Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsel2109

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:44

Afbeelding
Voor het eerst naar een strandje. Maggie vond het GE-WEL-DIG! Echt zo leuk om te zien <3

Ik lees trouwens wel mee, maar ben niet zo'n goede poster :o

Maggie mocht wel groot nieuws aankondigen afgelopen week!
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:58

Gefeliciteerd :D

Wij hebben vanmorgen heerlijk gewandeld op een plekje waar ik nog nooit ben geweest. Het is een heel stuk waar ze vast moeten maar halverwege is een losloop stuk voor honden. Met mul zand, water en heeeeeeeeeeeeeeeeel grote zandvlakte en hier en daar wat gras. Heel erg leuk om eens heen te gaan.

Jinn en Jaxx hebben zich ook super vermaakt. Jinn met alle kinderen die met hem speelden in het water en Jaxx met alle andere honden die er waren. Heb wat foto's gemaakt met mijn mobiel.

Afbeelding
Jinn door het water spetteren.

Afbeelding
Je wil niet weten hoe Jaxx er uit zag nadat hij zo'n 600.000 keer had gerold door het mulle zand terwijl hij nat was.

Afbeelding
Knappe zandkop

Afbeelding
Jinn ook met zn blije bekkie

Afbeelding
Samen lekker spelen

Afbeelding
Nog meer rollen..

Afbeelding
Iets uit t water pakken.

Nadat we er dik 2 uur waren geweest zijn we weer weggegaan en hebben ze de hele middag en op moment van typen nog steeds lekker aan het slapen. Rustig middag Formule 1 was het voor mij xD

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 19:37

Gefeliciteerd!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:54

Gefeliciteerd! En wat een leuke foto’s

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:05

Eefsel2109 schreef:
[ [url=m/hJH54X.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor het eerst naar een strandje. Maggie vond het GE-WEL-DIG! Echt zo leuk om te zien <3

Ik lees trouwens wel mee, maar ben niet zo'n goede poster :o

Maggie mocht wel groot nieuws aankondigen afgelopen week!
[ [url=m/c7ggHH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhhhh <3 <3 Gefeliciteerd <3 <3 <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 21:11

Hij hoort hier ook nog een beetje. Half broer van Djessey van afgelopen oktober;
Afbeelding
Afbeelding
Nu dus zo’n 10 maanden. Dus ben benieuwd hoe hij er over een jaar uit ziet <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:20

Eefsel
Wat een leuke aankondiging zeg. Van Harte Gefeliciteerd!

JesdaJinn
Ziet eruit alsof ze veel plezier hebben gehad!
Rustige middag F1? God, voor mij kon de middag niet snel genoeg voorbij gaan. Was poepie nerveus met deze race :') :') :')

kiwi
Echt mooi ontwikkeld al hoor met z'n 10 maanden <3

---

Voor Arya en Sansa was het dan wel een hele rustige zondag gisteren :')

Afbeelding

En van mij mag deze week wel alweer snel voorbij zijn, met de temperaturen van de komende dagen -O-
Merkte dat Arya er ineens gister al wat last van had binnenshuis - 't is ook ineens vreselijk drukkend weer hier binnen, bah. Ik ben ZO klaar ervoor, dat het echt goed herfst wordt he <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:48

Eefsel gefeliciteerd!
JJ, die hebben zich goed vermaakt daar, heerlijk!
Kiwi, wat een kop zit daar al op zeg! Dat wordt een flinke kerel!
Curse, Roetsj moet ook altijd even wennen hoor, maar na een dag of 2-3 gaat het dan meestal wel weer. Maar dat wennen wil dit jaar niet zo lukken, met dat wisselende weer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:39

Eefsel, ik had het al op IG gezien maar nogmaals van harte gefeliciteerd! Y)(^)

Ik vind dit weer ook ietsje minder maar dat is geen geheim. :Y) ik heb liever -20 dan +20. _O-

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:34

Ik vind zo rond de 20 graden heerlijk, lekker in de avond met zonsondergang wandelen <3
Hier een puppy die mankt :( Bij de dierenarts geweest en ze voelde een verdikking bij zijn voorpoot dus ik heb pijnstilling gekregen en moet even een paar dagen rustig aan doen. Gelukkig niks in zijn gewrichten.
Helaas gaf hij wel pijn aan toen ze met zijn heupen bezig was, en ze verdenkt dus dat hij wel een (milde) vorm van HD heeft…. -O-
Ze zei dat het niet heel ernstig is of zo, maar wel verstandig om rond 1-1.5 jaar even een foto te laten maken om te kijken hoe of wat. Nu gewoon lekker doorgaan met km’s maken en spieren goed op peil houden. Ze vond hem wel al goede beenspieren hebben dus vooral zo doorgaan.
Maar ik baal wel heel erg van dit nieuws. Natuurlijk heeft ze geen foto gemaakt dus het is allemaal niet in steen gegraveerd maar toch een tegenvaller. Sta je dan met je goede gedrag en een puppy uit geteste ouders van een goede fokker bla bla…. Ik hoop dat het allemaal meevalt over een jaartje.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:48

Oei hopelijk valt het mee noox.

