Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:20

Ik heb onze witte kruising pers al regelmatig opgesloten in de kippenren. Stom beest verstopt zich dan in het grote nachthok en dan zie ik haar niet. Smorgens om 7u schreeuwt ze dan alles bij elkaar.... kippenren is achter in onze tuin op 80/90 meter van de achterdeur. Gelukkig hebben de achterburen ook zo’n diepe tuin.
Ook laat ze zich regelmatig in de garage opsluiten. Je zou zeggen dat ze de elektrische poort hoort. Raar eigenwijs beest.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:39

SimoneeM schreef:
DideH schreef:

Hij is nu echt al weken aan het verharen en het blijft maar komen :')
Als je ziet wat er af is gekomen zou je denken dat hij inmiddels kaal zouden moeten zijn, but no -O- The hair keeps om coming!

Tipje; hoe meer je kamt (of met zo’n handschoen) erover heen gaat, hoe langer die rui duurt. Beter zoveel mogelijk met rust laten (of even met een vochtige microvezeldoek overheen) :)

Is dat zo ja? :oo heb altijd het idee dat hij anders gewoon overal ad random neerstrooid als een sneeuwwolk als ik het niet eruit kam :=

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:44

DideH schreef:
SimoneeM schreef:
Tipje; hoe meer je kamt (of met zo’n handschoen) erover heen gaat, hoe langer die rui duurt. Beter zoveel mogelijk met rust laten (of even met een vochtige microvezeldoek overheen) :)

Is dat zo ja? :oo heb altijd het idee dat hij anders gewoon overal ad random neerstrooid als een sneeuwwolk als ik het niet eruit kam :=

In het begin is het even doorzetten, maar het loont uiteindelijk als het goed is wel. Om te voorkomen dat het door je huis ligt kun je dus de microvezeldoek (vochtig) gebruiken. Of met een slickerborsteltje over de vacht “dansen” om de losliggende haartjes mee te nemen. Die handschoenen lijken supergoed te helpen, alleen trek je daarmee vaak ook nog goede haren mee (door het materiaal van de handschoen) .

Boek “Klitvrije kat, zo doe je dat” is een aanrader wat betreft vachtverzorging :j
Maar er staat miss ook wel wat info op dr site :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:15

Ben nu bezig met cattery naam verzinnen, maar inspiratie loos. Als mensen tips ideeën hebben hoor het graag is blauwe Rus stamboom.

Ben alleen benieuwd hoe Blue gaat zijn even zonder Maira. Wil Blue dan gelijk laten steriliseren kan ook da lucht weg trekken.

Blue had even terug ook faalmomentje wilde op het aanrecht springen, maar sprong tegen de rand aan. Dat hoofd ook zo van jouw schuld. :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:13

Faalmomenten zijn niet altijd grappig. Mijne wilde op de koelkast springen wat niet ging en viel op zn keramieke voerbak. Die lag aan diggelen en ik dacht echt dat ik naar de DA kon. -O-
Zat zo zielig met zn pootje omhoog.
Gelukkig bleek het mee te vallen en liep ie al vrij snel weer en toen ik eten pakte kwam ie aanrennen. *\%/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:24

Beste manier om te testen pak wat lekkers en je weet gelijk hoe zeilig ze kunnen doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:41

Echt he!
Maar het was wel echt een klap hoor.
Die bakjes gaan niet zomaar kapot.
En hij is bepaald geen watje! Dus hij had echt wel even goed last van z'n poot.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:05

Schrik me net helemaal de tandjes..
Hoor Sammie ineens een raar geluid maken.. Moeilijk te omschrijven in tekst maar als je heel diep in je keel een HHHHH zou doen, lucht door je keel heen jassen.. Alsof je een heftige hoestaanval hebt gehad en op adem moet komen.. En veel zijn lippen aflikken. Nu weer over en ademhaling lijkt normaal maar je zit gelijk op scherp..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:33

LoveUggs schreef:
Hoor Sammie ineens een raar geluid maken.. Moeilijk te omschrijven in tekst maar als je heel diep in je keel een HHHHH zou doen, lucht door je keel heen jassen.. Alsof je een heftige hoestaanval hebt gehad en op adem moet komen.. En veel zijn lippen aflikken. Nu weer over en ademhaling lijkt normaal maar je zit gelijk op scherp..

Dat deed Milo laatst ook! Maar hij klonkt een beetje hoesterig ofzo. Dus had DA gebeld maar die zei: zolang hij niet de hele dag door loopt te hoesten en te niezen dan hoef je niet langs te komen daarvoor.

Houd het wel goed in de gaten, maar hij eet goed, drinkt goed, normale ademhaling, is speels en oogt niet ziek.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:46

Ja met wat er laatst gebeurd is sta ik toch op scherp.. Straks als hij rustig ligt weer tellen want hij is druk in de weer.

