Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:32

Dat is jouw mening, dat ik het groter maak dan het is. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, maar goed. Verder ben ik er ook wel klaar mee voor nu.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:39

Primaa :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:02

Wat heb ik heerlijk getraind vanavond zeg!
Mijn ADHD poedel kon ook weer wachten voor de start. Aan het einde van de les nog even wat aandacht aan de raakvlakken geschonken. Touchblaadje & clicker weer even terug, even weer aandacht vestigen op het aflopen.
Leuke rondjes gelopen. Af en toe zelf even de weg kwijt haha

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:52

Gaaf hoor Karin!
Fijne auto MWM.

Ik heb net m'n tweede dag stage bij Jolein van Weperen er op zitten. Stuiterstuiter :):)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:21

Leuk!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:29

Wat een mooie stageplek weer Hilde, gaaf hoor!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:08

Zeg JJ als je als eerste hindernis de muur neerzet, dan moet hij wel springen. Kan je toch vanuit een zitpositie werken :)*

Misschien is een andere trainingsplek ook een oplossing. Je hebt zoveel vragen die, in mijn ogen, beter door een deskundige trainer uitgelegd worden tijdens een les ipv aan ons vragen dmv een situatieschets. Vooral als je zegt meer van ons te leren dan van je eigen trainer ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:14

Bij wie Hilde?
Zegt mij echt helemaal niks haha

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:45

Ik heb nog nooit een start hindernis meegemaakt als muur. Als ik kijk naar de wedstrijden. Als ik dat op training doe en dan op wedstrijden staat er een gewone hindernis, dan hang ik al.
Misschien niet slim om na de wedstrijden steeds te kijken, maar vandaar uit probeer ik wel te denken.
Bovendien, ik vroeg 1 ding. ;)
In heb nu enkele tips gehad waar ik wat mee kan en mijn trainster kan wel iets alleen op sommige punten loopt ze ook vast. Zo lang traint zij ook nog niet.
We komen er vast wel uit

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:54

Super poedel, Karin!
Leuk Hilde, ik ken haar alleen niet :')
JJ, ik zou echt die wedstrijden even loslaten. Niet dat dat niet het doel moet zijn of dat je niet meer mee moet doen, maar geen tips afwijzen, omdat dat niet werkt met wedstrijden. Die tips komen langs als opties om mee te beginnen, niet dat je de rest van zijn leven dat moet doen. Nu ben je nog bezig met dingen aanleren en zouden de wedstrijden gewoon leuk moeten zijn en om te kijken waar je staat. EDIT: Hij is nog hartstikke jong, dus wat maakt het uit als je door een trainingsding een paar stappen terug doet, zolang jullie daarna maar vooruit gaan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:07

helemaal eens met MWM

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:24

Nee, ik snap natuurlijk wel dat ik niet naar de wedstrijden moet kijken maar de tip die LhinnOlijf gaf, vind ik gewoon niet werken. Dat wil ik er alleen maar mee zeggen.

Ik weet zelf ook wel dat hij jong is en dat alles niet vanzelf gaat en daarom vraag ik het ook hier. Hier doen veel mensen aan behendigheid en de één doet het zo en de ander doet het zo. Met die tips ga ik aan de gang en ga ik gebruiken die het meeste werken ;)

Ben nu bezig met rondkijken naar workshop voor specifiek voor de raakvlakken. Beetje in de buurt en voor een normale prijs ;)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:45

:j
EmptyWords schreef:
helemaal eens met MWM

Ik denk dat jij je meer mag openstellen voor tips. Het is lastig, want wij kunnen alleen via een situatieschets en/ of een filmpje commentaar leveren. Al wordt het lastiger commentaar/ tips/ tricks te geven als je zo stellig reageerd.

