Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:46

Beterschap voor Jip!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 08:53

Ook via deze weg beterschap voor m’n vriend Y;( Hopelijk is er snel meer duidelijkheid!
*de rest is me even te veel om allemaal bij te werken/te reageren, sorry.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:08

Jemig CupCakes_ wat een verhaal. Ik haat het zo als een dierenarts je niet serieus neemt en luistert. Hopelijk wordt er snel duidelijk wat er aan de hand is.

Fem, wat een knappie!

Wij halen zaterdag ons vriendje op <3

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:23

Beterschap voor Jip! Hopelijk is er snel duidelijkheid.

Wat een knappe pup Fem. <3

Veel plezier zaterdag Machie!

Zijn er nog bokkers die naar Bark in the Park gaan dit weekend? Het is hier in de buurt dus we gaan zaterdag even kijken. Teun laten we thuis, want ik denk dat het dan iets te letterlijk bark in the park wordt. :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:35

Ik heb ook even alleen gelezen door omstandigheden.

Heeel veel beterschap Jip! :(:)

Hier gaat alles goed met de honden. De uitlaatservice is nog een dingetje met Harrie, maar we blijven oefenen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:05

Even een update voor dat ik weer onder mijn steen verdwijn voor de komende dagen.

Vanochtend zijn we nog naar onze eigen dierenarts gegaan voor een extra test voor Lyme en coombs test af te nemen. Daar aangekomen was het een groot fiasco. Ze hadden mij namelijk naar de verkeerde locatie gestuurd dus er moest midden in de wachtkamer door de assistentes bloed geprikt worden. Dat viel bij mij behoorlijk verkeerd kan ik je vertellen. :j
Daarnaast heb ik gelijk om een uitdraai van Jip zijn bloed waarden gevraagd, gezien deze nog steeds niet op de mail verschenen waren. Daar kwam toch naar voren dat er bepaalde waarden niet goed waren. Er is ook urine ingeleverd voor verder onderzoek.

Eind de ochtend belde de dierenarts al dat er uitslag was van het urine onderzoek. Er zat wat bloed in de urine en op basis van alle bloedwaarden dacht de dierenarts aan een nierbekkenontsteking. Ik heb een flinke discussie gehad hierover met de dierenarts, want ik was het niet eens met deze diagnose. De dierenarts wilde namelijk een breed spectrum AB geven en het weekend aankijken zodat er maandag weer bloed geprikt kon worden. Tegen de dierenarts heb ik gezegd dat ik het daar niet mee eens ben en zo niet het weekend in wilde gaan. De dierenarts was niet voor rede vatbaar.

Gelukkig heb ik wat kundige mensen tussen mijn connecties zitten, die meegekeken hebben met de bloedwaarden en die adviseerden toch even naar de kliniek te gaan. En ik ben heel blij dat ik naar hun en mijn eigen gevoel heb geluisterd.

Jip zijn nier waarden waren verhoogd en hij had een anemie die verder daalde. Er is bij Visdonk opnieuw bloed afgenomen ter vergelijking met de waardes van gisteren. De anemie was weer gedaald maar niet voldoende voor nu al een bloed transfusie. Daarnaast zijn de nier waarden verhoogd en is er grote kans op nier schade. Jip is daarom opgenomen voor in ieder geval drie dagen zodat hij aan het natrium infuus kan om te spoelen. Daarnaast worden er nog echo's en röntgenfoto's gemaakt van de nieren, buik en longen.

De prognose voor nu is dat hij (afhankelijk van hoe groot de schade aan zijn nieren is) nog goed op zou kunnen knappen. Maar het kan ook altijd nog de andere kant op gaan. Dus voor nu is hij in goede handen en draaien de duimen overuren. :knuffel:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:10

CupCakes_ schreef:
Even een update voor dat ik weer onder mijn steen verdwijn voor de komende dagen.

Vanochtend zijn we nog naar onze eigen dierenarts gegaan voor een extra test voor Lyme en coombs test af te nemen. Daar aangekomen was het een groot fiasco. Ze hadden mij namelijk naar de verkeerde locatie gestuurd dus er moest midden in de wachtkamer door de assistentes bloed geprikt worden. Dat viel bij mij behoorlijk verkeerd kan ik je vertellen. :j
Daarnaast heb ik gelijk om een uitdraai van Jip zijn bloed waarden gevraagd, gezien deze nog steeds niet op de mail verschenen waren. Daar kwam toch naar voren dat er bepaalde waarden niet goed waren. Er is ook urine ingeleverd voor verder onderzoek.

Eind de ochtend belde de dierenarts al dat er uitslag was van het urine onderzoek. Er zat wat bloed in de urine en op basis van alle bloedwaarden dacht de dierenarts aan een nierbekkenontsteking. Ik heb een flinke discussie gehad hierover met de dierenarts, want ik was het niet eens met deze diagnose. De dierenarts wilde namelijk een breed spectrum AB geven en het weekend aankijken zodat er maandag weer bloed geprikt kon worden. Tegen de dierenarts heb ik gezegd dat ik het daar niet mee eens ben en zo niet het weekend in wilde gaan. De dierenarts was niet voor rede vatbaar.

