Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ymor schreef:In mijn cursus hoor ik net zeggen stel dat je precies moet plassen en het dan op moet houden. Hoe lang is acceptabel? Dat laat je wel nadenken.
KimD schreef:Dat is hier ook de reden dat ze het gewoon in de tuin mogen doen maar wij hebben ook wel een ruime tuin. Als je een kleine tuin hebt snap ik wel dat je dat liever niet hebt maar dan moet je inderdaad vaker naar buiten.Ymor schreef:In mijn cursus hoor ik net zeggen stel dat je precies moet plassen en het dan op moet houden. Hoe lang is acceptabel? Dat laat je wel nadenken.
Dit is sowieso een discussiepunt dat geliefd is. Er zijn mensen die hun hond echt maar 2 a 3 keer per dag uitlaten om te plassen en te poepen. Onze honden mogen in de tuin hun behoefte doen, daar hebben wij voor gekozen en ze doen dat netjes op een aangewezen plek. Maar ze kunnen dus wel hun behoefte doen als ze moeten en als ik zie hoe gevarieerd dat is per dag per hond dan ben ik blij dat we die keuze hebben gemaakt.
Het kan soms zo zijn dat we uren buiten zijn geweest, wandelen, trainen, 'gewoon buiten' en dan thuiskomen en binnen 10 minuten een hond naar buiten loopt om te plassen. Dan ben ik blij dat het kan!
Ik heb een aantal jaar geleden in het ziekenhuis gelegen en was daardoor een ruime tijd (licht) incontinent. Ik heb weer moeten leren plassen en ook mijn blaas onder controle houden maar nog steeds is het zo dat als ik moet plassen, ik ook echt naar de WC moet gaan. Ik kan hoogstens 1 minuut 'wiebelen' en dan moet ik écht écht gaan.Ik zou het dus ook niet prettig vinden als ik verplicht wordt mijn plas op te houden tot ik 'mag' plassen, heel oncomfortabel.
Mensen die een pup / hond krijgen maar niet willen dat de behoefte in de tuin gedaan wordt of daar geen mogelijkheid toe hebben adviseer ik altijd minimaal 5 a 6 keer naar buiten te gaan, al is het maar even plassen of poepen, dan heeft de hond in ieder geval meer mogelijkheid om zijn of haar behoefte te doen.
CupCakes_ schreef:Zoe Proficiat!
Tones Welkom!
Jeanine Fijn dat alles toch nog goed gekomen is!
Jip is eigenlijk vrijwel nooit alleen. Er is altijd wel iemand thuis. Maar het langste wat hij tot nu toe alleen gebleven is, is rond de 2 uur. Vaak geef ik dan een kong gevuld met lekkers en dan is hij wel even zoet.
Voor degene die Wolf of Wilderness puppy voer gaven, op welk volwassen voer zijn jullie overgestapt van WoW?
tones schreef:Hier zijn we nu thuis, maar als ik weer ga werken, begin ik vroeg. Man werkt middag/avond diensten en zoon 1 begint nog later.
Ze zijn vrij weinig alleen.
Net wezen wegen, Zico is nu 6.5 kilo.
Keurig op schema.
En wat een succes als je met je pup in t dorp loopt.