Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bo_Y

Berichten: 4602
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 19:42

KimD schreef:
Bo_Y schreef:
Wij hebben dit hekje van trixie voor de trap staan.


[ [url=m/ErVvfI.png]Afbeelding[/url] ]

Belonen is echt even zoeken. Gelukkig vind senna het prima om op haar brokjes te worden beloond of met speelgoed. Die mag ook niets anders ivm allergien. We moeten binnenkort gaan testen of ze ook andere dingen verdraagt dan het hypoallerfene voer. Hoop het wel. Dit is best sneu. En lastig een puber aus trainen op saaie brokjes.


Is voor jouw hond een speeltje geen optie? Dan kun je afwisselen.


Ja een speeltje werkt ook heel goed. Ik heb konijnen van agylitytoys.

Century

Berichten: 6018
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 21:07

Ik beloon Meeko vooral met stem, voer werkt alleen binnen, en speeltjes zijn het ook niet helemaal.
Gelukkig lijkt hij het ook wel voor mij te willen doen. Maar ik vind het maar lastig!

Oh Maartje_M, onhandig dat hij de trap ontdekt heeft! Meeko snapt wel bepaalde trappen, maar niet die in huis gelukkig... Kan je de gang dichthouden of zit de trap ergens anders?

Jildau: wat een schatje! Deze is dus gearriveerd vandaag?

Ellen: ik kan je daar helaas niet bij helpen, Meeko is juist over-zeker van zichzelf en dat is ook niet altijd handig. Ik moet hem vooral meenemen naar dingen zodat hij er niet te druk van wordt en leert dat hij ook rustig kan zijn.

Denise:v vervelend, ik hoop dat ze gauw weer lekker loopt!

Machie: Die zijn zeker knap, mooie pups!

Wij hebben een tijdje terug met Meeko's broertjes en zusjes gewandeld, dat gaf leuke foto's! (en vieze honden).
Meeko heeft vandaag zijn rabiës-vaccinatie gehad en even een checkup, ze vond hem mooi in gewicht en bespiering zitten, altijd leuk om te horen.
Afbeelding

Pippa13

Berichten: 380
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 12:38

Welkom voor alle nieuwe pupjes in dit topic!

Century, haha Meeko is lekker wezen modder snorkelen met z'n broers! Ziet er gezellig uit!

Hier even een update van Vidar zijn verlatingsangst training. We zijn vorige week begonnen met alle theorie en hebben deze week flink geoefend. Hij maakte zulke goede stappen dat ik hem gisteren zelfs even alleen durfde te laten. Dat vond ik heel spannend, maar het ging echt bizar goed, alsof hij nooit anders had gedaan! Echt een compleet andere hond! *\o/* Geen geblaf, geen gejank en geen paniek. Hij ging op de bank liggen en lekker slapen. Hij kwam pas van de bank af toen ik weer thuis kwam. Toen heb ik even gejankt van geluk. Nooit hadden we kunnen en durven dromen dat hij ooit zo goed alleen zou kunnen zijn. 3 jaar lang stress en paniek bij je hondje, oppas regelen en volledig aanpassen aan de hond gaf ons soms grijze haren. Het is echt een last van onze schouders. Ik denk ook dat het voor Vidar een hele opluchting is dat hij zich zo fijn voelt tijdens het alleen zijn. We zitten inmiddels op 1 uur alleen zijn en dat is echt al mega lang voor zijn doen. Dus dat gaan we langzaam uitbouwen! Ik kan iedereen Nina van Tilbeurgh aanraden. :j

Hier ligt hij lekker op z'n schaapie te slapen. Tv aan, geen stress en super relaxed! <3
Afbeelding

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 13:18

Century: wat een heerlijke foto!

Pippa: zo dat lijkt me echt enorm lastig als ze niet even alleen kunnen zijn. Heel fijn dat het nu zo goed gaat!

Ons probleem met puppycursus is opgelost - mogen komende zaterdag al starten bij een andere club. :D

Ik heb Bowie gisteren aan het einde van de middag opgehaald en wat een onwijs lief hondje is het. In de auto lag hij te slapen. Vannacht heb ik op de bank geslapen (bij de bench) en dat ging heel goed. Af en toe beetje piepen maar zodra ik m’n hand bij hem deed sliep hij verder. Vandaag wel even janken toen ik moest douchen en daarna weer toen ik om boodschappen ging maar bij thuiskomst lag hij rustig en stil in de bench te kwispelen.

