Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
CupCakes_ schreef:Even een update voor dat ik weer onder mijn steen verdwijn voor de komende dagen.
Vanochtend zijn we nog naar onze eigen dierenarts gegaan voor een extra test voor Lyme en coombs test af te nemen. Daar aangekomen was het een groot fiasco. Ze hadden mij namelijk naar de verkeerde locatie gestuurd dus er moest midden in de wachtkamer door de assistentes bloed geprikt worden. Dat viel bij mij behoorlijk verkeerd kan ik je vertellen.![]()
Daarnaast heb ik gelijk om een uitdraai van Jip zijn bloed waarden gevraagd, gezien deze nog steeds niet op de mail verschenen waren. Daar kwam toch naar voren dat er bepaalde waarden niet goed waren. Er is ook urine ingeleverd voor verder onderzoek.
Eind de ochtend belde de dierenarts al dat er uitslag was van het urine onderzoek. Er zat wat bloed in de urine en op basis van alle bloedwaarden dacht de dierenarts aan een nierbekkenontsteking. Ik heb een flinke discussie gehad hierover met de dierenarts, want ik was het niet eens met deze diagnose. De dierenarts wilde namelijk een breed spectrum AB geven en het weekend aankijken zodat er maandag weer bloed geprikt kon worden. Tegen de dierenarts heb ik gezegd dat ik het daar niet mee eens ben en zo niet het weekend in wilde gaan. De dierenarts was niet voor rede vatbaar.
Gelukkig heb ik wat kundige mensen tussen mijn connecties zitten, die meegekeken hebben met de bloedwaarden en die adviseerden toch even naar de kliniek te gaan. En ik ben heel blij dat ik naar hun en mijn eigen gevoel heb geluisterd.
Jip zijn nier waarden waren verhoogd en hij had een anemie die verder daalde. Er is bij Visdonk opnieuw bloed afgenomen ter vergelijking met de waardes van gisteren. De anemie was weer gedaald maar niet voldoende voor nu al een bloed transfusie. Daarnaast zijn de nier waarden verhoogd en is er grote kans op nier schade. Jip is daarom opgenomen voor in ieder geval drie dagen zodat hij aan het natrium infuus kan om te spoelen. Daarnaast worden er nog echo's en röntgenfoto's gemaakt van de nieren, buik en longen.
De prognose voor nu is dat hij (afhankelijk van hoe groot de schade aan zijn nieren is) nog goed op zou kunnen knappen. Maar het kan ook altijd nog de andere kant op gaan. Dus voor nu is hij in goede handen en draaien de duimen overuren.
Little_Gift schreef:Dan was de dierenarts in principe toch niet verkeerd met vermoeden nierbekkenontsteking?
En de reguliere behandeling daarvoor is antibiotica en een kweek van de urine om te zien welke bacterie het is en daaraan de antibiotica aanpassen...
Dus in feite was het toch niet zo fout van de dierenarts...
CupCakes_ schreef:Kiwi, dat gevoel begrijp ik nu helemaal!![]()
Kleine update;
Jip krijgt nog steeds natrium via het infuus sowieso t/m zondag. Daarnaast krijgt hij ook zware AB en prednison. Helaas was de temperatuur weer gestegen eind de middag, dus dat vond ik niet geheel positief. Hij is wel alerter, eet redelijk en drinkt ook wel. Zondag wordt er ook weer algeheel bloedbeeld afgenomen en op basis daarvan gaan we verder kijken. Met name de SDMA-waarde en de hematocriet/Hb gehalte moeten veranderingen laten zien.
Hij wind iedereen om zijn poten daar, de ouwe charmeur.
Ik merk dat mijn verpleegkundig hoofd overuren maakt en ik kan het niet zo goed los laten. Soms is medisch onderlegd zijn niet altijd even bevorderlijk.
CupCakes_ schreef:Goed om te weten Kiwi!
Hier kregen we een update dat Jip constant dat infuus eruit trekten redelijk onrustig is daardoor. Ze gaan vandaag de waardes prikken en eventueel de overige onderzoeken/controles poliklinisch doen.
kiwiwitje schreef:CupCakes_ schreef:Goed om te weten Kiwi!
Hier kregen we een update dat Jip constant dat infuus eruit trekten redelijk onrustig is daardoor. Ze gaan vandaag de waardes prikken en eventueel de overige onderzoeken/controles poliklinisch doen.
Haha dat was exact wat boellie deed. Zelfs met kap om beet ie de infuusslang los![]()
Toen mocht ie mee naar huis onder voorwaarde dat ie goed bleef eten/drinken