Gelukkig heb ik wat kundige mensen tussen mijn connecties zitten, die meegekeken hebben met de bloedwaarden en die adviseerden toch even naar de kliniek te gaan. En ik ben heel blij dat ik naar hun en mijn eigen gevoel heb geluisterd.

Jip zijn nier waarden waren verhoogd en hij had een anemie die verder daalde. Er is bij Visdonk opnieuw bloed afgenomen ter vergelijking met de waardes van gisteren. De anemie was weer gedaald maar niet voldoende voor nu al een bloed transfusie. Daarnaast zijn de nier waarden verhoogd en is er grote kans op nier schade. Jip is daarom opgenomen voor in ieder geval drie dagen zodat hij aan het natrium infuus kan om te spoelen. Daarnaast worden er nog echo's en röntgenfoto's gemaakt van de nieren, buik en longen.

De prognose voor nu is dat hij (afhankelijk van hoe groot de schade aan zijn nieren is) nog goed op zou kunnen knappen. Maar het kan ook altijd nog de andere kant op gaan. Dus voor nu is hij in goede handen en draaien de duimen overuren. :knuffel:

Denk aan jullie :+:

Dat de lieve clown er maar snel weer bovenop mag zijn, zodra jullie precies weten wat het is en hopelijk kunnen gaan behandelen. Echt vreselijk dat je ‘m achter hebt moeten laten, maar wel in goede handen en dat is ook wat waard. Hopelijk snel meer nieuws.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:14

Dan was de dierenarts in principe toch niet verkeerd met vermoeden nierbekkenontsteking?
En de reguliere behandeling daarvoor is antibiotica en een kweek van de urine om te zien welke bacterie het is en daaraan de antibiotica aanpassen...
Dus in feite was het toch niet zo fout van de dierenarts...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:25

Little_Gift schreef:
Dan was de dierenarts in principe toch niet verkeerd met vermoeden nierbekkenontsteking?
En de reguliere behandeling daarvoor is antibiotica en een kweek van de urine om te zien welke bacterie het is en daaraan de antibiotica aanpassen...
Dus in feite was het toch niet zo fout van de dierenarts...

Visdonk geeft duidelijk aan dat deze klachten niet alleen van een nierbekken ontsteking kunnen komen, áls het al een nierbekken ontsteking is. Daarnaast hebben ze onofficieel gezegd dat mijn dierenarts niet goed gehandeld heeft in deze situatie door de anemie niet mee te nemen en de overige onderzoeken zoals echo/röntgen niet uit te voeren. Aangezien we er nu op tijd bij zijn dat er nog kans van opknappen is. Maar als we het een weekend voorbij hadden laten gaan dat we dan waarschijnlijk met spoed naar de kliniek gekund hadden.

Dus nee. Mijn eigen dierenarts heeft gewoon niet goed gehandeld in deze situatie.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:41

Heel veel sterkte met Jip! Wat een gedoe zeg! En wat naar voor jou om je hondje achter te moeten laten. Tuurlijk is hij daar op de goede plek met de beste hulp en kunde. Maar toch... Het blijft je beste maatje :knuffel:
Dikke knuffel en ik duim mee voor een goed herstel voor Jip!

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:56

Ik kom ook weer even onder mijn rotsblok vandaan, ik lees alles mee maar heb niet de energie om te reageren.
@cupcakes, heel veel sterkte en succes met Jip :(:) hopelijk is de schade nog omkeerbaar of in ieder geval beheersbaar en ik vind ook dat de eerste dierenarts op zijn zachtst gezegd "slordig" heeft gehandeld |o

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:00

Oh wat heftig Cupcakes. Het is erg genoeg dat je vriendje zo ziek is zonder dierenarts die ‘aanrommeld’. Hier duimen we voor eeen snel herstel.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:10

Wat een ellende ;( ik duim heel hard voor Jip! Sterkte komende tijd!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 18:39

Hopelijk doen ze in visdonk dan wel wat moet en kunnen zij hem beter helpen.
Lastig om hem 3 dagen te moeten missen... Mag je wel op bezoek?

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:01

Heel veel sterkte met Jip! Erg vervelend ook hoe het nu is gegaan met de dierenarts(en). Het lastige met Lyme is dat het niet altijd uit het bloed te halen is, maar ik hoop heel erg voor je dat er geen sprake is van Lyme. Hopelijk knapt hij snel op, niks aan als je hond zich duidelijk niet goed voelt en je ook nog niet weet wat er precies aan de hand is :(:) hopelijk heb je hem snel weer gezond thuis!

Wat fijn ook dat Vidar zulke grote stappen maakt met zijn verlatingsangst! Heel lastig als ze daar zoveel last van hebben, onze vorige hond had het in mindere mate ook een beetje maar gelukkig niet heel erg heftig.

Fijn ook dat Vesper geen last van haar staart meer lijkt te hebben! Onze vorige hond heeft een keer een hotspot gehad bij zijn staart, daar zijn wel echt heel lang zoet mee geweest en dat is daar altijd een beetje een zwakke plek gebleven. Maar fijn dat het met Vesper goed gaat!

