Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:16

Geef je haar pokon of zo, want zo blijft ze niet lang klein meer hoor -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 21:54

fannetje schreef:
Geef je haar pokon of zo, want zo blijft ze niet lang klein meer hoor -O-

:')
Ze groeit best hard :')
Maar tot nu toe is ze heel makkelijk gelukkig.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:57

aaah ze zal wel denken waar zijn Al mijn speeltjes nou!

Afbeelding

Hier gaan we de laatste week in met deze fluffs

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 00:00

Die 2e van links <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:37

candalisa schreef:

[ [url=m/DWLC8E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn die pluizen niet allang de 8 weken gepasseerd? :+ Wordt je niet gek in huis met een nest vol Waussies. Ik weet dat een vriendin blij was dat ze met 7 weken konden gaan want die braken de tent en elkaar af. _O- Wel sporthonden trouwens.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:40

KimD schreef:
Zijn die pluizen niet allang de 8 weken gepasseerd? :+ Wordt je niet gek in huis met een nest vol Waussies. Ik weet dat een vriendin blij was dat ze met 7 weken konden gaan want die braken de tent en elkaar af. _O- Wel sporthonden trouwens.

Ligt er denk ik een beetje aan :') Mezzy dr fokker liet ze gewoon in de zogeheten wintertuin (met serre) dus die 6 teven konden gewoon lekker ravotten in de tuin en mama kon via binnen over zo'n kinder hekje heen. Die had er dus niet zoveel last van :Y)

Maar kan me voorstellen als ze allemaal in je woonkamer zitten dat je wel gek word :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 08:50

candalisa schreef:

Ze heeft thuis in de ren veeel speeltjes. Maar alles verhuizen naar bas zn ouders is wel wat te enthousiast :')

Die groepsfoto is geweldig! Succes met uitvliegen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:55

Nicky91 schreef:
KimD schreef:

Ligt er denk ik een beetje aan :') Mezzy dr fokker liet ze gewoon in de zogeheten wintertuin (met serre) dus die 6 teven konden gewoon lekker ravotten in de tuin en mama kon via binnen over zo'n kinder hekje heen. Die had er dus niet zoveel last van :Y)

Maar kan me voorstellen als ze allemaal in je woonkamer zitten dat je wel gek word :+

Zij had er 11 en waren ook buiten en binnen maar ze kunnen natuurlijk niet altijd buiten. Moeders zat altijd boven, die dacht 'Sop het op met die puppy's!' :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:56

Die groepsfoto, zo schattig <3
Al zal je wel blij zijn als de rust weer terug is? Ik vind 1 Aus soms al heftig haha _O-

En die is soms vrij lui.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:00

Ohh wat een heerlijke pluizenbolletjes heb je daar toch zitten <3 Zie via FB af en toe al wat voorbij flitsen, zo leuk. En leuk hoe verschillend ze toch allemaal zijn ook qua looks. Vind die donkere aftekening in het gezicht van de 2e rechts ook echt heel tof uitzien moet ik zeggen. Lijkt me idd zo dubbel, die laatste week. Ik zou zeggen; succes nog met de druktemakertjes en geniet er nog even lekker van!

Arya is 2 juli geboren, dus onze fokster had ook voordeel met het weer zodat de pups op een gegeven moment ook iets meer naar buiten konden. Denk als je dat idd met veel slecht weer vrijwel constant binnen hebt zitten... goeie god hihi :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-09-21 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:00

KimD schreef:
Zij had er 11 en waren ook buiten en binnen maar ze kunnen natuurlijk niet altijd buiten. Moeders zat altijd boven, die dacht 'Sop het op met die puppy's!' :')

hahahaha :') :') oh wauw 11

Ik weet dat de fokker waar ik eerst op de lijst stond er toen ook 11 had liggen en dit jaar heeft ze 2 teven met 9 pups.. te gelijk :+

omdat die ene teef vorig jaar(daar stond ik voor op de lijst) natuurlijk de reu niet accepteerde. En ze dit jaar eigenlijk die andere teef al gepland had.. dus nu te gelijk :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:08

Zijn net 8 weken dus gaan komend weekend weg wij hebben ze gewoon in de kamer rondlopen tis soms druk maar dat weet je as je fokt ik wil ze niet eerder dan 8 weken laten gaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:16

candalisa schreef:
Zijn net 8 weken dus gaan komend weekend weg wij hebben ze gewoon in de kamer rondlopen tis soms druk maar dat weet je as je fokt ik wil ze niet eerder dan 8 weken laten gaan.

