Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:59

Ik probeer nu ook een beetje in de buurt te blijven. Al aardig wat km's gemaakt voor debutanten wedstrijden hihi.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:07

LhinnOlijf schreef:
En begin maart de Crufts weer fanatiek volgen, 4 dagen lang wordt er agility uitgezonden *\o/*

Ik ga het live bekijken van donderdag t/m zaterdag, samen met een vriendin en vriend. *\o/*

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:47

@ lhinn waar word het uitgezonden? Kende het hele evenement niet eens. lijkt me echt mooi.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:57

crufts <3 vorig jaar bijna gegaan (als bezoeker maargoed) :7 ging toch niet door..
welke data is t dit jaar?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:32

Ik wilde eigenlijk even zeggen dat ik vanavond weer getraind heb met de tips van hier.

Vooral op het zelf rustig blijven en optijd aangeven. Dat ging al zooooooo velenmalen beter. Diegene met wie ik was ging me helpen en elke keer zeggen wanneer ik te laat was en wanneer ik weer flipte ging ie me rustig maken xD
Klinkt nogal stom maar ik denk dat het beste voor mij is om stapje voor stapje te gaan. Ook wel hele parcoursen gedaan van 10 toestellen (wip en schutting als raakvlak) en aan het eind van de 'les' was Jinn zo rustig en gecontroleerd dat hij zo kort ging wenden omdat ik zo verbaasd was en mijn parcours vergat :Y)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:36

Jeej heeft het gewoon gewerkt!

Ikzelf raak ook wel eens gefrustreerd als het steeds verkeerd gaat, maar als ik rustig blijf gaat het ook stukken beter. Heb me ingesteld vanaf nu alleen nog zeggen he jammer en opnieuw beginnen. Alleen bij de start moet ik even streng zijn hihi.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:46

Heb 3 kwartier getraind, ben wel gestopt omdat het echt wonderbaarlijk goed ging. Natuurlijk wel met rust/pauze enzo. Misschien een beetje geluk maar ik kreeg nu zoveel feedback dat ik een stukje deed. Wat fout ging even over praten en weer dat zelfde stukje opnieuw. Soms ging het dan meteen goed en soms duurder het enkele keren.

Nu ligt tie lang uit op de bank. Moe :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:55

Machie schreef:
Bij wie Hilde?
Zegt mij echt helemaal niks haha

Van Hondenschool de Laar in Bemmel :) Ze traint heel positief en heeft oa pas een boekje uitgebracht, 'Luisteren is leuk!'. Heel inspirerend voor mij omdat haar manier van drukvrij trainen me erg aanstaat :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:56

Odin schreef:
LhinnOlijf schreef:
En begin maart de Crufts weer fanatiek volgen, 4 dagen lang wordt er agility uitgezonden *\o/*

Ik ga het live bekijken van donderdag t/m zaterdag, samen met een vriendin en vriend. *\o/*

Zo tof! Ik zou dit jaar met school gaan, maar wegens te weinig interesse van de meeste klasgenoten gaat het niet door :(

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:10

Hoe kun je daar nou geen interesse in hebben? :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:16

De tendens is eerder: hoe kun je ergens interessevin hebben waar je misschien wel geld of vrije tijd in moet stoppen :oo Van een groot deel van mijn klasgenoten heb ik geleerd dat ondanks dat je ergens een studie naar doet, hoef je er totaal geen interesse in of motivatie voor te hebben :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:17

Hhilde schreef:
Machie schreef:
Bij wie Hilde?
Zegt mij echt helemaal niks haha

Van Hondenschool de Laar in Bemmel :) Ze traint heel positief en heeft oa pas een boekje uitgebracht, 'Luisteren is leuk!'. Heel inspirerend voor mij omdat haar manier van drukvrij trainen me erg aanstaat :D

Ah ja, die hondenschool ken ik wel! Gaaf hoor!!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 01:35

mandje schreef:
@ lhinn waar word het uitgezonden? Kende het hele evenement niet eens. lijkt me echt mooi.

