Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 19:54

Veel plezier Kim!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:04

Kauwbot voor lange tijden stil moeten liggen of alleen zijn? En ik zou een extra riem+halsband meenemen voor het geval dat er wat stuk gaat. Veel plezier :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:09

Kimvicious schreef:
Ze is zo cute biggirl <3 knappe Candy!

Hier op de valreep vakantie geboekt! Lekker met Skye naar Luxemburg! Voordeel van een kleine immigrant, rabiës enting had ze natuurlijk al dus vertrekken volgende week dinsdag al haha.
Nog tips om rekening mee te houden? Autoriem gaat mee, bench, voer, flessen water(incl van die portable drinkbak/flessen voor op wandeling), speeltjes, flexilijn, gewone lijn, poepzakjes, PASPOORT(NIET VERGETEN KIM!!! :P ) .... nog handigheidjes die jullie standaard meenemen? Dit is de eerste keer voor mij met hond op vakantie, best spannend!

Op de terugweg gaan we gezellig bij haar fokker langs, ligt toch op de route. Eens kijken hoe het met haar familie is!

Super leuk! Ik ga nooit weg zonder mijn Vetericyn producten :D Ook een thermometer, tekentang, kluifmateriaal, een kleedje (vooral voor omaatje) zoiets of zo denk ik … :')

Leuke foto's weer!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:21

Veel plezier Kim op je vakantie! :D

Gezellig dat ik mee mag praten, nu zou ik wel het topic door willen lezen, maar dan ben ik volgend jaar nog niet klaar. :+
Maar ik ben nu wel benieuwd wat voor honden jullie hebben en hoe oud ze zijn?

Ik wil nog even geen foto's openbaar zetten van de pups, maar pb sturen mag altijd voor een foto. :j

Gisteren was ik daar dus en ze waren alle drie zo leuk, maar ze zijn nog te jong om al een karakter te hebben, dus ik hoop dat ik daar zondag al wat van ga zien. Is toch wel handig om te beetje het karakter te zien. Ik ga daarna namelijk op vakantie, maar ze gaat wel foto's en video's sturen. :D

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:24

Welkom!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:25

Bekende naam, maar kan me even niet naar voren halen waar van nou :P
Hier twee Border Collies (3,5 & 12) en de derde is op komst, een volle familielid van de jongste. Maar daar voor heb ik een volgtopic geopend :) Dus als je het leuk vind zie ik je daar wellicht langs waaien! Alvast veel plezier met jullie toekomstige pup!

[BB-HK] [Volg] Toeval bestaat niet, welkom bijzondere pups!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 20:36

Meliaforever schreef:
Veel plezier Kim op je vakantie! :D

Gezellig dat ik mee mag praten, nu zou ik wel het topic door willen lezen, maar dan ben ik volgend jaar nog niet klaar. :+
Maar ik ben nu wel benieuwd wat voor honden jullie hebben en hoe oud ze zijn?

Ik wil nog even geen foto's openbaar zetten van de pups, maar pb sturen mag altijd voor een foto. :j

Gisteren was ik daar dus en ze waren alle drie zo leuk, maar ze zijn nog te jong om al een karakter te hebben, dus ik hoop dat ik daar zondag al wat van ga zien. Is toch wel handig om te beetje het karakter te zien. Ik ga daarna namelijk op vakantie, maar ze gaat wel foto's en video's sturen. :D

Hier 3 Staffordshire Bull Terriers.

Bullet (breedbekkikker) , Chicka en Djessey (pup)

Afbeelding

Afbeelding

Bullet en Chicka zijn 3 ( 7 maart en 7 april 2016) Djessey is van 23-02-2019

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:43

Ehbo setje wel slim idd! En kauwspullen gaan uiteraard in overvloed mee :P

Hier een 5,5 maand oude bordercollie teef Skye Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:48

Welkom! Ben erg benieuwd naar de chi pup! Ken alleen maar van die heftige koppies..

Hier een border collie reutje van 5 maanden genaamd Guinness, of Quincy zoals opa hem noemt :P

Zoe : Veel succes! Laat je weten hoe het is gegaan? Ben erg benieuwd of ze aanleg heeft!

Biggirl : Wat wordt Candy een grote meid!

Kimvicious : Heel veel plezier op vakantie! Ik denk dat je de belangrijkste dingen wel hebt! Misschien een extra halsband of tuigje voor als er iets stuk gaat?

KimD: Leuk speelgoed! laat je je bevindingen hier weten?

Kaus : Helaas geen tips voor tandenpoetsen..

Kiwi : wat wordt djessey ook al 'groot'! Erg mooi groepje honden!

Onze slungel gaat ook goed, soms even bananen in zn oren of aparte trekjes maar verder goed!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij wordt al zooo groot..
Afbeelding

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:01

Jeetje, Candy en Guinness zijn echt enorm gegroeid!