Hier wel meegelezen maar druk met werken en onwijs veel stress over m'n kleine Moos.
Dus dit keer geen uitgebreide bijlees post.

Ivy is 30 weken alweerAfbeelding
Afbeelding
En luisterde gister op de hondenschool nergens naar wat een draakje was het haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 15:22

noox schreef:
Ik vind zo rond de 20 graden heerlijk, lekker in de avond met zonsondergang wandelen <3
Hier een puppy die mankt :( Bij de dierenarts geweest en ze voelde een verdikking bij zijn voorpoot dus ik heb pijnstilling gekregen en moet even een paar dagen rustig aan doen. Gelukkig niks in zijn gewrichten.
Helaas gaf hij wel pijn aan toen ze met zijn heupen bezig was, en ze verdenkt dus dat hij wel een (milde) vorm van HD heeft…. -O-
Ze zei dat het niet heel ernstig is of zo, maar wel verstandig om rond 1-1.5 jaar even een foto te laten maken om te kijken hoe of wat. Nu gewoon lekker doorgaan met km’s maken en spieren goed op peil houden. Ze vond hem wel al goede beenspieren hebben dus vooral zo doorgaan.
Maar ik baal wel heel erg van dit nieuws. Natuurlijk heeft ze geen foto gemaakt dus het is allemaal niet in steen gegraveerd maar toch een tegenvaller. Sta je dan met je goede gedrag en een puppy uit geteste ouders van een goede fokker bla bla…. Ik hoop dat het allemaal meevalt over een jaartje.

Wat rot! Ik adviseer wel om naar een orthopeed te gaan (nu al) voor foto’s. Ook op deze leeftijd. En daarnaast naar de fysio. Als de pup nu al pijn /gevoeligheid aangeeft bij “betasten” dan zit er iets. Dan kun je er gif op innemen dat ie ook verkeerd gaat belasten. Gaat ie dat tussen nu en 1,5 jaar verder doorzetten is de schade vele malen erger dan nu gericht aanpakken. :)
Dus de foto’s ivm de staat van de gewrichten checken en fysio om te zorgen dat de belasting goed checkt word en goed begeleid.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:39

Ik zou ook nu alvast een foto laten maken. Kost je niet zoveel en scheelt je op een hoop kopzorgen als er helemaal niks aan de hand blijkt te zijn. En stel dat hij wel HD heeft kan je veel gerichter helpen met spieren opbouwen etc.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:36

Bedankt voor de reacties, ik heb even contact opgenomen met zijn fokker. Even overleggen wat zij denken dat slim is, sowieso wil ik nu wel graag een foto inderdaad. Dierenarts gaf aan dat ze het pas vanaf 1 jaar goed konden zien, maar online lees ik idd advies om rond een halfjaar ook al een foto te maken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 17:42

noox schreef:
Bedankt voor de reacties, ik heb even contact opgenomen met zijn fokker. Even overleggen wat zij denken dat slim is, sowieso wil ik nu wel graag een foto inderdaad. Dierenarts gaf aan dat ze het pas vanaf 1 jaar goed konden zien, maar online lees ik idd advies om rond een halfjaar ook al een foto te maken.

Als er geen HD is, of als je officiele foto’s wil maken dan is dit bij de meeste rassen op 12 maanden.
Maar op t moment dat er problemen zijn kun je altijd een foto maken.. en dan kun je uiteraard ook problemen zien als die er zijn.
https://www.nvfd.nl/Generic/nvfd/SearchTherapist.aspx
Hier kun je een dierfysio vinden.
Wij gaan zelf naar Nanda van velzen. Zij zit in moordrecht en heeft ook heeeel veel ervaring met HD. Ze heeft zelfs met een doodle met HD in “onze hond” gestaan geloof ik.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:58

Wat vervelend Noox!

Ik ben super happy! Vandaag mijn nieuwe auto opgehaald. Een Volkswagen Caddy. Speciaal voor de hondjes. Nu opzoek naar benches.

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:06

JesdaJinn schreef:
Wat vervelend Noox!

Ik ben super happy! Vandaag mijn nieuwe auto opgehaald. Een Volkswagen Caddy. Speciaal voor de hondjes. Nu opzoek naar benches.