Vandaag is hij enorm moe, logischa na zo’n heftige dag dus de rest van de dag hebben we chilldag samen. :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Century

Berichten: 6018
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 13:27

Moddersnorkelen is een goede benaming :D Hij houdt zichzelf echt niet schoon, vieze plassen zijn fantastisch!

Pippa, wat fijn zeg van Vidar! Een uur is al heel mooi, dan kan je gewoon boodschappen oid doen zonder problemen. Ik hoop dat het rustig verder opbouwen goed gaat en dat je kunt genieten van een last minder op je schouders!

Jildau: Wat een schatje, echt een puppyhoofd haha. En zo de eerste dagen is voor iedereen altijd erg wennen, maar heel fijn dat de nacht al zo goed ging!

Deniseee96
Berichten: 126
Geregistreerd: 25-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 14:17

Pippa: wat super fijn dat je al zo'n stap hebt kunnen zetten! Om je hond heen leven kan echt heel pittig zijn, nog los van alle stress en zorgen die verlatingsangst met zich meebrengt.

Jildau: wat een dotje zeg! Ook fijn dat je al eerder aan de slag kan bij een puppycursus

Ollie krijgt nu sinds dinsdag Joint Comp en ik heb het idee dat ze daar wel baat bij heeft. Gisteravond was ze zelfs gewoon even alleen aan het spelen, dat had ze al een hele tijd niet meer gedaan. Dat vond ze wel vermoeiend <3

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 21:57

wat fijn voor Vidar en jullie!

super dat je al terecht kan met de kleine man Jildau


dat klinkt heel positief Denise

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 07:03

Jongens, het komt uiteindelijk weer goed toch met de nachtrust? :')

s1993

Berichten: 2135
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 07:13

Nee, mensen met een hond slapen nooit meer de nacht door :') Het komt zeker goed! :D

Flux

Berichten: 2504
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:38

Oh wat leuk allemaal weer nieuwe pupjes!! <3 Welkom allemaal! Hang in there he!!

Pippa wat geweldig voor jullie!! Echt wauw zeg, wat een opluchting zal het geweest zijn dat je nu gezien hebt dat het WEL kan! Feestje!! *\o/*

Jildau wat een poppetje zeg <3 Heel veel succes met de eerste dagen! Ikzelf had echt de puppyblues haha maar is ook goedgekomen :D

Pippa13

Berichten: 380
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:17

Jaa het is echt fantastisch voor Vidar en ook voor ons. We zijn zoooo blij en opgelucht! *\o/*

@Jildau, wat een leuk pluizig pupje! Met hele grote berenpoten haha. En de nachten gaan goed komen! Al kan het inderdaad een hele zure appel zijn om doorheen te bijten. Je zult zien dan de tweede nacht waarschijnlijk al iets beter zal gaan. :j

@denise, wat fijn dat Ollie zich beter voelt! Zo leuk en fijn om te zien dan je hond dan weer opknapt en uit zichzelf weer lief gaat spelen. <3

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:05

Pippa wat fijn voor jullie én voor Vidar! Superknap hoe jullie aan de slag gaan. En goede aanrader dus, deze trainer! Succes met de rest van jullie proces <3 <3

Jildau haha agos, ja die nachten worden beter maar ja; het is pittig aan het begin _O-
Sterkte even, maar probeer ook lekker te genieten! Hij is ongelofelijk lekker pluizig haha

Century Zo leuk met zijn broers en zussen! Lijken ze een beetje op elkaar qua karakter enzo?


Heeft iemand tips voor een fijne stoffen/opvouwbare bench? Thuis ligt ze nooit meer in de bench maar als ze op andere plekken overnacht vind ze het lastig om d'r rust te vinden. De bench helpt dan, maar ik vind die metalen bench zo'n gedrocht om mee te slepen :+
Dus dacht aan een stoffen variant. Maar omdat het maar voor heel af en toe zou zijn, wil ik liever ook niet een hele dure aanschaffen

Bo_Y

Berichten: 4602
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:16

Jidae, wat een schatje. En de nachten komt ooit goed. De eerst tijd met een pup is leuk en heel pittig.

