Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:41

Ah Chick wat kijk je toch snoezig <3

Ik ruim altijd poep op, behalve in het bos (tenzij het op het pad ligt). Ik vind dat ze hier de hondenbelasting wel mogen afschaffen en wat strenger controleren op het naleven van de opruimplicht. Die ranzige grasstroken zonder opruimplicht daar laat ik mijn hond toch niet bij en in de zomer stinkt dat zoooo erg.

Ik krijg Popo overigens ook niet makkelijk mee, hij is te speels. :+
Maar vaak als ik doorloop en hem roep wordt hij ook tegengehouden door de honden waar hij mee aan het spelen is dus het is van 2 kanten een beetje moeilijk. Als ik vind dat het klaar is lijn ik hem aan en laat hem 50m verderop weer los.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:53

Heb al jaren illegaal honden qua belasting. Ben letterlijk nooit overdag thuis en mijn honden ook niet. Poepzakjes heb ik altijd bij, zelfs in telefoon hoesje haha. Altijd handig

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:01

Vandaag lily weer gezien ze is echt mooi geworden <3

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 15:12

Knappe Lilly <3

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 16:19

Ik ruim nooit hondenpoep op, want ze poepen altijd in het bos haha. Daar poepen ze netjes in het bos zelf en niet op het pad.

Olly mocht gisteren weer met de bal spelen buiten. Normaal gingen we elke avond even balletje gooien voor het slapen gaan. Dus hij is weer blij;p Ook zijn kap hoeft die nu niet meer om in huis, likt nu niet meer de hele tijd aan zijn poot.. dus ook in huis is hij gelijk wat vrolijker :D

Heb de swabs binnen voor zijn staart DNA test, maar dat moet je ook bij de DA laten doen en formulier laten invullen. Doen we volgende maand wel, eerst even maandje geen DA kosten :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:48

Onze nieuwe speeltjes zijn binnen, ik ben benieuwd hoe ze bevallen! *\o/* Puk was al de horde op voordat ik een foto kon maken. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:36

Heeft iemand tips voor het aanleren van tandjes poetsen? Dundys tanden zijn (verrassend genoeg :roll: ) niet zo goed dus advies gekregen die te poetsen. Normaal leer ik dat soort dingen (nagels vijlen, teken verwijderen) door ze in het begin stil te houden met een constante stroom van snoepjes en ze daarna af te bouwen. Maar spreekt voor zich dat dat niet zo werkt met tanden poetsen... Hoe zouden jullie dat doen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:42

Ik ben het gewoon gaan doen. Heb de hondenpasta van Beaphar en ook die tandenborstel en Bodhi zit iedere avond in de badkamer te wachten tot zijn tanden gepoetst worden, dus volgens mij heb ik iets goeds gedaan :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:00

Kaus schreef:
Heeft iemand tips voor het aanleren van tandjes poetsen? Dundys tanden zijn (verrassend genoeg :roll: ) niet zo goed dus advies gekregen die te poetsen. Normaal leer ik dat soort dingen (nagels vijlen, teken verwijderen) door ze in het begin stil te houden met een constante stroom van snoepjes en ze daarna af te bouwen. Maar spreekt voor zich dat dat niet zo werkt met tanden poetsen... Hoe zouden jullie dat doen?

Niet, ik zou zijn tanden laten reinigen als het probleem echt aanwezig is, en eventueel iets anders (bijvoeren) wat zorgt voor een betere 'poetsbeurt'.

Hoe kan het dat hij zijn tanden zo heeft?

Edit: Mocht je poetsen echt overwegen zou ik het met zoiets doen. Hoor hier positieve verhalen over icm paté zodat ze eraan knagen. Wel een ander merk, maar ik ben de naam kwijt! Dat moet ik navragen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 21:28

Moest bij Boellie ook proberen te poetsen ivm dat ie dus door dat afgebroken stukje een soort ''holte'' had gemaakt. die moest niks van de tandenborstel hebben maar is gek van Kaas.
Dus heb ik hele mini stukjes kaas gesneden en in de borstel gedaan toen mocht ik poetsen. Maar uiteindelijk poets ik niet meer. Want ik merk dat zn bek genezen is omdat er geen eten meer in die ''holte'' achter blijft. Dus ga hem niet pesten want verder was t gewoon prima.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:43

Die heb ik gezien inderdaad Kim! Lijkt me wel wat. Kon alleen nergens vinden waar die verkocht wordt.

Hoe het kan dat ie slechte tanden heeft? Geen idee. Verkeerde voeding eerste half jaar misschien? De dierenarts zei dat hij bovengemiddeld tandsteen heeft en hij heeft wel altijd wat plak op zn tanden zitten. Afgestompte hoekjes maken me niet uit maar rotte tanden wel. Hij krijgt regelmatig een (bevroren) kwartel om zijn tanden te reinigen maar werkt kennelijk niet genoeg. Ik moet zeggen dat zijn bek wel een stuk minder fris ruikt dan die van Dexter. Ik weet niet of dat daadwerkelijk verschil maakt maar Dexter is sowieso een vrijwel geurloze hond :')

Ik kan wel een foto maken, mocht dag handig zijn?

