Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 14:52

mvdende schreef:
Doordat we aan het verbouwen zijn, hadden we geen tijd/zin om met Skip naar het losloopgebied te gaan. Dat zit hier in mijn nieuwe huis nl niet echt in de buurt. Ik (we, mijn ouders helpen) heb nu wel een behoorlijke tuin waar Skip de laatste dagen lekker in gespeeld heeft, maar ik merk toch dat een tuin niet vergelijkbaar is als met een losloopgebied waar hij echt lekker kan rennen.

Nee maar dat is sowieso een hee verschil. Hij mist het loslopen niet nu. Hij krijgt minder aandacht, minder beweging en “moet” zich vermaken in de tuin. Dat heeft niks met het loslopen te maken..

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:08

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:29

AJ heeft loslopen echt wel nodig. Ik merk dat als ik een paar dagen anderhalf uur stukken loop aan de riem, hij gefrustreerd raakt en gewoon even wil racen. Gelukkig kan dat hier in de buurt vrij veel.
Zig maakt het geen klap uit, als hij maar genoeg beweegt dan vindt hij het wel prima.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 15:48

Als ik hier alleen maar wandel aan een vaste lijn krijg ik ook gefrustreerde honden. Maar daarom een flex van 10 meter. Wat betekend dat ze gewoon 20 meter kunnen rennen als ze willen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:49

gribaldi schreef:
Oh Diandra, ben ook blij met je tip hoor :D Maar ik durf geen officiële mee te nemen, ben dan echt bang dat ik ze verlies/kwijtraak :+

Ianthe, natuurlijk. Maar als je dat op jouw manier zou bekijken zou dat betekenen dat heel veel mensen geen honden kunnen houden ;) En natuurlijk ieder zijn ding hoor.

Zeg toch ook niet dat iedereen het zo moet doen. Alleen IK zou op die manier geen honden willen hebben en zou het ook niet eerlijk vinden tegenover de hond. Maar goed, ik kies dan ook niet voor rassen die je lastig los kan laten lopen en ga niet ergens wonen met weinig mogelijkheden voor loslopen.

Olly neemt erg veel ruimte met loslopen, dus voor hem rij ik ook naar een plek waar ik niemand tegen kom. Als er geen auto op de parkeerplaats staat weet ik dat er niemand is en kan die zijn gang gaan ;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:50

kiwiwitje schreef:
Als ik hier alleen maar wandel aan een vaste lijn krijg ik ook gefrustreerde honden. Maar daarom een flex van 10 meter. Wat betekend dat ze gewoon 20 meter kunnen rennen als ze willen.

Dat zou voor Olly niet genoeg zijn. Die is in 2 sec 100 meter verder. Als hij niet die ruimte kan nemen, zou hij dood ongelukkig zijn.
Maar goed, mensen die hun honden niet kunnen los laten lopen, moeten dus ook gewoon niet zo´n ras nemen, lijkt mij simpel. :D

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:11

Ik kan Bo ook niet los laten lopen in het bos bijvoorbeeld, puur omdat wanneer hij bang is gewoon weg sprint. Dus ik wandel altijd met een flex met hem. En om zijn energie kwijt te kunnen ga ik altijd met hem naar een honden plein, waar dus omheind is. Daar kan die dan wel weer los omdat hij dan niet weg kan :+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:13

Eens Ianthe! Je moet natuurlijk je ras uitkiezen op je situatie.

Meneer heeft vannacht kotsfest gehad, met de aftrap op mijn bed, heeeeel fijn. Vanmorgen eea geprikt want hij wilde niet eten of drinken. Dat gaat nu gelukkig goed, hij is alleen wel iets slomer. Of minder extreem blij. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 16:23

He balen simone! Hopelijk issie snel weer zichzelf

Wij hebben hier sowieso maar weinig plekken waar je je hond veilig los kan laten ivm honden die niet zo sociaal zijn als baasje zegt. Al is dat met aangelijnd lopen ook een ding.
Maar van de andere kant. Meer dan 20 meter wil ik ze ook niet bij me vandaan hebben helemaal niet als ze los lopen. Op de uitzondering van het balletje gooien na. Omdat ik weet dat chick op dat moment voor niks anders zicht heeft dan de bal en als ze twijfelt lijn ik haar gelijk weer aan. En ook dat doen we alleen wanneer mijn vriend aan de andere kant van het veld dus vlak bij haar staat.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:32

