Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:29

Fijn dat Cody zich weer beter voelt!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:11

Ik vind namen geven ook zo persoonlijk. Zo vind ik alle namen op het lijstje van Zonnebloem al eigenlijk niks := Maar genoeg mensen die Dundy (ook nog eens verkeerd gespeld per ongeluk :roll: ) of Dexter vreselijk zullen vinden. Dikke prima }:0

Mooi hoor CB! Ik blijf Arya altijd een beetje pup vinden <3

Wat goed Kim!! *\o/* 'mijn' teef was gedekt maar heeft een ongeluk gehad... Die is niet meer drachtig. Sowieso geen pup voor mij in 2021 dus maar wie weet in 2022. Ik was toevallig in de buurt van de fokker deze paar dagen dus vandaag ga ik even langs om kennis te maken met hem en zijn honden en als het mee zit om Dexter te trainen :D

(Ik probeerde foto's toe te voegen maar m'n bereik is te slecht, die houden jullie tegoed :)) )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:15

Kaus schreef:
Ik vind namen geven ook zo persoonlijk. Zo vind ik alle namen op het lijstje van Zonnebloem al eigenlijk niks := Maar genoeg mensen die Dundy (ook nog eens verkeerd gespeld per ongeluk :roll: ) of Dexter vreselijk zullen vinden. Dikke prima }:0

Mooi hoor CB! Ik blijf Arya altijd een beetje pup vinden <3

Wat goed Kim!! *\o/* 'mijn' teef was gedekt maar heeft een ongeluk gehad... Die is niet meer drachtig. Sowieso geen pup voor mij in 2021 dus maar wie weet in 2022. Ik was toevallig in de buurt van de fokker deze paar dagen dus vandaag ga ik even langs om kennis te maken met hem en zijn honden en als het mee zit om Dexter te trainen :D

(Ik probeerde foto's toe te voegen maar m'n bereik is te slecht, die houden jullie tegoed :)) )

Oei, dat is ook heftig zeg! Verschrikkelijk! :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:53

Hebben hier mensen ervaring met andere verkooppunten voor kvv die thuis bezorgen? Degene waar wij nu altijd bestellen, daar kunnen we ècht niet van op aan. Elke maand is het wel gezeur.. En de service die ze bieden komen ze gewoon weg niet na. Super irritant.

Dus tijd om een andere op te zoeken.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:01

Oh jee.. dat klinkt niet fijn CC. Ik heb maar ervaring met eentje, dus kan je niet echt verder helpen denk ik..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:13

Marlis
Dankje, vond de sfeer idd ook erg tof bij deze foto’s! Had zo graag langer de tijd willen hebben om bij die chateau’s foto’s te maken, zulke gave achtergronden had je er!

fannetje
Hihi da’s lief dat je er 2x van wilt genieten xD
Kwamen net 2 flatcoated retrievers tegen met wandelen. Moest gelijk aan jullie denken xD

Kimm
Dankje! Was idd overall echt een hele geslaagde vakantie xD Het Nederlandse weer toen we terug kwamen was wel even een ‘rude awakening’, lol. En heerlijke foto’s van Cody hahaha. Fijn dat hij zich weer beter voelt! Altijd rot als ze niet lekker zijn!

Kaus
Dankje! En wat leuk om te horen! Kreeg gister van m’n schoonzus nog te horen; “Ze wordt mooier nu ze wat ouder is geworden”. Ennn bedankt dat je d’r eerder een lelijk mormel vond, lollll. Maar ze heeft zeker nog wat jeugdigs aan d’r, ondanks dat ze ook wel echt wat volwassener wordt qua looks.

Wat ontzettend rot zeg dat die teef een ongeluk heeft gehad en niet meer drachtig is :( Super verdrietig voor de fokker ook lijkt me. Hopelijk gaat 2022 het jaar worden waarin je een pup mag gaan verwelkomen dan!

