[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:06

Vuurtjes zijn leuk en prima te kopen privé. Het is dat mijn kuhlli's ze in toom houden anders had je er zo wat over mogen nemen.

En vooral als je er wat meer hebt dan durven ze zich te late zien. Mannetjes zijn ca 2 cm en vrouwtjes vuurrood en ca 3 cm.
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:00

Mijn bak is echt een puinhoop momenteel.. maar iedere keer als ik bedenk; ik haal nieuwe planten, zuig de groep eruit en doe een ww besluiten mijn mijn maanvissen dat het tijd is voor een nieuw nest.. En vandaag zag ik eindelijk mijn cursussen samen in een hol zitten...

Ik twijfel nu dus echt of ik er wel goed aan doe om nu mijn bak onder handen te nemen... -O-

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:21

Ik heb normaal een pest hekel aan dit soort vragen maar is er toevallig iemand die stekjes overheeft en hier vanaf wilt?

Ik heb een co2 set aangeschaft, maar door een missende onderdeel heb ik niet alleen een deel van mijn vissen vergiftigd maar ook mijn planten..

O.a. mijn golden nugget en een aantal L410 zijn helaas overleden en ook mijn mooie grote valisnera gigantica is niks meer van over... verder begint de rest ook een beetje te verslijmen maar ik kan me na het aanschaffen van de co2 set niet veroorloven om ook nieuwe planten te bestellen... -O-

Heel verhaal maar de afgelopen dagen waren echt een drama en een hoop kopzorgen zodat de rest van de vissen het wel bleven doen..

3 dagen geleden
Afbeelding

Nu
Afbeelding

3 dagen geleden
Afbeelding

Nu

Valisnera gigantica
Afbeelding

Andere plant

Afbeelding

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:32

Ik heb anubias en javavaren voor je!

En als je nog 3/4 dagen kunt wachten ook nog een soort zwaardplant! Als je de verzendkosten op je neemt stuur ik je ze zo op ;)

Echt heel erg sneu trouwens :(

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:36

Lief van je!

Ik heb van vriendlief geld gekregen om wat plantjes te halen, terug geweest naar avonturia en ze krijgen de planten normaal op vrijdag binnen. Ik heb een stuk of 20 planten mee gekregen voor 10 euro omdat hij wat goed te maken had met me dus ik ben helemaal happy en voorzien van nieuwe planten! *\o/*

Echt super tof van hem!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:11

Gelukkig dat is goed nieuws!! Nou weer overnieuw beginnen. Succes!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:30

Ja ik ben hier natuurlijk ontzettend blij mee! Mijn bak heeft geloof ik nog nooit zo vol gestaan! Ik denk dat ik zelfs nog meer planten wil gaan aanschaffen maar dat komt volgende maand wel, nu even afwachten of ze allemaal aanslaan, co2 is weer onder controle, vissen doen het weer super goed, volgende week alleen nog even een schoonmaak beurt houden om het overige vuil eruit te halen maar voor nu weer even laten rusten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:35

Ahh dat is echt superfijn voor je!

Ziet er goed uit!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:47

Jaa echt erg blij mee, dit bewijst voor mij iedere keer weer waarom ik bij ze terug kom. Over het algemeen maken ze weinig fouten maar als er een fout gemaakt wordt word deze wel heel netjes rechtgezet. Ik denk dat ik de afgelopen week zeker aan 70-100 euro aan gratis spullen heb mee gekregen van ze. En eerlijk.. Ik ken geen enkele winkel die dit doet en er zo makkelijk, fijn maar ook behulpzaam mee omgaat. Nu is het natuurlijk ontzettend slim want ze zorgen dat ik terug kom :') maar ondanks dat het me een hoop gedoe gekost heeft is het voor mij geen slechte ervaring door hoe ze me geholpen hebben..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:28

Dat is juist ook goed!
Ik heb ook een vaste winkel en een vaste online shop. Puur om de klantenservice.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:16

Ik haal mn planten eigenlijk altijd bij aquaplantsonline. Daar heb ik betere ervaring mee dan die in de winkel maar ik had verder niet zo veel te doen vandaag dus mijn vriend stopte me wat geld toe zodat ik even de deur uit kon om plantjes te halen haha. Dus toch maar even gaan kijken, heb ik natuurlijk geen spijt van! Het blekwn 18 plantjes te zijn waaronder een rode lotus, 2 crypto's en valisnera, en nog een hoop andere plantjes waar ik de naam niet zo snel van weet haha.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:42

Crypto's wel mee uitkijken met co2! Zijn er ook heel gevoelig voor.

Ik kan in mijn bak zien maar ik de co2 toevoeg, daar groeien ze minder goed als aan de kant waar de co2 gewoon langs stroomt ofs..

