Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 09:09

Hier max, 2 a 3 uurtjes (geen pup) en anders gaan ze naar mn schoonouders.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:18

Thanks voor de reacties.
2 a 3 uurtjes zal het hier in de toekomst ook zijn. Als pup gaat hij wat vaker naar mijn ouders, of mijn broertje komt oppassen als er overlap is tussen mijn vriend en mij :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:19

Ymor schreef:
In mijn cursus hoor ik net zeggen stel dat je precies moet plassen en het dan op moet houden. Hoe lang is acceptabel? Dat laat je wel nadenken.

Dit is sowieso een discussiepunt dat geliefd is. Er zijn mensen die hun hond echt maar 2 a 3 keer per dag uitlaten om te plassen en te poepen. Onze honden mogen in de tuin hun behoefte doen, daar hebben wij voor gekozen en ze doen dat netjes op een aangewezen plek. Maar ze kunnen dus wel hun behoefte doen als ze moeten en als ik zie hoe gevarieerd dat is per dag per hond dan ben ik blij dat we die keuze hebben gemaakt.

Het kan soms zo zijn dat we uren buiten zijn geweest, wandelen, trainen, 'gewoon buiten' en dan thuiskomen en binnen 10 minuten een hond naar buiten loopt om te plassen. Dan ben ik blij dat het kan!

Ik heb een aantal jaar geleden in het ziekenhuis gelegen en was daardoor een ruime tijd (licht) incontinent. Ik heb weer moeten leren plassen en ook mijn blaas onder controle houden maar nog steeds is het zo dat als ik moet plassen, ik ook echt naar de WC moet gaan. Ik kan hoogstens 1 minuut 'wiebelen' en dan moet ik écht écht gaan. :+ Ik zou het dus ook niet prettig vinden als ik verplicht wordt mijn plas op te houden tot ik 'mag' plassen, heel oncomfortabel.

Mensen die een pup / hond krijgen maar niet willen dat de behoefte in de tuin gedaan wordt of daar geen mogelijkheid toe hebben adviseer ik altijd minimaal 5 a 6 keer naar buiten te gaan, al is het maar even plassen of poepen, dan heeft de hond in ieder geval meer mogelijkheid om zijn of haar behoefte te doen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:22

Ik breng mijn hond elke dag naar mijn ouders. Die werken onregelmatig, dus meestal is er wel iemand thuis. Er zijn uitzonderingen dat ze wel eens 8 uur alleen zijn, maar die komen nauwelijks voor. Ze hebben daar geen problemen mee.
Op dit moment is mijn vader ziek thuis, dus is er bijna 24/7 iemand.
Wel laat ik gioia het liefst ni3t helemaal alleen. Als ze langer alleen moet blijven en er is niemand, dan gaat zr toch naar mijn ouders om daar met de andere honden samen alleen te zijn.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:24

Ja precies! Ik merk het nu ook heel erg nu ik thuis werk. Er is bij ons bijna altijd iemand thuis, dus de honden zitten nooit langer dan drie uur alleen maar merk toch dat ze op hele bijzondere momenten moeten plassen. Al denk ik ook dat het iets heel psychish is. Als ik thuis kom moet ik ook altijd plassen, als ik weg ga ook. Denk dat je hersenen hier een groot aandeel in spelen. maar dat is gewoon een vermoeden heb ik nergens vandaan.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:51

Hier is de hond ook vrijwel nooit alleen, want hij mag mee naar werk. Alleen als we boodschappen doen of uit eten gaan o.i.d. is hij eventjes alleen. Dat kan hij prima.
Ik heb geen tuin dus hij kan alleen op onze tijden naar de wc. Gelukkig heeft Popo een blaas van staal, hij hoeft nooit nodig. Soms gaat hij 's avonds niet eens als je een rondje loopt en dan houdt hij het rustig meer dan 12 uur op. De volgende ochtend neemt hij dan ook uitgebreid de tijd voor hij gaat plassen. Ik snap er niets van want ik moet zo'n beetje ieder uur plassen. :+
Popo is ook te groot voor de showrichtlijn (64 cm laatste keer gemeten, en dat was maanden terug - ze mogen tot max 60 cm) maar wel aan de lichte kant (23,5 kg). Ik vind hem wel mooi slank zo.

Gefeliciteerd Jeanine! Fijn dat het toch allemaal is gelopen zoals jullie hoopten.

@KimD Wat is het voordeel aan een Rapid? Is het sneller/goedkoper? Het fijne aan de reguliere vaccicheck vind ik dat je echt op maat kan aftekenen voor 1-3 jaar, dat lijkt me niet mogelijk bij een positief/negatief spectrum. Maar ik ken de test zelf niet.

