Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ianthe schreef:Amandavd schreef:oliebol. Dan moet ik haar op mijn naam gaan zetten. Effe puzzelen hoe dat werkt.
Als het goed is heb je een registratie formulier. Dat invullen, opsturen, betalen en dan krijg je een nieuwe stamboom.
kiwiwitje schreef:Nieuwe stamboom? Hier staat eigenaar niet op stamboomvermeld hoor.Je hebt als t goed is een registratiebewijs indd. Daar kun je alle gegevens van jouw vriend opnieuw bij invullen, en jouw naam bij ''mede eigenaar'' zetten
Zo staat mijn vriend hier ook bij de honden.
Ianthe schreef:kiwiwitje schreef:Nieuwe stamboom? Hier staat eigenaar niet op stamboomvermeld hoor.Je hebt als t goed is een registratiebewijs indd. Daar kun je alle gegevens van jouw vriend opnieuw bij invullen, en jouw naam bij ''mede eigenaar'' zetten
Zo staat mijn vriend hier ook bij de honden.
Dat zeiden ze bij de raad toen ik een hond ook op mijn naam wilde laten zetten. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ik haar toch niet meer ging showen, dus maakte het mij niet zoveel uit.
Ianthe schreef:Nee als ze bij mede-eigenaar staat is zij niet de hoofd eigenaar. Dat is haar vriend. Bij sommige shows kan je ook een mede eigenaar invullen en daar kan ze danhaar eigen naam invullen.
kiwiwitje schreef:Ianthe schreef:Nee als ze bij mede-eigenaar staat is zij niet de hoofd eigenaar. Dat is haar vriend. Bij sommige shows kan je ook een mede eigenaar invullen en daar kan ze danhaar eigen naam invullen.
Maar wat heeft Mede-eigenaar- dan voor nut als je een hond wil showen? Want dat zou betekenen dat de hoofd eigenaar overal bij moet zijn? Dan gaan de verhalen van hierboven dus ook niet op..
Ianthe schreef:Dat is grote onzin.. de hoofd eigenaar hoeft er helemaal niet bij te zijn. Ik ben van mijn eerste show hond ook altijd mede eigenaar geweest en die was ook regelmatig alleen met mij op de show. De fokker bleef eigenaar, zodat zij er later nog een nestje mee kon doen. En als je als mede eigenaar op papier staat, dan zouden ze sowieso niet moeilijk doen. Maar je kan jezelf niet als eigenaar zetten bij het inschrijven, want dan zijn de gegevens gewoon niet juist.
Je kan de hond gewoon op je eigen naam laten zetten via het registratieformulier, maar voor te showen maakt dat echt niets uit.
Zoe_97 schreef:Jup. De naam op papier. Ik handle ook honden voor anderen. Gewoon naam van eigenaar inschrijven. Wie handler is maakt niets uit.
Wel opletten. In heel veel reglementen van organisaties staat dat de eigenaar aanwezig moet zijn op de show. (Dus dat je je hond niet zomaar met een handler mee kan geven en zelf thuis blijven).