http://www.crufts.org.uk Via daar kan je het YouTube kanaal vinden waarop ze live uitzenden. Het is van 5 t/m 8 maart *\o/* Persoonlijk vind ik het een super evenement. En ik kan weer wegdromen bij de 'heelwork to music' en allerlei demo's en, en, en... Ooit wil ik er deelnemen. Je moet toch iets te dromen hebben en anders er als vrijwilliger rondhobbelen. Misschien ga ik mij opgeven als WAO vrijwilliger, wie nog meer?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:45

Ik denk er ook over om me als vrijwilliger op te geven. Ben in de weekenden toch bijna altijd in Ermelo. En het lijkt me een heel gaaf evenement om van zo dichtbij mee te maken.
Crufts is geweldig, vroeger keek ik altijd naar de uitzendingen op de BBC en hoopte er ooit te mogen staan met een hond. En in 2007 ben ik er geweest met mijn zelfgefokte teefje Nozem, ik heb haar geshowd en ze werd daar beste teef. Een onvergetelijke ervaring.
Maar dit jaar ga ik dus als toeschouwer, en vooral voor de agility, hoewel ik ongetwijfeld ook de showkeuringen van de Laekense ga volgen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:45

LhinnOlijf schreef:
MyWishMax schreef:
LhinnOlijf, ik wilde nog even zeggen dat ik met oa jouw uitgebreide tips Tay het volgen echt netjes gaat doen. Kleine stukjes nog en eerst hand op heup, maar na een paar passen kan ik die laten zakken en verandert hij niet meer! Nouja, nu weet ik het ff niet :') Hij loopt wel met meer energie als ik onder de hand volg, maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn. Onder de hand was het in begin ook maar braaf lopen, ipv spetteren. Máár het gaat echt goed! *\o/* Dus dank je wel!

Super! Hihi, gek gevoel hè als alles opeens samenvalt? Dat je nog denkt dat het minder is... Terwijl iedereen je bijna jaloers aankijkt omdat het er super uit ziet *\o/*

Heb je toevallig een filmpje? Ik ben heeeuuuulll nieuwsgierig nu ;)

Moeten jullie uiteindelijk ook samen achteruit lopen? En als tip, probeer hem ook rechts te leren volgen. Hoeft niet spetterend, maar wel om (deels) te voorkomen dat hij zijn spieren scheef belast.

Nee, achteruit volgen hoeven we niet, maar trainen we wel. :D Ook makkelijk voor manwerk, maar vooral erg leuk. :') Rechts neem ik hem wel eens mee aan de hand met volgen, net als dat we de twist zowel links als rechtsom doen idd. En ik krijg idd commentaar dat ik niet mag zeuren, maar ben gewoon perfectionistisch. O:)

Filmpje niet en dat duurt nog wel paar weken voordat het weer kan. -O- Maar zal hem laten maken als hij weer wat mag!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:48

Ik ben in Oostenrijk met het WAO, ook niet vervelend ;)
Nouja, die Zondag ben ik er wel. We komen zaterdag terug. Dan als t ff kan wel kijken bij het WAO ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:54

Klinkt ook wel lekker.. lekker in oostenrijk

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:37

Heerlijk hoor, naar Oostenrijk. Wij slaan dit jaar een jaartje over en gaan een hele andere kant op, met de honden uiteraard.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:22

Lekker hoor naar Oostenrijk, geniet er van

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:26

JesdaJinn schreef:
Klinkt ook wel lekker.. lekker in oostenrijk

GEFELICITEEERD! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Vanavond even kijken bij de rally o trainen *\o/*

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:28

Dankje! :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:39

Gefeliciteerd JJ!
Oostenrijk klinkt goed!

Morgen weer dagje pakwerkerscursus!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:28

Dankje

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:31

Gefeliciteerd!! :)

Oeh nog 2 weken tot training weer begint, ben zo benieuwd. Morgen maar even proberen te oefenen haha

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:32

Wij hebben morgen weer training nadat we 2 zaterdagen en 2 woensdagen geen behendigheid hebben gehad.

Edit:
Dankje!