Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:28

Wat vind je van Catharina parkieten? Zeer lieve rustige parkietjes, heb er zelf 2!

Afbeelding

Benfan

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:56

Hoeveel geluid ze maken, en wat 'luid' is 'schel' of 'zacht' hangt een beetje af van wie je erover spreekt. Ik kan de halsbanden prima hebben, andere mensen noemen hun 'luid' 'schel' en 'irritant' . Als ze al zo doen, dan is dat meestal omdat ze wat willen. Los, voer, drinken, of alle 3. De bonte boeren zijn het stilst, de Meyer hoor ik ook niet heel veel. De kakariki's kunnen best luid zijn, maar dat is maar even.

Dus emm.. ja, kijk even naar wat jij kunt hebben...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:38

:j mee eens!
Ik vind aga's bijvoorbeeld heel schel geluid maken. Mijn valken zijn vooral 's ochtends wanneer ze wakker zijn aanwezig, maar de rest van de dag hoor je ze echt helemaal niet.
En onze edelpapegaai kletst vooral de oren van je hoofd, maar heeft echt wel een paar keer per dag een moment dat ie zich flink laat horen. Vergeleken met andere grotere soorten valt dat nog reuze mee, maar je moet er wel tegen kunnen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:48

Ik vind aga's ook irritant :=
De halsbanden zijn aanwezig inderdaad, soms :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:41

En dan is er ook nog de pyrrhura.
Ik vind het qua herrie best meevallen.
Heeft lawaai als de stofzuiger aan is. En al ze trek hebben en /of de kooi uit willen.

Heeft bij ons gezelschap van een valk. Ze hebben ‘ s nachts hun eigen kooi. Overdag staan de kooien meestal open.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:03

Kimley schreef:
Ik vind aga's ook irritant :=
De halsbanden zijn aanwezig inderdaad, soms :')

Halsbanden zijn zo erg! In Amsterdam is een groep, lawaai dat ze maken <3 :=

Ik kreeg een bericht doorgestuurd gisteren van iemand over een dame in mijn woonplaats dat ze een nieuw onderkomen zoekt voor twee volwassen Mannetjes valkparkieten. Het plan is sowieso om nog minimaal 1 erbij te nemen. Dus nu wil ik (uit emotie) alle twee met liefde in huis nemen Y;( ik ben alleen een beetje bang door twee tegelijkertijd te nemen dat Kyto misschien een beetje gepest kan worden, het is al een oud heertje. Wat is jullie ervaring hiermee?

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:56

Valkparkieten, Catharinaparkieten of de Pyrrhura had ik nog niet overwogen, dus ik ga erin duiken! Dank voor de tips!

En Cayenne: jouw Edelpapegaai is natuurlijk helemaal geweldig, maar daarvoor ben ik niet gevorderd genoeg! Ik dacht dat de Forpus wel een goede optie zou zijn, omdat ze lekker compact zijn en iets ‘makkelijker’ te houden.

Maar ik ga me nog even verder verdiepen. Het heeft geen haast!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:57

Veel succes met kiezen! Altijd leuk, nieuwe huisdiertjes :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:03

Danique, kan het desnoods op proef?
Je hebt dan wel 4 mannen. Dat kan een hoop gekrijs en machogedoe opleveren. Hoewel dat ook echt aan het karakter van de vogel ligt natuurlijk. Hier zijn het vooral watjes eerste klas :')

Jungles, Catharina's zijn ook superleuk! Die zou ik ook absoluut overwegen. Hele rustige vogels die net als valkparkieten erg vergevingsgezind zijn.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:05

Cayenne schreef:
...

Jungles, Catharina's zijn ook superleuk! Die zou ik ook absoluut overwegen. Hele rustige vogels die net als valkparkieten erg vergevingsgezind zijn.

Dat kan ik zeker beamen! De enige keer dat ik ze echt heb horen 'schreeuwen' was toen ze naar de dierenarts moesten :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:39

Maar dan zou ik ook krijsen :')

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:16

Haha, krijsen in dat soort gevallen mag wel toch :D

Ja, Nienke, absoluut leuk! Ik verheug me er ook heel erg op! Maar alles moet wel goed in orde zijn, want na mijn grasparkietjes heb ik eigenlijk gezegd: ‘Nooit meer een vogeltje in een kooitje’, maar het kriebelt toch weer en ik ga er gewoon voor zorgen dat de vogeltjes (welk merk dan ook :D) het geweldig gaan hebben bij mij!

Ik ga me nu vanavond lekker verdiepen in de andere mogelijkheden!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:47

Hier zijn alle kruipers en besmette vogels herplaatst. Alles is schoon dus nu de zoektocht naar nieuwe geschikte koppel(s)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:49

nienke555 schreef:
Cayenne schreef:
...

