Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:25

Wat heftig Marlis. Ja, mensen kijken. Dat zie ik ook gebeuren bij mijn buurvrouw met een driepoot. Ik denk dat wat anderen zouden denken, hoe lastig ook, van je af moet zetten. Jij kiest niet voor deze pech en wilt het beste voor je hondjes. Als mensen het zo bijzonder vinden kunnen ze er naar vragen, verder zou je het lekker van je af moeten zetten. Nogmaals: Ik heb makkelijk praten, het is heel lastig. Veel succes met je keuze :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:45

Kiimm_ schreef:
Wat heftig Marlis. Ja, mensen kijken. Dat zie ik ook gebeuren bij mijn buurvrouw met een driepoot. Ik denk dat wat anderen zouden denken, hoe lastig ook, van je af moet zetten. Jij kiest niet voor deze pech en wilt het beste voor je hondjes. Als mensen het zo bijzonder vinden kunnen ze er naar vragen, verder zou je het lekker van je af moeten zetten. Nogmaals: Ik heb makkelijk praten, het is heel lastig. Veel succes met je keuze :(:)

Ja heb je gelijk in hoor. Woensdag eerst maar afwachten of er geen uitzaaiingen zijn. Want anders wordt het natuurlijk comfort zolang het gaat en anders klaar. Amputeren alleen als de rest schoon is. Dus spannende tijden.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:33

Wat stoppen jullie allemaal in de kong?
Hele tijd de kong niet meer gebruikt maar sinds enkele dagen geef ik de kong weer af en toe. Nu stop ik er alleen maar leverpastei in en brokjes, maar wel es een keer wat anders maar heb werkelijk geen idee wat er in kan.
Ik wil niet van die vullingen kopen want die vind ik echt achterlijk duur.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 13:50

JesdaJinn schreef:
Wat stoppen jullie allemaal in de kong?
Hele tijd de kong niet meer gebruikt maar sinds enkele dagen geef ik de kong weer af en toe. Nu stop ik er alleen maar leverpastei in en brokjes, maar wel es een keer wat anders maar heb werkelijk geen idee wat er in kan.
Ik wil niet van die vullingen kopen want die vind ik echt achterlijk duur.

Kvv, blikvoer. Gaatje dicht maken met een snack of brood oid en dan yoghurt of smoofl

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:51

Thanks

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 14:00

Oh en evt ook fruit erin. In de yoghurt of in de andere opties.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:07

Vaak inderdaad blikvoer of van due gestoomde zakjes vlees van Farmfood en dan invriezen. Anders meurt het enorm := En voor het simpele vaak gewoon een mes pindakaas.

Wij zijn weer terug van een tripje Duitsland, Limburg, België :D

Was prachtig, Dexter vond het geweldig en het was heel fijn wandelen in zowel Duitsland als België. Dexter moet wel écht leren slapen in de auto want hij viel op de laatste dag letterlijk om van vermoeidheid omdat hij weigert te slapen in de auto :=

Ook de fokker ontmoet waar mijn toekomstige pup vandaan gaat komen. Wat een toffe honden heeft hij <3 Hij was ook enthousiast over Dexter en nodigde ons uit om vaker te komen trainen bij hem. Echt top :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 14:32

Ohwja. Invriezen. Dat was ik ook vergeten te zeggen _O-
Dan doen ze er hier ook wel even mee.

Mooi daar kaus!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 16:02

Wauw wat een prachtige omgeving. Lijkt me prachtig wandelen!

En goede tips komen hier voorbij met de Kong. Hier staat hij ook maar wat te liggen, maar dit zijn interessante dingen om mee te doen. :D

Marlis, wat heftig zeg. Kan je er niet mee helpen. Sterkte!

En zag nog een paar hele mooie foto's van CB en Arya <3 prachtig! Hebben jullie een leuke vakantie gehad?

Kiwi lekker druk met de pup. Hoe gaat het er nu mee?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 16:48

Pupsel doet t meer dan goed! Slaapt braaf de nachten door en droog, gaat mee wandelen. Plassen buiten gaat ook goed. Poepjes tot nu toe nog in de ren omdat ik op die tijdstippen nog niet buiten sta.(ze heeft een indoor pet toilet van de puppytijd in t nest nog staan. )
Maar ze is tot nu toe voorbeeldig makkelijk.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:02

JesdaJinn
Ik heb weinig toe te voegen denk ik hihi. De meeste tips die ik ook zou hebben zijn wel al gegeven zo te zien :)

Marlis
Ik ga duimen draaien dat er geen uitzaaiingen zijn. Wat moet dat weer vreselijk zijn nu, dat afwachten op MEER informatie waarvan je al weet dat er hoe dan ook geen leuke keuzes zitten aan te komen, welke je moet gaan maken :( Ik denk aan jullie! Wat een pech zo pff.

