Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 13:38

Er komen nog andere matjes in. Daar zijn we nu naar opzoek :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de achterkant is dus een deel open. Zo kunnen ze ook nog naar buiten kijken via de achterruit.

Azmay

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:26

Hoe groot is die bench? Ziet er niet uit asof die van mij er (volwassen) in passen :o

Na al dat gepraat over titeren naar de dierenarts geweest om het te laten doen, raad ze het af voor nu _O-
Lilith is dus gewoon netjes geënt, grote meid is alweer 12 weken. Mensen zijn inmiddels eigenlijk altijd leuk maar honden zijn nog spannend.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:46

Waarom raad ze het nu af? Je weet toch nu niet of de entingen zijn aangeslagen? Of zegt ze, nu enten en over 4 weken titeren?
Kim, ziet er mooi uit, maar hoe groot is die nu? Staat op de achterbank of zo (of iig waard e achterbank hoort te zitten, vraag me namelijk nu af of die neergeklapt is of er uit is gehaald?)?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 15:48

fannetje schreef:
Waarom raad ze het nu af? Je weet toch nu niet of de entingen zijn aangeslagen? Of zegt ze, nu enten en over 4 weken titeren?
Kim, ziet er mooi uit, maar hoe groot is die nu? Staat op de achterbank of zo (of iig waard e achterbank hoort te zitten, vraag me namelijk nu af of die neergeklapt is of er uit is gehaald?)?

Ze zei dat ze geen onderscheid kon zien tussen de antistoffen die ze van de moeder mee kreeg of de vorige enting als ik het goed begreep. Zo wilde best titeren maar kon dan nog geen sluitend advies geven. Ik mocht over 4 weken of anders met een haf of heel jaar terug komen om te testen. Voor nu is er gewoon de normale 12 weken enting met rabies in gegaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 15:53

Azmay schreef:
Hoe groot is die bench? Ziet er niet uit asof die van mij er (volwassen) in passen :o

Na al dat gepraat over titeren naar de dierenarts geweest om het te laten doen, raad ze het af voor nu _O-
Lilith is dus gewoon netjes geënt, grote meid is alweer 12 weken. Mensen zijn inmiddels eigenlijk altijd leuk maar honden zijn nog spannend.

Fijne dierenarts.. not. Zo weet je tenminste nooit of de entingen nuttig zijn. Grote kans van niet namelijk. Of je hebt mazzel dat 1 vd 3 optijd geweest is, of ze zijn alle 3 voor niks geweest en je hond loopt tot minimaal t 1e jaar onbeschermd rond.

De benches zijn ook voor staffies. Die zijn niet zo groot. En dan zijn ze eigenlijk nog te breed als je het echt goed wil doen.
Afmeting binnenmaat is ongeveer 60x45. (Ik geloof 61x46 :') )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 15:54

Azmay schreef:
fannetje schreef:

Ze zei dat ze geen onderscheid kon zien tussen de antistoffen die ze van de moeder mee kreeg of de vorige enting als ik het goed begreep. Zo wilde best titeren maar kon dan nog geen sluitend advies geven. Ik mocht over 4 weken of anders met een haf of heel jaar terug komen om te testen. Voor nu is er gewoon de normale 12 weken enting met rabies in gegaan.

Hier zit een deels waarheid in. Maar over 4 weken weet ze dat nog niet.
Tenzij ze deze ronde en de volgende ronde over 4 weken getitert had. Bij maternaal was ie dan namelijk gaan dalen.
Het is namelijk al vaker voorgekomen dat de maternale antistoffen na 20 weken nog aanwezig zijn..

Daarom is gelijk vanaf t begin titeren ook veel makkelijker en t had je entingen gescheeld

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:55

mooi die autokennels, gaat bij mij alleen helaas niet passen.. ik rijd een toyota aygo en heb een aussie.. :o

ik vind het titeren bij pups toch ook wel intensief hoor, steeds bloed afnemen etc en dan uiteindelijk alsnog enten. Ik heb elin dan gewoon laten enten (moest ook voor shows aangezien ze zeker in het buitenland niet altijd de titer accepteren) en dan op 16 a 17 weken titer check gedaan.

Ik heb de smaak helemaal te pakken, Elin net gelijk ingeschreven voor de clubmatch van KV Waalwijk.. :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 18:03

Je hebt ze ook voor op de achterbank. Maarja als je 2 aussies kwijt moet word dat wel een dingetje :') bedoel een aygo is nou niet heel groot :')

Hier word niks anders gedaan meer als titeren als het aan mij ligt.

Maar ben erg blij met de kennels. Hebben nu andere kussens. Lekker dik en stevig en waterbestendig. Dus dat is top!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:25

In mijn yaris liggen ze ook los hoor (zitten ze zelden in), past echt geen bench in. In onze Peugeot partner 2 ruime autobranchen met vetbed in. En nummer 3 voor de pup staat ook al op zolder.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:51

Tijd niet meegekeken hier, maar kom weer even langs als het mag!

Onze pup is inmiddels alweer 18.5 week en gaat zo goed, ze zijn zo enorm leuk samen <3

Afbeelding

Ik zit alleen met het volgende. Hij krijgt nu Acana pup en junior. Nu is deze zak bijna op en krijg ik het advies al over te gaan naar volwassen voeding. Kan dat al op deze leeftijd?

Die autobench hierboven is mooi gelukt trouwens! Wij hebben de 23e een afspraak staan om deze ergens in te laten meten en dan wordt hij gelijk die dag gebouwd :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:54

Knap bekkie hoor <3

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:55

MissAnnemijn schreef:
Tijd niet meegekeken hier, maar kom weer even langs als het mag!

