Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bix

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:27

Oké. Hier geen last van. De oudste eet dit nu al 7 jaar.

Lifaya, hoe bevalt Porta 21? Heeft een hoog vleesgehalte toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:32

Hier word perfect fit geserveerd, en Boris krijgt carocat

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:50

lifaya schreef:
1,5 jaar met 17 kilo? XD wauw. Mijn katten vreten mij arm. Ik moet toch echt wel elke 3 a 4 maanden applaws en porta 21 kopen xD ze vreten als bouwvakkers.

jep, ong 1 kg per maand eet ze.
Tis maar een klein katje hoor, gok 35cm hoog en ong 3,7kg zwaar. :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:57

Ik heb net purina one opgehaald. Ze kreeg altijd whiskas doet ze het ook goed op maar wil even kijken hoe ze erop reageert. Ze vind het nu in ieder geval lekker.

Mao plast en poept ook altijd als ik de kattenbak verschoon...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:24

Ik voer momenteel nutrivet, hoog vleesgehalte en naar wat ik op internet vinden kon goed voer voor een iets zachter prijsje.

Dinsdag had ik de poezen opgehaald bij de katers en uiteraard werd Kiska woensdag eigenlijk pas goed krols :+ vandaag nog krolser dus contact gezocht met eigenaresse van de katers en die gaf aan dat het dan wijs is de poes toch meteen weer even te brengen. Ben nu dus net terug en heb al 3 dekkingen bij mogen wonen :D maar jemig, daar is voor een poes echt niets aan hoor! Eigenlijk het moment waarop hij erin zit doet het al pijn bij haar, zo sneu, ze schreeuwt dan echt van de pijn. Ik dacht altijd dat bij het terug trekken het pijn deed, maar de kater zit er elke x ook maar heel even in, dekking duurt maar een paar seconde. Onvoorstelbaar dat ze hem dan een klein half uurtje later toch gewoon weer toe laat. Een vent die mij zoveel pijn zou doen zou nooit meer terug hoeven komen :P

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:27

Jaaaaaaa komt door de hyacinten he :D

nee echt leuk is het niet voor de poes :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:19

Bix schreef:
Oké. Hier geen last van. De oudste eet dit nu al 7 jaar.

Lifaya, hoe bevalt Porta 21? Heeft een hoog vleesgehalte toch?

Het is dat mijn katten nog steeds last hebben van de parasiet (of de darmen zijn gewoon te gevoelig geworden) maar ze eten alles in principe. Nu heb ik ze even 100% op applaws gezet om te kijken of dit verandering in hun ontlasting brengt, dit heeft een nog hoger vleesgehalte dan Porta 21.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:33

:') is net verkrachting wat die katers doen :o , ziet er zo sneu uit

Boris is denk ik toch een waterrat, kraan 2 is al van hem. En wat een pret :')

Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:52

De hyacinten ja! Alleen ze hebben nog geen bloemen, maar dat is dan dus blijkbaar een detail :))

En inderdaad, ik vond het wel erg sneu om te zien, gek dat de natuur bedacht heeft dat de poes er zo'n pijn bij moet hebben :/

Haha, blije Boris, Anushka vind met water spelen ook erg leuk, maar nog liever wordt ze geknuffeld terwijl ze in de wasbak ligt :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:33

Heb je die pieliewielie van een kater wel eens gezien, met die weerhaakjes erop? :=
Heeft natuurlijk als functie om die pijnprikkel te geven bij het terugtrekken zodat de eitjes vrijkomen. :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:57

ik snap de functie, ik snap alleen niet waarom de natuur het zo bedacht heeft. Meestal is de natuur best logisch, maar nu niet :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:14

Dat kan ik je helaas ook niet uitleggen, maar vind de natuur wel vaker maf. :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:41

ach ja gelukkig hebben wij dat niet :o

wie nieuwe foto's wil komt maar fotograferen hier :D

Kids allemaal naar school en een druk weekend, dus geen idee of ik het deze week ga redden

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 09:10

10 maart uitgerekend, ik heb alvast vrij gevraagd voor die week :D

Afbeelding

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:44

Spannend! Op mijn verjaardag... Leuk cadeau :o

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:25

Spannend! Nog meer baby's hier :)

Zojuist een krabpaal opgehaald van boomstammen en steigerhout. Tweedehands via MP. Superblij mee! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:35

