Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:12

Jeetje wat een pech steeds Macs! Sterkte met Alfred.. Y;(
Ik hoop dat Jack snel weer naar huis mag en alles goed komt met hem.

Mijn ratjes zijn sinds een paar dagen weer flink aan het vechten. Ze zitten sinds januari al samen dus had het niet meer verwacht, maar de rangorde lijkt nu weer te veranderen. Komt dit vaker voor dat na een tijd de rangorde veranderd?

Smee__

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:38

Hier ook wat onrust tussen de mannen. Frummel stond altijd al boven Muis, maar de laatste tijd vindt ie het nodig om dat nog eens extra duidelijk te maken.. Het is niet echt vechten want Muis gaat ook gewoon direct op z'n rug liggen maar Frummel blijft dan doorgaan :=

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:59

Dat vechten gebeurde hier ook wel, al was het meer spelen.. hebben ze bij jullie echt wonden ook? Zolang ze dat niet hebben, lekker laten.

Jack is back *\o/*
Hij is nog wat tam, maar ziet er weer levendig uit!
Hij heeft medicatie voor hartfalen (fortekor) 1x daags 0,1ml levenslang en diureticum (vochtafdrijver, furosal) 1x daags 0,1 ml of 0,2 ml op warme dagen als hij veel drinkt.
Ben blij dat hij weer thuis is, en Freek was ook blij. Hij heeft hem voorzichtig besnuffeld en gewassen en nu weer dikke vrienden :D

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:54

Macs schreef:
Bedankt allemaal... :*
Het lijkt erop dat het voor Jack ook einde verhaal is.. Een jaar geleden kwam hij hier en heeft vanaf dag 1 geniest. AB-kuur etc helpt allemaal niet. Een paar dagen geleden werd het erger, en nu zit hij continue te pompen met zijn lichaam... Dus weer een ritje dierenarts..
Neusspray helpt niet, gister laten stomen in de badkamer.. maakt allemaal niks uit.
Net maar wat pijnstiller/ontstekingsremmer gegeven wat ik nog had van Alfred.. verlicht misschien iets.

heel veel sterkte!

ich krijg bij dit bericht van jou een beetje angst.. mijn Nova niest ook, ze is nu 7 maanden. ze is fit en niezen doet ze ook niet continu.. maar hun laatste antibiotic had bij haar ook niet echt geholpen.
Nova is ook anders dan mijn andere ratten. zij slaapt wanneer de andere aktiv zijn, zij is aktiv wanneer de andere slapen. is altijd al zo gewesen, ik wacht altijd wanneer allen wakker zijn dan mogen alle 4 lekker spelen op mijn bank.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:51

Gaat het nog steeds beter met Jack?
Hier gaat alles z'n gangetje. Mijn tamste man is zo leuk, ik kan hem nu op zijn rug leggen en over zijn buikje kriebelen en dan wast hij m'n hand, heel schattig. Nu maakte ik al een grapje tegen mijn vriend dat ik hem niet te leuk mag gaan vinden want mijn "lievelingetjes" gaan altijd vroeg dood. :/
Een van de nieuwe mannen loopt wat mank linksachter, ik denk dat hij zich verstapt heeft. Hij steunt er wel een beetje op. Maar niet meegenomen naar de praktijk want meer dan er metacam in stoppen kunnen we niet en dat heb ik al in huis. Hij leek er gister wel al beter op te lopen dus het zal een simpele verstuiking zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:19

Jack is gisteren overleden ;(
Ik ben een week weg maar mn vriend was er bij..
Freek zit nu dus alleen en ben tussen de bedrijven door 2 rittens aan het regelen maar lukt nog niet echt.

Ow Simoonzel dat is mij dus met Alfred gebeurt. Was toch mn knuffelbeer.. heel verdrietig maar geniet van je momentjes met hem.
Sterkte met de manke man, komt vast goed.. masseren hielp bij alfred toen, maar die had hem helemaal verlamd.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:42

Haha nou mijn voorspellingen komen misschien nog uit ook, hij is de afgelopen tijd een stuk afgevallen. Hoop dat het alleen komt omdat een van de nieuwe ratten de alfa rol heeft overgenomen en steeds zijn eten zit te jatten. Ik kan ook niets aan hem vinden dat afwijkend is. Voor nu verwen ik hem maar zo veel mogelijk.