@Denise Ze lijkt inderdaad echt zo veel smaller en kleiner! Maar toch een knappe dame :D
Er zit een werklijn border collie bij mij op agility en die is echt HEUL klein. Lijkt meer op wat KimD zei qua gewicht denk ik. Is ook een teefje.

@Tones Wat fijn dat het zo goed gaat! Echt een dotje met die grote poten <3

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:00

Ik probeer 4-5 uur alleen aan te houden.

Toen ik werkte, zat hij van 07:30 tot 12:30 alleen. Dat ging goed. Vond het zielig, maar er moet ook gewerkt worden.

Daarin tegen slaapt hij op mijn slaapkamer, hij is dus niet ook 's nachts nog eens alleen.

Ik heb een 120cm bench voor hem, hier kan hij in staan,rechtop in zitten en zo lang uit mogelijk liggen als hij wil.

Een hele enkele keer is hij 8 uur alleen geweest, dat kwam omdat ik de weg kwijt raakte in het Belgische ov. Daarna 100x sorry gezegd, lekker een wandeling gemaakt en samen op de bank gekropen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:00

Ja ik dacht al, zover ik weet heb ik geen werklijn borders :P Maar ik vind t heerlijk, zo'n flinke beer. Maar Mera haar formaatje is weer handiger als ze op mn rug enz springt voor tricks - ook nog leuk toepasbaar bij frisbee maar met Bo pleur ik zo met mn smoel in t gras denk ik zo haha.

Ik ben fan van hun opa, Dashing Dawn -gedeelte ofzo :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:01

Bij ons is de optie er gewoon niet om de tuin te gebruiken in onze ogen, dus dan houdt het idd op. We hebben een postzegel die helemaal betegeld is, dus tja dat is gewoon niet ideaal. Arya lijkt er geen problemen van te ondervinden door alleen op bepaalde tijden te gaan van wat wij merken. Ze geeft soms al eerder aan dat ze moet en dan gaan we ook eerder met d'r. Dat werkt voor ons ook prima aangezien ze het gewoon aangeeft dan :) Mochten we later een grotere tuin hebben, zou ik idd ook iets regelen met 'op die plek kun je het doen'. Maar dat ga ik hier bij een tussenwoning en postzegel tuintje niet doen want ik wil d'r sowieso niet aanleren dat het goed is om op de tegels te plassen aangezien ze gewoon heel goed zindelijk is nu en er is geen plek om gras aan te leggen. We hebben wel om de hoek gras liggen dus kunnen regelmatig met d'r gaan, maar standaard gaat ze 4x per dag (waar dan sowieso 1 grotere wandeling bij zit en we vaak nog een 2e keer naar het losloop gebied hier op de hei gaan wat een paar minuten lopen is vanuit huis. De andere 2 wandelingen zijn 's ochtends vroeg en 's avonds laat en die zijn om de hoek bij het gras). Als ze tussendoor aangeeft nog eens te moeten, gaan we ook, maar dat gebeurt maar zelden eigenlijk.

Qua alleen laten is het hier max 4uur geweest, al zijn we nu al een aantal maanden niet meer zolang weggeweest. We hebben dat wel goed opgebouwd vanaf het begin; starten met 10min etc. De eerste 2 weken bleef ze sowieso niet alleen en ging ze overal mee naartoe of was een van ons anders thuis. Erna zijn we begonnen met opbouwen met 10 minuten en van daaruit verder uitbreiden. We zijn onlangs nog een keer 2uur weggeweest met de camera aan en dat ging ook prima, dan ligt ze te slapen. Maar aangezien ze bij ons dan in de bench ligt (ze heeft de grootste maat bench) wil ik haar echt niet langer als 4u erin hebben liggen (aangezien ze ook al de hele nacht erin ligt nog. Durf het nog niet aan om d'r los te hebben met de kat onder. Denk dat ze beiden geen moment rust krijgen)

Jeanine
Gefeliciteerd! Wat simoonzel zegt idd; fijn dat het zo gelopen is zoals jullie hoopten!

Denies
Heel leuk die foto's van ze naast elkaar! Ik blijf het tof vinden om te zien hoeveel ze op elkaar lijken ondanks dat er zeker ook genoeg verschillen zijn haha.

Tones
Oh wat een leukerd zeg! Fijn dat het zo goed gaat <3

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:04

Hier willen wij idd ook wel een vaste plas/poepplek creëren in de tuin. En natuurlijk gaan we de hond ook uitlaten.