Welkom met de chihuahua, vind het zo'n leuke hondjes.

Het loslopen sla ik even over. Mijne loopt dus niet los.

Ik heb een Whippet (vermoedelijk gekruist met galgo) die morgen 9 maanden wordt. Troy:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:32

Nynkster en Kimvicious, ik blijf zo verliefd op jullie pups <3

Poeh lastig Kimvicious, water voor in de auto + bakje, extra voer, snackjes en een favoriet kleedje is altijd het enige wat hier meegaat eigenlijk.

Welkom Meliaforever!
Ik kom uit het 2018 topic en ben meeverhuist met mijn 19 maanden oude Kelpie 'pup ' Dexter. Ik heb ook nog een driejarige Australian Cattle Dog.

Een van de weinige waren ze samen op staan _O-
Afbeelding

Ik ben zo trots op Dundy *\o/* Bij onze behendiheidslessen is altijd een kind aanwezig. Dundy heeft een enorm angst voor kinderen, zo ook voor dit kind. Dat uitte zich in het begin dus aan constant naar haar blaffen en zich niet kunnen concentreren als ze te dichtbij komt. Dit meisje is een enorm goed hondenmens en wist hier perfect mee om te gaan. We hebben niks gepusht en na vijf lessen is dit gebeurd *\o/* Ze heeft ook rondjes over het veld gerend met Dexter die keurig naar haar luistert en totaal geen aanstalten maakte om op haar te springen. Super handig zonder 'hondenkind ' *\o/*

Dundy hijgt omdat hij kapot is van het rennen, niet omdat hij nerveus is. Een paar minuten later lag hij op zijn rug met zijn pootjes wijd :))

Afbeelding

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:36

Nou Kaus! Hoe fijn is dat! Hij ziet er inderdaad wel relaxt uit.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:36

Gaaf Kaus! Dat is genieten hoor als zo'n obstakel overwonnen word!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:37

kiwiwitje schreef:
Ik merk hier al verschil binnen 1 ras met de energielevels.. _O-

Boellie is energiek zolang ie iets heel graag wil, anders is het gewoon een sul. Chick heeft meeeeeer dan genoeg energie. Maar is gelukkig wel te ''handelen'' als we even een paar dagen niks kunnen doen. En dan nog zijn ze al tevreden met 2 km per dag.
Djessey lijkt voor nu er een beetje tussen in te gaan zitten.

Blijf dat zo grappig vinden dat ze 2 km meer dan genoeg vinden! Hier zijn de husky's slome idioten en die lopen nog 7 a 10 km per dag. De anderen gaan daar zeker zeer ruim over heen. Wij zelf lopen gemiddeld 5 a 10 km per dag met onze eigen roedel

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:39

Hoi iedereen, ik kom even binnen vallen na een aantal pagina's te hebben gelezen.
Mijn vriend en ik willen graag voor een puppy gaan. Nu zijn we ons aan het oriënteren wat we graag willen qua ras. Wij willen allebei geen ras waar iedereen mee rond loopt, zoals een labrador of golden. We zitten zelf te denken aan een witte herder of oud duitse herder. Daarnaast staan we ook open voor kruisingen en dan voornamelijk kruising herder.
We willen graag een fijne sociale gezinshond.
Voor de mensen die bekend zijn met het aanschaffen van een kruising (herder), waar keken jullie naar qua fokker? Over het algemeen kijk ik naar erkende fokkers, maar daar zijn de kruisingen niet te vinden. Wel vind ik het belangrijk dat ik een gezonde sociale pup aanschaf!
Jullie tips? Misschien zelfs tips voor een fokker met (kruising) herders?

Zelf heb ik ervaring met Poolse Tatra's, niet de makkelijkste honden.
Foto van Jannick, tatra die helaas voor 2 maand terug op 2 jarige leeftijd onder de trein is gekomen. ;(
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:06

Drijven ging niet helemaal super. Buiten de found Penn heel veel
Interesse. Maar in de Penn wat onzeker. De instructeur zij dat ze wat te jong in har kopje is. Ze wilde wel maar ze durfde nog niet goed tot dicht bij de schapen te gaan. (Ze is sowieso wat jonger dan de leeftijd die hij normaal aanneem, lieft ten vroegste 8/9 maanden maar zelf begint hij vaak pas op 12-14 maand).
Met zijn volwassen hond er bij ging ze stoer er achter na.
We hebben beslist nog enkele maanden te wachten en haar gewoon wat aan vreemde dieren te laten wennen.