Dat kan ik zeker beamen! De enige keer dat ik ze echt heb horen 'schreeuwen' was toen ze naar de dierenarts moesten :')

:=
De laatste keer dat Mango naar de dierenarts moest, namen ze hem even apart om te prikken.
Hij gilde als een speenvarken, ZO zielig := En ik hoorde hem 50 verderop ook nog.
Daarna was hij 2 dagen echt heel zielig en boos op ons :(:)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:30

Fijn dat dat allemaal is gelukt Kimley!

Kun je eigenlijk aan volwassen vogels zien of ze in het verleden kruipersziekte hebben gehad? Ik heb 1 grasparkiet in mijn volière met een erg korte staart en ben nu een beetje bang dat die misschien toch wat onder de leden heeft gehad. Maakt voor nu niet uit, maar zou van het voorjaar graag wat nestkastjes ophangen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:45

Ik weet niet meer wat te doen hoor. Al 6 maanden met Snoopy bezig. Nu leek ze eindelijk beter, controleren we vandaag, krabt ze weer de boel kapot ;( Morgen de vogelarts weer bellen, maar ik ga steeds meer twijfelen of het wel goed komt.. ;(

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:56

Vanillia schreef:
Fijn dat dat allemaal is gelukt Kimley!

Kun je eigenlijk aan volwassen vogels zien of ze in het verleden kruipersziekte hebben gehad? Ik heb 1 grasparkiet in mijn volière met een erg korte staart en ben nu een beetje bang dat die misschien toch wat onder de leden heeft gehad. Maakt voor nu niet uit, maar zou van het voorjaar graag wat nestkastjes ophangen.

Dit waren de jongen die duidelijk kruiper waren met zo'n (zo'n 15 weken oud op de foto)

Heb je een foto van jou vogeltje ?

Afbeelding

De ouders zag je overigens niks aan.

He wat sneu van snoopy!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:07

He wat oliebol Kim. Hoop dat de vogelarts nog iets voor Snoopy kan betekenen.

Heb even geen duidelijke foto helaas. Het is de turquoise met witte vogel die op de voertrechter aan de linkerkant zit.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:12

Sterkte Kim! Wat een lastig probleem..

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:40

Vanillia schreef:
He wat oliebol Kim. Hoop dat de vogelarts nog iets voor Snoopy kan betekenen.

[ Video ]
Heb even geen duidelijke foto helaas. Het is de turquoise met witte vogel die op de voertrechter aan de linkerkant zit.

Kan hij wel vliegen? En is zijn staartje altijd zo? Of is het gewoon rui?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:59

Ja ze vliegt wel gewoon, eet goed, doet gewoon met de rest mee. Ik heb geen idee of de staart altijd zo is eigenlijk.. Ik weet eigenlijk niks van haar, behalve dat er dit jaar wel mee gekweekt is. Ze is 1 van de 4 parkietjes die ik heb overgenomen van iemand op Facebook die nogal omhoog zat.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:01

Kiimm_ schreef:
Ik weet niet meer wat te doen hoor. Al 6 maanden met Snoopy bezig. Nu leek ze eindelijk beter, controleren we vandaag, krabt ze weer de boel kapot ;( Morgen de vogelarts weer bellen, maar ik ga steeds meer twijfelen of het wel goed komt.. ;(

Oei wat verdrietig. Ik duim voor je dat het goedkomt.

Cayenne schreef:
nienke555 schreef:

:=
De laatste keer dat Mango naar de dierenarts moest, namen ze hem even apart om te prikken.
Hij gilde als een speenvarken, ZO zielig := En ik hoorde hem 50 verderop ook nog.
Daarna was hij 2 dagen echt heel zielig en boos op ons :(:)

Ach arme Mango, haha. Ja, die van ons hoorde je inderdaad ook buiten het gebouw :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:13

Vanillia schreef:
Ja ze vliegt wel gewoon, eet goed, doet gewoon met de rest mee. Ik heb geen idee of de staart altijd zo is eigenlijk.. Ik weet eigenlijk niks van haar, behalve dat er dit jaar wel mee gekweekt is. Ze is 1 van de 4 parkietjes die ik heb overgenomen van iemand op Facebook die nogal omhoog zat.

Dan zal het misschien wel gewoon een gezond vogeltje zijn.
Geen idee eigenlijk of je ze kan testen op kruiperziekte

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:32

Ooh wat heftig die krijsende vogels, buren ook niet blij toen gok ik :=

Ja ik hoop het ook Kimley. Om de vogel nou preventief weg te doen vind ik ook weer zoiets..

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:41

Nou dat heeft ook geen zin want als hij het heeft is de rest ook al besmet :)