Hij is laatst ook een keertje aan de schijt geweest denk ik en sindsdien is zijn achterwerk vies.. Normaal is dat netjes schoon maar nu.. Hij maakt het dus of niet schoon, of komt er niet bij.. Al geprobeerd weg te poetsen met een babydoekje maar dat laat hij niet toe. Als ik er levend vanaf wil komen moet ik dat gewoon niet doen. Hij laat het ook altijd vol trots zien, met zijn staart omhoog :+ ik probeer het deze week maar weg te knippen denk ik..

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:43

Je kunt hem ook met zijn achterste in een emmer lauw warm water laten zakken (poes bij schoudertjes pakken). Dan weekt het wat los en kun je het daarna makkelijker weg halen. Eventueel 1 vast houden en andere volwassene met washandje zijn achterste soppen. Ik doe Badedas of betadine shampoo er in als de pers weer aan de diarree is. Knippen is levensgevaarlijk bij haar, even naspoelen onder de douche of in emmer schoon water uiteraard.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:11

Marcella schreef:
Ben nu bezig met cattery naam verzinnen, maar inspiratie loos. Als mensen tips ideeën hebben hoor het graag is blauwe Rus stamboom.

Ben alleen benieuwd hoe Blue gaat zijn even zonder Maira. Wil Blue dan gelijk laten steriliseren kan ook da lucht weg trekken.

Blue had even terug ook faalmomentje wilde op het aanrecht springen, maar sprong tegen de rand aan. Dat hoofd ook zo van jouw schuld. :')

Bij welke vereniging ben je lid? Bij mundikat heb je namelijk regels en karakters waar je rekening mee moet houden. Ik mag geloof ik 32 karakters in een naam inclusief mijn catterynaam.
En ik moest 3 namen opgeven want de naam mag niet al gebruikt zijn (wereldwijd) of erop lijken.
Ik heb ook heel bewust gekozen voor een naam zonder verwijzing naar een ras. Mocht ik ooit switchen dan kan dat onder dezelfde naam.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:36

Neocat en moet ook 3 namen opgeven, maar krijg nog een informatie pakket/boekwerk geloof ik.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:57

Neocat is een onafhankelijke vereniging en helaas geen lid meer van de FNK.
De catterynamen van de onafhankelijke verenigingen worden geregistreerd bij de CCR. Je mag inderdaad geen bestaande naam gebruiken. Het 'grappige' is wel dat de CCR enkel de onafhankelijke namen controleert. Het kan dus gebeuren dat je een catterynaam opgeeft die al geregistreerd is bij bv TICA die gewoon goedgekeurd wordt......
Hou er wel rekening mee dat het een tijdje kan duren voor een en ander goedgekeurd is. Bij de meeste verenigingen mag je overigens geen (deel van) een ras in je naam gebruiken.
Vaak is de regel dat een stamboomnaam maximaal 30 tekens (incl. spaties) mag hebben.
Mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor neocat?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:59

Omdat ik een blauwe Rus heb en ik deze vereniging daarvoor op kreeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:54

Verkeerd gelezen, maar ben nu lid bij Felikat. Maar het mooiste is ook dat je maximaal 2 nesten per jaar mag hebben zonder cattery naam. En aangezien ik maar 1 nestje wil probleem opgelost.

Dekken zou pas toch wat later in het seizoen zijn vind het op mijn flat veel te warm worden voor de kittens.

Poosje terug met de hogere temperaturen was het op het balkon alweer bijna 40 graden. Binnen was het nog goed uit te houden met 25 graden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:07

Ga je ook showen of niet? Wel leuk joh een nestje. Hier morgen de laatste tests doen voor Nishi en dan als ze weer krols is gaat ze op date *\o/* <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:35

Nee met Maira niet in ieder geval die heeft al alles gehaald wat er te halen is. Misschien een keer als er een funklasse is met Blue.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:56

Hoe oud is Maira?
Heel gaaf dat je een nestje gaat fokken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:16

5 Jaar en eerst overleggen met da of het aan te raden is.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:05

DideH schreef:
LoveUggs schreef:

Dat deed Milo laatst ook! Maar hij klonkt een beetje hoesterig ofzo. Dus had DA gebeld maar die zei: zolang hij niet de hele dag door loopt te hoesten en te niezen dan hoef je niet langs te komen daarvoor.

Houd het wel goed in de gaten, maar hij eet goed, drinkt goed, normale ademhaling, is speels en oogt niet ziek.

Meneer was gister weer aan het hoesten en heeft vannacht een megahaarbal uitgekotst, denk dat dat het probleem was :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:35

Vandaag weer bij de dierenarts geweest. Jackie is 3 ons afgevallen en moet haar tandjes laten doen... Doe ik in december aangezien het nogal een aanslag op mijn spaarrekening is

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:52

*\o/* Nishi is goedgekeurd en mag als ze krols wordt naar de kater.
@purny oei dat is minder. Hopelijk heeft ze er geen last van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:32

xoranlover schreef:
*\o/* Nishi is goedgekeurd en mag als ze krols wordt naar de kater.
@purny oei dat is minder. Hopelijk heeft ze er geen last van.

Het was nog niet noodzakelijk maar het kon niet nog een jaar duren. Kost me alleen ongeveer 250 euro

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:34

Wat moet je laten doen dan?