Hier 5 borders.

kingcooper “Cooper” 8 jaar. Hij woont niet bij mij maar staat via mijn kennel ter dekking en hij is mijn showhond.
Afbeelding
Afbeelding

Gevolgd door Daeva (morgen) 3 jaar. Zij komt uit het dierenasiel en is een gesteriliseerd teefje.
Afbeelding
Afbeelding

Planned winner from izzys footsteps “Kenai” is 2,5. Hij is ook een van mijn dekreuen maar woont wel bij mij.

Afbeelding
Afbeelding

Dan volgt er Eyes of the World Rocco Hello Buona Sera “Rocky”. Reu van 14 maanden. Hij woont nu nog bij zijn vrouwtje. Maar hij is mijn showhond. Op lange termijn zou hij wel bij mij komen wonen door omstandigheden. En als hij volledig getest is komt hij beschikbaar als dekreu.
Afbeelding
Afbeelding

En dan mijn jongste aanwinst Countess of Mystic Realms At Real Pearl “Aelynn”. Nu 6,5 maand. Zij is het eerste teefje bedoeld voor de fok in mijn kennel. Zij is ook mijn showhondje alsook gehoorzaamheid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 22:15

Jeetje gaat bij jou ook hard Nynkster!!

Hoe was de castratie gegaan galaika? Of haal ik iets door de war? :P

Haha boellie loopt echt liever niet meer dan 4 km en dan mag t ook niet warm zijn..
Chick vind veel bewegen super maar als we iedere dag 2 km lopen is ze ook tevreden. Merk dan wel na een week of 2 dat ze echt even meer wil en dan gaan we balletjes gooien of bijten op de mouw of springpole.

Lief kaus met dat kindje!

Wauw wat een gave hond welmoed! <3 wat heftig dat ongeluk!!
Ik zou zeggen kijk naar de rassen in de kruisingen die je aanspreken en kijk eens naar hun fokreglementen en wat de meeste fokkers testen en leg dat naast de testen die de fokker van de kruising doet en of dat t past.
En wie weet loop je dan tegen een rasfokker aan. Haha

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:16

Ook ik ben uit het 2018 topic mee hierheen verhuisd.

Ik heb een Duitse Staande Draadhaar van 15 maanden: Skip.

Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:47

Leuk al doe nieuwelingen.

Ik ben ook vanuit het 2018 topic mee verhuisd. Ik heb namelijk niet 1, niet twee maar zelfs drie 2018 "puppys".. Was niet geheeld volgens planning maar soms gaat dat zo in het leven.. :')

We beginnen met Elin, redmerle aussie meisje van januari 2018. Met haar doen we shows en ik train haar voor de behendigheid.
Afbeelding
Afbeelding

Dan komt bjossa, een blue merle aussie teefje van mei 2018, zei woont sinds een aantal weken bij ons. Ze is de halfzus van Elin (zelfde vader). Mijn vader zal met haar hoopers gaan doen en haar fokker showd haar.
Afbeelding
Afbeelding

Als laatste hebben we dan Prim, mijn zwarte aussie meisje uit frankrijk. Zei is van juni 2018. Zei traint samen met mijn zus voor de behendigheid, daarnaast heb ik haar ook een paar keer geshowd.
Afbeelding
Afbeelding

Al met al dus een gezellige drukke bende in huis.. <3
Afbeelding
Afbeelding

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:47

_Christina schreef:
Hebben jullie toevallig ervaringen met (dag)opvang rondom Harderwijk? Bijvoorbeeld Dierenasiel Harderwijk (De Ark), Dierenpension Gerelshoeve of Dierenplezier Hondenopvang? Ik vond ook nog Hondenopvang Zwart, maar die nemen geen HR honden aan. Het asiel zal daar geen probleem mee hebben denk ik, de andere twee misschien. Het staat er niet bij, maar die werken wel met roedels als ik het goed begrijp. Dus ik kan mij voorstellen dat zij misschien ook geen HR honden accepteren.

Marley gaat wel eens naar de Ark en heeft het daar enorm naar zijn zin! Wel is hij super sociaal en gek op andere honden dus kan hij samen met een of meer anderen in een kennel. Maar als dat niet kan, gaan ze gewoon alleen. Dan is er wel iets meer kans dat er eens een week is dat er geen plek is maar dat zal in overleg gaan neem ik aan. Ze hebben zo veel losloop veldjes dat ook daar rekening gehouden kan worden met honden die alleen moeten. Voordeel van de Ark (voor mij dan in elk geval) is ook dat je nog even lekker het aangrenzende (losloop) bos in kan nadat je je hond opgehaald hebt :D

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 07:08

Wauw, die 3 aussies, wat een prachtige honden! <3

Welkom Welmoed, leuk dat je op zoek bent naar een nieuwe huisgenoot en nog sterkte bij het verlies.

