Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amandavd schreef:Wellicht is er ook een verschil NL en Belgie.
EDIT: Dit staat in het reglement van de show en ik heb hun gemaild met mijn vraag hierover. Als ik het goed begrijp moet ik haar inschrijven op de naam van mijn vriend:
De inschrijving dient plaats te vinden op naam en adres van de eerste eigenaar, zoals vermeld op de stamboom/eigendomsbewijs.
Neej schreef:Ik breek even in hoorHeb dit topic tijden terug eens aangestipt omdat ik zelf een puppy kreeg en ik lees af en toe mee, maar nu wil ik toch even heel graag reageren
![]()
In het KR staat géén regel dat eigenaren van ingeschreven honden aanwezig moeten zijn op tentoonstellingen. En ik heb er een paar Nederlandse tentoonstellingsreglementen (addendums op KR) op nageslagen maar ook daar ben ik deze regel niet tegengekomen. Neejoh ben je mal, waar komen anders al die handlers vandaan uit alle hoeken van de wereld met een bups honden? Die honden staan echt niet allemaal op HUN naam hoor. Lees het KR er maar op na![]()
Zo'n regel zou ook totaal niet uitvoerbaar zijn joh, tentoonstellingen hebben geen toegang tot het NHSB dus dan zou je bij je inschrijving het registratieformulier moeten toesturen en jezelf moeten legitimeren bij binnenkomst, om te bewijzen dat jij de eigenaar bentNou ze hebben al geen mankracht om van elke hond het paspoort te checken hier
De enige regel om het KR die er een beetje op lijkt is dat een hond alleen kan worden ingeschreven door diegene die op de dag van inschrijving eigenaar is van de hond. Maar inschrijven is echt iets anders dan meedoen.
Overigens is dat ook een niet-controleerbare regel, want wie checkt er welke persoon achter het toetsenbord zit? Ik heb ook wel eens de honden van een vriendin ingeschreven omdat de sluit naderde en zij geen pc tot haar beschikking had. En andersom ook trouwens. Actief controleren doen ze sowieso maar op weinig zaken op show. Heb in die bijna 10 jaar dat ik show misschien 6x een paspoort moeten laten zienHet enige waar ik ooit op gecontroleerd ben is vorig jaar de Winnershow. Mijn baby stond bij inschrijving nog niet in het NHSB weggeschreven en ik heb 'm uit macht der gewoonte op mijn adres ingeschreven. Dat gaat dus niet, een hond met een buitenlands stamboeknummer op een Nederlands adres. Een Nederlandse náám met het adres van de fokker in het buitenland gaat echter prima
Waar je dus op moet letten is dat je de hond inschrijft op naam van de eigenaar volgens het NHSB. Als je vriend de hoofd-eigenaar is en jij de mede-eigenaar dan vul je bij eigenaar zijn naam in, en wanneer er plek is voor het invullen van een mede-eigenaar vul je daar jouw naam in. Ook dát wordt niet gecontroleerd, maar wanneer je hond puntjes gaat sparen voor een titel is het wel zo handig als je dat naar waarheid ingevuld hebtVerder zou ik me er echt niet al te druk om maken hoor