Volgende week staan de röntgenfoto’s van de heupen en ellebogen van Charley op de planning en dan in het weekend de aankeuring om te kijken of hij als dekreu door het leven mag. Ben erg benieuwd wat eruit gaat komen!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 19:51

Heel veel sterkte met jip! Hier draaien de duimpjes ook!! weet hoe je je voelt wij hadden vorigjaar zoiets met Boellie..

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 23:15

Heel veel sterkte met jip!! Niks aan als je hond niet fit is!

Knappe charly <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:34

Kiwi, dat gevoel begrijp ik nu helemaal! :knuffel:

Kleine update;
Jip krijgt nog steeds natrium via het infuus sowieso t/m zondag. Daarnaast krijgt hij ook zware AB en prednison. Helaas was de temperatuur weer gestegen eind de middag, dus dat vond ik niet geheel positief. Hij is wel alerter, eet redelijk en drinkt ook wel. Zondag wordt er ook weer algeheel bloedbeeld afgenomen en op basis daarvan gaan we verder kijken. Met name de SDMA-waarde en de hematocriet/Hb gehalte moeten veranderingen laten zien.
Hij wind iedereen om zijn poten daar, de ouwe charmeur. :Y)

Ik merk dat mijn verpleegkundig hoofd overuren maakt en ik kan het niet zo goed los laten. Soms is medisch onderlegd zijn niet altijd even bevorderlijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-24 10:12

CupCakes_ schreef:
Kiwi, dat gevoel begrijp ik nu helemaal! :knuffel:

Kleine update;
Jip krijgt nog steeds natrium via het infuus sowieso t/m zondag. Daarnaast krijgt hij ook zware AB en prednison. Helaas was de temperatuur weer gestegen eind de middag, dus dat vond ik niet geheel positief. Hij is wel alerter, eet redelijk en drinkt ook wel. Zondag wordt er ook weer algeheel bloedbeeld afgenomen en op basis daarvan gaan we verder kijken. Met name de SDMA-waarde en de hematocriet/Hb gehalte moeten veranderingen laten zien.
Hij wind iedereen om zijn poten daar, de ouwe charmeur. :Y)

Ik merk dat mijn verpleegkundig hoofd overuren maakt en ik kan het niet zo goed los laten. Soms is medisch onderlegd zijn niet altijd even bevorderlijk.

Toen bij Boellie de AB aansloeg kropen de andere waardes gelijk weer de goede kant op. Goed t herstel duurde lang. In november(of dec?) waren zn waardes nog steeds niet helemaal hersteld. Hij heeft ook lang op phenpred gestaan.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 10:47

Goed om te weten Kiwi!

Hier kregen we een update dat Jip constant dat infuus eruit trekt :') en redelijk onrustig is daardoor. Ze gaan vandaag de waardes prikken en eventueel de overige onderzoeken/controles poliklinisch doen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:49

Wat een verhalen lees ik! Sterkte voor alle zieke dieren :knuffel:

Mijn cavia is ziek, van een hele andere orde, maar stom is het altijd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-24 13:22

CupCakes_ schreef:
Goed om te weten Kiwi!

Hier kregen we een update dat Jip constant dat infuus eruit trekt :') en redelijk onrustig is daardoor. Ze gaan vandaag de waardes prikken en eventueel de overige onderzoeken/controles poliklinisch doen.

Haha dat was exact wat boellie deed. Zelfs met kap om beet ie de infuusslang los :')
Toen mocht ie mee naar huis onder voorwaarde dat ie goed bleef eten/drinken

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:56

Afbeelding

Lumoz is thuis!
De rest van de roedel weet nog niet zo goed wat ze er mee moeten maar dat komt snel goed :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:07

kiwiwitje schreef:
CupCakes_ schreef:
Goed om te weten Kiwi!

Haha dat was exact wat boellie deed. Zelfs met kap om beet ie de infuusslang los :')
Toen mocht ie mee naar huis onder voorwaarde dat ie goed bleef eten/drinken

Bij Puk heb ik uiteindelijk de mouwen van MPS gebruikt, want bij haar 'gleed' het infuus er uit. :Y)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:10

Wat een schatje Marleen!

Ik komhier even binnen vallen.
Hele tijd niks gepost of gelezen hier maar alles gaat prima.
Jinn doet weer beetje hoopers. Jaxx gaat nog steeds lekker met de behendigheid en Simba is over 2 weken alweer 1 jaar! Hoe snel?!

Maargoed.
Is er iemand die mij wil en kan helpen. Ik hoor steeds vaker om me heen dat titeren echt loont en zeker met 3 honden dat gewoon scheelt in de kosten en de belangrijkste misschien wel voor de gezondheid van je hond.
Alleen ik heb er echt 0,0 verstand maar dan ook echt 0,0. Ik begrijp dat ze een buisje bloed nemen. Er iets mee doen. Vervolgens komen er uitslagen uit en hoe hoger het cijfer hoe beter beschermd en adh van die uitslag moet je of enten of ben je x aantal jaar beschermd.

Maar hoe beginnen?