Weet niet wie het vroeg, maar hebben deze reiskennel. Met dichte wanden en heel stevig. Hier wordt hij ook voor show gebruikt en zocht iets hufterproof!

https://www.medpets.nl/maelson-soft-ken ... gKnV_D_BwE



Afbeelding

Sem_
Berichten: 7776
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:19

xSannee schreef:
Pippa wat fijn voor jullie én voor Vidar! Superknap hoe jullie aan de slag gaan. En goede aanrader dus, deze trainer! Succes met de rest van jullie proces <3 <3

Jildau haha agos, ja die nachten worden beter maar ja; het is pittig aan het begin _O-
Sterkte even, maar probeer ook lekker te genieten! Hij is ongelofelijk lekker pluizig haha

Century Zo leuk met zijn broers en zussen! Lijken ze een beetje op elkaar qua karakter enzo?


Heeft iemand tips voor een fijne stoffen/opvouwbare bench? Thuis ligt ze nooit meer in de bench maar als ze op andere plekken overnacht vind ze het lastig om d'r rust te vinden. De bench helpt dan, maar ik vind die metalen bench zo'n gedrocht om mee te slepen :+
Dus dacht aan een stoffen variant. Maar omdat het maar voor heel af en toe zou zijn, wil ik liever ook niet een hele dure aanschaffen

Wij hadden er een van Decathlon https://www.decathlon.nl/p/opvouwbare-t ... 62&c=GROEN

Jildau

Berichten: 9445
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 11:27

Bedankt voor de bemoedigende woorden! :D Het is echt een fantastische pup maar ik functioneer zo slecht op weinig slaap. Het wordt straks hopelijk alleen maar makkelijker. Hij had vannacht in de bench gepoept (haast diarree) dus dat hielp ook niet helemaal mee. Heb ineens zoveel respect voor moeders met baby’s. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:06

Let met die opvouwbare benches wel ff op dat je hond niet doorheeft hoe je ritsen opent.
Ik heb er 2 staan, 1 ooit via eBay gekocht maar na uitlenen etc is het gaas wat beschadigd.
Dívka is ermee door de woonkamer van mijn ex gestuiterd en heeft daarna de rits geopend. :+
De tweede heb ik via temu besteld en bewust een 'kubus' gekozen ipv met rond dak ivm meer ruimte om te staan, draaien etc.
Beide zijn volledig opvouwbaar en kwamen met een tas, die van eBay is opgevouwen het grootste omdat de 'tentstokken' er vast in zitten en heeft ook een pakje grondstekers erbij.
Die van temu heeft losse 'tentstokken' waarmee je hem opzet, wat maakt dat die veel kleiner opgeborgen kan worden maar het opzetten is veel meer werk.
Voor beide heb ik tussen de €20,- en €30,- per stuk betaald.
De eerste bench is dit model:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/benc ... 713d1f6515
De tweede is dit model:
https://share.temu.com/1E4sHLTaECA

Ik heb ze allebei in de woonkamer staan, standaard open maar als vd zomer de chihuahua van mijn stiefvader komt logeren kan die mooi in de 'kubus' opgesloten wanneer er mensen over de vloer komen ter preventie van achillespeesbijten.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:41

xSannee schreef:
Pippa wat fijn voor jullie én voor Vidar! Superknap hoe jullie aan de slag gaan. En goede aanrader dus, deze trainer! Succes met de rest van jullie proces <3 <3

Jildau haha agos, ja die nachten worden beter maar ja; het is pittig aan het begin _O-
Sterkte even, maar probeer ook lekker te genieten! Hij is ongelofelijk lekker pluizig haha

Century Zo leuk met zijn broers en zussen! Lijken ze een beetje op elkaar qua karakter enzo?


Heeft iemand tips voor een fijne stoffen/opvouwbare bench? Thuis ligt ze nooit meer in de bench maar als ze op andere plekken overnacht vind ze het lastig om d'r rust te vinden. De bench helpt dan, maar ik vind die metalen bench zo'n gedrocht om mee te slepen :+
Dus dacht aan een stoffen variant. Maar omdat het maar voor heel af en toe zou zijn, wil ik liever ook niet een hele dure aanschaffen


Toevallig gisteren twee nieuwe binnen gekregen van Topmast,voor het eerst dit merk, voor hetgeen wat ze kosten zijn ze echt top!

Deze zijn het: https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... ench-beige

Afbeelding

En we hebben twee nieuwe rennen, hoofdzakelijk voor wedstrijden en dergelijke, zelfde merk.


Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 16:30

Die rennen heb ik voor mn pups. Ideaal.