Ik heb geen idee hoe jij traint. Maar ik train altijd (kleine) stukjes parcours om het sturen te oefenen of losse toestellen. Denk dan dan bijvoorbeeld aan de raakvlakken,palen, of het aanleren van een nieuw toestel waar je de rust en focus voor nodig hebt.
IK vermoed, als ik tussen de regels doorlees + de getoonde filmpjes, dat jij meer rust moet pakken. Jij moet duidelijk zijn qua handling en zorgen voor rust en focus bij Jinn. Misschien helpt het als je eerst een volgoefening doet, hem neerzet en dan pas vertrekt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:04

Die rust, dat is 1 ding wat zeker is. Daar ben ik het mee eens.
Jinn snapt het spelletje wel, het is ook mijn manier van handlen en als ik bij de training weinig instructies krijg moet ik het via een andere manier doen. Ik train gratis, wanneer ik maar wil. Een andere hs is geen optie voor mij. Simpelweg omdat ik dat niet kan betalen.

Wij trainen elke keer anders. Dan een heel parcour, dan kleine stukjes. Dan enkele of 1 toestel. Dan weer verschillende hoogtes en afstanden. Ook de afstanden en hoogtes worden ook wel mee gepakt bij bovengenoemde

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:11

LhinnOlijf, ik wilde nog even zeggen dat ik met oa jouw uitgebreide tips Tay het volgen echt netjes gaat doen. Kleine stukjes nog en eerst hand op heup, maar na een paar passen kan ik die laten zakken en verandert hij niet meer! Nouja, nu weet ik het ff niet :') Hij loopt wel met meer energie als ik onder de hand volg, maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn. Onder de hand was het in begin ook maar braaf lopen, ipv spetteren. Máár het gaat echt goed! *\o/* Dus dank je wel!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:31

net even met Gitou getraind. Was voor de verandering naar het veldje achter ons huis gegaan en had een tunnel+sprong meegenomen. Hij was heel braaf! Ook toen het hele kinderfeestje van een achterbuurjongetje stond te kijken en te joelen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:10

wat fijn MWM!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:34

MyWishMax schreef:
LhinnOlijf, ik wilde nog even zeggen dat ik met oa jouw uitgebreide tips Tay het volgen echt netjes gaat doen. Kleine stukjes nog en eerst hand op heup, maar na een paar passen kan ik die laten zakken en verandert hij niet meer! Nouja, nu weet ik het ff niet :') Hij loopt wel met meer energie als ik onder de hand volg, maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn. Onder de hand was het in begin ook maar braaf lopen, ipv spetteren. Máár het gaat echt goed! *\o/* Dus dank je wel!

Super! Hihi, gek gevoel hè als alles opeens samenvalt? Dat je nog denkt dat het minder is... Terwijl iedereen je bijna jaloers aankijkt omdat het er super uit ziet *\o/*

Heb je toevallig een filmpje? Ik ben heeeuuuulll nieuwsgierig nu ;)

Moeten jullie uiteindelijk ook samen achteruit lopen? En als tip, probeer hem ook rechts te leren volgen. Hoeft niet spetterend, maar wel om (deels) te voorkomen dat hij zijn spieren scheef belast.

Bij deze mijn excuus JJ. Ik ging er vanuit dat je bij een hondenschool traint met beide honden. Is het dan misschien een idee om aan je train( st)er te vragen of hij soms parkoersen, qua handlerswerk, mondeling met je wil doornemen? Dan leer je op papier al een route en wellicht ben je dan relaxter tijdens het sturen zelf. Omdat je weet hoe je de situatie kan aanpakken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:41

We doen inderdaad weinig op papier en in de praktijk bekijken we het parcours. Is ook een idee :j
Zo erg was het nou ook weer niet, heb je gewoon in PB uitgelegd wat mijn situatie was :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:45

En begin maart de Crufts weer fanatiek volgen, 4 dagen lang wordt er agility uitgezonden *\o/*

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:55

Jaa, ik wil het ook kijken :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:25

Dat zou ik ook wel willen Mariska wat extra workshops voor de raakvlakken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:45

KarinW86 schreef:
Dat zou ik ook wel willen Mariska wat extra workshops voor de raakvlakken.

Ben druk aan het rond kijken maar het valt nogal tegen.
Of te ver of enorm duur

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:53

Hondenschool Lingewaard Bemmel 8 Maart geeft ook thematrainingen, weet niet of er nog plek is

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:56

8 maart is er een FHN ;)