Jawel, ik heb het ook in mien 60cm gehad. Toevallig zaterdag er allemaal uitgehaald omdat ik het anders wou.
Nieuwe stekjes groeien aan oude bladeren dus je trekt de oude plant ee op der loop van tijd eruit, en zet de stekjes er voor terug. Echt heel makkelijk.
Bind hem wel op een stukje hout, zooooveel makkelijk!
fleurtjeuh
Geplaatst: 23-05-17 20:58
Eigenlijk schaam ik me om de fotos te plaatsen, maar ik doe het toch. Ik ben al vele weken te laks om mn aquarium te doen. Het blijft maar groeien en groeien.. En de zwaardvissen blijven maar kweken, helaas voornamelijk oranje.. Dus ik ga nu mn aquarium weer eens grondig aanpakken, en hoop er weer iets moois van te maken!
En daarna ga ik hem verkopen. Dus als er iemand interesse heeft? Korte samenvatting: 1,20 breed Panorama door middel vaan schuine stukken, geen gebogen glas dus Groot stuk hout en meerdere kleine Planten waarvan ik de naam niet weet 2x kwi kwi (1 man, 1 vrouw) Neon tetra's Kwekende zwaardvissen Garnalen 1 gibbiceps
PanamaD
Geplaatst: 23-05-17 21:08
Verkopen? Toch niet stoppen ermee? Of wil je het helemaal anders gaan aanpakken?
fleurtjeuh
Voorlopig stop ik ermee denk ik Ik ga een hele onzekere tijd tegemoet en ben erg veel bij mn vriend in arnhem(ik woon in groningen bij mn ouders) Ik heb hem de laatste maanden ook erg slecht onderhouden en voorlopig kan ik hem niet verhuizen naar mn vriend, die daar trouwens ool geen plek voor heeft.
Het liefst zou ik hem uiteraard verhuizen, nieuwe kast eronder, en opnieuw beginnen. Of in ieder geval nieuw zand erin. In dit zand zitten allemaal steentjes...
Ik zal zo eens huidige na foto maken, en dan als hij weer helder is.
fleurtjeuh
Geplaatst: 24-05-17 00:32
Dit was na het bijvullen. Nu heb ik er vloeibaar filtermedium in zitten en ik ben benieuwd hoe hij er morgenavond uit ziet
Klopt, en t was nog nieteens naar mn zin. K had meer willen stofzuigen, maar dan had er meer water uit gemoeten en dat wilde ik niet meer doen. Met zo groot onderhoud en toen al de helft van het water eruit vond ik het wel even goed. Binnenkort de rest eruit, wanneer il het ook beter kan zien :p
fleurtjeuh
ik ben van sluierstaarten naar tropische vissen gegaan. heb nu 6 guppy's erin zitten. ga vanmiddag kijken voor nog wat visjes. ik heb een bakje van 60 cm (54 L )
wat komen er mooie bakken voorbij!
DiscoDipp
Geplaatst: 26-05-17 14:06
Fijn voor je LoveUggs!!! Ziet er weer netjes uit!
En welkom Mocht je vragen hebben horen we het wel!
Ik heb vandaag 13 japonica garnalen gehaald want ik heb alweer alg, wel andere nu maar ik word er toch niet goed van..
Ze zijn nu erg rustig.. heb geen verstand van garnalen dus ik hoop dat dit heen slecht teken is.
En gratis 8 kegelvlek barbeeltjes erbij gekregen, omdat ze weg moesten. Achja best wel leuk
PanamaD
Geplaatst: 02-06-17 12:08
Hoe doen jullie het als je op vakantie gaat?
Ik ga over een paar weken 3 weken weg. Me tante doet wel de post maar kan niet verwachten dat zij bijna elke dag gaat voeren...
Verversen doe ik dag dat ik weg ga maar.
Maar hoe doe ik het voeren? Of is voor 3 weken 1/2 keer in de week voldoende?
Oja en een tijdschakelaar is handig om aan te schaffen denk ik?
tijdsschakelaar handig . voer koop ik altijd zon vakantietablet nog nooit dode vissen oid gehad. maar 1 of 2 per week voeren is ook meer dan voldoende. o ja en laat haar dan ook checken of de pomp het nog doet.
fleurtjeuh
Ik heb er gewoon een automatische voeder op staan. Als er iemand langs kan komen voor bijvoorbeeld de post; even laten checken of de voeder het nog doet en of er nog (voldoende) voer in zit.
Ligt ook een beetje aan wat voor vissen je hebt hoor! Zo'n vakantie tablet! Ik had deze niet gebruikt in mijn vakantie (gelukkig!), dus later als nog in mijn bak gedaan en automaat eraf, mijn tablet was binnen een dag op. Nu had ik toen mijn pleco nog en ik heb natuurlijk ook flink wat bodem visjes.
Over bodem visjes gesproken.. Mijn corydora's waren duidelijk verminderd qua hoeveelheid dus gister heb ik er 10 bij gehaald. Gewoon de 'goedkopere' soort aneus of zoiets als ik de naam zie weet ik het weer haha