Dan hadden we bij Maze helemaal een probleem gehad, dat nest vrat elkaar op met 6,5 week. :Y) Daar ben ik ook niet zo moeilijk in, als ze eraan toe zijn om te gaan mogen ze ook gaan. Als het ergens tussen 7 en 9 weken is natuurlijk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:16

Ja tuurlijk weet je dat als je fokt, at het drukker wordt in huis, maar als je toevallig geluk hebt met mooi weer is er niks mis mee als je daar gebruik van maakt en de pups als ze ouder worden meer tijd buiten geeft. Bij onze fokster zaten ze ook echt niet 24/7 buiten, maar naarmate ze ouder werden was het wel fijn om met goed weer wat meer gebruik te kunnen maken van de tuin. Verder groeiden ze ook gewoon binnenshuis op - zij had er dan 6 - en gingen ze een aantal keren op 'avontuur' met de pups zoals naar de manege, parkje kortbij ontdekken, intratuin.

Arya van ons was ook geen volle 8 weken - zat wel ruim over de 7 weken heen, dat wel, maar nee; niet precies op de 8 weken 'mark'. Kwam gewoon zo uit met ophalen ivm dat we rekening moesten houden ook met Luciën die doordeweeks gewoon moest werken en we dus in een weekend wilde komen. Dus het was idd iets eerder gaan of een week later als de 8 weken ruim gepasseerd waren. Maar de pups waren er idd ook gewoon prima aan toe op het moment dat wij gingen ophalen, anders had de fokster ook eerder nog een hele week eraan geplakt. Denk dat je echt naar de situatie moet kijken en de meeste fokkers kunnen dit wel prima inschatten waar je goed aan doet. Arya is haar 6e nest geweest bv. dus ik vertrouw wel op m'n fokkers inschatting/kennis/ervaring wat dat betreft.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-09-21 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:24

Roetsj kwam uit een nest van 8 en de eerst vloog uit met ruim 7 weken, Roetsj was laatste met ruim 8 weken.
Candalisa, leuke foto van je pups zo! Zal vast wat moeite hebben gekost om ze te alten blijven zitten.
Die 2e van links is idd gaaf, maar de rechter is ook leuk getekend, met die vlek tussen de voorpoten.
Laatst bijgewerkt door fannetje op 09-09-21 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:25

cursebreaker schreef:
Ja tuurlijk weet je dat als je fokt, at het drukker wordt in huis, maar als je toevallig geluk hebt met mooi weer is er niks mis mee als je daar gebruik van maakt en de pups als ze ouder worden meer tijd buiten geeft. Bij onze fokster zaten ze ook echt niet 24/7 buiten, maar naarmate ze ouder werden was het wel fijn om met goed weer wat meer gebruik te kunnen maken van de tuin. Verder groeiden ze ook gewoon binnenshuis op - zij had er dan 6 - en gingen ze een aantal keren op 'avontuur' met de pups zoals naar de manege, parkje kortbij ontdekken, intratuin.

Arya van ons was ook geen volle 8 weken - zat wel ruim over de 7 weken heen, dat wel, maar nee; niet precies op de 8 weken 'mark'. Kwam gewoon zo uit met ophalen ivm dat we rekening moesten houden ook met Luciën die doordeweeks gewoon moest werken en we dus in een weekend wilde komen. Dus het was idd iets eerder gaan of een week later als de 8 weken ruim gepasseerd waren. Maar de pups waren er idd ook gewoon prima aan toe op het moment dat wij gingen ophalen, anders had de fokster ook eerder nog een hele week eraan geplakt. Denk dat je echt naar de situatie moet kijken en de meeste fokkers kunnen dit wel prima inschatten waar je goed aan doet. Arya is haar 6e nest geweest bv. dus ik vertrouw wel op m'n fokkers inschatting/kennis/ervaring wat dat betreft.

Mezzy was 8,5 week toen wij er gingen halen, maar dat had ook te maken met de 8 weken controle bij de dierenarts, dan kon ze die nog hebben bij de fokker.

Bij haar zaten ze ook niet 24/7 buiten, maar overdag zeker wel. Mezzy is nooit het erf af geweest behalve een tripje dierenarts. Het enige wat ze eigenlijk spannend vond toen ze kwam, waren bussen en auto's omdat ze dat niet kende. En verder heb ik eigenlijk een super makkelijk en sociaal hondje :o :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:40

Wij hebben alle honden ook 'tactisch' opgehaald, Harvey & Dana hebben we samen gepland want dan konden met Amsterdam, Rotterdam & Limburg doen, was niet van plan op en neer te rijden in dezelfde week. We hebben alle puppen wel op een doordeweekse dag opgehaald.

