Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:11

Ik kom weer even binnenvallen want heb echt eventjes hulp nodig. Heb 1 hele eigenwijze kitten (geboren eind april). Elke keer klimt ze op het aanrecht. Ik heb al van alles geprobeerd... Planten spuit, met de kop onder de kraan, een tik geven of wat dan ook ....
Wie heeft de oplossing??

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:12

een stel ballonnen op je aanrecht zodat als ze er opspringt er een knalt misschien?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:15

Yom schreef:
een stel ballonnen op je aanrecht zodat als ze er opspringt er een knalt misschien?

Die schuiven gewoon aan de kant...

Als ik haar heb 'aangepakt' en ik zit op de bank komt ze binnen no time ook spinnend op de bank te slijmen. Ik word er helemaal gek van. Ze is heel hardleers. :+

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:17

Blijven volhouden. In het nekvel pakken en hard nee of foei oid zeggen. Zo hebben wij t ook aangepakt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:17

Straffen heeft dan ook helemaal geen zin, snapt een kat niets van. Wat is de reden dat ze op het aanrecht springt? Wil ze aandacht, eten jatten, spelen?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:18

meisje_ schreef:
Blijven volhouden. In het nekvel pakken en hard nee of foei oid zeggen. Zo hebben wij t ook aangepakt.

Ja dat doe ik al 2 weken lang. Ik leg haar dan ook echt op de grond in d'r nekvel en zag hard: FOEI of NEE!
10 min later gebeurd het weer....

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:18

Amable schreef:
Straffen heeft dan ook helemaal geen zin, snapt een kat niets van. Wat is de reden dat ze op het aanrecht springt? Wil ze aandacht, eten jatten, spelen?

Ze gaat altijd in de wasbak zitten geloof ik .. Of ze gaat gewoon op het aanrecht liggen. Af en toe vind ik haar daar slapend als ik terug kom van werk oid.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:42

Dit schijnt heel goed te werken, zit lucht in.
Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:42

Wat voor waterbak heb je? Mijn kat die gek op de gootsteen was liet die met rust toen ik een drink fontein aangeschaft had...

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:43

Xivura schreef:
meisje_ schreef:

Ja dat doe ik al 2 weken lang. Ik leg haar dan ook echt op de grond in d'r nekvel en zag hard: FOEI of NEE!

Het is geen HOND die je op de grond legt en daar misschien iets van zou leren,dit heeft totaal geen zin bij een kat en het helpt ook niet om de kat zijn kop onder de kraan te stoppen.
Wen er maar aan een kat zit overal!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:11

Weet iemand van jullie wat goedkoper kattenvoer? Ik voer nu Royal canin wat dus niet echt goedkoop is.
Ik had gekeken naar purina one... Iemand nog ideeën? Of adviezen?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:22

Ruby1995 schreef:
Weet iemand van jullie wat goedkoper kattenvoer? Ik voer nu Royal canin wat dus niet echt goedkoop is.
Ik had gekeken naar purina one... Iemand nog ideeën? Of adviezen?

Kijk eens bij zooplus.nl een stuk voordeliger dan de winkel zeker als je een groot verpakking neemt.
Bij voorkeur graanvrij :Y)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:48

Ja ik koop altijd bij zooplus!
Ik heb een keertje Applaws voer gehad alleen deze brokjes waren veelste klein voor mijn kat. Hij moet wel echt wat hebben om te kauwen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:57

Ik voer Purina, bevalt goed!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:58

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:31

Ik voer Royal Canin Sensible.
Eerder Technical, kregen ze ook bij fokker maar ging ineens niet goed. Op sensible doen ze het nu heel goed! Bestel bij Zooplus, dat scheelt veel. Zo duur is het niet als je het per dag berekend. :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:00

gaby12 schreef:

Het is geen HOND die je op de grond legt en daar misschien iets van zou leren,dit heeft totaal geen zin bij een kat en het helpt ook niet om de kat zijn kop onder de kraan te stoppen.
Wen er maar aan een kat zit overal![/quote]

Even hierop inhaken, wegpakken in t nekvel en nee of foei zeggen is genoeg. Erna op de grond duwen heeft geen zin. Evenals het hoofdje onder de kraan te houden. Ze snappen dan niet wat ze fout doen en is het eerder zielig.