[ [url=m/38oanX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/md3gg1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nogmaals gefeliciteerd, welkom bij de Caddy-fam! Ze zijn zo fijn! <3

kiwiwitje schreef:
noox schreef:

Als er geen HD is, of als je officiele foto’s wil maken dan is dit bij de meeste rassen op 12 maanden.
Maar op t moment dat er problemen zijn kun je altijd een foto maken.. en dan kun je uiteraard ook problemen zien als die er zijn.
https://www.nvfd.nl/Generic/nvfd/SearchTherapist.aspx
Hier kun je een dierfysio vinden.
Wij gaan zelf naar Nanda van velzen. Zij zit in moordrecht en heeft ook heeeel veel ervaring met HD. Ze heeft zelfs met een doodle met HD in “onze hond” gestaan geloof ik.

Ik zou zeer zeker ook een foto laten maken ja!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:17

Kan me alleen maar bij de rest aansluiten, zou nu ook zeker een foto laten maken ( bij iemand die daar verstand van heeft). Zo kan inderdaad gericht advies gegeven worden.
JJ, gefeliciteerd met de auto, veel fijne km's gewenst.
Marlis, sterkte met alle moeilijke beslissingen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 00:33

Wat fijn een caddy. Veel plezier met de nieuwe auto.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:17

Oh wat een mooie auto!! Zoiets hopen we binnen nu en een jaar ook te hebben voor Arya en mezelf.
Veel plezier ermee!

fannetje
Ja, eerder met de warmere dagen ging het prima. Gister had ze ook geen last, dus misschien dat het toch wat anders was - ze moest gisterochtend ook spugen. Maar het weer gaat idd erg op en neer; zelf heb ik er wel enorm veel last van,

noox
Wat een rotte situatie zeg. Ik sluit me idd bij de rest aan en zou ook nu foto’s laten maken. M’n schoonzus heeft dit bij haar Herder gedaan toen ze 5 maanden was en toen was er idd al duidelijk te zien dat bij haar de heupen enorm slecht waren bv. Doordat ze het al vroeg wist, kon ze ook al vroeg hiermee ‘aan de slag’ en dat heeft haar leven gewoon echt enorm verbeterd en verlengd ook. Je kunt idd nu al prima beginnen met meer spieropbouw, maar je zou als je meer weet bv. dus ook al kunnen starten met specifieke supplementen bv. en een fysio/orthopeed kan jullie dan ook gewoon veel beter helpen. Op dit moment gaan er zoveel dingen door je hoofd, maar je weet eigenlijk alsnog vrij weinig afgaand op alleen het standaard DA onderzoek, dus daar zou ik persoonlijk gewoon echt duidelijkheid in willen nu. Mocht er namelijk echt iets niet goed zijn, zou je eigenlijk niet nog tot 1-1,5 jaar willen wachten, maar ook al sneller willen starten met bv. die supplementen naast het sterker maken van de spieren. Heel veel succes en sterkte ermee in ieder geval. Hopelijk gaat het alsnog allemaal meevallen voor jullie!

Marlis
Dikke knuffel ook jouw kant uit. Kan me goed voorstellen dat je momenteel enorm veel stress ervaart. Ivy is toch zo’n leukerd zeg!

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:04

Ik stel jullie graag voor aan onze eerste eigen pup Bram *\o/*

Geboren op 13 mei, een border colli x Australische herder, een onwijs leuke blije slimme pup!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:18

Ideaal, mooie auto! Wij willen ook nog een caddy voor erbij. Lijkt me ontzettend makkelijk voor vervoer. Maargoed, volgend jaar nemen we een nieuwe auto met kofferbak ruimte waar een waardige autobench in kan. Nu hebben we een stoffen reisbench op de achterbank. Is ook niet alles.

Welkom! Wat een knap pupje. <3

Kim, fijn dat het zo goed met de pup!

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:48

Wat vervelend noox, hopelijk valt het mee.

JesdaJinn, gefeliciteerd met de nieuwe auto! Hier op vakantie ook een nieuwe ruimere auto gekocht (that escalated quickly _O-), dus moet nog een x terug voor inruil en aflevering.

Welkom LVA1993! Wat een leuk snoetje.

Wij zijn weer terug van een weekje aan zee. Koda heeft het echt geweldig gedaan, vanaf dag 1 heel makkelijk aangepast in het huisje, maar ook tijdens de uitjes vond die alles prima; strand (icm een hoognodig bad :+), drukke stad, op de boot, mee terrassen etc. Hij is zondag 5 maanden geworden. Z'n favoriete bezigheid was toch wel door het water heen racen met zijn flaporen :):) oja.. en graven. Ook een paar rasgenoten tegengekomen in de omgeving, die zien we hier veel minder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 17:07

Kijk dit kleine ding <3
Afbeelding
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:37

Aaah cute