Kiwi, Troy is inderdaad een maand geleden gecastreerd. Hij heeft geen kap moeten dragen en was alleen de dag van de operatie heel moe. Voor de rest niks gemerkt. Grappig om te zien hoe je honden van elkaar verschillen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 07:52

Galaika schreef:
Wauw, die 3 aussies, wat een prachtige honden! <3

Welkom Welmoed, leuk dat je op zoek bent naar een nieuwe huisgenoot en nog sterkte bij het verlies.

Kiwi, Troy is inderdaad een maand geleden gecastreerd. Hij heeft geen kap moeten dragen en was alleen de dag van de operatie heel moe. Voor de rest niks gemerkt. Grappig om te zien hoe je honden van elkaar verschillen!

Wat fijn dat dat zo soepeltjes gegaan is!
Haha ja je ziet wel duidelijk verschil he :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:32

Ik zal me ook nog even voorstellen dan, ik ben de derde Kim in het topic, volgens mij hadden die andere twee Kimmen zich al voorgesteld. :D Ik ben volgens mij van het 2016 topic, als niet, dan van het 2017 topic. :+

Inmiddels hebben we mijn kerel en ik vijf honden en hebben we het maximale gesteld op tien honden in één keer in huis.

Ik zal ze op hun charmanst voorstellen.

Puk is een border collie van 3 jaar en zij is mijn hond, ik train agility met haar. Zij is onze roedelleider, een rol die ze meer dan fantastisch op zich neemt. Zij is onze herplaatser en was (/is) behoorlijk agressief naar vreemde mensen. Ondanks dat voed zij onze puppen op.
Afbeelding

Dana is een Schotse collie van 2 jaar (sinds afgelopen maandag!) en ook zij is van mij en mijn absolute droomhond, mijn speciaal, qua ras, qua karakter. Met haar train ik ook agility en hoopers, maar meer voor de fun, het is de bedoeling dat zij binnen een jaar een nestje puppy's krijgt. Ze heeft alle testen met vlag en wimpel doorstaan, we moeten alleen nog de ECVO afwachten.
Afbeelding

Guinness is een border collie van 6 jaar, het sukkeltje van de klas, een rasechte reu. :+ Ook het sukkeltje is van mij, maar mijn man traint met hem. Hij is de grootste knuffelbeer die je vinden kan. <3
Afbeelding

Dan hebben we nog de Sheltie, ze heet Abbay, maar reageert beter op Sheltie of Wasbeer. :+ Ze is een XXL Amerikaanse Sheltie van 4 jaar oud, zij is onze huismascotte en zorgt ervoor dat het eten nooit bederft. We doen niks met haar, af en toe wat hooperen, ze vind het helemaal prima. Ze helpt mee met de opvoeding van de pups en zorgt voor het entertainment. Onze blinde Truus.
Afbeelding

En als laatste Harvey, een border collie van ook twee jaar (sinds afgelopen vrijdag), onze pretletter, druktemaker en knuffelbeer! Hij is van Kay en het is de bedoeling dat ze samen WK worden in agility, tenminste dat is de ambitie van Kay. :+ Zal nog wel wat jaren en honden duren, maar Harvey is in ieder geval een begin.
Afbeelding
Afbeelding

Van de twee bovenste dames heb ik uiteraard ook nog een normale foto. :')

Afbeelding

Afbeelding

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:57

Nu iedereen zich toch aan het voorstellen is, zal ik me even herintroduceren vanuit het 2018 topic. Al die tijd als stille meelezer wel meegelezen in het 2019 topic.

Ik heb een border collie en een bc kruising.

Dit is Skye, mijn border collie reu van 11 maanden en een agility talentje in de dop Afbeelding

Afbeelding

Dit is Billy, mijn bc x Friese stabij van 2 jaar

Afbeelding
Met haar doe ik ook behendigheid en staan ons eerste wedstrijden deze maand op de planning *\o/*

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:21

Denies, leuk topic! Ga het zeker volgen. :D

Kiwiwitje, wat een brede bakkies hebben ze zeg haha en de pup zo schattig.

Kimvicious, wat een leukerd!

Nynkster, op die eerste foto lijkt hij echt een clown haha.

Galaika, wat een lange poten heeft hij haha, ook wel groot is hij al, wordt hij nog groter?

Kaus, haha wat een foto en super goed van Dundy!

Welmoed, wat een prachtige hond (Maar dus een 'moeilijke' hond?). Lijkt op een golden retriever maar dan groter.

Zoe, wat een prachtige collies! Hebben ook een hoog knuffelgehalte. :D

Mvdende, leuk hondje!

Diandra, mooie hondjes hoor! En 3 puppys in een jaar, lekker druk haha.

KimD, wat leuk zeg zoveel honden. :+:

Beautylove, wat een mooie foto's en hond! Veel succes met de wedstrijden deze maand, ik ben benieuwd!