Kaus
Oh, wat een heerlijke foto’s zeg. Prachtige omgeving!! En zo te zien dus ook een hele leuke tijd gehad daar! Jammer dat Dexter nog niet echt kan slapen in de auto, maar dat zal vast nog wel trainbaar zijn lijkt me. Leuk dat je de fokker hebt ontmoet en hij aangaf dat je vaker moest langskomen om te trainen ook. Geslaagde trip allround dus zo te lezen!

kiwi
Knap van pupsel lief hoe ze het doet so far! Lekker genieten!! Wel fijn voor d’r dat ze zo in een roedel blijft/terecht komt. Dat lijkt me voor een pup echt een grote meerwaarde moet ik zeggen xD

Voor wie nog steeds niet gek wordt van onze foto’s… En een deel ervan hebben jullie ook al gezien oa hier en op social media, lol… Maar ik heb net toch maar eens een ITP topic aangemaakt met foto’s van de vakantie - van de camera. Misschien dat ik binnenkort nog een telefoon foto topic maak, want met de telefoon toch weer hele andere, maar wel ook leuke foto’s gemaakt.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=2036361

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:26

Het lijkt er op dat we weer een pech periode ingaan met Cody. Vanavond is hij ineens veel aan zijn pootje aan het likken, nagelbed ziet er ontstoken uit. Uiteraard gebeurd dit weer in het weekend.. Iemand tips hoe hier mee om te gaan?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 07:07

Ik zou een soda badje doen.
Werd mij ook altijd aangeraden met Parel toen ze dat had toen ze jonger was.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-21 07:54

Kiimm_ schreef:
Het lijkt er op dat we weer een pech periode ingaan met Cody. Vanavond is hij ineens veel aan zijn pootje aan het likken, nagelbed ziet er ontstoken uit. Uiteraard gebeurd dit weer in het weekend.. Iemand tips hoe hier mee om te gaan?

Soda. Of makkelijker wassen met betadine shampoo en inpakken zodat ie er af blijft

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:15

Ik heb er gisteravond een zalfje op gedaan en voor vannacht een sok om. Ik zal eens betadineshampoo halen vandaag

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:37

Ik was het altijd even met betadine en even zorgen dat hij er vanaf blijft, Roetsj heeft dat soms met haar duimnageltje, tot nu toe is dat altijd voldoende geweest.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:48

Doen jullie dan ook iets om het pootje met wandelen?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:57

Nee, maar wel droog wandelen, dus niet zwemmen oid. Maar was dus wel het duimnageltje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-21 09:02

Nee tenzij t echt nat kan worden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:07

Kiimm_ schreef:

Heb je een foto van de nagel waar hij aan likt? Bitterzout (epsom salt) en betadine badjes helpen ook goed.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:07

Kiimm_ schreef:
Doen jullie dan ook iets om het pootje met wandelen?

Maze heeft het momenteel ook en die gaat gewoon normaal mee wandelen. Modder water, rotzooi, zolang het haar geen pijn doet mag ze haar gang gaan, bik thuiskomt gaat het pootje even in een betadine badje.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:12

Ik kreeg het gisteravond niet goed op de foto. Na de zalf en een nacht de sok om ziet het er alweer normaal uit, het is niet rood meer en hij likt niet meer. Ik ga voor de zekerheid nog wel even wassen met betadine shampoo. Dank jullie voor de tips allemaal :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:26

Denk wat het 'inpakken' betreft dat je dat alleen zou moeten doen op momenten dat je zelf niet kunt opletten en wanneer hij er dan Ook overmatig aan zou likken. Dit deed Arya bv. wel met haar wonden tussen de tenen, nadat ik er een paar maanden terug goed op ben gaan staan. Zij vond het heel lastig eraf te blijven met momenten, dus we hebben wel met sokjes gewerkt hier. Maar bij haar was het sowieso wel wat ernstiger bleek naderhand en zat er ook al snel een beginnende ontsteking bij doordat er meer wondjes waren als eerder gezien/gedacht, dus die heeft nog AB gekregen.

Ik heb ook met betadine shampoo gewassen en met doekjes van de DA tussendoor schoon gehouden + ingepakt als ik d'r niet kon zien. Met wandelen had ze niks om en dan idd ook gewoon door de modder en rotzooi :=. Bij thuiskomst idd even schoonmaken weer en klaar. Helen doet 't natuurlijk het best met lucht erbij, maar 't is een beetje afhankelijk van hoe goed je hond er vanaf blijft, wat je verder wel of niet moet doen ermee. Als hij er in principe netjes vanaf blijft, zou ik er niks omheen doen. Zalven zou je bv. kunnen doen vlak voor een wandeling ofzo, zodat ze die zalf een beetje vergeten en minder snel daaraan willen gaan zitten.

Ik heb naast betadine shampoo ook betadine zalf gekocht; die vond ik zelf iets fijner werken als de vetramil.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:30

Ik heb de sok alleen vannacht om gehad omdat het gisteravond pas zichtbaar was en hij vol op aan het likken was en ik natuurlijk de nacht er geen zicht op heb. Ik denk dat er iets gebeurd is bij de opvang want daarvoor had die nog nergens last van. Ik heb vanochtend de sok er weer af gehaald en ook weer gewandeld. Gelukkig gaat het nu beter. Ik kreeg alweer paniek aangezien Cody altijd dingen heeft in het weekend :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:42

Ja dat is idd meestal, in het weekend. Alsof ze het erom doen, lol. Die pech hebben wij ook vaak gehad met Rex oa. Die had echt bijjjjna nooit wat, maar als het was... was het vlak rond sluitingstijd of weekend, zucht. Met Arya ook al een paar x in een weekend kunnen gaan haha. Nu kunnen wij wel 7 dagen per week terecht bij onze praktijk, maar op zaterdag na 14u en de hele zondag betaal je wel weekend tarief, dus het liefst vermijd je dat gewoon ja :j Maar met dit zou ik het idd zeker gewoon even aankijken en zelf proberen te 'regelen' nu in het weekend. Komt vast goed! :j