Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:12

Woooeeeei Whippet <3 Leuk! Zie het idd dat we elkaar al volgen, die laatste foto die je geplaatst heb is echt supertof <3
Windsprites heetten vroeger Longhaired Whippets dus de "nog meer whippets" klopt wel :D
Toevallig dat als je diertjes op de 16e geboren zijn :)) Hopelijk is er een match, succes met afwachten! Lijkt me ook lastig hoor, dat je niet zeker weet of er een pupje voor je bijzit.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:14

Skippy01 schreef:
Gitta_ schreef:
@Skippy01 - Ohh, wie doet nog meer whippets? <3 Ik zie dat jij een leuke Podenco-mix hebt! Daar heb ik ook altijd een zwak hartje voor. Ik vind ze zó leuk.

Niet specifiek iemand, maar ik zie ze meer en meer momenteel, ware comeback van de whippet! Love it :j Zag ze voorheen vooral als ik in Engeland of Duitsland was, leuk ze hier meer te zien.

Podengo in mijn geval, Portugeesje ;) maar ja, zo eentje :D zijn ze ook écht! Echt een jagertje, maar in huis zó makkelijk. (Nou ja,ná de puberteit dan hè, mijn god, wat hij allemaal gesloopt heeft in de puberteit... :') )

Ahh, oke! Had natuurlijk wel leuk geweest om hier nog iemand met whippets te kunnen volgen. :D Maar inderdaad, in populariteit stijgen ze ineens enorm - dat valt mij ook op. Ik hoop alleen wel dat het not too much wordt hoor, het zijn bijzondere hondjes die zeker niet voor iedereen zijn weggelegd en al helemaal niet om uiteindelijk, bij gebrek aan kennis en ervaring, in de herplaatsing te belanden. Dat 'karakter' ervaar je alleen maar als je een windhond hebt gehad haha, en zoals je beschrijft is jouw podengo geen uitzondering. 8-) Boefjes zijn het, maar oh zo schaamteloos lief.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:21

Warboel schreef:
Woooeeeei Whippet <3 Leuk! Zie het idd dat we elkaar al volgen, die laatste foto die je geplaatst heb is echt supertof <3
Windsprites heetten vroeger Longhaired Whippets dus de "nog meer whippets" klopt wel :D
Toevallig dat als je diertjes op de 16e geboren zijn :)) Hopelijk is er een match, succes met afwachten! Lijkt me ook lastig hoor, dat je niet zeker weet of er een pupje voor je bijzit.

Hahaha, ja klopt – ik wilde ook heel lang een Silken Windsprite.. (maar ik heb nog een heel verlanglijstje aan windhondenrassen die bij mij nog wel door de voordeur mogen lopen, bovenaan staat ook een show greyhound - ook zo gaaf!) - maar mijn vriend wilde al heel lang purebred whippet, hij heeft het er al jaren over, dat we een optie tot pup uit dit nestje niet mochten laten passeren. Het is ook echt een prachtig nest, maar ik zal later nog wel even foto's delen! <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:22

Windhonden zijn zeker bijzonder :+ Laatst zat er geloof ik een Silken Windsprite in het asiel in Duitsland en toen is er binnen de groep op Facebook een hele actie op touw gezet om 'm op te halen...

Ik was vorig jaar op een windhondenshow in België en dat was echt geweldig. Toen ook voor het eerst Sloughi's en Azawakhs gezien, wat zijn dat toch prachtige honden <3 Maar dat is wel even een ander kaliber.
Mocht toen bij een fokker met haar Silken Windhounds knuffelen. Ook zo ontzettend lief en vriendelijk. :+:
Ik hoop ooit gewoon een windhonden squad te hebben. Windsprite, windhound, whippet, een saluki... Ja dat zie ik wel zitten :') Een Saluki komt er sowieso ooit hoop ik.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:26

Ben je al lid van een aantal windhondenliefhebber groepen op Facebook? Daar staan ook regelmatig evenementen op hier in Nederland. :) Wij hebben altijd vaste prik windhondendag bij de Geffense Plas, dat is zo leuk.. loopt ook wel van ieder ras iets rond. Je kijkt je ogen uit. En ook niet belangrijk, je kan er super veel leuke items shoppen speciaal voor windhonden!

Ja, Sloughi.. Azawakh.. Saluki.. allemaal mooi, maar aan mij niet besteed. Ik wil toch wel die workdrive die whippets en grey's wel hebben tov Oosterse windhonden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:32

Gitta_ schreef:
Ahh, oke! Had natuurlijk wel leuk geweest om hier nog iemand met whippets te kunnen volgen. :D Maar inderdaad, in populariteit stijgen ze ineens enorm - dat valt mij ook op. Ik hoop alleen wel dat het not too much wordt hoor, het zijn bijzondere hondjes die zeker niet voor iedereen zijn weggelegd en al helemaal niet om uiteindelijk, bij gebrek aan kennis en ervaring, in de herplaatsing te belanden. Dat 'karakter' ervaar je alleen maar als je een windhond hebt gehad haha, en zoals je beschrijft is jouw podengo geen uitzondering. 8-) Boefjes zijn het, maar oh zo schaamteloos lief.