De nieuwe alfa, dat is degene die mank liep, steunt er alweer beter op dus het gaat de goede kant op. :)

Heel veel sterkte met het verlies Macs. Jammer dat je er niet bij kon zijn. :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 10:57

Even iets heel anders tussen door: weet iemand hoe je snel, nette hangmatjes kan maken? Ik naai ze nu, maar zijn er geen hacks (om het zo maar even te zeggen) om hangmatjes te maken? Bepaalde ringetjes oid?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:01

Ik gebruik haakjes of klemmetjes van Dille en Kamille en koop elastiek bij bv de action.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:02

Ik ga eens kijken voor die haakjes. Ik heb van die handdoekklemmetjes gehad, maar die knaagde ze door....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:41

Ik heb vandaag 2 mannetjes in de buurt opgehaald, ze stonden daar in de weg.
Ben blij dat ik ze heb weggehaald.
Huis was een puinzooi maar de kooien waren ook smerig.
Ze had ook 3 vrouwtjes in een hele kleine vieze kooi, die stonden ook op marktplaats. Mijn vriend merkte op dat van een foto van 22 augustus het kartonnen doosje op de bodem nog precies zo lag. Da's dus al ruim 3 weken als ik even snel reken.

De mannen zaten wel ruim maar hadden vrijwel niks in de kooi, 2 hangmatjes en een wilgenbrug en heel veel drollen en viezigheid.
Heb ze voor de zekerheid anti-parasiet gegeven. Ook om er zeker van te zijn dat de luis hier ook helemaal weg is (dit is dan nu week 3/behandeling 3).

Maargoed, het koppelen gaat prima. Even flink gebokst en gekrijst maar nu zijn ze chill en moe.
Straks de onderverdieping even inrichten en dan mogen ze daar de nacht doorbrengen!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:50

eclair98 schreef:
Even iets heel anders tussen door: weet iemand hoe je snel, nette hangmatjes kan maken? Ik naai ze nu, maar zijn er geen hacks (om het zo maar even te zeggen) om hangmatjes te maken? Bepaalde ringetjes oid?

Ik gebruik kleine gordijnhaakjes van de Xenos :) zijn volledig van metaal, dus valt niets aan te knagen. Hoewel ze wel eens een hangmat onder het haakje door afgeknaagd hebben :=

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:19

Sterkte nog Macs! En wat sneu van die 2.. Gelukkig kon jij ze ophalen! Hopelijk krijgt de rest wat er zat ook snel een goed baasje..

Hier ook even flink verdrietig. Vorige week Jax naar de dierenarts gebracht omdat zijn abces maar bleef terugkomen en weer groeide (na zijn castratie op de plek van de wonde). Maandagavond heen, hebben ze hem gehouden, dan zouden ze hem dinsdag opereren en de boel in zijn geheel weghalen.. Dinsdag belde mijn moeder rond 3 uur naar de DA om te vragen hoe het ging (ik was aan het werk), alles was goed gegaan en hij was lekker aan het bijkomen. Om 4 uur had ik pauze en ging mijn telefoon, die dierenarts. Slecht nieuws, ze gingen zojuist bij Jax kijken en kwamen tot de ontdekking dat hij dood was.. |( Waarschijnlijk toch de narcose, een terug val gehad of zo.. Gelijk janken natuurlijk :') werk stuurde me gelijk naar huis toe - heel fijn - dus direct door naar de dierenarts om afscheid te nemen. Potverdorie zeg, mijn lieve Jax... ;( Dus nu heb ik er ineens ook nog maar 2.. Heb het idee dat die toch ook wel een beetje van de leg zijn.. Alsof ze hem ook missen en weten dat hij er niet meer is?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 01:14

Ah wat sneu, sterkte :(:)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:07

Oooh wat klote zeg... bah
Gelukkig mocht je van je werk weg.
Gebruikte ze dan gasnarcose?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:33

Oh goed Macs! Ik kijk ook regelmatig op marktplaats naar zielepietjes en dan zie je vaak super lege kooien en advertenties met maar 1 regel tekst, heel triest.