Ik wilde ze jaren terug ook altijd in zicht hebben, maar ja als je bepaalde rassen neemt, dan kan je ervan uitgaan, dat je ze niet in het zicht zal hebben de hele tijd. Een BdB neemt graag de ruimte, dus die geef ik hem ook. Op een veilige plek, naja....op stok in je poot na :+

Hier zijn er natuurlijk ook meer regels voor staffords, pitbulls en dat soort honden. Die kom ik dus ook nooit tegen. Zie ze ook nooit gewoon aan de lijn ergens lopen, dus volgens mij zijn er maar weinig van. En heb het idee dat de Duitsers sowieso wat netter zijn met honden aanlijnen. Als ze zien dat jij eraan komt met een aangelijnde hond, dan doen ze zelf hun hond ook aan de lijn.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:41

Ik wil me hier ook meepraten als dat mag. :)
Ik verwacht midden juli een pup, een chihuahua langharig. (Met normale neus/ogen/bouw :))
Ze zijn nu 4 weekjes, gisteren gekeken en zondag nog een keer kijken. Ik kan uit 3 pups kiezen, er is 1 teef en 2 reu. Ik heb niet speciaal een voorkeur voor geslacht eigenlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:50

Meliaforever schreef:
Ik wil me hier ook meepraten als dat mag. :)
Ik verwacht midden juli een pup, een chihuahua langharig. (Met normale neus/ogen/bouw :))
Ze zijn nu 4 weekjes, gisteren gekeken en zondag nog een keer kijken. Ik kan uit 3 pups kiezen, er is 1 teef en 2 reu. Ik heb niet speciaal een voorkeur voor geslacht eigenlijk.

Die hebben we nog niet in de rassencollectie hier!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 17:00

Ianthe schreef:
Ik wilde ze jaren terug ook altijd in zicht hebben, maar ja als je bepaalde rassen neemt, dan kan je ervan uitgaan, dat je ze niet in het zicht zal hebben de hele tijd. Een BdB neemt graag de ruimte, dus die geef ik hem ook. Op een veilige plek, naja....op stok in je poot na :+

Hier zijn er natuurlijk ook meer regels voor staffords, pitbulls en dat soort honden. Die kom ik dus ook nooit tegen. Zie ze ook nooit gewoon aan de lijn ergens lopen, dus volgens mij zijn er maar weinig van. En heb het idee dat de Duitsers sowieso wat netter zijn met honden aanlijnen. Als ze zien dat jij eraan komt met een aangelijnde hond, dan doen ze zelf hun hond ook aan de lijn.

Hier in NL ben ik gewoon verbaasd(bijna dagen lang) als mensen hun hond aanlijnen als ze je tegen komen. Hier zie je maar zelden honden aangelijnd in een aanlijnplicht gebied. En aangezien ik een teefje heb die heel duidelijk aangeeft als ze iets niet pikt(in de normale volgorde) en die dan gewoon rustig gepakt word omdat de anderen 9/10x t gedrag niet lezen en het er dan niet mee eens zijn dat ze gromt..

Maar ja ongeacht ras, ik wil ze bij mij hebben. En dan zijn er gewoon eerder rassen ongeschikt voor mij.. maar onze jack, golden en herder hadden die zelfde regels. Hoe braaf en sociaal ze wel of niet waren.

Welkom Melia! Leuk! Puppytijd is zo over haha

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:28

Welkom melia ! Wat leuk een chihuahua
Oei simone hopelijk snel weer de oude :(:)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:44

kiwiwitje schreef:
Maar ja ongeacht ras, ik wil ze bij mij hebben. En dan zijn er gewoon eerder rassen ongeschikt voor mij.. maar onze jack, golden en herder hadden die zelfde regels. Hoe braaf en sociaal ze wel of niet waren.

