Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:03

Ik gebruik geen badjas. Gewoon met een handdoek afdrogen en daarna droogblazen met de waterblazer.

Of nu met goed weer gewoon laten opdrogen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 08:11

@kimd echt mooi materiaal en mooie kwaliteit is dat he!

@mvdende waterblazer is zeker ook een goede optie. Veel hondeneigenaren zweren daarbij ook. Maar een badjas gooi je makkelijk even in de auto, doe je aan na een zwempartij en dan kijk je er eigenlijk niet meer naar om. Bij wijze van.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:06

Absoluut kwalitatief topspul, we gebruiken ze ook na een wandeling in de sneeuw icm BOT jas. Of na een heftige regenbui, even de waterblazer erover en dan de badjas aan. Alle honden hebben hun eigen jas en toekomstige honden krijgen er ook weer een.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 09:11

Hier niet ondanks dat kortharen ook niet heel snel droog zijn :P Maar die van mij zitten in de auto in een kennel dus de auto blijft redelijk schoon. En anders alleen in de tuin met water spelen.
In de regen wandelen vinden ze niet zo'n succes..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 09:48

KimD schreef:
Absoluut kwalitatief topspul, we gebruiken ze ook na een wandeling in de sneeuw icm BOT jas. Of na een heftige regenbui, even de waterblazer erover en dan de badjas aan. Alle honden hebben hun eigen jas en toekomstige honden krijgen er ook weer een.

Ja precies, ideaal! Zéker bij wat langer haar inderdaad. Bij Toby is alleen zo'n badjas voldoende, maar die heeft redelijk hard en niet erg lang haar.

kiwiwitje schreef:
Hier niet ondanks dat kortharen ook niet heel snel droog zijn :P Maar die van mij zitten in de auto in een kennel dus de auto blijft redelijk schoon. En anders alleen in de tuin met water spelen.
In de regen wandelen vinden ze niet zo'n succes..

Maar zwemmen die van jou niet? Of is dat op loopafstand dat ze bijna droog zijn bij thuiskomst? Nou vindt Toobs het ook gewoon wel lekker hoor, extra warmte van een jas :') :j

Na de laatste keer wassen had ik het hier bij alleen afdrogen gelaten, het was toch warm, dacht ik... Alles nat hier. Bank, vloerkleed. Hij rolt overal tegenaan en overheen dan om droog te worden. En dan is Toobs maar klein en maar in z'n eentje hier thuis. Dan is zo'n badjas echt wel fijn O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 10:30

Boellie zwemt graag, maar in de auto kennel heb ik er geen last van dat ze nat zijn. En als we gaan zwemmen gaan we daarna altijd thuis de tuin in. kunnen ze opdrogen :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Over 9 dagen mag ik dit frummeltje ophalen <3
Ze is zooooo leuk, ben helemaal verliefd!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:38

Dat is snel, over 9 dagen al! Wat een schatje <3
Hier nog 6 dagen wachten, pff. :):)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:04

Oh schiet al lekker op bij jullie met aftellen. :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:26

Over 9 dagen is ze precies 8 weken :D
Bij jou gaat het ook snel!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 16:28

Oehhh bijna

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 16:37

Ohh wat spannend zeg ! Zo leuk is dat he het aftellen van de dagen <3

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:39

Wat een humpie. <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:40

@jeanine en @warboel dat is nu écht aftellen voor jullie zeg! Gaat stiekem nog snel (ja, voor jullie vast niet :') )

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:45

Teckeltjes zijn zo schattig <3

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:58

Wat een schattige teckel!!!
- geen ervaring met badjassen.. hier tot nu toe met handdoek kunnen redden. Moet haar zo weer wassen, koemest, gras en hond is niet handig.

Hier gaat het gelukkig heel goed met pup molly, 15 weekjes nu.
Echt een super makkelijk sociaal hondje..Afbeelding
Echte puppy look is er al af..

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:56

Ot heeft ook een badjas. Met konijnenoren _O- Merkte toen we de logeerhonden hadden dat dat wel echt handig was.
De vader van de pups heeft niet superveel haar dus die draagt ook wel truitjes en jasjes enzo. Anders krijgt ie het echt mega koud en wil die niet meer naar buiten enzo. De fokker zei dat Otje ook wel een beetje een koukleum is. Windsprites hebben net als Whippets meestal geen ondervacht dus dan is wat extra warmte wel nodig. Ze hebben over het algemeen ook niet zoveel vet natuurlijk :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:59

Warboel schreef:
Ot heeft ook een badjas. Met konijnenoren _O- Merkte toen we de logeerhonden hadden dat dat wel echt handig was.
De vader van de pups heeft niet superveel haar dus die draagt ook wel truitjes en jasjes enzo. Anders krijgt ie het echt mega koud en wil die niet meer naar buiten enzo. De fokker zei dat Otje ook wel een beetje een koukleum is. Windsprites hebben net als Whippets meestal geen ondervacht dus dan is wat extra warmte wel nodig. Ze hebben over het algemeen ook niet zoveel vet natuurlijk :+

'niet zoveel' is wel een goede understatement :')
Er is weinig dat aerodynamischer is dan een windhond :Y)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:02

Wat een schatje Robbie!