Maze zouden we eigenlijk vrijdag ophalen maar dat werd moeilijk ivm de kinderen naar school brengen dus heb ik die donderdag opgehaald. Kay wist van niks. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:45

Het is inderdaad gewoon even kijken wat werkt ja, vanuit Alle kanten. Iedereen moet rekening met elkaar houden waar en wanneer het 't toelaat icm wat je visie als fokker is natuurlijk.

Maar bij ons werd bv. ook niet gekeken naar 'ok, nu is het precies 8 weken dus ze moeten allemaal vandaag weg', maar werd dus wel naar meer dingen gekeken; hoe de pups waren qua gedrag en of de fokster vond dat ze 'toe waren aan vertrek' en hoe het toen voor iedereen uit kwam met ophalen en daar werd dan samen gekeken wat het beste zou zijn.

Bij ons ging dus ook niet alles op 1 dag weg ivm dat de fokster wel een aantal uren uittrok voor het bezoekje/ophalen en dat zou met 6 pups gewoon nooit gaan op 1 dag. En 1 van Arya's zusjes is bv wel pas een week later weggegaan, 1 doordeweeks na het weekend dat wij Arya ophaalden en de andere 4 met Arya incluced in dat ene weekend, verdeeld over 2 dagen dan bv. dus 2 per dag. Dus zo had de fokster ook nog eens relaxed de tijd met iedereen en zouden wij nog ruim voor de avond ook thuis zijn met Arya zodat ze nog overdag wat tijd had om te wennen bv - was een enkele rit van 2,5u voor ons namelijk dus we waren ook nog niet Zo thuis. We hebben toen zo'n 2,5-3u nog daar gezeten ook voor we naar huis gingen. Lekker stukkie vlaai erbij, kletsen, puppy pakket doornemen, etc.

Maar goed, uiteindelijk is iedereen anders natuurlijk. Onder de fokkers doet ook iedereen het anders en is er imo niet perse maar 1 goede manier. Ik ben bij ons in ieder geval gewoon blij met hoe alles is afgesproken en gegaan :j

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:49

Ik ga volgende week ergens weer naar de Roestelberg bij de Loonse en Drunensd duinen. Ik heb vakantie dus weet nog niet welke dag. Iemand zin om mee te gaan? :D Ik sta ook open voor andere wandelgebieden :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:53

- Onder voorbehoud-

Mij lijkt het wel leuk om ook mee te gaan naar Roestelberg te gaan. Ben de vorige keer met Willemijn bij een andere ingang geweest, maar dat rondje van jullie bij Roestelberg zag er heel leuk uit dus voor mij is die ronde ook al prima. Maar ergens anders vind ik ook goed hoor als het een beetje binnen max 1,5u rijden blijft voor mij :j En als mijn bitchybitch welkom is hihi }:)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:17

Cody is zonder een bitch een eikel, dus ik vind het prima. Leuk zelfs! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:59

candalisa schreef:

Hebben hebben hebben, echt super schattig.

Wij mogen de 20ste onze pup ophalen! Erg spannend want we horen pas 3 dagen van te voren welke het wordt.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:07

Kiimm_ schreef:
Ik ga volgende week ergens weer naar de Roestelberg bij de Loonse en Drunensd duinen. Ik heb vakantie dus weet nog niet welke dag. Iemand zin om mee te gaan? :D Ik sta ook open voor andere wandelgebieden :o

Als ik mij goed voel sluit ik graag aan! Maar dat bekijk ik per dag :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:35

Kiimm_ schreef:
Cody is zonder een bitch een eikel, dus ik vind het prima. Leuk zelfs! :o

HAHAHHA leuk verwoord! Arya heeft normaal echt een zwak voor Golden’s dus ben wel benieuwd wat ze van Cody vind <3

Hopelijk voel je je goed genoeg Willemijn! Ik ga heel hard duimen draaien :j

Mijn dag vandaag:
Playyyy with me?!
Afbeelding

Nieuwe speeltjes gekregen en ze is de hele dag bezig geweest ermee haha. Ik was er op een gegeven moment wel klaar mee :')

Sansa had diarree en dat maakte m’n already crappy dag er ook niet beter op. Dit zijn dagen dat ik het wel eventjes haat om een langhaar kat te hebben :=

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:23

Welke dag komt jullie volgende week het beste uit? :o