken maar ook zij vechten met elkaar maar minder dan de mannen.

Zowiezo vind ik een nano te klein voor vissen, nanovissen doen het beter in grotere bakken, en de meeste zijn wel klein genoeg maar veel te actief. Er zijn maar weinig echte vissen geschikt voor een nano.

Als je genoeg grote garnalen hebt kun je er een bèta bijdoen zodat je geen overbevolking van garnalen krijgt.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 00:28

Maar een beta hoort ook niet thuis in een nano bakje. Je leest het vaal dat het gebeurt en dat het kan. Ja het kan, maar of ze daar happy van worden... beta zijn rustige vissen wat dat betreft, maar ook deze vissen hebben zwemruimte nodig.

Een pleco past ook in een bak van 50 cm maar hou je pas in een bak van minimaal 1.50m en liefst groter..

Heeft iemand trouwens ervaring met de tijger lotus? Ze groeien hier fantastisch, maar ook de lucht in.. Ik heb nu dus 1 blad dat dus al op het wateroppervlak ligt terwijl de rest nog niet op de helft is haha.
Snoei je deze gewoon van onder? Komt daar dan weer nieuw blad aan?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:56

PanamaD schreef:
Prachtig je bak!! Onwijs mooi moet de zwarte bodem en groene planten.

Hoeveel liter is hij?

Dank je wel! Ik had eerst een witte bodem met een "stenen" achtergrond plaat. De verkoper zei dat zwart & zwart zorgt dat je planten vele malen mooier uitkomen! :)

Het is een 60 liter bak!

Vind hem zelf ook heel gaaf geworden! Vind hem wel wat wild, maar juist daarom wel heel mooi!