Wat super sneu Yinthee. :(
Zo heb ik ook een rat verloren.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:43

Fight in de grote kooi (ze krijgen over een tijdje als het goed gaat spulletjes er bij en de bovenverdieping ook)
Dit was nádat ik mijn vriend vroeg een ovenhandschoen te pakken omdat ze zo tekeer gingen :=
Laatst bijgewerkt door Macs op 05-09-17 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:44

Wat een pech Macs en Yinthe :n Sterkte.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 11:46

Afbeelding
How cute!
Geen gevechten meer gehad, hooguit de 2 broertjes die lopen te klieren met elkaar.
De zwarte (Moos) is gewoon een volhouder, als de een gaat liggen of wegloopt gaat ie er achter aan..
Ze willen nog niet gepakt worden, maar daar heb ik gelukkig wel het geduld voor.
Ze zijn in ieder geval niet bang voor me :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:21

Boodschappen gedaan voor de ratten;
Kattenvoer
Walnoten
Baby voeding.

De cassiere wist niet hoe ze moest kijken :(:) Maar sapje is wat aan de magere kant dus ga haar even verwennen :(:)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:45

Mijn hond is ook zo dom :') Ze wil altijd met de ratjes spelen, maar zij niet altijd met haar. Vandaag zat ze weer te klieren voor de kooi, beet een van de ratten haar in haar tong. Hopelijk leert ze het dan tenminste een keertje af. Wel even een beetje schoongemaakt, geen zorgen -O-

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:46

Arme hond :')

Gaat het inmiddels helemaal goed met de heren bij elkaar Macs?
En ja, gas narcose i.c.m. een injectie, puur en alleen gas schijnt niet te kunnen.

Het kriebelt stiekem wel om er 2 kleintjes bij te nemen moet ik zeggen.. Jax natuurlijk weggevallen en ook omdat Flynn & Rakni helemaal niet zo aanhankelijk zijn, ik kan totaal niet met ze kroelen of dat ze even gezellig bij me komen zitten. Alleen als ze in de kooi liggen, dan vinden ze het wel fijn om (even) geaaid te worden. En dan zie ik overal foto's en filmpjes voorbij komen van extreme knuffel-ratjes.. :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:56

Haha eclair, zo mooi om te zien dat de meeste ratten gewoon niet bang zijn voor honden.
Ik ging toen voor Alfred ook Olvarit halen, samen met pizza en wc papier geloof ik :') Werd ook ff raar aangekeken daar _O-

Tja, mijn vriend en ik missen Alfred en Jack echt enorm. -O- Het doet zo'n pijn, het idee dat je ze niet kan terughalen..

Met de heren gaat het goed. Ik was er een beetje bang voor.. Moos lijkt wel wat hormonaal te zijn maar ik wil nog even afwachten voor ik besluit te castreren. Hij egelde afgelopen week zelfs toen ik hem wilde aanraken, plast over de voerbak (die ik alleen voor extraatjes gebruik). Maar het lijkt nu beter te gaan. Ze hebben geen ruzie meer en slapen als een hoopje <3 Iets wat Freek echt zelden deed bij z'n broers.

Zo lagen ze vandaag <3

Hmm Yinthee, uitbreidingsplannen. Klinkt leuk, en logisch. Als je het je kan veroorloven, waarom niet?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:07

Ik heb denk ik een bultje ontdekt bij Mulan, mijn 'oudje'. Denk ik, want het is zo klein dat het moeilijk te vinden is.. Deze week maar een rondje dierenarts :(
Ze is nu 2,5 maar nog in goede conditie. Fingers crossed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:03

Yinthee schreef:
En ja, gas narcose i.c.m. een injectie, puur en alleen gas schijnt niet te kunnen.

Dat kan wel, lees dit maar eens :) : https://www.facebook.com/Rattenpootjes/ ... =3&theater

Geen genoegen nemen met een DA die stug vasthoudt aan die injectienarcose. Het hoeft echt niet voor pijnstilling, mits vooraf goede pijnstilling gegeven. Ik laat al jaren alleen nog maar op gas opereren, injectie is een onnodig risico. Er overlijden helaas best vaak ratjes bij een 'simpele' ingreep alleen maar door die stomme injectienarcose.
Let wel, er zijn heel weinig dierenartsen die het doen maar dat komt ook omdat er maar een handjevol dierenartsen echt ratkundig is. Misschien tijd om over te stappen dus. Veel sterkte in elk geval!