Welkom Melia! Leuk! Puppytijd is zo over haha

Olly mag ook alleen zo ver gaan als ik weet dat er niemand is natuurlijk. Laat hem niet zomaar zo ver gaan als ik ergens loop waar meerdere honden zijn. Daarom ga ik naar dat gebied toe, daar kan je niet komen met fiets of lopend. Dus als er geen auto is op de parkeerplaats, weet ik dat er niemand is :+ Zo kan die toch doen wat die graag wil. Als ik hem steeds ga terugroepen heb ik een hond die niet meer voor mij wil werken op afstand. En daar heb ik ook weinig aan. Als die maar terugkomt als ik fluit vind ik het allemaal prima. Die 2 oudjes lopen altijd bij mij, dus hoef er maar eentje in de gaten te houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 17:57

Zo zie je maar hoe iedereen verschilt in wat ie verwacht van zijn hond en wat ie zelf wil.
Als t voor jou zo werkt is t goed. Alleen ik wil t zo niet hebben dus zou ik nooit voor een hond gaan die dat echt “moet” kunnen. Want dat ga ik hem gewoon niet geven.
We hebben hier de flexi’s van 10 meter en de uitzonderlijke momenten de veldlijnen van 20 meter en dat vind ik prima. Alleen balletje gooien doen we op een “afgesloten” veld en alleen met Chicka. Maar ook dat is niet wekelijks.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:58

Welkom melia!

Dat is wel erg lekker hoor ianthe :D olly mag alles nu weer of nog bezig?

Hopelijk weer snel beter Simone!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:13

Ik wilde het dus ook nooit, mijn Weimaraner bleef uit zichzelf heel dicht in de buurt, maar goed.. Ik wilde een Olly en die nemen meer de ruimte, dus pas ik mij wel aan haha.

Olly mag nog niet alles nee, hij mag een deel van de wandeling los en dan gaat die weer aan de lijn. Even rustig opbouwen. Maar kan die zich in ieder geval weer een beetje uitleven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 18:30

Ianthe schreef:
Ik wilde het dus ook nooit, mijn Weimaraner bleef uit zichzelf heel dicht in de buurt, maar goed.. Ik wilde een Olly en die nemen meer de ruimte, dus pas ik mij wel aan haha.

Olly mag nog niet alles nee, hij mag een deel van de wandeling los en dan gaat die weer aan de lijn. Even rustig opbouwen. Maar kan die zich in ieder geval weer een beetje uitleven.

T scheelt dat ik vrij rasgebonden ben (en voorlopig blijf) aan een ras die dat niet nodig heeft :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:52

Ik probeer gewoon alles uit;p Maar nog een Olly erbij zal niet zo snel gebeuren, dan moet hij eerst een oud opatje zijn denk ik. 2 van die apen die samen door het bos racen, lijkt mij nog gevaarlijker haha. Vind het wel prima zo, 2 van die omatjes en dan 1 actieve hond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 19:13

Ik merk hier al verschil binnen 1 ras met de energielevels.. _O-

Boellie is energiek zolang ie iets heel graag wil, anders is het gewoon een sul. Chick heeft meeeeeer dan genoeg energie. Maar is gelukkig wel te ''handelen'' als we even een paar dagen niks kunnen doen. En dan nog zijn ze al tevreden met 2 km per dag.
Djessey lijkt voor nu er een beetje tussen in te gaan zitten.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:26

Merk dat Candy meer uitdaging begint te zoeken dus heerlijk met haar aan de slag en wat gaat het ontzettend goed. Af en toe is ze een beetje snel af geleid maar ach dat komt vanzelf goed als ze wat ouder is.
Ik probeer nu eens vaker 1 op 1 te gaan met Candy ipv de teckel altijd mee. Maar wat een heerlijke hond is ze aan het worden !

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 19:27

Ik vind haar vooral heeel schattig <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:40

Ze is zo cute biggirl <3 knappe Candy!

Hier op de valreep vakantie geboekt! Lekker met Skye naar Luxemburg! Voordeel van een kleine immigrant, rabiës enting had ze natuurlijk al dus vertrekken volgende week dinsdag al haha.
Nog tips om rekening mee te houden? Autoriem gaat mee, bench, voer, flessen water(incl van die portable drinkbak/flessen voor op wandeling), speeltjes, flexilijn, gewone lijn, poepzakjes, PASPOORT(NIET VERGETEN KIM!!! :P ) .... nog handigheidjes die jullie standaard meenemen? Dit is de eerste keer voor mij met hond op vakantie, best spannend!

Op de terugweg gaan we gezellig bij haar fokker langs, ligt toch op de route. Eens kijken hoe het met haar familie is!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 19:47

Veel plezier! Eventueel nog wat EHBO dingetjes?

Sterkte met Popo Simoonzel!