Klopt hoor, alles waar 'te' voor staat, is nooit goed. Te populair dus ook niet!
Heel bijzonder karakter inderdaad. Zo ontzettend zacht en knuffelig en toch echt wel taai in sport en werk - we hebben meerdere galgo's in de familie (gehad). Twee zijn ooit weggelopen, jachtdrift... Drie uur later kon mijn tante ze 70km verderop ophalen. Gelukkig woonde ze in redelijk dunbevolkt gebied in Frankrijk toen.

Warboel schreef:
Windhonden zijn zeker bijzonder :+ Laatst zat er geloof ik een Silken Windsprite in het asiel in Duitsland en toen is er binnen de groep op Facebook een hele actie op touw gezet om 'm op te halen...

Ik was vorig jaar op een windhondenshow in België en dat was echt geweldig. Toen ook voor het eerst Sloughi's en Azawakhs gezien, wat zijn dat toch prachtige honden <3 Maar dat is wel even een ander kaliber.
Mocht toen bij een fokker met haar Silken Windhounds knuffelen. Ook zo ontzettend lief en vriendelijk. :+:
Ik hoop ooit gewoon een windhonden squad te hebben. Windsprite, windhound, whippet, een saluki... Ja dat zie ik wel zitten :') Een Saluki komt er sowieso ooit hoop ik.

Pfoe, whippet en windsprite zijn de makkelijkste uit dat lijstje! Dat oosterse bloed is toch wel een ander slag weer! Whippet en windsprite zijn hier zeker welkom. Galgo, Greyhound... Prima! Maar oosters vind ik wel pittig. Misschien als de lijn al heel lang hier gefokt is, dat dat scheelt. (Kijk op Facebook overigens eens bij 'rare and extinct breeds', dat is een groep, daar komen hele onbekende windhonden voorbij, veel oosters en zelfs een enkele Afrikaanse. Heel gaaf! (Ook veel niet-windhonden daar overigens, het is geen specifieke windhonden groep))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:09

Ja weet ik, daarom eerst maar even oefenen met een windsprite :P Ach en een mens mag dromen he, m'n windsprite droom is ook uitgekomen :D
Ik ga eens kijken op Facebook!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 07:59

Gitta_ schreef:
@Skippy01 - Ohh, wie doet nog meer whippets? <3 Ik zie dat jij een leuke Podenco-mix hebt! Daar heb ik ook altijd een zwak hartje voor. Ik vind ze zó leuk.

Ik!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:04

@warboel dromen mag zéker! Nooit mee stoppen ook <<)

@galaika ah kijk, toch nog een! :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:44

Sjee wat gaan jullie toch hard!

Warboel, IMJ en Jeanine, voor jullie is het aftellen nu echt begonnen. Zo leuk! Oh ik keek zo enorm uit naar de dag dat wij Pomme mochten gaan halen <3 Dat ze vervolgens de hele autorit (>2 uur) in mijn oor joelde neem ik maar even voor lief :')

Whippets, ik ga ze steeds leuker vinden! Ik kende eerst vooral de 'standaard' windhond (hoop niet dat ik iemand beledig met deze platte benaming) maar nu ik steeds meer verschillende types ken, vind ik ze steeds leuker. En een heel fijn karakter geloof ik he?

Badjasjes voor honden, nooit geweten dat die bestaan. Maar misschien wel handig voor ons waterratje. Ze heeft vanochtend alweer in de sloot gelegen, kleine nozem.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:50

Ik heb ook al een mini badjasje liggen, maar wil tzt als ze een grotere nodig heeft zelf naaien.
Stoffenwinkel zit maar 15 minuten rijden verderop en heb ik wat te doen :)

Ik moet heel stiekem zeggen dat ik druk aan het aftellen ben... En vol smart op een telefoontje van manlief zit te wachten tot m'n hondenmand terug komt vandaag of morgen van de spuiter. Was afgelopen vrijdag beloofd...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:53

Kenai met mijn ruff n tumble badjas :D (hij draagt er onder een vochtig vest om de krullen uit zijn vacht te krijgen omdat we zo een shoot hebben, dat best blijft niet stevig recht liggen. Dus even de badjas er over zodat het vest niet verschuift)
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:00

Many schreef:
Whippets, ik ga ze steeds leuker vinden! Ik kende eerst vooral de 'standaard' windhond (hoop niet dat ik iemand beledig met deze platte benaming) maar nu ik steeds meer verschillende types ken, vind ik ze steeds leuker. En een heel fijn karakter geloof ik he?

