Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:23

Hebben jullie een bench gebruikt of gebruiken jullie die nog?
En hoe hebben jullie de eerste nachten gedaan?
Ik ben me vooral nu goed aan het inlezen, dus alle tips zijn welkom. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:24

Ik heb geloof ik wel eens vertelt dat Puk nogal een ochtendhumeur heeft naar Kay. Heeft ze ook altijd gehad trouwens, ik denk dat het ook met haar verleden te maken heeft.

Maar dat ziet er dan zo uit. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 09:27

Meliaforever schreef:

Kleintje ligt nu in een draadkooi snachts. Maar we hebben een grote steigerhouten kast met benches erin verwerkt! :)

Alle pups slapen sowieso de eerste tijd op de slaapkamer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:33

kiwiwitje schreef:
Meliaforever schreef:

Kleintje ligt nu in een draadkooi snachts. Maar we hebben een grote steigerhouten kast met benches erin verwerkt! :)

Alle pups slapen sowieso de eerste tijd op de slaapkamer.

Wij hebben rennen gebruikt, en sliepen de eerste weken beneden. Toen ze 's nachts zeker zindelijk waren zijn ze mee naar boven gegaan. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:39

KimdD: is je sheltie zo groot of vertekend dat ? of is dat een "speciale" sheltie? en is ze echt blind? Ze is wel uber cute! blijf wel fan van Guiness.

Wij werken ook met een bench, nu nog steeds. Ook omdat we hopenlijk binnen een half jaartje een pup mogen verwelkomen en vind dat als je meerdere honden hebt en je bent weg, kan er altijd iets gebeuren en is het dus vuiliger in een bench.

Zal mij dan ook even voorstellen:
Ben ook overgevlogen van het puppy 2018 topic.
Heb een aussie meisje van nu 14 maanden : Jess's Rock this Town / Naya :D
Grootse gekkin ooit, super knuffelig en altijd klaar voor actie, soms te veel :+

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:46

Nee, ze is zo groot. :+ Ze is 50 cm en 18,5 kg op het moment. Ze komt uit alleen maar Amerikaanse lijnen, en die zijn over het algemeen heel groot tegenover de Europese sheltie. Ze is aan een oog volledig blind door trauma, hindert haar overigens niet.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:49

Welkom!!

Hier een 4 maand oude aussie Mila
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Bijna 11 jaar oude rottweiler Joy

Afbeelding

En 7 jaar oude american Stafford Bella

Afbeelding

Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:56

Meliaforever schreef:

Ik ben nog steeds fan van de lichte :P
Hier staat een bench, blijft voorlopig ook wel staan. Ooit zal hij wel weggaan :P
Eerste nacht was onwennig maar hier was het snel goed eigenlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:11

Wij zijn ons en de hondjes aan het klaarmaken voor een tripje naar Amsterdam, bij gaan op bezoek bij de fokker van Harvey. Dan zien we mama en papa ook nog eens een keer.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:13

oh wauw dan is de sheltie eigenlijk maatje aussie haha :P
Veel plezier !

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:17

xLaraaj schreef:
Veel plezier !

Dat wordt dan ook 90% van de tijd gezegd ja. En uiteraard lokken wij het ook altijd uit, het is gewoon leuk om dan te zeggen "Nee hoor! Is een sheltie!" En dan kijken ze mensen altijd zo: >;) 8)7 ^)

Haha! Maar in doen en laten is het wel écht een sheltie, dat verraad haar direct.

Edit: Geen charmante foto van Harvey, maar dan kun je goed zien hoe groot ze is.

Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:21

Billy1970 schreef:
_Christina schreef:
Hebben jullie toevallig ervaringen met (dag)opvang rondom Harderwijk? Bijvoorbeeld Dierenasiel Harderwijk (De Ark), Dierenpension Gerelshoeve of Dierenplezier Hondenopvang? Ik vond ook nog Hondenopvang Zwart, maar die nemen geen HR honden aan. Het asiel zal daar geen probleem mee hebben denk ik, de andere twee misschien. Het staat er niet bij, maar die werken wel met roedels als ik het goed begrijp. Dus ik kan mij voorstellen dat zij misschien ook geen HR honden accepteren.

Marley gaat wel eens naar de Ark en heeft het daar enorm naar zijn zin! Wel is hij super sociaal en gek op andere honden dus kan hij samen met een of meer anderen in een kennel. Maar als dat niet kan, gaan ze gewoon alleen. Dan is er wel iets meer kans dat er eens een week is dat er geen plek is maar dat zal in overleg gaan neem ik aan. Ze hebben zo veel losloop veldjes dat ook daar rekening gehouden kan worden met honden die alleen moeten. Voordeel van de Ark (voor mij dan in elk geval) is ook dat je nog even lekker het aangrenzende (losloop) bos in kan nadat je je hond opgehaald hebt :D

Goed om te horen! Of er plek is, zou ik inderdaad overleggen zodra het nodig blijkt. Ik hoop natuurlijk dat hij gewoon lekker thuis kan blijven. Ook fijn dat er een bos naast ligt, is dat helemaal losloop of is er ook een stuk aanlijnplicht?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:46

xLaraaj schreef:
Veel plezier !