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:23

Thanks voor de tips! Ga ze allemaal eens bekijken!
En lor1_1984 jouw hond met die ritsen _O-
Nou zou dat in ons geval niet echt erg zijn, thuis slaapt ze dus ook zonder bench. Maar wel hilarisch hahahah! Denk dat Evi dat niet zou bedenken, maar wie weet verrast ze me nog een keer haha.

Welke maat van die bench heb jij daar Kim? Ze zien er mooi uit!
Die ren ziet er trouwens ook fijn uit inderdaad!

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:52

Mijn ex stond raar te kijken toen er 2 hondjes achter de woonkamerdeur stonden te wachten ipv 1. :')
Het stomme is dat ik het had moeten zien aankomen, ze heeft ook eens een tas vol kluiven en brokken opengeritst en leeg gevreten met Mahdutje. :x
Dat leverde haar 2,5 dag kotsen op, Mahdu heeft alleen de dag zelf lopen kotsen en is vervolgens als een dikke vadsige larf gaan liggen uitbuiken en in slaap gevallen, de volgende dag had hij geen centje last. :+

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:54

xSannee schreef:
Thanks voor de tips! Ga ze allemaal eens bekijken!
En lor1_1984 jouw hond met die ritsen _O-
Nou zou dat in ons geval niet echt erg zijn, thuis slaapt ze dus ook zonder bench. Maar wel hilarisch hahahah! Denk dat Evi dat niet zou bedenken, maar wie weet verrast ze me nog een keer haha.

Welke maat van die bench heb jij daar Kim? Ze zien er mooi uit!
Die ren ziet er trouwens ook fijn uit inderdaad!


Deze zijn vrij klein, maar groter past niet in de breedte in de camper. := Dit is de 70x52x52cm. Onze honden tot 16,5kg passen er prima in. Nil is een stuk hoger dan deze benches maar qua liggen en ruimte kan het prima.

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:51

KimD schreef:
xSannee schreef:
Thanks voor de tips! Ga ze allemaal eens bekijken!
En lor1_1984 jouw hond met die ritsen _O-
Nou zou dat in ons geval niet echt erg zijn, thuis slaapt ze dus ook zonder bench. Maar wel hilarisch hahahah! Denk dat Evi dat niet zou bedenken, maar wie weet verrast ze me nog een keer haha.

Welke maat van die bench heb jij daar Kim? Ze zien er mooi uit!
Die ren ziet er trouwens ook fijn uit inderdaad!


Deze zijn vrij klein, maar groter past niet in de breedte in de camper. := Dit is de 70x52x52cm. Onze honden tot 16,5kg passen er prima in. Nil is een stuk hoger dan deze benches maar qua liggen en ruimte kan het prima.


Thanks! Heb ik beetje een beeld erbij. Evi zit ook op zo'n 15 kilo maar heeft natuurlijk niet de hoogte van jouw honden _O-
Ze ligt dan wel weer graag languit :))

CupCakes_

Berichten: 3412
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:30

Als honden languit gaan liggen zijn ze ineens een stuk langer dan voorzien. _O-

Morgen ga ik weer eens contact zoeken met onze vaste dierenarts. De laatste 2-3 weken vind ik Jip behoorlijk benauwd geworden. Een rondje van 3 km gaat net, 5 km is eigenlijk al te ver. Als hij op de bank/grond of ergens ligt hoor je hem echt flink reutelen, hij kwijlt de laatste tijd meer (al wijt ik dat soms ook aan de stress van onweer de laatste tijd) en als hij ligt te slapen lijkt het net alsof hij enorm diep moet ademhalen. Achter een bal aan ging voorheen met gemak maar nu is dat een keer en dan gaat hij liggen en flink hijgen, spelen met de toller van mijn zus gaat eigenlijk niet, op de rondjes sjokt hij als het ware. Soms vergelijk ik die ademhaling wel eens met een copd'er, daar lijkt het wel op.

Zijn angst is de laatste tijd ook weer flink verergerd, misschien dat het in combinatie met alles staat? Ik heb geen idee. Dus de dierenarts mag weer even een volledige check-up doen, want hij is niet de normale Jipperd. Ons zorgenkind :knuffel:


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 21:39

Oh wat naar! Beterschap!

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:41

Zeker _O- en Evi ligt het liefst zo
Afbeelding
Maargoed de stoffen bench is natuurlijk maar voor af en toe haha, dus iets compacter is dan ook niet erg.

Ach arme Jip... Dat klinkt vervelend zeg :(:)
Ik snap dat je je zorgen maakt. Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid en kunnen jullie hem helpen!