Op mijn verlanglijst
- badjas
- waterblazer
En over 3 dagen de pup ♡

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:07

_O- Ik vind het prachtig. Maar weinig vet is ook echt mijn smaak, m'n vriend is ook een lange dunne slungel :')

Dit was onze logeerhond vorig jaar, en tevens de tante van de pups, zij is wel een vrij klein teefje.

Afbeelding

Afbeelding

En de trotse paps en mams:
Afbeelding

De mama van de pups (zwarte teefje) en de tante (logeerhond) hebben wel echt wat meer haar dan de reu, maar het lijkt erop dat Otje net zo weinig haar krijgt als d'r vader :')

Ot is nu wel echt nog chubby :)) :')

*ploink* (foto van toen ze net geboren was)
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:32

IMJ schreef:
Wat een schatje Robbie!

Op mijn verlanglijst
- badjas
- waterblazer
En over 3 dagen de pup ♡

Oeh, dat is écht kort aftellen! :):) :))

Warboel schreef:
_O- Ik vind het prachtig. Maar weinig vet is ook echt mijn smaak, m'n vriend is ook een lange dunne slungel :')

Dit was onze logeerhond vorig jaar, en tevens de tante van de pups, zij is wel een vrij klein teefje.

[ [url=m/24vZEL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qR1Xh1.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de trotse paps en mams:
[ [url=m/M0vlQx.jpg]Afbeelding[/url] ]

De mama van de pups (zwarte teefje) en de tante (logeerhond) hebben wel echt wat meer haar dan de reu, maar het lijkt erop dat Otje net zo weinig haar krijgt als d'r vader :')

Ot is nu wel echt nog chubby :)) :')

*ploink* (foto van toen ze net geboren was)
[ [url=m/PfVLik.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaa, maar dat IS ook mooi!
(Ik kan óók wel genieten van iets minder aerodynamisch overigens, maar écht grof zoals veel mastiffs is niet mijn smaak. Het 'meest grof' dat ik mooi vind in honden is de spinone. Bij mannen zit dat zo'n beetje hetzelfde haha. Paarden kan ik grof dan weer wél waarderen _O- :') )

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:44

Oeh, ik was dit topic ook een beetje uit het oog verloren. :D Ons pupje is gister geboren, althans.. of het ons pupje gaat worden moet nog blijken. We krijgen een reutje toegewezen uit het nest, dit doen ze rond 5/6 weken, als een 'match' - dus we zijn nog niet 100% zeker. Maar we hebben er wel alle vertrouwen in! Het wordt onze tweede whippet, we hebben ook nog een Maine Coon kat en wat we zelf wel bijzonder vinden is dat ze allemaal op de 16e van verschillende maanden zijn geboren.. (It's a sign! :P)

En oohhhh, Otje.. wat een leukerd! <3 I love Silken Windsprites. Echt een heerlijk koppie. Wacht, ik ga je even volgen op Instagram! (Edit: blijkbaar volgen we elkaar al. :') Ik ben @nobu_bondi haha!)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:48

Gitta_ schreef:
Oeh, ik was dit topic ook een beetje uit het oog verloren. :D Ons pupje is gister geboren, althans.. of het ons pupje gaat worden moet nog blijken. We krijgen een reutje toegewezen uit het nest, dit doen ze rond 5/6 weken, als een 'match' - dus we zijn nog niet 100% zeker. Maar we hebben er wel alle vertrouwen in! Het wordt onze tweede whippet, we hebben ook nog een Maine Coon kat en wat we zelf wel bijzonder vinden is dat ze allemaal op de 16e van verschillende maanden zijn geboren.. (It's a sign! :P)

Oeh nog meer whippets! Kom maar door! :j

Dat is inderdaad een teken, vind ik ook, die komt gezellig bij jullie wonen <<)

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:53

@Skippy01 - Ohh, wie doet nog meer whippets? <3 Ik zie dat jij een leuke Podenco-mix hebt! Daar heb ik ook altijd een zwak hartje voor. Ik vind ze zó leuk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:58

Gitta_ schreef:
@Skippy01 - Ohh, wie doet nog meer whippets? <3 Ik zie dat jij een leuke Podenco-mix hebt! Daar heb ik ook altijd een zwak hartje voor. Ik vind ze zó leuk.

Niet specifiek iemand, maar ik zie ze meer en meer momenteel, ware comeback van de whippet! Love it :j Zag ze voorheen vooral als ik in Engeland of Duitsland was, leuk ze hier meer te zien.

Podengo in mijn geval, Portugeesje ;) maar ja, zo eentje :D zijn ze ook écht! Echt een jagertje, maar in huis zó makkelijk. (Nou ja,ná de puberteit dan hè, mijn god, wat hij allemaal gesloopt heeft in de puberteit... :') )