Onze pup is inmiddels alweer 18.5 week en gaat zo goed, ze zijn zo enorm leuk samen <3

[ [url=m/i1snyt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zit alleen met het volgende. Hij krijgt nu Acana pup en junior. Nu is deze zak bijna op en krijg ik het advies al over te gaan naar volwassen voeding. Kan dat al op deze leeftijd?

Die autobench hierboven is mooi gelukt trouwens! Wij hebben de 23e een afspraak staan om deze ergens in te laten meten en dan wordt hij gelijk die dag gebouwd :D

Ja hoor, elin is nu ruim 6 maanden en ook al een tijdje van de puppybrok af.. Ik ben wel voorstander van puppybrok maar niet van het lang doorgeven tot een jaar of nog langer. Die van mij gaan meestal rond de 5 a 6 maand over op adult.

Elin krijgt touwens ook acana.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:11

Ik zie net dat Acana Wild Prairie voor volwassen honden is maar ook nog voor pups kan. Dus dan doe ik die wel :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:55

Wat een mooie hondjes zeg <3 Je volwassen hond heeft echt een droomkoppie <3

Ik zou niet te lang puppybrok geven. Mijn chihuahuareutje kreeg er zelfs groeiproblemen van omdat het te snel ging. Ja echt :') _O-

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:01

Deze is ook van ze samen, hier was hij 15 weken <3

Afbeelding

Haha hard groeien doet hij toch wel. Vrees een beetje te hard -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:09

Aaah is dat nou hetzelfde ras!? Wat een verschil <3

Kennels zien er goed uit Kiwi!

Volwassenbrok kan vanaf dag één als het maar binnen de waarden valt die een pup nodig heeft. Hier beiden nooit op puppybrok gehad. Krijgen nu allebei DLG (geperst voor Dexter en krokant voor Dundy).

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:38

Ja zelfde ras, vachtje moet nog wat meer groeien :D

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:31

Ik kom ook even meelezen. Ik heb nu een engelse staf van 4 maanden heerlijk beestje!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 12:52

FOOTOOOOO Jonneke! :P Jij was bij Angel of Sunshine geweest toch?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:15

Mooie kennels kiwiwitje!
Pups groeien altijd heel hard, je moet ook veel foto's maken anders ben je het zo vergeten :=

Pff hier Eve met softijs onlasting, morgen testen op giardia. Ben er bang voor omdat ik zelf gisteren ook even last had in de avond..

Gelukkig is ze niet sloom en doet ze alles netjes buiten echt mega trots op haar, al 1 week helemaal geen ongelukjes meer binnen <3

Ik hoop dat het niet met het voer te maken heeft, had net 5 nieuwe kilozakken gekocht.. Maarja dat raak ik ook wel weer kwijt als blijkt dat wolf toch niet bij haar past.

Hier trouwens ook gelijk op adult, ze heeft er geen moeite mee en kauwt er tenminste netjes op :j

Ben aan het kijken of ik sowieso kivo erbij ga doen, dan 2 dagen per week vlees en 5 brok, maar kan hier nergens in de buurt een winkel vinden die ze heeft liggen.

Bestellen is mij teveel moeite omdat ik momenteel niet een grote vriezer heb.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:24

Gaat snel missannemijn, grappig is dat als de haren het niet bij houden.
Kivo hebben mijn ouders een paar rollen gekregen, ze hebben de laatste weg gegooid. Vind het maar smerig vettig spul.
Wat is het voordeel van kvv en brok mengen? Ik voer alleen vlees.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:39

Niet perse een voordeel voor mij, maar omdat ik gewoonweg niet veel vlees kwijt kan nog. Ze laat namelijk wel stinkende scheten van wolf, maar heeft eigenlijk altijd goede harde ontlasting gehad tot gisteren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 10:07

Hoor het toch wel veel, dunnere ontlasting momenteel. Er zal wel iets heersen..

Smerig en vettig herken ik echt niet in Kivo. Voer het nu al 2 jaar maar smerig en vettig komt niet in mij op gelukkig.

Brok en vlees word niet gemengd, zowel bij The Jokerr niet als bij mij niet. Maar beide voeren heeft meerdere voordelen wat mij betreft.

Door een goede brok naast je kvv te voeren is de kans op tekorten heel wat kleiner.

Een hond die brokken weigert is heel onhandig als je een keer op een punt komt dat je brokken moet voeren
bijv kvv vergeten, Niet optijd besteld. Toch eens een slechte rol of iets wat niet gegeten word (gelukkig bij kivo nog niet gehad maar bij smuldier, duck, dogmeat, lotgering wel) Dan zit je er niet mee dat je snel vlees hoeft te ontdooien maar dan kun je gewoon brok neerzetten.

Dagje weg of oppas voor de honden. Of als je op vakantie gaat. Brok neem je gewoon makkelijker mee dan kvv. Zeker omdat niet iedere kvv het zelfde is dus op je vakantie bestemming kan best kvv te krijgen zijn, maar niet wat je wil voeren.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:45

Ik wil haar inderdaad niet volledig van brok afhalen, inderdaad om de reden dat ze het nu makkelijk en goed eet en ik geen moeilijke eter wil op reis als we gaan uit logeren of gewoon de hele dag ergens anders zijn waar de mogelijkheid niet is om KVV te geven.

ik vind het ook gewoon wel lastig om een goede kvv te vinden in een fysieke winkel wat ook kwalitatief goed in elkaar zit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:11

Ik geef lotgering, zijn echt stukjes vlees. Vind de Kivo echt niet lekker ruiken en voelen :+

Lilith vandaag eens getest op zindelijkheid met de deur dicht, het duurde bijna 4 uur voordat ze bij de deur stond te kijken of ze naar buiten mocht *\o/*
Afbeelding