Je kan een kat wel leren dat iets niet mag. Maar t is geen hond inderdaad. Zodra je weg bent doen ze het waarschijnlijk alsnog :')

De tipvan de drinkfontijn vind ik ook n goede!

Ik voer prins kitten, moet als de zak leeg is ook n overstap maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:11

Dat is kat eigen..

Ik moet meneer even trimmen met zijn nagels , zit onder de krassen :')

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:17

Wij voeren ook royal canin vind het zelf niet duur eet zelf ook brood van de bakker dus vind ook niet erg om niet het goedkoopste voer te geven
Moet zeggen ze kreeg rc bij de stichting staat bij dierenartsen dus ben dit gewoon door blijven voeren

D'r vacht is top ontlasting goed 1x per dag

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:25

Haha, als Porthos heel vervelend was en in de wasbak zat op zo'n moment draaide ik gewoon de kraan open hoor. :')
Niet hard en absoluut niet heet (altijd de koude kraan), maar een zacht straaltje was voor hem duidelijk genoeg terwijl met wegzetten hij sneller weer in de wasbak zat dan ik de kraan kon opendoen oid en bij een duidelijk 'nee!' lachte hij me nog net niet recht in m'n gezicht uit.
En bang was hij ook niet, hooguit beledigd dat hij z'n zin weer niet kreeg. :+
Als dat in de badkamer was, legde ik de douchekop op de grond en deed de douche dan heel zachtjes aan, dan ging hij in de douchehoek zitten spelen met het water en kon ik gewoon bezig bij de wastafel. :)*

Overigens voer ik een brok van €18,nogwat per 10kg waar Mo het erg goed op doet en ze vind het ook erg lekker dus dat ga ik niet veranderen.
Ze zal er zowiezo nog 1,5 jaar mee vooruit moeten want heb nog een dichte zak staan en ik gok zo'n 6-7kg in de open zak. :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:11

Bij Mario zeg ik als hij stout is met zware stem hard 'nee' of 'Mario', dan is hij heel gauw weg. Af en toe gaat hij dan wel in discussie, mijn vriend en ik noemen het altijd schelden. Dan kijkt hij heel arrogant en krijg ik korte miauwtjes als antwoord. Alsof hij me tegenspreekt haha!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:44

1,5 jaar met 17 kilo? XD wauw. Mijn katten vreten mij arm. Ik moet toch echt wel elke 3 a 4 maanden applaws en porta 21 kopen xD ze vreten als bouwvakkers.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:00

Ik straf de mijne ook door alleen m'n stem te verheffen en haar naam te roepen of in de vingers te knippen dan weet ze genoeg
Ach en vaak weet ze van te voren al dat het niet mag

Gizmo heeft iets grappigs doen jullie katten dit ook als ik de bak ga verschonen haal heel de bovenkant er dan vanaf komt ze erbij zitten op het moment dat ik het schepje terug doe gaat mevrouw in de bak zitten en plassen de ene keer komt er bijna niets uit de andere x gewoon plas en soms zit ze echt te persen dat ze perse wil dat we druppel uit komt raar beest! Ook al zit ze erin en ik doe de klep erop blijft ze gewoon zitten

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:20

Ik straf door te roepen of even de aandacht te verleggen. In ieder geval nooit fysiek. Hoewel ik ze soms best achter het behang zou kunnen plakken... :p

Ik voer RC Sensible, omdat bij beiden het maagdarmstelstel heel gevoelig reageert. Maar zou graag nog een keer overstappen op graanvrij. Vers lust alleen de jongste.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:22

Oh ben dus niet de enige hier met RC Sensible.
Gebruik het nu paar weken en tot nu toe gaat super goed, wel vaker haarballen.