Dat is een slimme Kiwi! Helemaal niet aan gedacht om gewoon iets op de borstel de smeren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:58

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:09

Ik doe het ook niet maar zelfs mijn teef die dit jaar 13 heeft, heeft een super gebit. Het geheim? Regelmatig botjes geven waar ze echt goed moeten knagen, dat gaat tandplak tegen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:46

Kaus schreef:
Die heb ik gezien inderdaad Kim! Lijkt me wel wat. Kon alleen nergens vinden waar die verkocht wordt.

Hoe het kan dat ie slechte tanden heeft? Geen idee. Verkeerde voeding eerste half jaar misschien? De dierenarts zei dat hij bovengemiddeld tandsteen heeft en hij heeft wel altijd wat plak op zn tanden zitten. Afgestompte hoekjes maken me niet uit maar rotte tanden wel. Hij krijgt regelmatig een (bevroren) kwartel om zijn tanden te reinigen maar werkt kennelijk niet genoeg. Ik moet zeggen dat zijn bek wel een stuk minder fris ruikt dan die van Dexter. Ik weet niet of dat daadwerkelijk verschil maakt maar Dexter is sowieso een vrijwel geurloze hond :')

Ik kan wel een foto maken, mocht dag handig zijn?

Dat is een slimme Kiwi! Helemaal niet aan gedacht om gewoon iets op de borstel de smeren.

Heeft hij echt rotte tanden? Want die kunnen er dan beter uit... Zo niet, dan is een goede reiniging misschien wel een optie.

Bouwt hij bij jullie extreem veel tandsteen op? Of is het jullie nu gewoon opgevallen? Sommige mensen merken het namelijk niet eens.

Ik doe vaker tandjes krassen als ze bij me liggen, hier ontwikkelen ze eigenlijk alleen maar rommel op de bovenste 1 tot 2 mm van de hoektand, de rest blijft schoon door de botten die ze eten.

Ik weet ook niet meer welk merk dat ding was, ik ga eens vragen of er iets op staat!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:48

Hier heeft naya ook wat tandplak. Runderbotten of iets anders mag ze niet. En spijtig genoeg is bijna alles rund. Heb al gedroogd kamelenhuid en paardenhuid (wat iets zachter als kameel is) geprobeerd maar denk dat ze dat te hard vind ofzo want ze komt er gewoon niet aan ...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:09

Nee absoluut geen rotte tanden gelukkig! De dierenarts zei alleen bovengemiddeld veel tandsteen. Maar ik zie ook wel dat zijn achterste kiezen een bruinig plakrandje hebben bij het tandvlees. Dexter heeft dit totaal niet. Zijn tanden waren voorheen altijd mooi schoon als de DA hem controleerde. Misschien komt het nog van het verkeerde voer waar hij tot ongeveer twee weken terug op stond. Maar Dundys adem is sowieso niet echt lekker. Gewoon typisch hond. Terwijl Dexter geurneutraal is in zn bek en vacht. Dundy is net drie dus ook wat vroeg voor een slecht gebit. Overigens gaf de DA niet heel duidelijk antwoord op de vraag of hij slechte tanden heeft. Gewoon wat meer tandsteen maar dat hebben meer honden zei ze. Tja :') Ik wil gewoon een hond met schone tanden.

Ze hebben wel redelijk veel te kauwen hier en kauwen ook wel vaak takjes. Maar of het echt helpt...

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:43

Mooie Lily!

Poepzakjes heb ik ook altijd voldoende mee. Ik heb zo'n houder aan de lijn hangen en in het snacktasje nog een reserve rol. Ik ruim het ook altijd op, zelfs in het buitengebied. Zou hij loslopen, dan alleen niet als ik er niet bij kan. Ik vind het goor om het te laten liggen, aangezien hij aangelijnd niet diep de bosjes in kan duiken. Al vraag ik mij soms af waarom ik mij überhaupt aan de regels houd. Hoeveel poep ik hier op de stoep tegenkom of op nette grasstroken :r of erger nog bij vuilnisbakken... :n

Ik baal dat veel van mijn routes nu beperkt zijn. Er staan hier verschrikkelijk veel eiken en de processierups is weer actief :(

xLaraaj heb je misschien een Turkse slager in de buurt? Daar zou je eens kunnen vragen naar botjes van lam of geit.

Ianthe fijn dat Olly zijn kap af mocht!