CC
Erg rot als het zo onbetrouwbaar is met iets als voer (leveringen), dus denk dat je er idd goed aan doet om een nieuw adresje te vinden. Hopelijk vind je snel iets - ik zal m’n ogen en oren open houden! Je zou lig eens naar de bezorgservice van Kivo en andere fabrikanten zelf kunnen kijken bv. Er zijn meerdere die eigen bezorgservices hebben en die zijn zover ik weet wel best betrouwbaar qua leveren :) - al is een particuliere leverancier/winkel met meerdere merken natuurlijk wel handiger als je meer merken voert. Qua kosten van levering zullen ze hopelijk niet of niet veel duurder zijn als waar je nu besteld gok ik.

--

Wij net een heerlijke wandeling met Kim en de roedel + roedel van d'r fokster gehad Minus Abbay, die nog even in de watten gelegd werd bij de trimmer. Maze's broertje was aanwezig en met meer jonkies erbij die spelen, merk je dat Arya ook nog jong van geest is haha. Ze was niet weg te slaan bij Maze en Biem, leuk om te zien <3

Was een beetje onmogelijk om alles goed op de foto te krijgen, dus meer als impressie foto's is het niet geworden, lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:21

CupCakes_ schreef:
Hebben hier mensen ervaring met andere verkooppunten voor kvv die thuis bezorgen? Degene waar wij nu altijd bestellen, daar kunnen we ècht niet van op aan. Elke maand is het wel gezeur.. En de service die ze bieden komen ze gewoon weg niet na. Super irritant.

Wij bestellen via Vissers Petfood. In mijn regio moet ik uiterlijk dinsdagavond bestellen en dan wordt het op vrijdag bezorgd. Tot nu toe zijn ze hun afspraken altijd keurig nagekomen en ze hebben verschillende merken om uit te kiezen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:41

CupCakes_ Hier heel tevreden met OerVoer. Uit m'n hoofd verzenden ze van dinsdag t/m donderdag, voor een bepaalde tijd besteld is het dezelfde dag nog in huis. Ze versturen met redjepakketje, met uiterst nauwkeurige tracking en naar het schijnt ook goed bereikbare klantenservice voor als je de bezorging moet wijzigen. OerVoer verpakt het in speciale zakken (die kun je gratis terugsturen) met droogijs. Je kunt helemaal zelf een pakket samenstellen of door hun laten doen. Ik meen dat de verzendkosten per 14kg gaan. 12kg past ongeveer in een vrieslade, tenzij je een pakket met karkassen besteld, die zijn wat minder compact te stapelen. Vlees is 'eigen merk', vis wordt nog weleens aangevuld van Alroda.

Hier gezellig samen in de ziekenboeg. Hij krijgt na een tweede medicatieronde binnenkort een (chemische) castratie i.v.m. BPH. En ik heb m'n knieën gigantisch gekneusd, dus ik loop met een rollator, maar gelukkig is hij super braaf en klaagt hij niet dat we nu veel langzamer lopen. Waarschijnlijk gaan we eind september de vriendin van z'n oude baasje ontmoeten, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:50

Afbeelding

Hier kan je gewoon niet boos op worden…. :+
Voor loslopen en gooien buiten heb ik een nieuw knuffeltje uit griekenland gekocht. Deze zit standaard in een tas op de gang samen met een kleine basketbal en een kong wubba. Hij is dus hélemaal verzot op de knuffel uit griekenland en zit telkens te snuffelen aan die tas als we terug komen van wandelen. Nu zit ik op de wc en dan doe ik vaak de deur open zodat meneer erbij kan, maar hij besloot om de tas van de plank te trekken en staat nu al 10 minuten met die knuffel te spelen. Zelf weggooien en weer pakken, met de nodige bokkensprongen. Het is gewoon te schattig om boos te worden haha. Hij weet dat het eigenlijk niet mag, zo onweerstaanbaar is de knuffel. <3

Ach wat jammer Kaus!!! En super sneu voor de teef. Hopelijk geen erg ongeluk??