Haha, nee hoor, dat is vást geen belediging! Je kunt niet alles weten. De 'standaard' windhond die mensen altijd wel kennen is de greyhound.
Maar er zijn er zó veel meer. En dan ook echt verschillende karakters. De West-Europese zijn al anders dan de oost-europese, maar de echte oosterse en afrikaanse zijn helemaal een slag apart.
Whippets zijn qua formaat fijn handzaam, zonder het enorm breekbare van het italiaanse windhondje. En van karakter ook wel zo'n beetje de makkelijkste, de whippet. Wel 'softies' overigens, ze doen het echt slecht met een harde opvoeding op het algemeen. En niet vergeten: ze willen een zachte en warme en bij voorkeur hoge plek om te slapen. Zijn net katten wat dat betreft haha

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:51

Ja, voor mij niets anders meer dan een windhond. :D Topsporters buiten, binnen languit op de bank. Ik ben opgegroeid met border collies, windhonden en verschillende soorten gezelschapshondjes.. maar de windhonden hadden toch altijd het grootste plekje in mijn hart. Ze hebben iets mysterieus, magisch, een bepaalde flair die ze met zich meedragen. Kan het niet precies onder woorden brengen, maar ik denk dat iedereen die windhonden heeft dit gevoel wel kan beamen haha.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:10

@gitta ik snap je helemaal ja!
Voor mij niet 'alleen maar windhonden' overigens hoor. Maar ja, ze zijn wel speciaal en heerlijk om om je heen te hebben. Maar ook - net als alle andere rassen - 'niet voor iedereen'.
Een pod is qua aanleg hetzelfde: topsporter buiten, luilak binnen. Maar die zijn dan weer veel eigenzinniger en natuurlijk ook nog eens multi-sensory in het jagen, dus lastiger te managen dan een pure zichtjager en iets feller in karakter ook wel dan de (Europese) windhonden. Maar óók heerlijk om om je heen te hebben.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:42

Dat vind ik sowieso fijn, als een hond buiten lekker actief is en binnen heerlijk kan luieren. Pomme krijgt dat gelukkig ook steeds meer. Zaya (ons oudje) is er meester in, die gaat buiten helemaal los en ligt dan de rest van de dag te maffen. Wat een leven :D

Ik heb Zaya net opgehaald bij de trimmer, die is weer klaar voor de zomer:

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:53

@many och gossie, die heeft echt zo'n oude wijze kop, en tóch nog een eigenwijs bekkie <3
En inderdaad: buiten druk en in huis rustig is echt ideaal!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:55

Lief he <3 En goed gezien, deze wordt echt eigenwijzer met de jaren!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:56

Wij zijn op het werk weer aan het opstarten dus ik kan jullie ook niet meer bijhouden. _O-

Zie wel allemaal leuke foto's langskomen. <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:57

KimD schreef:
Wij zijn op het werk weer aan het opstarten dus ik kan jullie ook niet meer bijhouden. _O-

Haha helaas, wél fijn dat je weer kunt opstarten! *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:05

Skippy01 schreef:
KimD schreef:

Haha helaas, wél fijn dat je weer kunt opstarten! *\o/*

Ja en nee, het is vreselijk rustig (nu nog) en natuurlijk een lijst aan aanpassingen. Maar aan de andere kant, omdat het zo rustig is kan ik onze site maken op het werk en riemen knopen. _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:11

@KimD óók wat waard... Maar iets drukker is meestal fijner.
Bij ons wisselt het echt per uur momenteel, of ik het druk heb of niet. Dus kan op de achtergrond wel wat dingen open hebben staan aan websites. Mijn werk is een bureau-functie.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:55

Ik ga morgen weer aan het werk na een week ziek zijn! Het blijft hier aan de lopende band super druk.
Windhonden vind ik ook super leuk, qua karakter en uitstraling. Vooral de greyhound vanwege het formaat. Ze lijken daarin wel een beetje op de (grote) poedel, dat is voor mij toch een fijnere keus vanwege de will to please.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:07

Skip is onrustig, rede: ik loop als een kip zonder kop door het huis heen te banjeren om de auto ingepakt te krijgen voor morgen.

Ben ik "opeens" ook nog mijn telefoon kwijt -O- ode aan Google find my phone, God zij dank ligt hij nu "veilig" weer aan de oplader.

Ondertussen is het alweer 16:00 en heb ik eigenlijk nog helemaal niets gedaan vandaag... behalve dus winkelen en als een kip zonder kop rondlopen. (Ik ging voor biologische zeep, kwam terug met een hele tas met spullen. Dat heet: afwasmiddel kopen, maar waar ga je in afwassen dan? Ok, even een afwas teiltje kopen dan maar)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 16:11

Ik loop ook enorm achter geloof ik. We hebben een mega druk weekend gehad :') Wel een heel gezellig weekend maar niet echt tijd voor bokt.
Gisteravond in bed kreeg ik ineens een ingeving voor mn dekaankondiging (maarja de reu keuze is nog niet gemaakt _O- ) dus vandaag begonnen met photoshop tussen alle andere dingen door :+

Ondertussen liggen de dames er zo bij:

Afbeelding