Interessant spul xDenies, binnenkort eens vragen wat de DA daarvan vindt. Ik heb ook dat Beaphar setje. Eigenlijk voor mijn kat, maar de grote kant kan wel voor Django. Tandjes kijken en eraan zitten dat mag ik wel, maar poetsen weet ik niet. Kijken enzo moet 'm ook niet te lang duren. Gelukkig kunnen zijn tanden ermee door.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:03

Kaus schreef:
Nee absoluut geen rotte tanden gelukkig! De dierenarts zei alleen bovengemiddeld veel tandsteen. Maar ik zie ook wel dat zijn achterste kiezen een bruinig plakrandje hebben bij het tandvlees. Dexter heeft dit totaal niet. Zijn tanden waren voorheen altijd mooi schoon als de DA hem controleerde. Misschien komt het nog van het verkeerde voer waar hij tot ongeveer twee weken terug op stond. Maar Dundys adem is sowieso niet echt lekker. Gewoon typisch hond. Terwijl Dexter geurneutraal is in zn bek en vacht. Dundy is net drie dus ook wat vroeg voor een slecht gebit. Overigens gaf de DA niet heel duidelijk antwoord op de vraag of hij slechte tanden heeft. Gewoon wat meer tandsteen maar dat hebben meer honden zei ze. Tja :') Ik wil gewoon een hond met schone tanden.

Ze hebben wel redelijk veel te kauwen hier en kauwen ook wel vaak takjes. Maar of het echt helpt...

Ik val in herhaling, maar als ik dat zo hoor zou ik hem inderdaad een reiniging laten doen. :j Als het gebit dan weer mooi schoon is kun je zelf bijhouden of het schoon blijft etc.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 09:25

Wat is het stil.... zoo gruwelijk... STIL :P
voor de mensen die t liedje niet kennen..
https://www.youtube.com/watch?v=RKhNBL-AsrE

Sorry flauw.. _O-

Gisteren een hele leuke familiedag gehad van de SBTCN (onze rasvereniging) waar we 3 uurtjes geweest zijn. Djessey mocht natuurlijk ook mee. Even een beetje kennismaken met kindjes, hondjes, speakers en drukte en dat was weer goed gegaan. Konden gelukkig in de schaduw staan dus de rest van de tijd hebben ze in de auto gelegen en ze lagen gewoon allemaal te slapen. Het was in de auto beter te doen dan op het veld :')

Inmiddels is haar kleurtest ook binnen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uitslag van Chick was:

E-Locus:E/E

Em-Locus: Em/Em

B-Locus: B/B

D-Locus: D/D

K-Locus: KB/N

A-Locus: ay/at

Dus zoals verwacht weinig verschil met mama.
Net als mama ook KB/N waar je dus duidelijk het ''probleem'' met testen van Brindle te zien krijgt want KB/N betekend in principe dat ze ''effen zwart'' (in deze kleuren) moet zijn. Wat ook op de stamboom staat maar ze heeft toch echt enkele brindle plekken. Net als moeders die ineens veel meer brindle laat zien dit jaar.

Inmiddels werden Djessey en haar broertjes afgelopen zaterdag 15 weken en weegt Djes nu 7,9 kg!

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:26

Waarschijnlijk is dit al ter spraken gekomen maar wat vinden jullie van dat hele “gedoe” over DCM en graanvrij voer?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 19:39

xLaraaj schreef:
Waarschijnlijk is dit al ter spraken gekomen maar wat vinden jullie van dat hele “gedoe” over DCM en graanvrij voer?

Is indd al eens ter sprake gekomen. Op voerwijzer staat er een artikel over en die zegt, ondanks dat ik geen fan ben van voerwijzer, het zelfde als ik.
In NL is hier nog amper iets over bekend/amper gezien terwijl je het in amerika veel hoort. De fabricage van het voer daar is ook anders dan de fabrieken hier in europa. Dus ik maak me er geen zorgen over.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:09

Hebben jullie toevallig ervaringen met (dag)opvang rondom Harderwijk? Bijvoorbeeld Dierenasiel Harderwijk (De Ark), Dierenpension Gerelshoeve of Dierenplezier Hondenopvang? Ik vond ook nog Hondenopvang Zwart, maar die nemen geen HR honden aan. Het asiel zal daar geen probleem mee hebben denk ik, de andere twee misschien. Het staat er niet bij, maar die werken wel met roedels als ik het goed begrijp. Dus ik kan mij voorstellen dat zij misschien ook geen HR honden accepteren.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 05:24

Geen ervaring maar kijk ook eens op pawshake!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:32

Ik las even terug en ik vroeg mij af waarom zou een hond niet altijd aan de lijn kunnen lopen?

Hier moet hij ook aan de lijn, tenzij we op het strandje komen waar er niemand is dan mag hij los. Hij staat nog niet zo goed onder apel en hier is het altijd aangelijnd. (geen los loopgebied).

Tevens nog een vraagje, wat vinden jullie een goede muilkorf?

Djessey groeit lekker Kim :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:36

Ik heb er 1 van baskervill :D erg fijn ze kunnen goed hijgen, drinken en eten :) voor Karma heb ik maat vier oudere foto maar geeft een idee :D

Afbeelding