Nog meer baby's :D , altijd leuk :P

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:54

Blegh, Milou heeft alles onder gespuugd vannacht. Sinds die ontsteking van de darm is ze nooit weer helemaal fit geworden, die biik blijft gevoelig. Gelukkig de vorige keer een heel stripje pijnstillers meegekregen, dus even kijken hoe ze straks is als dat ding werkt.
Maar echt fijn is het niet. -O-

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:35

Oh froukje wat vervelend :( zielig dat die buik zo gevoelig blijft. Kan de dierenarts daar niks aan doen?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:58

Even een snelle foto van Ivy en Lux en Lux alleen

Lux blijft wat klein en haar ribben voelde wat vreemd. Ze heeft dus het flat chest syndroom wat inhoudt dat haar borstkas meer ovaal is dan rond. Als ik lees kunnen ze moeilijk ademhalen en als ze de 3 weken halen is de kans groot dat het goedkomt. Nou ze is wel klein maar superlevendig dus ik heb goede hoop

Afbeelding

Afbeelding

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:25

Hoe denken jullie katten eigenlijk over kraan water...
Merk dat die van mij dat in de eerste twee dagen weinig drinken, dus ik ging eens op onderzoek uit... Ik kwam erachter dat er meer katten zijn die vers kraanwater niet lekker vinden. Zij geven de voorkeur aan water dat al langer staat, vijverwater, regenwater, aquariumwater etc...

Wil dit wel eens proberen, maar wat is nou verstandig? Aquarium of regenwater...

Ze drinken nu pas meer water op het moment dat ik denk... Nu wordt het echt smerig en moet het schoon gemaakt worden.
Als ze met de pootjes erin gezeten hebben en de haren erin drijven.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:30

meisje_ schreef:
Oh froukje wat vervelend :( zielig dat die buik zo gevoelig blijft. Kan de dierenarts daar niks aan doen?

Ben nog niet weer terug geweest, ook omdat ik toen pijnstillers meegekregen heb. Met een tabletje eens in de zoveel tijd gaat het een hele tijd goed, je moet haar alleen niet bij haar buik oppakken want dat doet zeer.

Maar als het zo blijft bel ik wel even, want het hoort natuurlijk niet.

Yom schreef:
Even een snelle foto van Ivy en Lux en Lux alleen

Lux blijft wat klein en haar ribben voelde wat vreemd. Ze heeft dus het flat chest syndroom wat inhoudt dat haar borstkas meer ovaal is dan rond. Als ik lees kunnen ze moeilijk ademhalen en als ze de 3 weken halen is de kans groot dat het goedkomt. Nou ze is wel klein maar superlevendig dus ik heb goede hoop

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
He bah, dat was niet de bedoeling.. Arme Lux, ik duim!

Trekt de borstkast na die 3 weken weer bij? Of blijft het zo maar kunnen ze er mee leven?

silvericathy schreef:
Hoe denken jullie katten eigenlijk over kraan water...
Merk dat die van mij dat in de eerste twee dagen weinig drinken, dus ik ging eens op onderzoek uit... Ik kwam erachter dat er meer katten zijn die vers kraanwater niet lekker vinden. Zij geven de voorkeur aan water dat al langer staat, vijverwater, regenwater, aquariumwater etc...

Wil dit wel eens proberen, maar wat is nou verstandig? Aquarium of regenwater...

Ze drinken nu pas meer water op het moment dat ik denk... Nu wordt het echt smerig en moet het schoon gemaakt worden.
Als ze met de pootjes erin gezeten hebben en de haren erin drijven.

Geen last van. Ze drinken hier net zo goed kraanwater als vies water buiten.
Zou wel eerder gaan voor regenwater dan aquariumwater, dat lijkt me niet zo gezond.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:32

gewoon een bak met leidingwater neerzetten, bosje waterpest erin en vaak drinken ze dan ook meer.
Of een drinkfontein, dat zou het drinken ook stimuleren.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:34

de eerste periode liggen kittens natuurlijk veel en nu beginnen ze steed meer rond te lopen en dus meer met hun borstkas vd grond af. Hoe meer ze rondlopen hoe meer de borstkast de kans krijgt om uit te deuken zeg maar

Ze zou eigenlijk alleen maar op haar zij moeten liggen maar ja dat krijg je geen kitten uitgelegd natuurlijk

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:57

Hopelijk trekt het bij! Wel een schatjes zeg wordt je echt elke x opnieuw verliefd op!

Mijne drinkt altijd uit de douche als ik klaar ben en als ik het drink bakje net heb gevuld drinkt ze meteen verschoon hem ook elke dag naja ze drinkt hem ook elke dag bijna helemaal leeg