Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:17

Nathalie__ schreef:
Wat heeft iedereen toch prachtige katten!

Noa neemt sinds kort steeds levende dieren mee in huis. Dit waren eerst alleen muggen en bijen/wespen/hommels. Vorige week opeens een levende spitsmuis. Deze heb ik gevangen en weer buiten gezet. Maar net komt ze met een gewone baby muis aanzetten. Aan de ene kant blij dat het leeft, maar ook niet zo handig, dat levende spul in huis. Ze laat het namelijk los en gaat er dan weer achteraan. Nu waren we er telkens gelijk bij, maar dit is wel een dingetje :o Hebben jullie ook katten die dit doen? Er zal wel niet veel aan te doen zijn.

Jep, hier ook regelmatig levende en dode muizen/vogels/padden.
De grote neemt het mee naar binnen en de kleine jaagt binnen verder.

Vangen en weer buiten zetten. Soms gebeurt het in de nacht en word je s'ochtends wakker met een cadeautje.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:18

Ook hier muizen Vogels en padden.. vist ie gewoon uit de tuin want daar kan hij niet uit.. en padden schreeuwen ook nog..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:21

Gelukkig alleen maar speelgoedmuisjes, maar heb balkon katten. :')

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:37

Marcella schreef:
Gelukkig alleen maar speelgoedmuisjes, maar heb balkon katten. :')

Haha, nou van speelgoed muisjes en speelgoed in het algemeen moet ze niks meer van hebben. Was het maar zo.

Ze komt nu al eventjes buiten en eerst jaagde ze eigenlijk niet. Dit is echt sinds kort dat ze zo nu en dan wat mee heeft. Wij hebben haar snachts gewoon binnen, dus dit is alleen overdag. Er zit direct een sloot achter ons huis, dus daar is genoeg te vinden voor haar. Want ver van huis gaat ze nog niet. Ach, ik red de diertjes met liefde. Ze kwam net alleen weer met volgens mij hetzelfde muisje aanzetten.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:24

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:40

Zijn hier mensen met ervaring met katten die absoluut niet graag geborsteld worden?

Mijn Britse langhaar heeft er echt een hekel aan, begint bij het minste ontzettend te miauwen en tegen te stribbelen. Ik snap wel dat het geen aangenaam gevoel is als ik ergens een klit tegenkom, maar niet borstelen is geen optie natuurlijk. En nu voelt het wel elke dag een beetje als een gevecht, zelfs al heeft hij op zich totaal niet veel klitten. Vooral zijn buik laat hij echt niet toe (met mijn handen mag ik daar wel klitten uithalen om 3u 's nachts :') dat vindt hij wel lekker, maar dan heb ik meestal nood aan slaap :P ).

Zijn er manieren om het te trainen dat hij het toch wat meer gaat accepteren? Of laat ik beter om de paar maanden de kattenkapster komen om zijn buik wat korter te trimmen zodat het ook gewoon minder geborsteld moet worden?

Edit: een fotootje van de heer in kwestie :P
Afbeelding

xoranlover

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:46

Ik heb een kat die haat het om geborsteld te worden. Maar sinds ik voor Nishi rijstzetmeel gebruik mag ik hem ook kammen. Oké eerlijk ia eerlijk buik nog steeds niet echt maar rug en alles vind ie heerlijk. Dus probeer dat eens.
Je doet een beetje poeder in de vacht laat het intrekken en borstelt het uit met een slickerborstel.
De haren zijn minder vet en zullen dus minder snel gaan klitten. Ook troep hecht zich minder in de vacht.
En anders zou ik voor een kattentrimster gaan. Misschien heeft die wel tips.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:50

Die tip ben ik nog niet tegengekomen, zeker eens het proberen waard :) Zo'n slickerborstel is misschien ook een goed idee, degene die ik nu heb heeft vrij harde 'tandjes' (beetje zoals een mensenborstel, maar wat harder), dus dat geeft waarschijnlijk al een fijner gevoel.

De kattentrimster is al eens geweest, maar zijn vacht was nog niet volledig teruggegroeid toen (helemaal geschoren geweest in het asiel), dus kon ze er ook nog niet zo heel veel mee toen. Had haar vooral laten komen om de nagels te laten knippen, en toen had ze dus wel gezegd dat dat een optie was om de vacht aan de buik gewoon wat korter te laten.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:20

Arya vond kammen verschrikkelijk toen ze bij mij kwam. Zat ook helemaal onder de klitten. Heb toen een gedeelte gewoon echt moeten knippen en daarna ben ik er een relaxmomentje van gaan maken. Gewoon als ze bij mij op de bank lag kam even over de rug halen, doen alsof mn neus bloed en dan weer tv kijken.
Inmiddels is de kam reden tot speel moment haha. Ook niet super handig maar dat heb ik dan toch liever :P
Afbeelding

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:21

Afbeelding

Iemand van jullie ooit zo een kattenoog gezien??
Ik blijf me er over verbazen!!
Is gewoon een huis tuin en keuken kat.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:52

Afbeelding
Hier nog zo een ❤️

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:27

Zika had ook zoiets. Blijf het apart vinden.
En Nishi is zoals verwacht precies 2 maanden nadat we zijn gestopt met de pil krols geworden. Zo handig dat ze in heel veel op haar moeder lijkt :')
Die werd ook 2 maanden na stoppen met de pil pas krols. Morgen de dierenarts bellen voor de laatste tests. En dan kan ze volgende krolsheid naar de kater. *\%/*

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:59

Oh zal ik ze hier ook even delen?