Voor vakanties zal de hond of meegaan op vakantie(ligt oa vervoersmiddel) of naar mijn moeder. Die woont mooi buitenaf in de polder tegen die tijd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:10

Even een happy ego post.
Net de bevestiging gekregen. Aelynn, Daeva en Kenai zijn Trick dig Champion *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:12

Zoe
Het zegt me niet veel, want ben er niet in thuis, maar van harte gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Detroit
Ah, da's idd lekker vertoeven dan straks zo bij de polder!

Wij gaan normaal 1x per jaar 8 dagen naar Mallorca en dan hebben we familie die de dieren opvangen. Voor de rest gaan we alleen dagjes weg waarbij we idd ook gewoon voor die dag oppas hebben en een enkele keer een weekendje weg met vrienden en blijven de dieren thuis. Als we daarbuiten nog een weekend/midweek willen doen, gaan de dieren tzt sowieso gewoon lekker mee naar de huisjes en gaan we met Arya ook lekker wandelen in nieuwe omgevingen. Voor de rest ben ik gelukkig veel thuis want ik werk niet. Ik heb wel eens afspraken normaal met vriendinnen ofzo, doe tussendoor boodschappen, dat soort dingen, maar valt in verhouding ook wel mee vind ik.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-05-20 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:13

KimD schreef:
Ymor schreef:
In mijn cursus hoor ik net zeggen stel dat je precies moet plassen en het dan op moet houden. Hoe lang is acceptabel? Dat laat je wel nadenken.

Dit is sowieso een discussiepunt dat geliefd is. Er zijn mensen die hun hond echt maar 2 a 3 keer per dag uitlaten om te plassen en te poepen. Onze honden mogen in de tuin hun behoefte doen, daar hebben wij voor gekozen en ze doen dat netjes op een aangewezen plek. Maar ze kunnen dus wel hun behoefte doen als ze moeten en als ik zie hoe gevarieerd dat is per dag per hond dan ben ik blij dat we die keuze hebben gemaakt.

Het kan soms zo zijn dat we uren buiten zijn geweest, wandelen, trainen, 'gewoon buiten' en dan thuiskomen en binnen 10 minuten een hond naar buiten loopt om te plassen. Dan ben ik blij dat het kan!

Ik heb een aantal jaar geleden in het ziekenhuis gelegen en was daardoor een ruime tijd (licht) incontinent. Ik heb weer moeten leren plassen en ook mijn blaas onder controle houden maar nog steeds is het zo dat als ik moet plassen, ik ook echt naar de WC moet gaan. Ik kan hoogstens 1 minuut 'wiebelen' en dan moet ik écht écht gaan. :+ Ik zou het dus ook niet prettig vinden als ik verplicht wordt mijn plas op te houden tot ik 'mag' plassen, heel oncomfortabel.

Mensen die een pup / hond krijgen maar niet willen dat de behoefte in de tuin gedaan wordt of daar geen mogelijkheid toe hebben adviseer ik altijd minimaal 5 a 6 keer naar buiten te gaan, al is het maar even plassen of poepen, dan heeft de hond in ieder geval meer mogelijkheid om zijn of haar behoefte te doen.
Dat is hier ook de reden dat ze het gewoon in de tuin mogen doen maar wij hebben ook wel een ruime tuin. Als je een kleine tuin hebt snap ik wel dat je dat liever niet hebt maar dan moet je inderdaad vaker naar buiten.
Hier komt ook nog een kennel aan de hondenkamer. Als we er dan even niet zijn en ze moeten dan kan het gewoon daar.
Maar Ravi is er ook zo eentje die het ook vertikt het lang op te houden(of hij kan het gewoon niet)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:19

Hier mogen ze ook in de tuin poepen en plassen tussendoor en de rest tijdens een wandeling. Zodra er hier gepoept of geplast wordt (is op tegels) gaat er gelijk een plens water over heen en poep wordt door de wc gespoeld. Ons huis zit op een hoek en achter de tuin zit gelijk een put naar het riool en daar loopt de bestrating netjes naar toe.

Heb hier ook jaren konijnen in de achtertuin gehad en die sproeide en poepte ook alle kanten op :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:50

Maar Ymor, je laat je honden toch plassen voordat je ze alleen laat? Ik wel in elk geval. Omdat de universiteit nu dicht is zijn ze eigenlijk nooit alleen behalve als ik even boodschappen doe of voor de training ze een uurtje alleen laat. Gaat heel goed. Dexter lijkt er geen problemen meer mee te hebben. Als de uni straks weer open is zullen ze in de middag wel even alleen zijn. Afhankelijk van het rooster van mijn vriend ook, dat weet ik nog niet. Maar zal nooit langer dan zes uur zijn.