Klinkt als een leuke wandeling curse!!! Door jouw foto’s wil ik ook in limburg wonen <3 wat een omgeving!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 00:32

CupCakes_ schreef:

Ik bestel bij Dogmeat. Maar dat is denk juist diegene die je nu hebt?

Ze hebben een nieuwe site en daardoor geloof ik ook een nieuwe werkwijze?

Iig, ik haal het voer voor Skip daar ééns in de 2 weken zelf op.

Tegenwoordig kan dat niet meer op dezelfde dag, nu alleen nog 1 dag later. Dat is soms wel onhandig, maar ligt ook aan mij dat ik optijd moet bestellen.

Wèl een voordeel dat het nu in een hokje in een vriezer klaar ligt, dus auto aan de kant van de weg parkeren, gauw mijn doos uit de vriezer halen, hup de auto in en weer dóór.

Omdat ik zelf ophaal, weet ik niet hoe hun bezorgservice is.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:02

Ik kan je er helaas niet mee helpen Cupcakes.

Iemand toevallig ervaring met de Honden voor Honden loop? Ik zie dat steeds voorbij komen en lijkt me misschien wel leuk, maar twijfel ook

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:11

Kiimm_ schreef:
Ik kan je er helaas niet mee helpen Cupcakes.

Iemand toevallig ervaring met de Honden voor Honden loop? Ik zie dat steeds voorbij komen en lijkt me misschien wel leuk, maar twijfel ook

Nog nooit van gehoord.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:18

Welke regio zit je cupcake?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:35

candalisa schreef:
Welke regio zit je cupcake?

Regio Goeree-Overflakkee /Rotterdam

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:55

Hier heel slecht nieuws en weet allemaal niet meer waar ik goed aan doe.
Vorig jaar augustus Sem (labrador x Duitse staande) van nu elf zijn rechter voorpoot laten amputeren ivm botkanker. Hij doet het goed al wordt die nu wel oud maar is ook op leeftijd.

Paar maanden geleden m'n chihuahua zijn teen laten amputeren ivm een kanker tumor en nu dachten ze aan een ontsteking maar net fotos laten maken en is toch die kanker weer. Enige optie is als hij gene uitzaaiingen heeft z'n linker echter pootje laten amputeren.

Woensdag staat de echo daarvoor gepland is die goed poot amputatie. Maar weet niet waar ik goed aan doe. verder heeft hij nergens last van, van de poot nu ook niet maar je ziet dat de kanker aan het werk is op de foto's. Laat ik z'n poot eraan is het snel aflopende zaak dus poot amputatie de beste oplossing maar ik weet het echt niet meer.

Twee heel andere rassen en twee honden met drie poten hoe dan...

Weet niet wat ik nog aan kan weet niet waar ik goed aan doe ik weet het niet meer..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 10:02

Wat klote. Ik kan je geen tips geven. Heel veel sterkte.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:15

Marlis, ik denk dat je idd geen keus hebt, mits hij verder schoon lijkt. Maar zou ook een foto van de borstkas laten maken, want neem aan dat de echo van de buik(lever) is?
Maar wel heftig hoor, je zou bijna denken dat er externe factoren zijn die er invloed op hebben.
Snap je twijfel hoor, weer een 3 poter en je krijgt idd geen garantie.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:05

Wat heftig Marlis, zeker dat je dat twee keer mee moet maken. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, dus kan je niet erg goed adviseren wat te doen. Bij mij zou de keuze er vanaf hangen hoe waardig het leven van de hond nog is met drie poten, maar dat blijft een gok natuurlijk. Dat zal ook per hond verschillen denk ik. Ik wil je heel veel sterkte wensen. :(:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:44