Kittens bij de fokker van Nishi (dus niet van mij)
Hopelijk heb ik over 3 maanden ook zulke schatjes.

Op de foto zijn ze 3 dagen oud.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:07

Ooooh smelt. Zo klein. <3

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:35

Wat een schatjes Xoran!! <3

Hier had Milo even een faalmoment net, misschien wel leuk om te delen :')
Ik was op 2e verdieping de was aan het doen en dacht: waar is die kat eigenlijk heen? Want die scharrelt meestal rond op de verdieping waar ik ben. Dus ik naar 1e verdieping, hoor ik gemiauw uit de badkamer komen :')

Meneer is kennelijk de douche ingeglipt omdat dat deurtjes een beetje open stonden. Alleen heeft hij ze aangestoten bij het naar binnen gaan, waardoor die deurtjes zich met de magneetstrip sloten. Zat meneer dat zwaar beledigd opgesloten in de "glazen doos" _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:56

Whahah dat is niet heel handig _O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:07

xoranlover schreef:
Oh zal ik ze hier ook even delen?

Kittens bij de fokker van Nishi (dus niet van mij)
Hopelijk heb ik over 3 maanden ook zulke schatjes.

Op de foto zijn ze 3 dagen oud.
[ [url=m/X5Q173.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Rbj6gk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SAETPQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3

DideH schreef:
Wat een schatjes Xoran!! <3

Hier had Milo even een faalmoment net, misschien wel leuk om te delen :')
Ik was op 2e verdieping de was aan het doen en dacht: waar is die kat eigenlijk heen? Want die scharrelt meestal rond op de verdieping waar ik ben. Dus ik naar 1e verdieping, hoor ik gemiauw uit de badkamer komen :')

Meneer is kennelijk de douche ingeglipt omdat dat deurtjes een beetje open stonden. Alleen heeft hij ze aangestoten bij het naar binnen gaan, waardoor die deurtjes zich met de magneetstrip sloten. Zat meneer dat zwaar beledigd opgesloten in de "glazen doos" _O-

Dat gebeurd hier met Sammie dus ook.. Die glipt stiekem naar binnen, maakt geen geluid niets, dan sluit ik de deur en dan bedenk ik me na een half uur; waar is Sammie eigenlijk. Want als hij niet aan t spelen is, is hij altijd in de buurt. We hebben Sammie onbedoeld regelmatig opgesloten in de badkamer of wc :+

Of je hoort ineens gemiauw of gekrab aan de deur als je hem nog niet mist na een half uur. Dit is dus de reden dat ik tegenwoordig altijd even controleer of hij naar binnen geglipt is of niet, voordat ik de deur dicht doe :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:53

Ohhh wat een prachtige kittens <3

Ik sluit de katten hier heel vaak op. Soms in de kleding kast, soms in de kelderkast. Per ongeluk hoor.

Maar ze zijn zo godvergeten nieuwsgierig. Zodra er een kast opengaat,.. hoppa erin. Soms heb ik dat dan niet gezien en doe de kast weer dicht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:55

Kast deuren zijn de enigste deuren (o en kelderkast deur) die dicht zijn. De rest van de deuren zijn hier standaard open.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:01

Ja hier ook. + de deur naar het washok.

Maar ze kruipen erin als ik bijvoorbeeld de was aan het vouwen ben. Of mezelf aan het omkleden. De stofzuiger even pak.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:10

Hier is een verbod op kasten en de slaapkamers, maar soms sneakt ie dan toch ergens naar binnen en zit ie opgesloten. Alleen was het nu met de douche wel geheel door eigen toedoen dat hij opgesloten zat :=

Verharen die van jullie ook zo ontiegelijk? Heb hier een 2e kat te koop

Afbeelding

Die handschoenen werken wel ontiegelijk goed!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:12

7ofhearts schreef:
[ [url=m/66Jcym.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog zo een ❤️

Bedoel je de vorm of de kleur?

Ik heb er hier een met echt hele groene ogen.

Mooi wel hoor. Kattenogen zijn prachtig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:26

Oh en over verharen. We hebben een tijdje terug 3 katten tegelijk in de rui gehad. Ik bleef stofzuigen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:30

NatasjavE schreef:
Oh en over verharen. We hebben een tijdje terug 3 katten tegelijk in de rui gehad. Ik bleef stofzuigen.

Hij is nu echt al weken aan het verharen en het blijft maar komen :')
Als je ziet wat er af is gekomen zou je denken dat hij inmiddels kaal zouden moeten zijn, but no -O- The hair keeps om coming!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:51

DideH schreef:
NatasjavE schreef:

Hij is nu echt al weken aan het verharen en het blijft maar komen :')
Als je ziet wat er af is gekomen zou je denken dat hij inmiddels kaal zouden moeten zijn, but no -O- The hair keeps om coming!

Tipje; hoe meer je kamt (of met zo’n handschoen) erover heen gaat, hoe langer die rui duurt. Beter zoveel mogelijk met rust laten (of even met een vochtige microvezeldoek overheen) :)