Ze is zelfs groter dan twee van mijn drie aussies.. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:53

Je ziet op zich het verschil wel tussen de Aussie en je reuzesheltie, maar snap wel dat mensen ze verwarren.

Wij gebruiken de bench voornamelijk omdat de honden het heerlijk vinden. We hebben er vier in huis voor twee honden. In het begin voor beide honden gebruikt als verplicht rustmoment maar nu liggen ze er eigenlijk altijd in. Super handig ook als ze eens helemaal vies zijn. We hebben de benches eigenlijk nooit dicht, alleen met bezoek en als ze hun rust niet vinden.

Overigens ligt de ene hond bij ons liever op de bench dan in de bench :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 10:59

Veel plezier KimD!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:15

Veel plezier KimD!

Candalisa, prachtige honden, ze hebben alle drie hele sprekende ogen.

Ja ik ben wel van plan om een bench te nemen. Wij hebben een labrador gehad en die vond dat echt heerlijk die bench, zijn plekje.
Maar wat leg je die eerste dagen er dan in? Want stel hij doet zijn behoefte erin, als je dan een mooie mand hebt....

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:19

Een kleedje, niet te moeilijk denken. Bij ons ligt er nu niks in.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:35

Inderdaad een kleedje, vetbed of een goedkoop kussentje dat je kunt wassen. Ik heb hier ook een bench en ben niet begonnen met dure spullen. Aangezien hij kleedjes zou opeten, wist ik niet of hij een kussen wel heel zou laten. Een nadeel is wel, al zal dat voor een chihuahua meevallen, dat het goedkope spul vaak ook heel dun is of erg inzakt. Als je wat dikkers wilt, kun je het aankleedkussen voor babies van Ikea halen. Dekentje erop of een kussensloop eromheen, ik zou niet de bijbehorende hoes kopen. Die is namelijk wit.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:40

Leuke, geteste kruisingen zijn absoluut te vinden. In overvloed zelfs maar soms moet je mazzel hebben. Hier een kruising duitser/hollander /mechel. Fantastische hond, enkel niet sociaal. Weet dat er af en toe met familie van hem gefokt wordt en de mijne is absoluut een uitzondering qua het niet sociaal zijn ;)

Als je regelmatig op bijvoorbeeld marktplaats zoekt komen er absoluut regelmatig leuke geteste kruisingen voorbij.

Je kan ook overwegen lid te worden van het hondenforum. Daar wordt ook steeds meer bewust kruisingen gefokt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:40

Bedankt voor de tips. Ik wil wel dat hij zacht en warm ligt. Even kijken naar een 'goedkope' geschikte oplossing. :)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:43

Wow ik ben jullie een beetje uit het oog verloren maar wil weer wat actiever worden. En in ieder geval weer meelezen. Teun is nu 6,5 maand en is inmiddels best al aan het puberen. Maar hij blijft ook wel een schat.

Afbeelding

Afbeelding
Hij ligt momenteel vooral graag op plekjes waar hij niet mag...

Even een vraagje omdat Teun nu toch wel aan het puberen is denken wij eraan om chemisch te castreren om te bekijken hoe hij daar op reageert. Welke leeftijd vinden jullie daarvoor geschikt?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:48

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:03

Hier hebben ze allebei nog wel een bench. Sinds kort gaan ze er niet meer in als we weg gaan, maar gebruiken we het vooral wanneer ze heel vies zijn en ‘s nachts. Ze kunnen namelijk de deur los maken naar mijn slaapkamer en als ik daar slaap kruipen ze het liefst tegen me aan :')

Edit: wat betreft zindelijk maken kun je in het begin het makkelijkste de bench zo klein mogelijk maken, zo klein dat ze zich nog net om kunnen draaien. Honden maken van nature hun nest niet vies. Als ze wakker worden en wel rond kunnen lopen dan moeten ze vaak direct wat doen en heb je de kans dat ze hun bench wel vies maken. Zodra ze ‘s nachts wel zindelijk zijn lekker die bench langzaamaan wat vergroten, beetje ruimte is altijd fijn :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:45

Wij halen dekbedden bij de kringloop. Even op 95C wassen en dan is het goed. Als ze er dan eens op overgeven of plassen (naja plassen doen die van ons niet meer), gooien we ze gewoon weg. Die dingen kosten bij ons 2€ bij de kringloop.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:58

Kaus schreef:
Wij halen dekbedden bij de kringloop. Even op 95C wassen en dan is het goed. Als ze er dan eens op overgeven of plassen (naja plassen doen die van ons niet meer), gooien we ze gewoon weg. Die dingen kosten bij ons 2€ bij de kringloop.

Omfg, waarom heb ik dit nooit bedacht :'). Heilige graal gevonden :')