Mijn honden hebben nu geen vrije uitloop om te plassen en in mijn huidige tuin vind ik plassen ook niet zo fijn. Bang dat de buren het kunnen ruiken dus als het eens gebeurt gooi ik er een emmer water overheen. Verder laat ik ze plassen als ze erom vragen maar dat is ongeveer 2-3 keer per dag (ik fiets/loop één keer per dag met ze voor een grote ronde van ongeveer 2 uur intens bewegen, we doen niet echt aan plasrondjes lopen van een kwartier, daar wordt niemand gelukkig van bij ons :') ). Ze hoeven niet zo vaak eigenlijk.

Gefeliciteerd Zoë! :)F :)F (waarom is ie er niet met een Belgische vlag >;) )

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:07

Zoe gefeliciteerd

Tones welkom gaat een flinke worden.

Jeanine gelukkig dat alles weer op zijn pootjes terecht is gekomen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:36

Zoe Proficiat!

Tones Welkom!

Jeanine Fijn dat alles toch nog goed gekomen is!

Jip is eigenlijk vrijwel nooit alleen. Er is altijd wel iemand thuis. Maar het langste wat hij tot nu toe alleen gebleven is, is rond de 2 uur. Vaak geef ik dan een kong gevuld met lekkers en dan is hij wel even zoet.

Voor degene die Wolf of Wilderness puppy voer gaven, op welk volwassen voer zijn jullie overgestapt van WoW?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:51

Hier zijn we nu thuis, maar als ik weer ga werken, begin ik vroeg. Man werkt middag/avond diensten en zoon 1 begint nog later.
Ze zijn vrij weinig alleen.

Net wezen wegen, Zico is nu 6.5 kilo.
Keurig op schema.
En wat een succes als je met je pup in t dorp loopt. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 12:35

CupCakes_ schreef:
Zoe Proficiat!

Tones Welkom!

Jeanine Fijn dat alles toch nog goed gekomen is!

Jip is eigenlijk vrijwel nooit alleen. Er is altijd wel iemand thuis. Maar het langste wat hij tot nu toe alleen gebleven is, is rond de 2 uur. Vaak geef ik dan een kong gevuld met lekkers en dan is hij wel even zoet.

Voor degene die Wolf of Wilderness puppy voer gaven, op welk volwassen voer zijn jullie overgestapt van WoW?

Alles behalve soft :)
En ik wissel alle smaken gewoon af. :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:55

Hier zit Senna soms ff alleen bij boodschap of afspraak. Gebeurd zelden dat ze een hele dag is. Of ze gaat mee of breng ze naar mijn ouders.

Ben zelf weer aan het proberen om er overal te laten inplaats enkel keuken als we weg gaan.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:51

Even een topic gemaakt voor onze kleine beer;
[BB-ITP] Zico, onze Rottweiler pup

Nog even wezen scrollen; Cursebreaker, wat een fantastische foto`s.
Jij woont in mijn lievelings omgeving.
Hopelijk kan ik er dit jaar nog een keertje heen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:58

tones schreef:
Hier zijn we nu thuis, maar als ik weer ga werken, begin ik vroeg. Man werkt middag/avond diensten en zoon 1 begint nog later.
Ze zijn vrij weinig alleen.

Net wezen wegen, Zico is nu 6.5 kilo.
Keurig op schema.
En wat een succes als je met je pup in t dorp loopt. :D

Haha herkenbaar. Ik ben inmiddels het kreng van de wijk omdat ik er klaar mee was dat iedereen dacht dat een puppy gemeengoed was en altijd maar geaaid en geknuffeld kon worden. Ze werd blafferig ervan dus heb dat afgekapt.

Met Jones was ons ritme ca. 4 keer per dag wandelen waarvan 1 keer de uitlaatdienst. Verder was hij gewoon thuis als wij werkten maar dat was heel flexibel want we werken regelmatig thuis of als we naar klanten moeten zien de dagen er ook weer anders uit. Meer dan 4 uur achter elkaar alleen kwam dus niet vaak voor. Jackie hebben we er nu bij gekregen in de corona tijd maar we oefenen wel met alleen zijn, 2 á 3 uur redt ze al prima als aan haar behoeften is voldaan. Ik heb wel het idee dat zij meer activiteiten nodig heeft dus wellicht moeten we wat aanpassingen doen als we allebei weer 'normaal' aan het werk zijn maar dat gaan we nog even bekijken.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 18:21

Hee Jeanine! Ik hoorde je op de radio :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:04

CupCakes_ schreef:

Hahhaa super leuk!!! :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 21:53

x_Jeanine_x schreef:
CupCakes_ schreef:

Hahhaa super leuk!!! :D

Ik moest toevallig eten bezorgen, en toen hoorde ik het. Super leuk! :D de naam deed het hem!