Ja, wow, wat lijken ze veel op elkaar! Allebei enorme knapperds.
Mickey (het konijn dus) was 7 toen ze onder narcose ging voor haar tanden. In december wordt ze 9. Haar grote vriend Kruimel is nu 7,5 jaar. Mickey is van 15-12-2007 en Kruimel van 1-4-2009. De cavia's zijn juist van 2009 (september, Floor, dus zij is nu 7) en Sophie is een half jaartje jonger, geloof ik. Tetter is de enige puberale kerel hier, hahaha. Die is anderhalf of zo.
Anouk_H
Geplaatst: 11-10-16 10:10
Eind November verwacht, hopelijk gaat deze keer wel alles goed
melody7
Geplaatst: 12-10-16 20:08
Wat een knappe koppie's! Vooral het Sheltie (neem ik aan?) zeugje
Gompie gaat het helaas niet meer redden Hij is nog niet dood maar wil niks meer eten/drinken en ligt hier dus eigenlijk heel rustig in te slapen. De dierenarts, assistente (Cavia-expert) en fokker waren het er alle 3 over eens dat de stress en pijn van een prikje erger is dan dit. Hij lijd niet, het kaarsje gaat gewoon heel langzaam uit.
Het voelt heel banketstaaf maar vandaag is er al een castraatje bij gekomen.. De dames konden niet meer samen omdat Nibbit behoorlijk aggressief is zonder castraatje. Ze zat bij Gompie apart maar ze was hem ook regelmatig aan het vervelen en ze vond het zelf duidelijk ook erg saai. Omdat Gompie toch super rustig is en weinig meer aan Nibbit heeft leek het beter om Nibbit met een castraat bij de vrouwen te zetten en Gompie rustig alleen te laten Hij ligt nu met een tunneltje in een hondenmand met een fluffy deken en een warme kruik. Ik hoop voor hem dat het nu snel afgelopen is..
Dit is Chester, hij komt de dames versterken: Hij is super relaxt, lief en heel goed met de dames. Hij heeft een jaar zeugjes 'getemd' in de opvang, eigenlijk stond hij ook niet te koop maar omdat ze ons goed kent mochten we hem hebben. Echt super lief! Nib zou anders een maand lang alleen zitten en dat is echt te sneu voor haar. Hij vindt het tot nu toe helemaal geweldig, hij kwam al popcornend langs racen terwijl ze hem dat nog nooit had zien doen
Een tijdje geleden had ik een bericht gepost dat wij graag weer nieuwe cavia's zouden willen. Inmiddels zijn onze aanwinsten alweer anderhalve week bij ons! Ik zie nu dat een andere bokker heel toevallig dezelfde naam heeft, maar meet Wokkel en Nibbit!
Ze zijn nu 9 weekjes oud en doen het al heel erg goed. Ze zijn al heel snel aanhankelijk geworden en kunnen nu al heerlijk bijna in slaap vallen op schoot. Nibbit is de brutaalste van de twee, bij het stoppen met aaien, duwt ze d'r neusje in je hand, zodat je weer door gaat met aaien Wokkel daarentegen geniet gewoon van de aaitjes en vindt alles meer dan prima. Echter doet ze net zo hard mee met de dolle 10 minuten rond rennen 's avonds
Ik ben weer iets meer met de caafjes bezig dan even terug en ik merk dat ze zelfs al gaan piepen als ik voor het hok ga zitten super leuk! Worteltje stond net met haar voorpoten op de verhoging en keek echt heel 'verbaasd', neusje in de lucht, zooooo schattig!
melody7
Geplaatst: 13-10-16 21:39
Wat een leukerds Joyce! Wie is wie? Je hebt nu links Nibbit en rechts Nibbit staan Ik heb ook een Nibbit, Wokkel is wel toepasselijk
Gompie is vanmiddag overleden. Het was eigenlijk een opluchting dat het voor hem voorbij is, al blijft het natuurlijk heel erg Hij was pas 2,5..
Chester gaat wel lekker, hij heeft tot nu toe een voorkeur voor Effie en Mitchy (de twee die juist geen interesse in hem hebben ) dus daar mocht hij mee op de foto; Hij is zo klein naast mijn dikkerds
Aah sterkte Melody met het verlies van Gompie! Je nieuwe aanwinst is echt een knapperd
Miley is idd een sheltie zeugje (haar ene ouder is een sheltie en de ander een coronet weet niet precies wie wat )
Kiwi is een CH teddy zeugje, ik heb nu geen CH beer maar gezien dr leeftijd toch maar bij deze beer gezet zodat ze evt later wel nog bij een CH beer kan. Ze bevalt nu netjes nog voordat ze een jaar oud is
Als je je handen onder dr buik houd en je voelt 2 bobbels in je handen liggen dan is ze wss drachtig.
Hieronder groeilijstje van mijn dames, grappig dat ze zo gelijk allebij aankomen (steeds ongeveer 100 gram verschil).
Miley is de sheltie en kiwi de CH
melody7
Geplaatst: 14-10-16 22:42
Dat kan ook aanleg zijn, Effie en de kinderen zijn ook allemaal zo rond terwijl ik er toch echt niet super veel in prop Allemaal gezond en weinig brokjes.
Vergeleken met die dracht was Effie echt huge, uiteindelijk bijna 2 kilo en ze begon op 900 gram
We gingen vandaag dus naar de dierenarts om die tandjes bij te werken. Het bleek een achterliggende oorzaak te hebben; ook kiesproblemen Hij gaat dus helaas weer terug naar de opvang. Ik vind het echt zo erg, hij is zo leuk en nu weet je gewoon dat hij binnen een niet al te lange tijd ook dood gaat.. We mogen de andere castraat hebben, hij mag woensdag pas bij de dames maar komt maandag al, dan moet Nibbit ook maar even 2 dagen apart als ze zich niet kan gedragen..