Lugea schreef:
Wat heftig Marlis, zeker dat je dat twee keer mee moet maken. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, dus kan je niet erg goed adviseren wat te doen. Bij mij zou de keuze er vanaf hangen hoe waardig het leven van de hond nog is met drie poten, maar dat blijft een gok natuurlijk. Dat zal ook per hond verschillen denk ik. Ik wil je heel veel sterkte wensen. :(:)

Tja daar heb je geen garanties op natuurlijk. Mijn Sem doet het heel goed en is een groot blij ei. Maarja hoe Moos zou reageren geen idee.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:46

fannetje schreef:
Marlis, ik denk dat je idd geen keus hebt, mits hij verder schoon lijkt. Maar zou ook een foto van de borstkas laten maken, want neem aan dat de echo van de buik(lever) is?
Maar wel heftig hoor, je zou bijna denken dat er externe factoren zijn die er invloed op hebben.
Snap je twijfel hoor, weer een 3 poter en je krijgt idd geen garantie.

Externe factoren zijn er niet.
Sem had botkanker, komt vaak bij grote rassen voor.
Moos een ander soort kanker en dat zijn gewoon ontstekingscellen eigenlijk, welke elke hond door gehele lijf heeft. Alleen bij sommige honden deelt de cel verkeerd wat dus kanker is. Alleen eigenlijk bij kleine hondjes komt er vrijwel nooit dit voor.

Het heeft niet met voeding, beweging etc te maken. Echt dom weg dikke pech.

Ja uiteraard wordt er eerst naar uitzaaiingen gekeken, bij Sem toen ook gedaan en Moos heeft ook die onderzoeken gehad voor zijn teenamputatie en zal dan voor de poot amputatie weer eerst volledig bekeken worden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:56

Jeetje Marlis, wat een lastige beslissing om te maken nu.
Wat een dikke pech ook dat je dit gewoon met 2 honden nu overkomt :(
Lijkt me erg lastig om idd te zeggen wat hierin het beste gaat zijn. Heel veel succes met het maken van een beslissing.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:42

Pff wat K*T Marlis! Wat zegt jouw gevoel?
In het algemeen is het voor kleinere hondjes wel makkelijker aanpassen als voor grotere honden.. Maar blijft natuurlijk een super vervelende situatie!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:59

xLaraaj schreef:
Pff wat K*T Marlis! Wat zegt jouw gevoel?
In het algemeen is het voor kleinere hondjes wel makkelijker aanpassen als voor grotere honden.. Maar blijft natuurlijk een super vervelende situatie!

Ja en een achterpoot schijnt ook gemakkelijker te zijn omdat voor 60% van gewicht opvangt. Maarja deze keuze wil je niet nog een x moeten maken.

En mensen zullen me ook wel raar aankijken, twee honden met drie poten. Zie ik dan ook wel tegen op.

Denk dat we dierenarts maar opvolgen en als er geen uitzaaiingen zijn laten amputeren en kijken hoe hij het doet. Doet die het er niet goed op is inslapen altijd nog een optie.

Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 18:07

Ze redden zich vaak prima op drie poten. Hier in de wijk loopt er ook eentje op drie poten en die is al 19 jaar oud en loopt gerust nog een paar kilometer. Ik weet niet wat hij precies is, formaatje chihuahua maar net wat langere poten. Die mist ook een achterpoot.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:23

_Christina schreef:
Ze redden zich vaak prima op drie poten. Hier in de wijk loopt er ook eentje op drie poten en die is al 19 jaar oud en loopt gerust nog een paar kilometer. Ik weet niet wat hij precies is, formaatje chihuahua maar net wat langere poten. Die mist ook een achterpoot.

Ja de ouwe dibbes van 30 kilo redt zich ook maar toch m'n kleine koning, drie poten.. m'n hart schreeuwt. Terwijl revalidatie op het niet durven plassen na bij de grote Lobbes ook goed verlopen is en vrij snel na heftige start alles goed ging. T blijft lastig en Helemaal hoe kijken mensen straks naar je, ze staren nu vaak al naar een driepoot