Ik bestel trouwens ook altijd bij APO echt zo'n fijne mensen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:55

Ze staan bij mij toevallig aan de andere kant van de bak.
Ik heb in elk geval deze planten mee gekregen
Afbeelding

En dan nog een paar extra. Ben wel blij dat ik de namen heb van een aantal planten die ik wil gaan bij bestellen.

Ik krijg nu in elk geval weer een glimlach als ik naar mijn bak kijk.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:53

Vandaag even gesnoeid en herplant, helaas heb ik draadalg op het lichte zand, dus er maar gelijk een kuur in gegooid en algexit meer doseren.

Denk dat de planten de eerste week niet veel van de profito hebben opgenomen en dat er teveel voedingstof in het water heeft gezeten. Achja beter als blauwalg :')

Lekker groen dus..

Afbeelding

Wel 5 stekjes eraf kunnen halen ( de zwaardplant links achter)

Afbeelding

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:38

Mooi groen is niet lelijk <<)
Even een andere vraag, heb sinds een week allemaal guppen mannen en geen vrouwen in de bak, maar nu zitten de mannen elkaar constant achterna, nieuwigheid of blijft dit zo?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:37

Chemisch groen wel :')
Het us gelukkig al bijgetrokken.
Helaas zijn 2 van mijn sumatraantjes overleden dus ik ga dadelijk heel gemeen de laatste als proef vis gebruiken voor te kijken of mijn water goed is..

Ik heb trouwens ook alleen gup mannen in mijn 60 cm, ze zwemmen wel eens achter mekaar aan maar dig trekt wel weg.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:24

Wie kan mij helpen? Via Ali heb ik dit gekocht. Uiteindelijk groeit er mos uit. Maar hoe moet ik dit planten?

Want zoals je ziet dat ding binnen in is dicht van boven en open van onder. Maar t lijkt mij onlogisch als het zo in het water gaat want uit t gaas moet dadelijk het mos komen. Balletjes los in gaat niet want het kan niet vast.

Wie kent het?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:47

De korrels zijn niet het mos zeg maar, deze zijn om te verzwaren zodat het niet gaat drijven.

Ik heb het idee dat je er zelf mos in moet doen en dat die er niet in of bij zit..
Of juist (als het een gaatje is) uit dat gaatje in de bovenkant van dat plastic ding. Ik zou m gewoon in mekaar zetten en in het aquarium zetten. Zo kom je er vanzelf achter :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:51

Volgens mij doe je het mos gewoon in het 'balletje'. En dan groeit het eruit.

Ik heb even een filmpje gemaakt van mijn bak.. denk dat je dan beter zoet hoe hij er nu bij staat.

Verder lijken mijn vissen zich erg goed te voelen met deze beplanting. Mijn schatjes komen tevoorschijn!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:01

Ow wat een domper haha! Ik dacht dat die balletjes dus de zaadjes waren :')
Nou dan heb ik er weinig aan.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:13

Mos moet over dacht dichte ding heen en dan dat kapje erover drukken :+ balletjes zijn indd gewicht.
Heb het ook gehad. Is wel makkelijk bij te houden en als het wat meer gegroeid is staat het ook erg leuk!

Mooie bak! En die l-nummer <3

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:46

Welk mos is er geschikt voor dan? Of elk soort losse mos?

Ondertussen ziet me bak er zo uit. Erg leuk vind ik
Afbeelding

Weet iemand een leuk alternatief voor hoge achtergrond plantjes? Heb waterpest maar deze leggen het lootje. Waren al slecht toen ze binnen kwamen, zijn niet mooi van kleur en zien er ongezellig uit. Vind ook dat ze erg veel vuil aan trekken

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:56

Hoi ik kom ook weer eens binnen vallen...sorry ben niet zo actief, maar klets af en toe mee.

Misschien braziliaanze klimop PanamaD? groeit snel en is makkelijk te snoeien en opnieuw te planten.

Ik heb net een hele mooi blauwe Betta man gekocht <3
En m'n verschillende garnaaltjes doen het super, heb blue diamand met jonkies en nog zwangere, green jade met jonkies en nog zwangere en bloody mary jonkies en nog zwangere...gaat goed :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:02

De braziliaanze klimop heb ik al zitten. Wil de middenstuk aan de achterkant voller hebben.

Foto is een week geleden gemaakt. Nu is de waterpest helemaal lelijk van kleur en wil deze vervangen. Heb juist waterpest erin zitten vanwege zijn toegevoegde waarde. Zoek iets wat dat kan overnemen maar eigenlijk veel leuker is! Zodat ik die buizen weg kan werken.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:03

Ohja zie het nu inderdaad, sorry had erover heen gekeken.
Sorry dan weet ik even niets...